Relatie met de ex van mijn beste vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:23

ilayda schreef:
Goof schreef:

Dat zou sneu zijn voor je, want dat betekent dat je een jaar later die jongen nog steeds niet kan loslaten en verder kan met je leven.
Als twee mensen vrijgezel zijn mogen ze doen wat ze willen en moeten ze vooral ook lekker doen wqt ze willen. Daar heb jij na een jaar echt totaal niets over te zeggen.

Dat is jou mening, maar die vriendin heeft veel met die jongen gedeeld.
En er zijn nog genoeg andere jongens toch, dus waarom perse hem?

Je kiest niet op wie je verliefd wordt. Maar zo te horen heb jij daar nog geen ervaring mee, dus geen wonder. Je kan het niet weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:24

ilayda schreef:
En wat ik het ergste vind van allemaal.
Je zag dat je vriendin er heel veel moeite mee had. Duidelijk want ze reageerde heel heftig.
En toch ben je daarna nog op date gegaan. Dat vind ik echt geen respect hebben naar je vriendin toe.

Het is wel respectvol om een foto van het geheel in een vriendengroep te sturen, de ander in die groep voor vanalles uit te maken en diegene haar fiets te verstoppen?

Dat is heel iets anders dan moeite hebben met. Dat is gewoon ronduit kinderachtig gedrag.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-04-17 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:26

Resistance schreef:
ilayda schreef:

Dat zou sneu zijn voor je, want dat betekent dat je een jaar later die jongen nog steeds niet kan loslaten en verder kan met je leven.
Als twee mensen vrijgezel zijn mogen ze doen wat ze willen en moeten ze vooral ook lekker doen wqt ze willen. Daar heb jij na een jaar echt totaal niets over te zeggen.

Dat is jou mening, maar die vriendin heeft veel met die jongen gedeeld.
En er zijn nog genoeg andere jongens toch, dus waarom perse hem?

Je kiest niet op wie je verliefd wordt. Maar zo te horen heb jij daar nog geen ervaring mee, dus geen wonder. Je kan het niet weten.[/quote]

Hahah nee indd geen ervaring mee, daarom al 15 jaar samen en 4 kinderen.

Je kiest indd niet op wie je verliefd word, maar je kiest er wel voor of je iets met die verliefdheid doet.
En ik vind dat ze die brief al voor de eerste date in de brievenbus had kunnen gooien.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:27

Resistance schreef:
ilayda schreef:
En wat ik het ergste vind van allemaal.
Je zag dat je vriendin er heel veel moeite mee had. Duidelijk want ze reageerde heel heftig.
En toch ben je daarna nog op date gegaan. Dat vind ik echt geen respect hebben naar je vriendin toe.

Het is wel respectvol om een foto van het geheel in een vriendengroep te sturen, je in die groep voor vanalles uit te maken en je fiets te verstoppen?

Dat is heel iets anders dan moeite hebben met. Dat is gewoon ronduit kinderachtig gedrag.

Klopt dat is ook zeker niet netjes nee, maar alcohol speelt ook een grote rol net als bij ts

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:29

En ik vind dat die zogenaamde vriendin iig haar excuses hadden kunnen aanbieden voor haar overtrokken en zielige reactie.

Tjonge met zulke vrienden heb je geen vijanden nodig.

Ts geniet van je nieuwe lover. Die dame laat zich goed kennen... je vriend zal ook niet rouwig erom zijn dat het uit Is

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:31

Ik snap die vriendin wel ja, rechtvaardigt misschien haar acties niet maar die zijn het gevolg van die van jezelf.

Makkelijk om ook drank de schuld te geven, denk gewoon even na voordat je een ordinair potje gaat staan kopkluiven met de ex van een vriendin terwijl ze er nota bene bij is. Wat had je dan verwacht zeg, dat ze huilend van geluk met een bos rozen was aan komen lopen?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:32

Het is trouwens logisch dat je iets krijgt met iemand uit je vriendengroep.Dat zijn toch degenen waar je mee omgaat. En dat zo'n persoon al eens iets heeft gehad vroeger met iemand anders uit die vriendengroep,maar wat weer uitging omdat het toch geen passend iets bleek te zijn,dat is heel normaal.Je bent toch ,zolang je niet getrouwd bent,allemaal nog op zoek naar de ware en dat gaat met vallen en opstaan.Als die "vriendin"van ts dus een relatie met iemand heeft gehad en dat zelf heeft uitgemaakt nota bene, dan moet die ex nu dus de rest van zijn leven alleen blijven en om haar treuren?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:34

Het was al een jaar over hè, een jaar....Zij had het uitgemaakt en als het komt omdat ze nog gevoelens heeft voor die jongen was ts kennelijk niet beste vriendin genoeg om haar dat te vertellen. Dan had ts dat geweten en was het misschien anders gelopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:35

Mars schreef:
Ik snap die vriendin wel ja, rechtvaardigt misschien haar acties niet maar die zijn het gevolg van die van jezelf.

