Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:42

Het is inderdaad heel duidelijk dat iedereen een andere smaak heeft, maar wat ik nog veel leuker vind is dat iedereen hier in zijn waarde wordt gelaten. Dat is ook weleens anders. :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:43

Ik trek gewoon mijn birkenstocks aan onder een jurkje hoor. Kan prima vind ik :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:45

Echt mooi is anders, maar deze zou ik nog wel onder een wat netter jurkje dragen, en hebben ook een enigszins normaal uitziende zool :j
http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home- ... GwodvLAHcw

En ja, ondanks de lelijkheid loop ik nu ook op birckenstocks. Ze zijn gewoon té comfortabel. Een leuke jurk erbij leid de aandacht toch wel genoeg af van mijn voeten O:) Al zou ik bij een nette gelegenheid of toch wel voor iets anders kiezen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:48

Blijheid schreef:
Echt mooi is anders, maar deze zou ik nog wel onder een wat netter jurkje dragen, en hebben ook een enigszins normaal uitziende zool :j
http://www.vanharen.nl/NL/nl/shop/home- ... GwodvLAHcw

En ja, ondanks de lelijkheid loop ik nu ook op birckenstocks. Ze zijn gewoon té comfortabel. Een leuke jurk erbij leid de aandacht toch wel genoeg af van mijn voeten O:)

Deze hoogte vind ik ook goed te doen. Mijn voeten kunnen maar weinig hebben qua hakje, wat er tot nu toe altijd heeft geleid dat ik bij bruiloften op blote voeten op de dansvloer ben geëindigd. :=

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 19:49

Echt mooi en elegante platte sandaaltjes vind ik Les Tropeziennes par m Belarbi. Maar helaas, niet alsof je op pantoffeltjes loopt.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-17 20:00

Mavelle schreef:
Echt mooi en elegante platte sandaaltjes vind ik Les Tropeziennes par m Belarbi. Maar helaas, niet alsof je op pantoffeltjes loopt.

Ik heb hier ook een paar Les Tropeziennes staan. Prachtig, maar ze lopen voor geen meter, haha! En ik vond ze ook snel uitgelopen. Moest al na een paar weken gaatjes erbij maken en nu hangen ze helemaal op half zeven.

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:03

De sandaaltjes van Sam Edelman zijn mega fijn! Voorheen had ik altijd last van mijn voeten na het dragen van sandaaltjes, maar bij deze totaal niet ;)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:03

Ik zag net dat mijn favo slippers beginnen te verslijten, dus op mijn gemak maar eens voor nieuw kijken. Sommige modellen van Teva zijn best leuk. Ook Panama jacks zijn leuk en lopen lekker.

En deze sleehak Birkenstocks zijn ook best leuk
https://www.birkenstockshop.nl/nl/birke ... white.html

Hannemarie

Re: Mooie én comfortabele sandalen. Kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:06

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:41

Heb net uren in de warmte moeten staan en had mijn Riekers (model met hakje) aan in combinatie met een zomerjurkje. Tjisses... blij dat ik deze keuze gemaakt had. Was prima vol te houden (al loop ik nu thuis weer lekker op blote voeten)

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:49

Varekaj schreef:
La case del lagarto! Ik zweer bij deze sandalen.

Ze worden handmatig gevlochten van boottouw op een rubber zool met leder voetbed. Vroeger kon je ze op elke markt in Frankrijk vinden, nu is het helaas een stuk lastiger. Je hebt ze in allerlei modellen en kleuren, van stoer naar elegant en alles er tussenin. Ik heb verschillende paren en doe er makkelijk 5 jaar mee, zelfs langer. Ook voor wandelingen op een stevig grindpad kan je ze gebruiken, de zolen zijn dik genoeg en stevig.

[ [url=m/Oj8mRL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Edit: je hebt er ook zonder dingetje tussen de tenen :)

die zijn cool, maar niet online te krijgen of wel?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:51

Kenyada schreef:
Al eens sandalen/slippers van Ipanema gepast? Zitten mij echt heerlijk en zijn ook niet van die lompe dingen.

