Vriend altijd te laat op werk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:47

Ayasha schreef:
Nu istie ook al depressief... := Toch niet te depressief om rustig een ei te bakken...
snap nooit dat er altijd allerlei labeltjes op moeten... ADD, slaap apneu, depressie, ADHD.. Wat is er nog voorbij gekomen?

Lui? :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 13:58

Sjira schreef:
Als dat zou kunnen.. ik denk dat hij daar zelf ook wel voor open staat. Ik heb alleen geen idee waar ik moet zoeken voor zo'n coach. Iemand een idee?

Ik val er even in na 7 pagina's :o maar een beetje Googlen helpt je simpel aan zulke coaches. Punt van een goede coach is dat je er als gecoachte ook vertrouwen in moet hebben want er wordt soms wel aan vervelende emoties geroerd en je moet dat wel aan durven gaan.
Ik weet wel een adresje, soort van in de buurt maar dat moet ik even opzoeken. PB me even als je interesse hebt, zoek ik het vanavond even uit.

Ik heb lang niet alles gelezen dus wellicht is het genoemd maar wat ik in de eerste pagina's een beetje miste is dat je je druk maakt om z'n begintijd maar nergens schrijft dat ie z'n einde werk wel strak in de gaten houdt. Als hij z'n afgesproken uren in een soort van verschoven rooster gewoon maakt, zie ik al veel minder een probleem.

Wel mooi dat hij blijkbaar ergens de trigger heeft gevonden die hem kan helpen. Hopelijk kan hij het zich ook eigen maken in z'n systeem zodat dit de nieuwe gewoonte wordt. Succes samen!

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 17:33

Ayasha schreef:
Nu istie ook al depressief... := Toch niet te depressief om rustig een ei te bakken...
snap nooit dat er altijd allerlei labeltjes op moeten... ADD, slaap apneu, depressie, ADHD.. Wat is er nog voorbij gekomen?

:') :')

Maar mee eens haha!

KiMmK

Re: Vriend altijd te laat op werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:56

Afbeelding

Hier de oplossing :)*

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:18

Ayasha schreef:

Hier helemaal mee eens. Wat een onzin. Ik ben van mening(word zelf ook gezegd), na het lezen van je berichten, dat je vriend gewoon lui is en hierin zijn verantwoordelijkheid niet neemt. De enige tip die ik me kan bedenken: hij moet figuurlijk een flinke schop onder zijn kont hebben. Mocht hij niet willen veranderen, dan zal hij de consequenties maar moeten accepteren. Voor hem 10 anderen die wel willen..

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 22:49

Zeker weinig ervaring met ADD en ADHD bij volwassenen.. Pfff, wat een reacties weer zeg.
Beetje anderen te kakken zetten die serieus meedenken met ts.
Ik ontstip dit topic.

Ts, succes met je vriend! Ik hoop dat het een blijvende verbetering is.
Anders kan je altijd nog de tips van de andere bokkers proberen ;)

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:05

Misschien dat onder hypnose ander gedrag kan worden "aangeleerd" ...
voorbeeld van gezien in programma dacht moeilijke eters,
een soort "resetten" en nieuw (passend/wenselijk) gedrag aanleren, in de hersenen....

Succes Sjira

Groet Karin.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:06

No_No schreef:
Zeker weinig ervaring met ADD en ADHD bij volwassenen.. Pfff, wat een reacties weer zeg.
Ik ontstip dit topic.

Ervaring genoeg om te weten dat je iemand niet kan diagnosticeren aan de hand van een bokt-topic

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:10

Ayasha schreef:
No_No schreef:
Ik ontstip dit topic.

Ervaring genoeg om te weten dat je iemand niet kan diagnosticeren aan de hand van een bokt-topic

Wie heeft het over diagnostiseren? Is aanraden iets te lezen diagnostiseren? Ik leer echt veel hier!

KiMmK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:21

No_No schreef:
Wie heeft het over diagnostiseren? Is aanraden iets te lezen diagnostiseren? Ik leer echt veel hier!

Ik lees al drie verschillende aandoeningen die hij volgens jou kan hebben. Sorry hoor maar waarom moet er direct een stempel op gedrukt worden en waarom gelijk zo'n antwoord op een mening die niet overeenkomt met die van jou. Ik ben van mening dat, als ik het verhaal zo lees van ts, het niks te maken heeft met dergelijke aandoeningen als wat u beweerd. Ik ben echter geen dokter, ik geef ts enkel advies en ook het advies dat niet altijd direct een stempel op iemands voorhoofd gedrukt moet worden.