Makkelijk om ook drank de schuld te geven, denk gewoon even na voordat je een ordinair potje gaat staan kopkluiven met de ex van een vriendin terwijl ze er nota bene bij is. Wat had je dan verwacht zeg, dat ze huilend van geluk met een bos rozen was aan komen lopen?

Ik zou zéker blij zijn voor mijn ex en beste vriendin als ze iets met elkaar kregen. Ook als het op die manier gaat. Allebei geweldige mensen, die allebei een ander geweldig iemand verdienen. :j Onze relatie was over, en als hij toevallig gelukkig is met mijn beste vriendin en zij met hem, wie ben ik dan om daar tussenin te gaan staan?

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:35

ik val gewoon even in, heb verder niks gelezen.

Maar als vriendinnen en volgens mij ook als vrienden is het gewoon een NO-GO om met een ex van iemand te gaan????
Ik zou ook weg zijn gegaan als ik dat gezien had, ik had dan misschien geen foto gemaakt en het misschien niet in een groepsapp gezegd, maar ik was wel ook privé mensen gaan appen of waarschijnlijk gewoon gaan bellen... Want ja je wilt je EI kwijt.
En ik snap heel goed dat die vriendin geen contact meer met jou wilt, ik geloof niet dat die jou nog als vriendin ziet (dat zou ik namelijk ook niet meer)

. Nu ligt het ook aan hoe mensen uit elkaar gaan...
Ik zou het mijn nu ex niet erg vinden als een vriendin van mij daar een relatie mee krijgt,
echter weet ik dat het mekaar types niet zijn en dat het dus niet gebeurd :P
Laatst bijgewerkt door lovelyfiefy op 23-04-17 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:36

Waar ik nog aan moet denken is de vriendschap zelf, en de ruzie die jullie eerder al gehad hebben. Wellicht is er in de tussentijd wel meer gebeurd tussen jullie twee dat zij (of jullie beiden) uit elkaar gedreven heeft, en was dit simpelweg de druppel was die de emmer bij haar compleet deed overlopen? In zo'n geval zou ik zo'n overdreven reactie nog kunnen begrijpen, omdat dat dan een uiting zou kunnen zijn van een heleboel opgekropte frustratie, niet enkel van die ene avond :) maar dat is van mijn kant ook maar een wilde gok.

Sterkte er mee in elk geval, dat het al 2 maanden geleden gebeurd is en dat je er nog steeds mee zit is voor jou natuurlijk ook behoorlijk rot. Misschien is het voor jezelf fijn om op te schrijven wat jij de voordelen vind aan een eventuele vernieuwde vriendschap met haar, en wat je als nadelen ziet, misschien dat me dan voor jezelf de afweging kan maken of je wel of niet opnieuw contact wilt met haar.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:37

Resistance schreef:
Mars schreef:

Ik zou zéker blij zijn voor mijn ex en beste vriendin als ze iets met elkaar kregen. Ook als het op die manier gaat. Allebei geweldige mensen, die allebei een ander geweldig iemand verdienen. :j Onze relatie was over, en als hij toevallig gelukkig is met mijn beste vriendin en zij met hem, wie ben ik dan om daar tussenin te gaan staan?

Het gaat hier toch niet over jou?
Voor vriendin TS lag het blijkbaar anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:39

Klinkt als iemand die je niet boos moet maken :')
Ik denk dat het "shock-effect" het ergst was, dus voor haar neus gaan staan lebberen :Y)
Ik zou geen excuus brief sturen als ik jou was, want je hebt er geen spijt van. Van het geheel dan.
Je kunt wel sturen dat je het anders aan had moeten pakken en dat je dáár spijt van hebt, maar wel subtiel "zodat ik 100% voor mijn relatie kan gaan" als dat er maar een beetje doorschemert, maak je het alleen maar erger. Dus een beetje subtiel, zonder jezelf te verdedigen. Hopelijk kom je zo van je schuldgevoel af.
succes!

FirebirdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:41

Mozes kriebel hé. :')

Dat ze boos werd om de manier waarop is te begrijpen, dat snap je zelf gelukkig ook.

Maar dingen theatraal uit het raam kieperen, TS openbaar aan de schandpaal nagelen en 's nachts aan haar lot overlaten... Zo'n reactie is misschien nog proportioneel als je erachter komt dat je partner je opa heeft omgelegd zodat de erfenis sneller jullie kant op kwam, of als hij het halve dorp inclusief de veestapel blijkt te hebben bezwangerd.

