Is het het nog waard?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:48

Ayasha schreef:
MarjanB schreef:

Haha misschien verkopen ze er ook koffie :P

Zonder gekheid, ik weet niet wat een joint kost?

In België meer dan in Nederland. De prijzen die ik online vind verschillen heel erg. :? Van 10 euro per gram tot 5 euro per gram... :=
Hoeveel je er daarvan draait hangt er van af hoeveel je er in steekt natuurijk, dus hoeveel een joint kost hangt af van hoeveel wiet er in zit.

Edit; zie dat iemand al geantwoord heeft.

Als je goed draait, haal je 2 goede joints uit 5 euro wiet.
Dus als je met je vrienden wil blowen heb je al snel 10 euro wiet nodig. maar een echte blower rookt er wel meer als 2 weg.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:49

TS, misschien moet je eens je rekeningafschriften erbij nemen van de laatste 2 jaar.
Ga aan je computer zitten en open een excelfile.
Maak drie kolommen. 1 "inkomen", "2 geld dat ik gebruikt heb", "3 geld dat ik hem gegeven heb"
Som in je eerste kolom al het geld op dat is binnengekomen en zie hoeveel geld je op twee jaar heb binnengekregen.

Dan kijk je naar al het geld dat je zelf hebt gespendeerd en dat som je op in de 2de kolom.
En dan in de derde kijk je naar elke keer dat je vriend gepind heeft, je geld hebt gegeven aan hem, je iets voor hem betaald hebt, dat hij geld heeft afgehaald.....

Dan trek je kolom 2 van kolom 1 af.
En onder dat resultaat schrijf je "geld dat ik had kunnen hebben als ik niet alles aan x gaf"
En daarnaast trek je kolom 3 van dat resultaat af.
En schrijf je bij "geld dat ik daadwerkelijk heb omdat ik het aan x geef" . Het verschil tussen die twee kan je nog noemen geld dat ik weggegooid heb.

Misschien opent dat je ogen in wat voor een parasiet je hebt. Elke keer dat jij je pinpas geeft en hij gaat op de lappen is weer een keer dat je gewoon geld uit je portemonnee smijt dat je gewoon nooit meer gaat terugkrijgen. Je hebt al zovéél van jouw zuurverdiende spaargeld laten opbranden. Je kan evengoed met je portemonnee boven een riool gaan staan en hem openkappen, je krigt niets meer in de plaats voor al dat geld dat je hebt weggegeven voor hem. Alleen schulden en meer moeite om je eigen leven op poten te krijgen.

Echt, geen overgangsperiode, geen "maar hij heeft uitgelegd waarom en ik heb gezegd dat ik hem nog een kans geef tot..", nee actie, nu! Als jij nog 3 maanden verder blijft met iemand die gemiddeld 400 per maand van je afpint ben jij 1200 euro(dat is voor vele een fulltime loon!) minder. Iedere keer weer als hij gaat "snacken", is iedere keer weer voor jouw een stap achteruit in je toekomst.

En heel eerlijk, maar ik weet niet of ik dit mag zeggen omdat ik nu wel ernstig ga suggereren...maar hoe zéker ben je dat hij echt werk heeft?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:50

Lau schreef:
MarjanB schreef:
ok dus dan kan ie patat frikandel en 2 joints halen van dat geld..

ik denk in een andere volgorde eerst de joint en dan friet, maar ja dat kan.

:)) :o
sorry oneliner... :') Maar het komt er zo droog tussen... :P

Lau: de blower die ik ken draait met 5 euro wiet geen 2 joints... :o (maar bij hem wordt je ook letterlijk wazig van in zijn buurt te zijn als die rookt. :oo ) De "geroutineerde blowers" hebben de neiging wel eens om nagenoeg pure wiet te roken. (waarmee ik niet wil zeggen dat ze dat allemaal doen maar wel dat ze er nu eenmaal tussen zitten.)

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 13:53

Kwanyin schreef:
TS, misschien moet je eens je rekeningafschriften erbij nemen van de laatste 2 jaar.
Ga aan je computer zitten en open een excelfile.
Maak drie kolommen. 1 "inkomen", "2 geld dat ik gebruikt heb", "3 geld dat ik hem gegeven heb"
Som in je eerste kolom al het geld op dat is binnengekomen en zie hoeveel geld je op twee jaar heb binnengekregen.

Dan kijk je naar al het geld dat je zelf hebt gespendeerd en dat som je op in de 2de kolom.
En dan in de derde kijk je naar elke keer dat je vriend gepind heeft, je geld hebt gegeven aan hem, je iets voor hem betaald hebt, dat hij geld heeft afgehaald.....