Een discussie heeft ts helemaal niks aan en daar heeft dit topic tenslotte ook helemaal niks aan. Ik hoop maar dat ts iets heeft aan alle adviezen wat hier gegeven worden _/-\o_

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:38

KiMmK schreef:
No_No schreef:

Ik lees al drie verschillende aandoeningen die hij volgens jou kan hebben. Sorry hoor maar waarom moet er direct een stempel op gedrukt worden en waarom gelijk zo'n antwoord op een mening die niet overeenkomt met die van jou. Ik ben van mening dat, als ik het verhaal zo lees van ts, het niks te maken heeft met dergelijke aandoeningen als wat u beweerd. Ik ben echter geen dokter, ik geef ts enkel advies en ook het advies dat niet altijd direct een stempel op iemands voorhoofd gedrukt moet worden.

Lees mijn berichten maar nog eens door. Wat jij hier verkondigt klopt geen bal van.
Ik heb het over ADHD en ADD. Twee gevalletjes die onder de zelfde noemer vallen alleen de een is druk in doen en laten, de ander niet/minder.
Verder geef ik niemand een stempel. Ik geef alleen advies, net als jij. Ik advieseer om daar wat over te lezen omdat de dingen die ts omschrijft mij aan ADHD of ADD doet denken. Ik heb daar namelijk ervaring mee, dus stel ik voor om daar eens naar te gaan kijken. Advies dus, net als jij doet! Geen diagnose, stempel of hokje, heb ik zelfs nog benoemd!!
Waarom moet daar zo l*llig en kleinerend om gedaan worden? (Zo komt het op mijn over). Omdat anderen van mening zijn dat een schop onder zijn veel beter is en dat hij lui is? Kom op zeg, dat is toch niet nodig? Laat elkaar in zijn/haar waarde?
Misschien is de schop of emmer koud water wel de beste oplossing, laat ts dat lekker zelf uitzoeken met haar vriend..

Ik heb helemaal geen moeite met de adviezen van anderen. Wel hoe er gereageerd wordt op adviezen die worden gegeven!

Maar goed, dit is allemaal off-topic.
Als iemand er op wil reageren, stuur gerust een pb!

xMathilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:39

ikke schreef:
Sjira schreef:
Als dat zou kunnen.. ik denk dat hij daar zelf ook wel voor open staat. Ik heb alleen geen idee waar ik moet zoeken voor zo'n coach. Iemand een idee?

Ik val er even in na 7 pagina's :o maar een beetje Googlen helpt je simpel aan zulke coaches. Punt van een goede coach is dat je er als gecoachte ook vertrouwen in moet hebben want er wordt soms wel aan vervelende emoties geroerd en je moet dat wel aan durven gaan.

Klopt, zoals ik eerder al aangaf denk ik dat een NLP coach goed zou kunnen helpen. Ik heb zelf laatst een oefensessie bijgewoond via iemand die hiervoor de (hbo) opleiding volgt. Ik denk dat de methode die hiervoor gebruikt wordt zeer geschikt is om dit probleem mee aan te pakken. Ik kom zelf niet uit de regio van TS maar ik kan misschien proberen via de docent een NLP coach in regio Arnhem te vinden? Hoewel er ook meerdere via Google te vinden zijn inderdaad.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 23:41

Wekker buiten handbereik zetten dus dat hij eigenlijk uit bed moet komen om te snoozen.

Bij mij broertje heeft het geholpen zo'n ouderwetse herriemaker als wekker. Nadat hij de ervaring opgedaan heeft wegens te laat komen baan verliezen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 02:09

No_No schreef:
Slaapabneu doet echt heel veel met je energie. Mensen die abneu hebben zijn overdag vaak ook moe.

Hoe gaat het als hij voor iets leuks vroeg op moet staan?
Is hij wel eens onderzocht op ADD of ADHD? Als ik jouw reacties lees (chaotisch, geheugen, niet opgang kunnen komen) is dit het geen waar ik aan denk. Dat zou een hoop verklaren en is er misschien ook meer begrip van de omgeving en kan er gekeken worden naar hoe de structuur verbeterd kan worden zodat het op het werk beter gaat.

Echt, slaapabneu??? Het is slaapaPneu.

Dit was overigens door TS ten berde gebracht en ik heb alleen aangegeven wat daarvoor de klachten/problemen kunnen zijn omdat ik het zelf heb.
Ga geen ei bakken in de ochtend want dat trek ik niet. Kan niet eens ontbijten maar soit, dat doet er niet toe.

