Kwanyin schreef:TS, misschien moet je eens je rekeningafschriften erbij nemen van de laatste 2 jaar.
Ga aan je computer zitten en open een excelfile.
Maak drie kolommen. 1 "inkomen", "2 geld dat ik gebruikt heb", "3 geld dat ik hem gegeven heb"
Som in je eerste kolom al het geld op dat is binnengekomen en zie hoeveel geld je op twee jaar heb binnengekregen.
Dan kijk je naar al het geld dat je zelf hebt gespendeerd en dat som je op in de 2de kolom.
En dan in de derde kijk je naar elke keer dat je vriend gepind heeft, je geld hebt gegeven aan hem, je iets voor hem betaald hebt, dat hij geld heeft afgehaald.....
Dan trek je kolom 2 van kolom 1 af.
En onder dat resultaat schrijf je "geld dat ik had kunnen hebben als ik niet alles aan x gaf"
En daarnaast trek je kolom 3 van dat resultaat af.
En schrijf je bij "geld dat ik daadwerkelijk heb omdat ik het aan x geef" . Het verschil tussen die twee kan je nog noemen geld dat ik weggegooid heb.
Misschien opent dat je ogen in wat voor een parasiet je hebt. Elke keer dat jij je pinpas geeft en hij gaat op de lappen is weer een keer dat je gewoon geld uit je portemonnee smijt dat je gewoon nooit meer gaat terugkrijgen. Je hebt al zovéél van jouw zuurverdiende spaargeld laten opbranden. Je kan evengoed met je portemonnee boven een riool gaan staan en hem openkappen, je krigt niets meer in de plaats voor al dat geld dat je hebt weggegeven voor hem. Alleen schulden en meer moeite om je eigen leven op poten te krijgen.
Echt, geen overgangsperiode, geen "maar hij heeft uitgelegd waarom en ik heb gezegd dat ik hem nog een kans geef tot..", nee actie, nu! Als jij nog 3 maanden verder blijft met iemand die gemiddeld 400 per maand van je afpint ben jij 1200 euro(dat is voor vele een fulltime loon!) minder. Iedere keer weer als hij gaat "snacken", is iedere keer weer voor jouw een stap achteruit in je toekomst.
En heel eerlijk, maar ik weet niet of ik dit mag zeggen omdat ik nu wel ernstig ga suggereren...maar hoe zéker ben je dat hij echt werk heeft?
Die laatste zin is echt precies wat ik al de hele tijd dacht maar niet durfde uit te spreken.