Dan trek je kolom 2 van kolom 1 af.
En onder dat resultaat schrijf je "geld dat ik had kunnen hebben als ik niet alles aan x gaf"
En daarnaast trek je kolom 3 van dat resultaat af.
En schrijf je bij "geld dat ik daadwerkelijk heb omdat ik het aan x geef" . Het verschil tussen die twee kan je nog noemen geld dat ik weggegooid heb.

Misschien opent dat je ogen in wat voor een parasiet je hebt. Elke keer dat jij je pinpas geeft en hij gaat op de lappen is weer een keer dat je gewoon geld uit je portemonnee smijt dat je gewoon nooit meer gaat terugkrijgen. Je hebt al zovéél van jouw zuurverdiende spaargeld laten opbranden. Je kan evengoed met je portemonnee boven een riool gaan staan en hem openkappen, je krigt niets meer in de plaats voor al dat geld dat je hebt weggegeven voor hem. Alleen schulden en meer moeite om je eigen leven op poten te krijgen.

Echt, geen overgangsperiode, geen "maar hij heeft uitgelegd waarom en ik heb gezegd dat ik hem nog een kans geef tot..", nee actie, nu! Als jij nog 3 maanden verder blijft met iemand die gemiddeld 400 per maand van je afpint ben jij 1200 euro(dat is voor vele een fulltime loon!) minder. Iedere keer weer als hij gaat "snacken", is iedere keer weer voor jouw een stap achteruit in je toekomst.

En heel eerlijk, maar ik weet niet of ik dit mag zeggen omdat ik nu wel ernstig ga suggereren...maar hoe zéker ben je dat hij echt werk heeft?

Die laatste zin is echt precies wat ik al de hele tijd dacht maar niet durfde uit te spreken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:05

tamary schreef:
Hij heeft nu een gratis h*er, huishoudster en kok en die betaald hem daar ook nog eens voor.

Serieus? Echt, serieus?

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:08

Ayasha schreef:
Lau schreef:

ik denk in een andere volgorde eerst de joint en dan friet, maar ja dat kan.

:)) :o
sorry oneliner... :') Maar het komt er zo droog tussen... :P

Lau: de blower die ik ken draait met 5 euro wiet geen 2 joints... :o (maar bij hem wordt je ook letterlijk wazig van in zijn buurt te zijn als die rookt. :oo ) De "geroutineerde blowers" hebben de neiging wel eens om nagenoeg pure wiet te roken. (waarmee ik niet wil zeggen dat ze dat allemaal doen maar wel dat ze er nu eenmaal tussen zitten.)

Kopt hoor mijn huisgenoot draait ook zo 5 euro in een jointje.
Maar ken ook gewoon blowers die echt wel verslaafd zijn die gewoon 2 joints draaien met een 5 euro wiet.
maar die roken meer voor hun plezier en mijn huisgenoot is gewoon echt verslaafd.

Gianti

Re: Is het het nog waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:09

Hoe zijn de afgelopen dagen gegaan ts? Met hem kunnen praten of je weet je al wat je wil?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:11

Ik ben ook wel benieuwd hoe lang hij nog "verliefd" blijft wanneer jij stopt met het bekostigen van zijn verslaving.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:16

Goof schreef:
tamary schreef:
Hij heeft nu een gratis h*er, huishoudster en kok en die betaald hem daar ook nog eens voor.

Serieus? Echt, serieus?

Ja kom op zeg, je kan ook te ver gaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:17

Jeetje TS.... Los van zijn problemen, ik zou eens goed naar jezelf gaan kijken. Jij onderhoud en faciliteert zijn verslaving op deze manier en zijn problemen. Los van of je de relatie moet beëindigen, ga eerst voor jezelf zorgen en dwing hem dat ook te gaan doen (of in ieder geval zorg dat jij niet meer voor hem zorgt). Daarna kun je pas zien met wat voor vent je te maken hebt.
Ga voor jezelf zorgen, je bent veel meer waard als wat je nu jezelf aan doet. Een relatie hebben met iemand hoeft niet te betekenen dat je hem alles toe moet schuiven. En andersom, voor jezelf kiezen betekend niet dat je je relatie uit hoeft te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:19

gratis prutsmuts is sowieso een contradictie in zichzelf...

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:20

tamary schreef:
@TS : Junks liegen altijd. Ze weten dondersgoed wat de waarheid ze kost in hun relatie.

