Baby en kinderkleding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jes

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:38

Hier heeft ZL van 2 tot 3 jaar in dezelfde maat gezeten, van 18 maanden tot 2 jaar ook dezelfde maat.
ZL is nu 99 cm en net geen 15kg (51,5cm en 4150g bij de geboorte)
DL is 78 cm en net geen 9kg (54cm en 4500g bij de geboorte)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:07

Nou die van ons dus zeker een maand of 4 in maat 62 , toen nog zeker een half jaar in maat 68, de hele zomer in maat 74 / beetje 80 en toen zijn we met anderhalf jaar overgeschakeld op maat 80/86 wol en de maat 86 daar zit hij nu 8 maanden later nog steeds in.....dus hier is de groei heel mooi gelijkmatig eigenlijk en zitten we best lang in elke maat.

Hij volgt heel netjes de curve van het CB van 1 lijntje onder het gemiddelde :)

Bovenkleding vaak wel 1 maatje groter dan onderkleding, sommige broekjes zijn best lang dus hij heeft nu met ruim 2 jaar en 2 maanden nog steeds broekjes maat 80 die hij prima past :P Maar dat zijn er nog maar een paar, het meeste 86 zit nu ook prima :j

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:11

Kom nooit bij het cb meer dus geen idee hoe hij op zijn curve zit. Waarschijnlijk ergens op zijn eigen lijntje boven de curves :)

3t en 4t zit nu mooi en 104.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:13

Leuk topic! Ik ben zelf helemaal wild van Quapi ♡ dl is 10 maand en maat 74.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:23

Oh ik vind het CB wel geinig. Geen idee wanneer we weer moeten trouwens, laatste check was rond 2 jaar en daarvoor was het echt heel lang geleden.

Ik vind het wel interessant en nuttig met de kinderarts, dat die dingen test enzo.

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:32

Hier heeft ze van juli tot half oktober met 68 gedaan en vanaf half oktober tot ergens in maart met 74. Daarna steeds meer 80 in de kast gelegd en nu zit ze definitief in 80/86 dus het valt me nog mee hoe snel ze er doorheen groeit ondanks dat iedereen verwacht dat ze zo groot is. Uiteindelijk nog best gemiddeld allemaal :))

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:52

Die van mij zat zeker een half jaar in de 80/86.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 18:57

Bij ons is het groeien met dochter bij maat 80 de snelle groei er uit. 92 98 heeft ze lang mee gedaan 104 heeft ze bijna over geslagen en nu zit ze in mt 110 al 3 maanden.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:04

Ik lees gezellig mee!
Hier nu 7 weken en het meeste maatje 62. Maatje 50 hebben we dan ook over geslagen!
Hier ook aan de wat goedkopere kledinng in die kleine maatjes of tweedehands inderdaad. Van de week deze meegenomen bij de action

Afbeelding

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:38

Moderatoropmerking:
Het is niet de bedoeling om kleding aan te bieden in dit topic, daar is de Bokt Markt voor (of het Centrale Weggeeftopic als je het gratis weg wil geven). Dus geen linkjes naar advertenties, of bespreken wat er overtollig is en weg mag. Een link in je onderschrift naar een advertentie mag wel. Willen jullie hier rekening mee houden?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 20:11

Hier een kind dat perfect gemiddeld is. Dus keurig maat 74 van 6 tot 9 maanden en nu mooi over aan het gaan op 80. Merk dat de groei wel minder hard gaat nu. Dus ga ervan uit dat ze keurig gemiddeld blijft en dus tot einde zomer 80 draagt. En najaar winter 86.

Bayja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:31

Thanks voor de tip van Hummbee! Ik heb net 2 shirtjes besteld!

