De kinderwagenmaffia

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dromertje2

Re: De kinderwagenmaffia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:33

Heb ik ook gedaan hoor maar lief dat je me er attent op hebt gemaakt.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:34

Sommige mensen hebben een beetje extra hulp nodig.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:38

Cer schreef:
LadyMadonna schreef:
Voor de rolstoelers... Hoe ver kom je met rolstoel bingo?
https://www.dwarslaesie.nl/news/rolstoelbingo/
(Ontwikkeld door mijn zwager, vaste columnist van de dwarslaesie stichting)

Sommige van die teksten in die vakjes vind ik helemaal niet raar :o

Zoals?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:43

"Hoe stuur jij?" bijvoorbeeld.. ik heb ook wel eens iets over de remmen gevraagd ...
Maar in dit geval is het wellicht gek om dat zomaar tegen een wildvreemde te zeggen, en dat bedoelen ze zeker?

"Sorry"... Tegen de rolstoeler als die tegen je aangereden is.
Zou ik ook doen. Maar dat doe ik ook als mensen tegen me aan botsen met kinderwagens of winkelwagens ofzo...

Maar dat is wat eerder ook al opgemerkt werd... als iemand ergens niet bij kan, vraag je ook 'lukt t?' maar blijkbaar mag je dat dan niet zeggen tegen een rolstoeler? Dus biedt altijd een helpende hand behalve bij gehandicapten ofzo? Of hoe werkt dat?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:44

Maar het is eigenlijk toch raar om sorry te zeggen als jij aangereden wordt? :)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:49

Zo stond ik in het ziekenhuis te wachten en kwam er een rolstoeler aan die vroeg of ik wist waar de invalide toiletten waren.
En toevallig stonden we daar 1 meter vandaan.
Ik zei, hier is het toilet en hield de deur voor haar open.
Meteen een snauw, ik kan het zelf wel.
Met ik als antwoord, dat denk ik ook wel, maar ik sta er toevallig toch.
Maar het voelde niet prettig, ik bedoelde het zeker niet verkeerd.
Later kwam ze uit het toilet, ik stond nog op dezelfde plek en kreeg toen toch een vriendelijk bedankt.
Dus ze had misschien zelf ook wel in de gaten dat ze erg bot uit de hoek kwam.
En je weet natuurlijk niet wat voor nieuws ze hebben gehad in een ziekenhuis.
Maar dan probeer je je medemens te helpen, zoals Cer ook zegt en wordt het weer direct fout opgepakt.
Houd je de deur niet open zeggen ze vast, nou ze staan er langs maar denk maar niet dat ze een poot uitsteken om maar even te helpen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:53

LadyMadonna schreef:
Maar het is eigenlijk toch raar om sorry te zeggen als jij aangereden wordt? :)

Precies, en ik hoopte dan dat degene tegen wie ik het zei, dat ook zo oppakte ;-)
Tegenwoordig is het een gewoonte geworden... is ook conflictvermijdend... :j

Citaat:
Maar dan probeer je je medemens te helpen, zoals Cer ook zegt en wordt het weer direct fout opgepakt. Houd je de deur niet open zeggen ze vast, nou ze staan er langs maar denk maar niet dat ze een poot uitsteken om maar even te helpen.

Overigens zijn het wat dat betreft net mensen... ;-)
Ouderen willen soms wel en soms niet geholpen worden. Jonge vitale mensen laat je eerder spartelen maar ook dan als iemand staat te stoeien en je vraagt "gaat t?" krijg je soms een chagrijnig "Jáá hóór" terug :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:11

Dat is ook zo Cer.
Maar dat neemt niet weg dat het niet vervelend bedoeld is naar de rolstoeler. Maar behulpzaam.
En ondanks dat ik ook geen fan ben van de kinderwagenmafia :P hou ik daar ook een deur voor open als dat zo uitkomt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:12

LadyMadonna schreef:
Dat betekend niet dat ze er speciaal voor kinderen zijn gilbo... Ze zijn er óók voor kinderen, ze zijn er voor iedereen...

Ja dus dan zijn er ook kinderwagens en kinderen die vooraan staan.Dus moet je er ook niet over klagen want iedereen mag er zijn.
Ja er zijn aso's met kinderwagen maar die zijn er ook zonder, net zo veel.