Yes :j , Ik kan er ook uren op lopen zonder zere voeten van te krijgen. Zitten inderdaad heerlijk en ze zijn onder de kraan schoon te wassen ook.

Maar niet alle modellen van Ipanema lopen lekker, dus wel even uitproberen in de winkel.

Ik kan zomers ook niet in de gewone instappers gaan lopen, daar krijg ik dan zweetvoeten en blaren van. Wel in gewone sandalen ofzo, maar ze gaan zo snel kapot, want ik loop behoorlijk veel.

Maar slippers of sandalen van Ipanema of Grendha lopen heerlijk en daar kan ik de hele zomer urenlang op lopen, van smorgens tot ik weer naar bed ga savonds........nooit problemen mee en ze gaan paar jaren mee ook.

Ze zitten heel anders dan de slippers en sandalen van Havaianas, lopen niet lekker en is te slap, dan struikel ik weleens doordat een slipper of sandaal dubbelvouwt tijdens het lopen hihi.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-05-17 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:54

NenaC schreef:
Varekaj schreef:
La case del lagarto! Ik zweer bij deze sandalen.

Ze worden handmatig gevlochten van boottouw op een rubber zool met leder voetbed. Vroeger kon je ze op elke markt in Frankrijk vinden, nu is het helaas een stuk lastiger. Je hebt ze in allerlei modellen en kleuren, van stoer naar elegant en alles er tussenin. Ik heb verschillende paren en doe er makkelijk 5 jaar mee, zelfs langer. Ook voor wandelingen op een stevig grindpad kan je ze gebruiken, de zolen zijn dik genoeg en stevig.

die zijn cool, maar niet online te krijgen of wel?

Deze zijn het denk ik? http://www.lacasalagarto.fr sandalen: http://www.lacasalagarto.fr/store/Sanda ... 9es-femmes
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 29-05-17 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 20:56

Doen de La Case del lagarto geen pijn doordat de banden gevlochten zijn en van touwmateriaal is.
Lijkt mij toch erg op de huid te drukken?

Ik vind ze er wel gaaf uitzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 21:52

Klopt Fenrir, dat zijn ze.

Ik heb nu een paar of 6, waarvan de oudste uit 2012. Nog nooit blaren gehad, pijnlijke voeten of schuurplekken. Het touw is net redelijk zacht en soepel. Ook de zool is ondanks het rubber best soepel, al hoor je bij een aantal modellen dat typische flipflop geluid. Door het materiaal kunnen ze tegen regen/water, zand, modder...

Ik kom ze soms tegen op jaarmarkten en op vakantie in Frankrijk soms ook nog. Als deze allemaal versleten zijn en ik vind ze niet meer, dan ga ik echt huilen :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 22:05

Dan moet je nu alvast nieuwe kopen en ze opbergen _O-

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:16

Fenrir schreef:
[quote="NenaC

die zijn cool, maar niet online te krijgen of wel?[/quote]

Deze zijn het denk ik? http://www.lacasalagarto.fr sandalen: http://www.lacasalagarto.fr/store/Sanda ... 9es-femmes[/quote]

Ah dank je! Ik had ook zitten googlen gisteren, maar ik kreeg alleen vakantiehuisjes ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:29

Toch is online kopen, zoals die kiomi, niet mijn eerste keuze. Soms is de zool ondanks goed ogend gevormd voetbed zo enorm stijf. In de winkel test ik bij alle schoenen ongeacht sandaal, laarsje, gymp etc eerst hoe soepel de zool buigt. Van die planken hoef ik niet. Valt mij met met sandalen ook best tegen in de winkel.

En Birckenstocks..echt een ramp die zool! De officiële zijn erg hard en stijf en het randje onder de tenen doet mij zeer. Niemand van de fans daar last van?