Maar in dit geval... Leer iets van je eigen gedrag en laat deze persoon lekker links liggen, daar heb je echt helemaal niks aan.

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 15:57

ilayda schreef:
Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.

Ik zou die brief lekker in de prullenbak gooien want je hebt niet 1 fout gemaakt maar 2 en je gaat er nog steeds mee door.

Sorry? Dus jij vind dat jij in dezelfde situatie lichamelijk geweld zou mogen gebruiken, maar daarna zou je als desbetreffende vriendin op handen en voeten (met een paar plukken minder haar) excuses aan zou bieden misschien haar excuses accepteren?
What the actual f....

Ik zou waarschijnlijk verbaast opkijken als mijn beste vriendin met mijn ex zou zoenen, maar ok, als ze de leukste kiest is het een geval van: hij is een leuke vent, zij een leuke vrouw, mijn zegen heb je. (Al is het niet alsof ik vind dat ze mijn toestemming of zegen nodig zouden hebben.)

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:04

lovelyfiefy schreef:
ik val gewoon even in, heb verder niks gelezen.

Maar als vriendinnen en volgens mij ook als vrienden is het gewoon een NO-GO om met een ex van iemand te gaan????
Ik zou ook weg zijn gegaan als ik dat gezien had, ik had dan misschien geen foto gemaakt en het misschien niet in een groepsapp gezegd, maar ik was wel ook privé mensen gaan appen of waarschijnlijk gewoon gaan bellen... Want ja je wilt je EI kwijt.
En ik snap heel goed dat die vriendin geen contact meer met jou wilt, ik geloof niet dat die jou nog als vriendin ziet (dat zou ik namelijk ook niet meer)

. Nu ligt het ook aan hoe mensen uit elkaar gaan...
Ik zou het mijn nu ex niet erg vinden als een vriendin van mij daar een relatie mee krijgt,
echter weet ik dat het mekaar types niet zijn en dat het dus niet gebeurd :P

Wat is dat toch met die regel dat vrienden niet met elkaars ex mogen gaan. Staat nergens dat dat niet mag hoor, dat maken we er zelf van. En als je het er niet mee eens bent, dan ben je dat niet en dat is prima. Dan hoef je je er dus ook niet aan te houden, zoals in het geval van TS.
En al helemaal niet als het al een jaar uit is met beste vriendin en ex. Als de beste vriendin nog gevoelens had voor haar ex, had ze dat ook kunnen vertellen aan TS. Zelfde geldt voor TS dat zij had kunnen vertellen aan haar beste vriendin dat zij gevoelens heeft voor de ex.
Maar dat is beide niet gebeurd. En ik begrijp best dat die beste vriendin boos is, maar ik vind haar reactie ronduit kinderachtig.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:07

marjo1996 schreef:
laraxXxemma schreef:
Dan is je schuldgevoel gewoon terecht. Puur om het feit dat je een relatie hebt met de ex van je vriendin hoef je je niet schuldig om te voelen. De manier waarop..
Maar als het echt al 2 maanden terug is gebeurd en je nu samen bent met die jongen.. Misschien komt ze er nog op terug, misschien ook niet. Ik zou de brief nog sturen, dan kan het 2 kanten op gaan; ze reageert of dat doet ze niet. Als ze wel reageert wordt het vast heisa maar dat weet je. Als ze je dan daadwerkelijk gaat veroordelen op het feit dat jij en die jongen samen zijn en niet op de manier waarop is zij gewoon geen goede vriendin. Als ze je alleen veroordeelt op de manier waarop het is gebeurd kan ik haar alleen maar gelijk geven en ik denk dat jij dat ook zal doen. En of dit dan uiteindelijk de goede of de verkeerde kant op valt, in beide is het dan gewoon klaar.
Reageert ze niet heb jij imo alles geprobeerd om contact te zoeken en dat is dan niet gelukt, dan moet je het ook kunnen afsluiten en niet meer laten knagen.

Dankje voor je reactie :) Hier heb ik echt wat aan en ga er ook zeker wat mee doen!

Hier ga ik in mee. :)

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:07

Als zij een echte vriendin is, dan had ze jou nu wel de kans gegeven jouw kant van het verhaal te geven. Maar aangezien je aangeeft ze je al 2 maanden weigert te spreken.. dit is niet je beste vriendin.
Ja je had het eerst netjes moeten zeggen, maar hoe zij heeft gereageerd is enorm over de top en overdreven.