Als ik met mijn zoon naar een dier probeer te kijken en het wat langer duurt voordat hij het ziet dan hoef ik ook geen chagerijn in mijn nek die zuchtend en steunend achter mij staat.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:14

Gillbo schreef:
of zouden ze de apen snachts loslaten?

:j

Niet?
^)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:19

Gillbo schreef:
LadyMadonna schreef:
Dat betekend niet dat ze er speciaal voor kinderen zijn gilbo... Ze zijn er óók voor kinderen, ze zijn er voor iedereen...

Ja dus dan zijn er ook kinderwagens en kinderen die vooraan staan.Dus moet je er ook niet over klagen want iedereen mag er zijn.

Als ik met mijn zoon naar een dier probeer te kijken en het wat langer duurt voordat hij het ziet dan hoef ik ook geen chagerijn in mijn nek die zuchtend en steunend achter mij staat.

Als ik voor het glas sta en het is vol, en jouw zoon moet zich er met alle geweld tussen wurmen, blijf ik staan. Zie ik jouw zoon staan die netjes op z'n beurt staat te wachten zal ik m roepen dat ie best voor me kan staan...
T is niet zwart of wit...

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:29

Gillbo schreef:
LadyMadonna schreef:

Ik weet niet of je nog specifiek op mij reageert reageert (vanwege post hiervoor), maar ik heb dus geen enkel woord over kinderen of hun gedrag getypt, en ook geen klacht. Maar als ik het zo inschat wil je even je frustratie uiten in het algemeen en dat mag natuurlijk :)

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:47

spatter schreef:
Nadia, ja waarom niet?
Kinderen konden hun bedje niet uit en sliepen prima.
Als ik ging nadat ze naar bed gebracht had, kon ik gerust 2 uur weg blijven.

Ik ging ook altijd paardrijden als ze hun middagdutje deden.

Ik heb dat nooit begrepen van moeders die babyfoons hadden en werkelijk hun kont niet durven te keren als de kleine in bed ligt.

Ik heb er 7, en nee, ik heb nog nooit mijn kinderen alleen thuisgelaten, kijk wel 3 keer uit. Mijn kinderen gaan (op 1 na) niet (meer) naar school, door beperkingen krijgen zij geheel of gedeeltelijk thuisonderwijs (degene die oud genoeg zijn dan), dus nee, ik ben nooit zonder mijn kinderen.
Kinderen alleen thuislaten is strafbaar, en in en om het erf is niet echt van toepassing hier, ik woon in London in een flat.
Wat als er brand uitbreekt? Of wat als jij van de paard valt en buiten bewust zijn raakt? Wie weet er dan dat er een klein kind thuis is? Oude garde of niet, ik vind het meer dan onverantwoord.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:05

LadyMadonna schreef:
Gillbo schreef:

Als ik voor het glas sta en het is vol, en jouw zoon moet zich er met alle geweld tussen wurmen, blijf ik staan. Zie ik jouw zoon staan die netjes op z'n beurt staat te wachten zal ik m roepen dat ie best voor me kan staan...
T is niet zwart of wit...

Juist dat zeg ik het is niet zwart of wit.
Er wordt gesuggereerd dat mensen met kinderwagens maffia zijn en dat ze willen dat iedereen zich op hen aanpast.
Dat is niet zo. Ze zijn er wel maar net zo goed als er mensen zijn die staan te zuchten en te steunen als ze alleen al een kinderwagen zien

Century dat schat je dan verkeerd in.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:16

Supervixen schreef:
Waar maak je je druk om? 'Omdat ze zonodig even bij moesten kletsen'. Is dat nou zo erg? Je hebt een mond, dan vraag je of je er even langs mag.
Ik heb heb me er werkelijk nog nooit aan geërgerd.
Loop je ze niet gewoon zelf in de weg?

Dit heet respect voor je medemens. Ik hoor dat niet te vragen, maar dit hoor je automatisch te doen.

Ik heb zelf ook een kleine en kinderwagen, maar kom vaak paden niet door omdat er dit soort mensen lopen. Kinderwagen rechts geparkeerd en mama links in de schappen aan het zoeken is ook een hele vervelende.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:17

spatter schreef:
Ben duidelijk van de ouderwetse garde.

Mijn ouders (nu 70+) ook.

Zonder helm op de motor,
Geen autogordels,
Geen APK (dus ruime gaten in de bodem, remmen die dienst weigerde..broerlief die met autodeur en al in de bocht uit de auto viel).
Geen autostoeltjes (waardoor ik een x bij een "noodstop" tussen de voorstoelen door op/tegen het dashboard aan belandde, baby's los in de kinderwagenbak in de achterbak....

