Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
petitparis schreef:@Varekaj jij beschrijft wat ik ook vrees. De dementerende zijn zo lang ze in hun vertrouwde omgeving zijn idd goed in het maskeren of ontwijken van de vragen die naaste familie stellen. Als buitenstaander merk je het vaak sneller op, maar niet serieus genomen als je er al iets van zegt. Tot er plots iets voorvalt zoals een ziekenhuisopname door een val oid. En dan pas blijkt hoe vergevorderd de dementie al is.
@rien: Uiteraard bestaat het, heb destijd zo'n appartementjes/studio's die onder toezicht stonden ve woon-zorgcentrum gaan bekijken. Maar vrees echt dat de moeder van TS hiervoor al een stadium te ver is.
; je onderschat de eventuele mantelzorg, je ziet niet werkelijk hoe het met je moeder gaat en het is de vraag of deze verhuizing jouw moeder minder kwaad doet dan een verhuizing naar zorghuis.
.Lalidan schreef:Als je nu al geen week weg kan, kan je haar ook niet in huis nemen. Zo simpel is het helaas.
Lalidan schreef:Als je nu al geen week weg kan, kan je haar ook niet in huis nemen. Zo simpel is het helaas.
secricible schreef:Lalidan schreef:Als je nu al geen week weg kan, kan je haar ook niet in huis nemen. Zo simpel is het helaas.
Dat snap ik niet.. Ts geeft aan niet weg te kunnen voor werk en beestjes. Als haar moeder bij haar woont zijn haar beestjes in de buurt en haar werk is ook thuis. Dus dat lijkt me geen argument.
Ik zou eerder eens opteren om je moeder een paar dagen bij jou in huis te nemen TS. Proeflogeren zeg maar...
Maar ik heb een onderbuikgevoel, sorry TS, dat dit blijft bij goedbedoelde gedachtespinsels en overwegingen en uiteindelijk uit de hand escaleert door een situatie waarna alles in een stroomversnelling komt en je weinig keuze meer hebt...
anjali schreef:Het is heel zwaar maar ook heel mooi,waar je na overlijden van je moeder nog met gelukkige herinneringen op terug kunt kijken.Zorg wel dat juridisch,qua testamenten enzo,alles goed geregeld is ,niemand praat daar graag over,maar anders kun je na overlijden van je moeder wel een enorm gelazer krijgen met jaloerse familieleden die zich benadeeld voelen.Ik ben helaas ervaringsdeskundige.
bigone schreef:Maar het is eigenlijk heel simpel, ondanks al onze waarschuwingen, ook van mensen die met dit bijltje gehakt hebben. Elke situatie is anders en wanneer ts denkt dat ze dit moet doen dan moet ze het ook absoluut doorzetten. Wat betreft werk, misschien kun je een PGB aanvragen zodat je hier een salaris uithaalt omdat je aan je eigen werk bijna niet meer toekomt. Dat zou ik als eerste bekijken of dat geregeld kan worden, daarnaast bekijken of het mogelijk is medische hulpmiddelen die je in de toekomst misschien nodig hebt, denk aan een tillift, dat die te huren zijn.
verootjoo schreef:bigone schreef:Maar het is eigenlijk heel simpel, ondanks al onze waarschuwingen, ook van mensen die met dit bijltje gehakt hebben. Elke situatie is anders en wanneer ts denkt dat ze dit moet doen dan moet ze het ook absoluut doorzetten. Wat betreft werk, misschien kun je een PGB aanvragen zodat je hier een salaris uithaalt omdat je aan je eigen werk bijna niet meer toekomt. Dat zou ik als eerste bekijken of dat geregeld kan worden, daarnaast bekijken of het mogelijk is medische hulpmiddelen die je in de toekomst misschien nodig hebt, denk aan een tillift, dat die te huren zijn.
Je kan van de pgb niet jezelf als mantelzorger betalen helaas...