Ik kom best leuke sandalen tegen, het benadrukt maar wel weer eens dat passen erg persoonlijk is. Of bestellen jullie dan 5 paar en je houdt er eentje en stuurt er 4 terug?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:35

Ik draag heel graag de Birkenstock Bali:
http://www.birkenstocksandalssale.com/i ... 7_1483.jpg

Wat ik daaraan heel fijn vind is dat alle bandjes verstelbaar zijn (smalle voet en lage wreef waardoor vrijwel alle sandalen te los zitten). Ik heb nooit last van Birkenstocks overigens, niet van het randje onder de teen maar ook niet van andere dingen. Ik hoef ze ook niet uit te lopen. Enige nadeel is dat ik er droge voeten in krijg.

Voor degenen die iets dichters zoeken zijn dit soort meer open ballerina's (van Arche) ook erg fijn :)
https://www.scarparossa.com/media/catal ... -lotus.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:42

Destination: dat doe ik ook echt :)) elke keer als ik nu ergens nog een leuk paar tegen kom, gaat dat mee. Ze bestaan zelfs met sleehak maar die heb ik nog niet.

Ik heb al zoveel sandaaltjes gehad en krijg bijna zonder pardon altijd blaren: net onder de knobbel van mijn enkel, op mijn achillespees en op mijn kleine teen bovenaan. Of ze nu leer zijn, plastic, eender wat. Dat heb ik bij die touw sandalen niet.

Les tropeziennes zijn mooi maar die zooltjes flinterdun. Na 1 zomer is die compleet aan flarden en dat vind ik zonde voor wat ze kosten. En de blaren niet vergeten.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 06:58

O Crap
Sandalen een ramp vaak
Had een paar hele fijne ooit
Geen idee naar t merk meer
Kom hier wel leuke modellen tegen
Ik pak vaak mijn teen slippers
Zodirekt ook
Rijbroek aan
Teen slippers aan
Wissel op t werk voor mijn veel te warme jodphurs
En in de pauzes gewoon mijn slippertjes weer even aan

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:02

wat heeft iedereen toch een soms sterk van elkaar verschillende smaak, leuk om te zien hoor :)

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:56

Hannanas schreef:
En Birckenstocks..echt een ramp die zool! De officiële zijn erg hard en stijf en het randje onder de tenen doet mij zeer. Niemand van de fans daar last van?

Dat vond ik met passen ook, maar de zool wordt soepeler (of ik raak er aan gewend). Ik loop nu er uren op en nooit last van mijn voeten.
Als het randje onder de tenen pijn doet, moet je misschien een maatje groter proberen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:59

Gisteren een zoektocht gehad hier door de stad.
Voorwaarden: voetbed, zool waar op te lopen is de hele dag, geen teenstukje, bruin.

Nou dan is de keuze minimaal als je brede voeten hebt.
Echt mooie gezien van Panama Jack
http://www.ziengs.nl/panama-jack-sandaa ... 15656.html
en zelfs van Teva
https://images.internetstores.de/produc ... _Chocolate[1000x700].jpg?forceSize=true&forceAspectRatio=true
maar beide te smal.

Paar Ecco sandalen gezien die er voor het merk mee door kunnen (wat oudbollig maar beter vind ik niet en heb gelukkig de voeten er wel voor) maar de zwarte versie was mij veel te donker en de 'creme/goud' kleur vreselijk lelijk.

Na wat zoekwerk heb ik ze in het bruin gevonden op internet dus deze ga ik bestellen:
http://www.ziengs.nl/ecco-sandaal_bruin_15549.html

Zal wel even een 'aan' foto maken als ik ze binnen heb en houdt.

Zuchini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 08:17

Afbeelding

Eccos... heb ooit gezworen ze nooit te zullen kopen maar ze zitten heel erg fijn. Elegant zullen sandalen die fijn zitten wel nooit zijn, dus bij deze: beetje truttig maar wel lekker lopen.