Maar mijn moeder heeft ons, toen wij klein waren, nooit alleen thuis gelaten.
Vanaf de 1ste klas (nu groep 3) mocht ik alleen naar school (was 1 rustige straat oversteken en dan nog 300 meter lopen).

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:20

Trouwens, voor de moeders die dragen hulde hoor maar niet reëel met een tweeling van beide 10 kilo en een heupblessure. Helaas voor anderen moet mijn brede duowagen de supermarkt in.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:25

Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 29-03-17 14:26, in het totaal 1 keer bewerkt

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:25

Dat is anders vind ik cp112.

Hadden mijn ouders ook en zelfs met een duowagen kan je genoeg ruimte overhouden en je boodschappen op je gemak doen.

Ik vind ook niet dat mensen die normaal hun boodschappen doen ofzo zich nu hoeven te verantwoorden. Het is zoals het is en je hebt nou eenmaal kinderen bij je, maar ongegeneerd paden blokkeren voor onbenullige dingetjes is onnodig.

En de moeders die dragen vind ik helemaal prachtig, maar mijn kleine van 1,5 heeft dan een dwangbuis nodig

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:28

Wat veel mensen vergeten is dat de eerste tijd van je kind een ligbak het beste is voor je kleintje zijn of haar rug. Al die nieuw moderne kinderwagens met maxicosie enzo erop echt prachtig, maar niet direct het beste voor je kind. Ondanks de vering krijgt je kleine best wat klappen die hijopvangt met zijn rug.

Daarbij heeft ook niet iedereen een super budget om alles mar te kopen.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:29

Jeetje de maatschappij wordt wel steeds onverdraagzamer heb ik het idee. We kunnen ook niets meer van elkaar hebben zo te lezen.

Adem in, adem uit. Je hebt echt alleen jouzelf ermee om je te ergeren aan mensen die jou in de weg staan. Waarschijnlijk gaan ze zo op in het boodschappen doen dat ze geeneens door hebben dat ze de kinderwagen/winkelwagen onhandig hebben neergezet of dat ze per ongeluk iemand voor de voeten rijden.

Tel even tot 3, maak oogcontact en vraag of je er door mag.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:33

Ooh ja en ik (een van de tweeling) lag met mijn broertje in de jaren 70 gewoon in een duobak.
Later toen we wat ouder werden zaten we tegenover elkaar in de kinderwagen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:33

Maar laetitia.
Dat komt toch echt van 2 kanten.
Ja de wereld is meer onverdraagzaam.
Maar ook menen sommige mensen dat ze wel het alleenrecht hebben om irritante dingen te doen zonder rekening te houden met.
zegt er dan iemand wat van is die maar onverdraagzaam. Omgekeerde wereld.

Natuurlijk kan iemand per ongeluk in de weg staan.
Maar lees ik hier een voorbeeld van een persoon die al door verschillende mensen is aangesproken is o iemand gewoon een irritant persoon die geen rekening houd met de omgeving.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:34

bruintje123 schreef:
https://www.bol.com/nl/p/topmark-2-comb ... 0061656119
je had natuurlijk ook voor zo eentje kunnen kiezen.

[ Afbeelding ]

Zo een had ik eerst ook, iets ander model maar zelfde principe.
Afbeelding

Heb na een jaar een buggy bij aangeschaft waarbij ze naast elkaar zitten omdat dit simpelweg praktischer is. Met name met inklappen en vervoeren in de auto. Scheelt enorm veel ruimte.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 14:40

laetitia schreef:
Adem in, adem uit. Je hebt echt alleen jouzelf ermee om je te ergeren aan mensen die jou in de weg staan. Waarschijnlijk gaan ze zo op in het boodschappen doen dat ze geeneens door hebben dat ze de kinderwagen/winkelwagen onhandig hebben neergezet of dat ze per ongeluk iemand voor de voeten rijden..

Maar je bent je toch wel een beetje bewust van je omgeving??? Dat is toch ook een kwestie van een beetje begrip hebben voor andere mensen?
En dan heb je ook nog een kind, hopelijk houden mensen dan wel een beetje in de gaten waar die wagen staat, voor t zelfde geldt valt er wat op of neemt iemand m mee. Met oogkleppen op in standje tunnelvisie door t leven gaan is ook niet heel sociaal :')