Hoop dat hij het gaat volhouden maar zo niet is een bezoek aan de huisarts misschien helemaal geen slecht idee. Speculeren is niet zo zinvol vrees ik.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 06:25

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:44

Sjira schreef:
Er worden goede vragen gesteld hier. Zet mij goed aan het denken. Het voelde nooit als mijn probleem, hij moet lekker zelf weten wat ie doet en hoewel het mij wel stoort liet ik het gewoon los. Hij zal zich ook wel aan iets aan mij storen.

Echter, ik spreek zijn broer en vader natuurlijk ook regelmatig en vaak komt het ter sprake. Ook waar mijn vriend zelf bij is. Zij zitten echt met hun handen in het haar en geven ook aan dat ze zijn gedrag ook niet meer kunnen verantwoorden aan de andere werknemers. Eerder heb ik al aangegeven hier niks mee te maken willen hebben omdat ik hier gewoon buiten sta. Niet mijn probleem dus.

Nu is het zo dat de woning die we kunnen kopen de woning van mijn schoonvader is. Hij heeft ons echt een mooi voorstel gedaan. Dus ja, ik denk dat ik nu wel plaatsvervangende schaamte voel. Ik wil gewoon laten zien dat we dankbaar zijn en er alles aan doen om dit mogelijk te maken. Zijn pa heeft laats nog gezegd dat het bedrijf gewoon omzet mist omdat vriend te laat komt. En als we het huis kopen wil ik wel een stabiele huishouding (financieel) en dat komt er dus niet zolang hij te laat komt. Ik vind dat hij nu best wat effort mag leveren om alles voor elkaar te krijgen. Het is zo moeilijk. Als ik namelijk aan hem vraag hoe het toch komt dan weet hij dat zelf ook niet. Maar hij wilt het wel graag. Vandaar ook dat hij zo geïrriteerd raakt als we het er weer over hebben.

Hij is overigens vorig jaar naar de huisarts geweest. Die heeft hem doorverwezen naar de kno arts en die heeft het op allergie gegooid (vanwege het ademen). Er kwam niks uit de allergietest en de neusspray hielp ook niet. Helaas is er geen vervolg gekomen maar ik zal hem nog eens aansporen om er verder naar te laten kijken. Oh en hij leest heel veel dus voor het slapen geen mobiel of tv maar gewoon een boek.

Koop dat huis niet ;)
Hier ellende gehad met een ex zwager. Een hele andere situatie is manisch depressief met nog wat dingen.
Jou vriend lijkt mij gewoon lui. Te lui om zijn wekker vroeger te zetten zodat hij gewoon de tijd heeft om dat eitje te bakken. Te makkelijk omdat het kan, zijn vader en broer hadden in eerste instantie gewoon gelijk op de strepen moeten staan. Je komt optijd of je komt niet meer.
Als die het huis heeft van zijn vader wordt het allemaal nog makkelijker voor hem en zit jij straks met de schuld. Laat hem eerst maar eens bewijzen dat hij langere tijd kan volhouden optijd op te staan, een kerel van 37 daarvan zou ik dit niet trekken.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 08:50

Ayasha schreef:

Ik wens ook de Narcistische persoonlijkheidsstoornis erbij te hebben! Die is op internet erg populair de laatste tijd! En ook in de DSMV hoort die er nog helemaal bij :')

Nee maar even serieus... ik verbaas me ook wel over de opmerkingen en aanbevelingen van sommigen in het topic waar een ziektebeeld bij benoemt wordt.
Speculeren helpt de TS niet, dan ga je alleen maar een excuus zoeken voor het gedrag ;) En daar los je het niet mee op...
Zoals ik al eerder aangaf zou TS er volledig uit moeten blijven... en gewoon de 'baas' van haar vriend zijn werk laten doen.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:04

Is het weer gelukt TS?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:16

Wat fijn dat het weer een keertje gelukt is, hopelijk houdt hij het vol!

Ik zou er toch "even" samen voor gaan om te bekijken hoe jullie de omstandigheden zo gunstig mogelijk kunnen maken om in de ochtend op tijd op te staan.

Inderdaad dingen zoals de ramen en gordijnen open doen en een muziekje aan ofzo :j
Lekker energieke muziek van een wekkerradio die je beneden aan laat gaan waardoor die alleen beneden uitgezet kan worden ;)

Een hele irritante wekker aan de andere kant van de kamer waardoor hij wel uit bed MOET komen.