Leer nee zeggen voordat je er zelf geheel aan kapot gaat.

Damn meid,
Gaat alles wel oke? Verkeerde been uit bed gestapt?
Lees je reactie even terug en bedenk dan of het oke is...
Het is namelijk niet echt oke om iemand een h*er te noemen. Of vind je van wel? Denk voortaan even na voor je iets zegt.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:32

Lau schreef:
tamary schreef:
@TS : Junks liegen altijd. Ze weten dondersgoed wat de waarheid ze kost in hun relatie.

Leer nee zeggen voordat je er zelf geheel aan kapot gaat.

Damn meid,
Het is namelijk niet echt oke om iemand een h*er te noemen. Of vind je van wel? Denk voortaan even na voor je iets zegt.

Het zou mij niets verbazen als vriendje TS zo ziet. Gelijkwaardig is de relatie zeker niet en overleg met partner is er ook niet. Wat is TS voor haar vriend dan nog?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:33

Tamary, jij schreef (neem ik aan) vanuit de gedachten van de vriend?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:34

Gratis h*er dan ben ik er ook 1 :D
Doe t nml ook gratis met mn man *\%/*

Beetje vreemde uitspraak om h*er er bij te halen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:40

cinniz123 schreef:

Misschien wel vreemd maar ergens wel begrijpelijk dat iemand die opmerking maakt. Een h**r is iemand waar bijna niemand respect voor heeft en betaald word voor haar diensten. De vriend van TS heeft zeker geen respect voor haar anders zou hij haar financieel niet voor alles op laten draaien en zeker niet voor zijn joints. Maar helaas ben ik het met de meerderheid eens dat TS hier zelf het meeste schuld aan heeft, zij staat misbruik van haar geld toe en houd zo heel simpel zijn verslaving in stand.
Ts, je werkt 20 uur dus blijft er heel weinig voor jezelf over en 104 weken x gemiddeld 100 euro, daar kun je een heel leuk paard of auto voor kopen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:42

Ik ben t er ook zeker mee eens dat ze zelf een hele hoop in de hand heeft hoor maar buiten dat ik het wel heel kwetsend vind klopt t gewoon niet een prutsmuts wordt betaald punt. Ts wordt leeg getrokken!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:44

cinniz123 schreef:

Is dat echt zo?
Vriend heeft vanuit huis enkel begrepen dat vrouwen er zijn voor wassen koken en schoonmaken zonder dat daar iets tegen over staat. Als je dan volwassen wordt en de verwachtingen ook gaan naar kindjes of sex voor de lol dan moet er een andere vrouw gevonden worden, want daar zijn mama's niet voor. Hoe vriendje de tegenprestatie voor iemand die in je huis alles regelt gemist heeft is mij ook niet duidelijk.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:44

tamary schreef:
Lau schreef:

Damn meid,

Het zou mij niets verbazen als vriendje TS zo ziet. Gelijkwaardig is de relatie zeker niet en overleg met partner is er ook niet. Wat is TS voor haar vriend dan nog?

Dat iemand het misschien zo ziet betekent niet dat je het zo moet uitspreken.
Wat ts voor haar vriend is, zijn misschien veel minderwaardige dingen maar zeker geen h*er.
is het zo moeilijk om een beetje respect te hebben voor een ander? ik noem jou toch ook geen oppervlakkig k*twijf omdat je zo reageert? je kan prima zeggen dat de relatie niet oke is, en niet gelijkwaardig allemaal prima. maar iemand een gratis h*er noemen is wel even over de grens van netjes.
heeft je moeder je niet geleerd dat als je niks aardigs te zeggen hebt je beter je mond kan houden?
zo nee, bij deze! hou even je gemak... en heb een beetje respect voor ts!
Laatst bijgewerkt door Lau op 20-02-17 14:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:51

Zo ongenuanceerd als Tamary het hier beschrijft hoeft het niet te zijn.
Zo was het bij mij niet althans.
Je hebt gewoon mannen die emotioneel niet zo volwassen zijn en die niet van hun luie reet afkomen als dat niet echt hoeft.
Die gaan van "bij moeder thuis" naar "bij de vrouw thuis", ze zijn niet zelfstandig, al zouden ze dat wel kunnen.
Dat wil niet zeggen dat ze geen enkel (positief) gevoel voor hun vriendin hebben. Ze maken gewoon gebruik van wat hun aangeboden wordt en zien daar het probleem niet zo van in. Blowen helpt daar ook nog eens uitstekend bij om je daar niet druk om te maken.
Een relatie als deze wordt door beide partijen in stand gehouden.
Het is imo een illusie om te denken dat deze twee mensen ook samen een volledig andere, gelijkwaardige relatie kunnen hebben. Ts moet vriend niet heven opvoeden. Zij passen gewoon niet bij elkaar omdat zij niet het beste bij elkaar naar boven halen. Dat is spijtig, maar vooral een constatering, zonder onnodig met modder te hoeven gooien.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 14:56