Afbeelding

Afbeelding

Onze zoon heeft ook heel lang in 86 gezeten. En nu ook al een ruime half jaar in 92, hij gaat nu over naar 98.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:42

Wat een geweldige gebreide vestjes!! Ik ben gezegend met een oma die dat ook leuk vind, ze heeft een mooie deken gebreid en al vele vestjes en truien.
Afbeelding

Dit mooie jurkje is nu onderweg:
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:15

Ah die knoopjes ook! Goed er bij gevonden van oma zeg +:)+

Dat Trust your guts shirtje vind ik dan nog wel geinig en zou ik wel kopen, maar eigenlijk heb ik niks met teksten en no way dat ik zoveel geld uit zou geven voor een simpel T-shirtje...misschien kom ik hem wel een keer tegen ergens 2e hands voor een habbekrats en dan zou ik hem wel kopen :P

Zegt zij die wel net een vracht geld uit heeft gegeven aan echte zijden kleertjes :P Maar dat was dan ook een buitenkansje, voor de helft van de prijs *\%/* En zooooo veel lekkerder met zulk warm weer dan dat zweterige katoen *blegh*

Dus voor de komende jaren zijden shirtjes en broekjes voor meneer ingeslagen....over kouwe kak gesproken :D

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 08:41

Wat een mooie gebreide vestjes, staat je dochter prachtig!
heb zelf een pet tegen de zon genaaid voor breien heb ik het geduld niet, en oma de tijd niet.
nu nog een petje voor dochter....ze is stiekem een beetje jaloers op haar broertje :D

wie had die schoenen met doorkijk zooltjes, kun je die ook in nederland kopen/bestellen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:29

Kidofit schoenen zijn dat :) Ik heb ze niet gevonden in NL, heb ze hier in de aanbieding besteld: http://www.barefoot-botky.cz/ Super aardige mensen, controleren alle schoentjes nauwkeurig en als er ook maar iets aan mankeert dan verkopen ze ze niet :)

En verzendkosten net zoveel als wanneer je in NL bestelt :)

Deze site is wat makkelijker, in de UK: www.happylittlesoles.co.uk makkelijker de juiste schoentjes selecteren voor de vorm van de voet van je kind, je kan van alles aanvinken in het menu links. Ook hele aardige mensen :j

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 12:46

Waar bestel jij je zijden en wollen kleertjes Pmarena? En gefeliciteerd met je verjaardag! :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 13:15

Senks, ik zag vanochtend ook ineens dat ik jarig was aan het cadeautje naast mijn naam, oja dat is waar ook :P

Ik bestel her en der, als er ergens een aanbieding is dan sla ik toe <<)

Die zijden kleertjes voor de helft van de prijs zag ik eergisteren op http://www.ecotex.nl , die stoppen met de verkoop van Hocosa voor kinderen. Dus ik heb t/m maat tiener het 1 en ander ingeslagen :P

Hier bijvoorbeeld een babymaatje waar er nog een paar van zijn: https://www.ecotex.nl/contents/nl/p1411 ... emdje.html I-de-aal voor nu het zo warm is: toch bedekt (tegen de zonnebrand bvb. of om knus te liggen in bed) maar heel erg luchtig en zijde voelt heel beschermend en rustgevend om je heen ervaren veel mensen :j Daarom wordt het ook veel als onderlaagje onder andere kleren gedragen :)

Verder voor pyjama's / ondergoed / rompers en shirtjes dus http://www.Dilling.nl, daar ben ik echt heel gek op. Dun en dus eigenlijk het hele jaar bruikbaar, veel mensen dragen ook in de zomer wol door omdat ze dat prettiger vinden dan katoen, minder zweterig. Maar ik heb het snel warm en ga deze zomer lekker over op zijde :+:

Voor de winter is http://www.ellevill.com echt heerlijk wat dikker, super zacht en soepel spul +:)+

En een hele fijne website voor wol/zijde is http://www.ziloen.nl , altijd hele duidelijke foto's en een groot assortiment.

Het assortiment van MaM / http://www.ManyMonths.com is ook erg leuk, hele fijne kwaliteit wol is dat, pluist wat minder dan van Ellevill ;) Maar dat het zo lang meegaat over meerdere maten vind ik een beetje flauwekul hoor, want het is dan vaak toch gewoon te groot voor de kleintjes :P

De Cosilana mix kleding is ook wel een aanrader. Mooie pastelkleuren, een stuk betaalbaarder dan wol en heel dun dus lekker nu in de zomer. En dat is dan een materiaalmix van katoen met wol en zijde.

En op de Wolletjes Facebook groep komen er ook leuke dingen langs :j

Reiff heeft ook hele leuke jasjes en bodywarmers, van wolfleece. Meeste wol-mensen kennen Reiff vooral van de lekker warme winter-slaapzakken.