Kleren of badjas of iets alvast klaarleggen bij de wekker zodat hij linea recta de slaapkamer uit kan en niet na een mep op de wekker denkt: gatver wat is het hier koud en weer in bed duikt :P

Dingen die gedaan moeten worden al voorbereiden. Denk aan spullen klaarzetten die mee naar werk moeten en ontbijtje (zo ver mogelijk) klaar zetten. Wil hij elke ochtend een ei bakken dan zorgen dat de pan al klaar staat met een klontje boter er in bord met bestek ernaast, met een zakje boterhammen er op :P

Koffie al helemaal klaar in het apparaat zodat hij alleen nog knopje in hoeft te drukken.
Of wat dan ook wat hij 's ochtends wil eten of drinken ;)

Zodat hij effectief alleen maar er uit hoeft en nauwelijks nog wat hoeft te doen om de deur uit te kunnen :)

En het is natuurlijk ook handig om te overwegen om nog maar deels thuis te ontbijten, en bvb. een lekker krentenbolletje of zoiets klaar te hebben liggen om zo mee te nemen naar zijn werk, zodat hij daar aan zijn bureautje nog keurig om 9:00 uur even dat bolletje weg kan knagen en zijn (2e) bakje koffie daar weg slobbert terwijl hij zijn mailtjes checkt of even bijgepraat wordt of weet ik wat :)

Of als hij bvb. echt graag een kopje koffie wil in de ochtend, dat thuis helemaal niet meer drinken maar op zijn werk, zodat hij echt een reden heeft om naar zijn werk te gaan zodat hij daar dat bakje kan pakken }:)

En dan thuis lekker een glaasje 's avonds al gereed gezette verse sinaasappelsap ofzo :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:18

Ik vond de tip van iemand om het dekbed mee te nemen ook wel een hele goede.
Raam open, verwarming uit en meneer krijgt het vanzelf wel koud.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:27

Pmarena: Dat zijn goede ideeën maar dat vergt ook veel discipline om dat elke avond allemaal al klaar te maken.. Maar misschien vindt hij dat wel te doen omdat het 's avonds is.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:35

Ja daarom. Gebeuren moet het toch. Als je het 's avonds al doet (omdat je het probleem graag op wilt lossen) dan hoef je er 's ochtends vanuit je bedje niet meer tegenop te zien om aan de slag te gaan :)

Maar vooral de belangrijkste dingen zoals die vervelende wekker + kleren bij de deur, en een in zijn smaak leuk en energiek muziekje van beneden laten komen dat ook stimulerend werkt en waar niet makkelijk doorheen te snoozen is....dat zijn erg simpele dingen om te regelen :)

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:40

Maar dan vind je dus dat zij dat allemaal moet doen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:46

Nee. Dat zeg ik toch nergens?

Is overigens wel een optie maar dat moeten TS en vriend lekker zelf uitzoeken :)

Stel dat TS 's ochtends al vroeger naar haar werk gaat en dan voor zichzelf een ontbijtje en lunch maakt om mee te nemen naar haar werk, wie weet vind zij het dan geen enkel probleem om ook even voor vriendlief de boel klaar te zetten. Misschien wel met het idee dat ze dan samen als team aan het probleem werken en ze hem graag wil steunen ofzo.

Als dat voor hen werkt en TS het van zich af kan schudden dat andere mensen daar weer een mening over moeten hebben, dan kan dat prima werken :j

Maar vriend kan het net zo goed zelf doen 's avonds. Of samen. Of weet ik wat :P

Mijn moeder is er altijd heel vroeg in de ochtend uit gegaan om voor mijn vader een ontbijtje klaar te zetten en zijn lunch om mee te nemen klaar te zetten. Dat maakte ze 's middags tijdens het eten koken al klaar.

Niet omdat het moest, maar gewoon omdat ze dat graag wilde doen en ik vind het wel heel lief eigenlijk. Er zijn wel meer dingen die je voor de ander kan doen om diegene een plezier te doen :)

Maar nogmaals: het is echt niet mijn insteek dat TS dat zou moeten doen, dat zoeken ze maar lekker zelf uit wat ze handig vinden werken :P

jasmijn16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-17 09:54

Fijn dat het goed ging gister! Ik heb niet het hele topic gelezen maar alleen de reacties van ts en heb dus geen idee of dit al voorgesteld is, maar wat misschien ook werkt is om een wekker zo ver van het bed te zetten dat hij er echt uit moet om hem uit te zetten?