Geloof dat dit een eindeloze duscussie wordt.
Ik snap je idee erachter maar of de vriend van ts werkelijk zo is kan ik niet achter mijn computer schermpje beoordelen en ik heb volgens mij nergens iets gelezen over seks.toch blijf ik t heel kwetsend vinden om iets wat jij vind/hebt meegemaakt naar een ander dr hoofd te slingeren zonder dat dit ter spraken is geweest.

Maar goed miss heb ik er wel overheen gelezen!?

Vergeet mn post mn voorgangster heeft t ontzettend netjes en duidelijk verwoord!

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:41

Ik vind het excell plan van Kwanyin een heel goed idee, daarmee kan TS zich bewust worden van al het geld dat 'weg' is.

TS, hoe dan ook. STOP met het faciliteren van geld. En ga daarna liefst ZSM weg :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:55

Nikass schreef:
Zo ongenuanceerd als Tamary het hier beschrijft hoeft het niet te zijn.
Zo was het bij mij niet althans.
Je hebt gewoon mannen die emotioneel niet zo volwassen zijn en die niet van hun luie reet afkomen als dat niet echt hoeft.
Die gaan van "bij moeder thuis" naar "bij de vrouw thuis", ze zijn niet zelfstandig, al zouden ze dat wel kunnen.
Dat wil niet zeggen dat ze geen enkel (positief) gevoel voor hun vriendin hebben. Ze maken gewoon gebruik van wat hun aangeboden wordt en zien daar het probleem niet zo van in. Blowen helpt daar ook nog eens uitstekend bij om je daar niet druk om te maken.
Een relatie als deze wordt door beide partijen in stand gehouden.
Het is imo een illusie om te denken dat deze twee mensen ook samen een volledig andere, gelijkwaardige relatie kunnen hebben. Ts moet vriend niet heven opvoeden. Zij passen gewoon niet bij elkaar omdat zij niet het beste bij elkaar naar boven halen. Dat is spijtig, maar vooral een constatering, zonder onnodig met modder te hoeven gooien.

Het eerste deel ben ik het echt helemaal mee eens, heel goed uitgesproken. Ik vraag me alleen af of dat je dan niet meer een goede relatie kan hebben. Als TS haar vriend zou stoppen te onderhouden dan zou het prima kunnen dat hij zelfstandig wordt en dat een gelijkwaardige relatie in de toekomst prima mogelijk is. Mensen veranderen. TS houdt hem nu ook (onbewust) onzelfstandig door te blijven faciliteren.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:01

Maar ik vraag me af. of er dan ooit een gelijkwaardigheid gaat zijn tussen die twee. Het pamperende gedrag / vermogen van TS en het incasserende vermogen van haar vriend zijn dermate groot, dat ik vermoed dat de balans heel snel weer de verkeerde kant zal opslaan als er ergens iets tegenzit.

Als ik met mijn partner op stap ben en hij vergeet een keer zijn geld, dan betaal ik zonder daarover na te hoeven denken. Volgende keer is het omgekeerd. Maar als dit bij TS zou gebeuren, is de kans zeer zeker reeel dat meneer die volgende keer vindt dat TS ook maar weer mag betalen, "want wat is nou het probleem". Constant in zo'n vorm van consequent gedrag moeten zitten. Ik bedank ervoor (maar goed, hier ook door schade en schande wijs geworden en nu geen parasiterende partner :)..)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 16:10

Ik denk dat als de een verslaafd is aan drugs van welke soort dan ook, en de ander niet,dat je dan never nooit een gelijkwaardige relatie krijgt. Wan t je zit dan op een geheel ander spoor. Je emoties zijn dan ook anders.Ik ben zelf ook geen geheelonthouder hoor,ik houd van een drankje, en als een potentieel vriendje daar tegen is dan wordt het echt niets en begin ik er niet eens aan. Om latere problemen te voorkomen,en dat gaat over meer dan alleen financiele.Dus tenzij dat ts ook graag blowt denk ik dat dit een mismatch is...Niet zo erg zolang je nog niet getrouwd bent toch? Onderzoek alles en behoud het goede,zei de H.Paulus in de Bijbel al!