En hier: https://www.etsy.com/shop/ShushulkaBaby/items hebben ze ook heerlijk gebreide slaapzakken en dekentjes, ook hele aardige mensen en daar heb ik nog ergens een kortingscode van 15% van als iemand interesse heeft moet ik die even zoeken :P

Verder heb je als webshops bvb. nog http://www.indewolletjes.com , http://www.schaapskleren.com en nog een heel aantal :j

En Marktplaats natuurlijk, daar vind je ook wel het 1 en ander dat iemand bvb. stopt met een webshop of een hele maat kleertjes in 1x weg doet voor een habbekrats.

Joha is ook een fijn merk :j Dat is regelmatig in de sale bij bvb. https://www.indewolletjes.com/c-3257413-2/sale/

Dat is wel het voordeel van een uk hebben, dan kan je ver vooruit kopen en voor weinig geld lekker in de wol & zijde zitten. Komt maar heel weinig voor dat ik toch iets tekort kom dat ik snel wil hebben, en het dan voor de normale prijs koop :)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:46

Gefeliciteerd Pmarena!

Pff, even gevlucht voor de warmte. Kind houdt siësta in bed, ik met laptop op de bank.

Nog een leuke webshop, klein maar fijn: http://petitpuk.nl/ (de salopette die ze verkopen is echt te gek!)

En nog een tip voor ouders wiens gup ook alle slofjes uit wist te krijgen: http://www.huizesmit.com/ Hun hoge model gaan echt, echt, niet uit.

Wol (vooral merino) en zijde zijn idd fijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:53

Die hobbelpaardjes <3

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 14:55

Schattig he, zeker met zo'n schaapje erop <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:01

Oh ik had zo'n hobbelpaardje voor die van ons maar die vond er echt geen zak aan, staat nu nog bij oma geloof ik :P

Oooooh ze hebben daar een Mousseline (hydrofielstof) blousje! Die zijn ook heerlijk! Geinig, dat zie je bijna nooit. Hier ook uitverkocht, jammer zeg... Ik zoek me wild voor opa, die wil heel graag nog iets van mousseline shirts / overhemden met lange mouw maar die kan ik echt nergens meer vinden... -O-

Mocht iemand die tegenkomen en de gouden tip willen delen dan ben je mijn held :P

Die salopettes, die cognac kleur is wel mooi! Zijn die een beetje slijtvast...? Op de knieën vooral? ;)

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:07

Mijn ervaring is dat helemaal niets slijtvast is op de knieën (sorry, deze salopette dus ook niet), gup krijgt bij buitenspelen ook lekker een (rode) overall over zijn kleding heen. Staat ook superschattig. Of hij krijgt gewoon een spijkerbroek aan of een broek waar oma inmiddels knielappen op genaaid heeft.

Mousseline blouse is ook fijn (ja, die heeft gup dus ook in de kast hangen, de groene :j )

Hier is staat het hobbelpaard (mijn oude) ook alleen mooi te wezen in de hoek hoor, de loopbrandweerauto is veeeeeeel interessanter.

En ik heb nog helemaal niet gereageerd op het prachtige gebreide vestje van de dochter van Zonnebloem: <3
Laatst bijgewerkt door Kaka op 27-05-17 15:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:09

Caligula krijgt gewoon geen ander speelgoed dan dat hobbelpaard. Lekker makkelijk.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:13

Nouja, ik vind bvb. een spijkerbroekje inderdaad toch een heel stuk slijtvaster dan een pyjamabroekje zeg maar, dus ben wel benieuwd hoe je deze salopette in kan delen in slijtvastheid voor een lopende dreumes / peuter die natuurlijk toch nog wel regelmatig op zijn knietjes op straat zit :)

En valt hij smal of breed? Heb jij de cognac-kleur ook? Geinig dat je die blouse hebt gekocht, welke maat? O:)

Hihi L die van ons vond het niks om zo opgesloten te zitten in dat ding, die wilde er alleen maar uit klimmen :P

Net een loopfiets-motor gehaald, daar is hij super blij mee :)
Maar favoriete speelgoed aller tijden is toch wel zijn speelgoed-winkelwagentje met uitneembaar mandje, màn dat ding heeft er al wat kms op zitten :=