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:13

Brief gewoon versturen! Al is het haar ex, kan je dan niet meer verliefd worden? :') . Raar dat ze er zo op reageert. Was blijkbaar niet je beste vriendin dus gewoon doorgaan met je leven :j

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:17

Als ze een echte vriendin wassen hadden ze het geweldig gevonden en je veel succes gewenst.
Ben erg blij dat veel hier geen vriendin zijn of beter gezegd waren toen ik nog geen relatie had pff.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:21

Het kan goed zijn dat wanneer jij vooraf aan haar had aangegeven van goh ik vind hem eigenlijk wel leuk en had gevraagd hoe zij daar in zou staan je een totaal andere reactie had gehad dan op deze manier.

Ik zou deze manier namelijk ook echt niet waarderen. Demanier zoals hierboven zou ik misschien nog wel positief tegenover staan als ik diegene zou zijn die de relatie beëindigd had.

Is hij diegene die de relatie beëindigd heeft dan is het echt een hele achterbakse streek en zou ik je ook nooit meer hoeven zien.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:25

Drifter schreef:
ilayda schreef:
Ik Vind dat jou vriendin nog redelijk heeft gereageerd, ik zou je aan je haren hebben gepakt.
Maar Oke dan zou ik daarna misschien je excuses accepteren maar je bent ook nog op date met hem gegaan. Dus eerlijk is eerlijk je hebt helemaal nergens spijt van.

Ik zou die brief lekker in de prullenbak gooien want je hebt niet 1 fout gemaakt maar 2 en je gaat er nog steeds mee door.

Sorry? Dus jij vind dat jij in dezelfde situatie lichamelijk geweld zou mogen gebruiken, maar daarna zou je als desbetreffende vriendin op handen en voeten (met een paar plukken minder haar) excuses aan zou bieden misschien haar excuses accepteren?
What the actual f....

Ik zou waarschijnlijk verbaast opkijken als mijn beste vriendin met mijn ex zou zoenen, maar ok, als ze de leukste kiest is het een geval van: hij is een leuke vent, zij een leuke vrouw, mijn zegen heb je. (Al is het niet alsof ik vind dat ze mijn toestemming of zegen nodig zouden hebben.)

Ja dat vind ik idd.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:26

Mars schreef:

Gevalletje alcohol vind ik dan weer; je doet dingen die je anders ook zou doen, alleen gaat het nu wat makkelijker.

Ik ben het ermee eens dat je liefde niet kunt bepalen. Maar om vervolgens de ander compleet te negeren, getuigd imo ook niet van echte vriendschap. Wellicht sta ik daar iets te vergevingsgezind in :')

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:27

Gianti schreef:
Ik vind het een rotstreek en voor mij zou het ook zeker een reden zijn om niets meer te maken te willen hebben met je..

Komt een beste vriendin naar mij toe dat ze gevoelens heeft voor mijn ex, dat ze daar graag iets mee wil doen. Prima! Mijn zegen heb je!! En zal ze dan beide alle geluk van wereld gunnen.

Maar het voor mij neus zoenend duidelijk te maken?! Dat vind ik respectloos. Het gaat mij niet om de "toestemming", want die zeggenschap verwacht ik niet in een ex zijn leven. Maar wel van mijn vriendin dat ze mij even op de hoogte stelt en niet keihard onder mijn neus duwt en totaal buitensluiten. Niet over mijn evt gevoel heen walst. Jij voelde je aan je lot over gelaten, maar zij waarschijnlijk net zo erg op dst moment.

Ja ze reageerde extreem, misschien te extreem. Maar wie weet had zij ook nog gevoelens? Geeft haar niet recht om ex nieuwe liefde te verbieden, maar wel de verwachting dat je beste vriendin tactischer er mee om kan gaan en niet "in your face"

Heeft ze trouwens gezegd dat ze je fiets had verplaatst. Zou niet de eerste zijn die met een flinke slok op het gewoon vergeet.

_/-\o_
Dit dus. Lijkt mij echt een klap in het gezicht. Er zal ondanks dat zij het uitgemaakt heeft heus nog wel ergens gevoelens zijn voor die jongen en dan doet haar beste vriendin dit...

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:28

Wat een kinderachtig gedrag zeg :')

2 vriendinnnen van mij hebben ook allebei met mijn broer gehad (ik zeg ook wel eens, ik lijk wel een opvangcentrum voor zijn exen :+ ) en die zijn ook nog steeds bevriend met elkaar, ook met mij en mijn broer zien ze daarom ook nog regelmatig.

Snap best dat je vriendin het niet zo leuk vond om dat zo even uit het niets te zien en dat ze je even niet wilde spreken, maar al die andere actie getuigt niet echt van volwassen gedrag.
Mijn tip: ga naar haar toe, praat het uit en daarna is de keuze aan haar. Het is haar ex, niet haar man of huidige vriend. Begin me nu wel af te vragen of ze niet nog verliefd op hem was als ze zich zo overdreven gevraagd :=