Kleding'eis' bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:50

Misschien heb je iemand in je omgeving die handig is met een naaimachine?
Ik vind de kledingeis ook te maar zou me er wel aan houden ivm respect voor het geloof van die mensen.
En stiekem ben ik ook wel heel nieuwsgierig

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:51

Weet je wat ik me dan weer afvraag...

Als je nu naar de receptie komt in dat jurkje, met een panty en een jasje aan..
Dan gaan ze je toch niet wegsturen?
Ja misschien niet zo super netjes, maar we hebben het over de receptie. Niet de ceremonie, niet het feest (is er een feest? Lol) en je zult waarschijnlijk ook niet in essentiele foto's staan.

Ik ben dan meer zo'n type; wat willen ze doen? Aangezien je gewoon alsnog netjes bekleed/afgedekt/niet te strak komt opdagen.

*edit: en ik kan me voorstellen dat er wel meer gasten zijn zodat ze echt geen tijd hebben om zich op jou te focusen met je 20cm te korte jurk. :') Tenminste, ik hoop dat de bruiloft leuk genoeg is dat ze andere dingen aan hun hoofd hebben. :D

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 10:57

Ik heb nog wel wat in de kast voor je hoor!

Iets met schoonouders die in het oosten van Turkije wonen, en waar ik ook absoluut niet in broek kan rond lopen :')

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:00

Booooo schreef:

Iets met schoonouders die in het oosten van Turkije wonen, en waar ik ook absoluut niet in broek kan rond lopen :')

:') :') sorry, daardoor zie ik Ts nu in een niquaab naar de bruiloft gaan. Los, tot op de enkels en niet te sexy. Check alle boxes toch?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 11:07

secricible schreef:
Booooo schreef:

:') :') sorry, daardoor zie ik Ts nu in een niquaab naar de bruiloft gaan. Los, tot op de enkels en niet te sexy. Check alle boxes toch?

Haha, ja mijn vriend stelde ook al voor om een niqaab aan te schaffen, want dat bedekt immers lekker goed. :')

Sofy

Re: Kleding'eis' bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:16

Ik kan me eigenlijk niks voorstellen waar ik me zo ongemakkelijk in zou voelen dat ik niet zou gaan. Ik kan prima mezelf zijn in andermans kleding, de verpakking bepaalt de inhoud niet. Dus ik zou een rok lenen van de bruid en lekker gaan. En kort en sexy, of Rammstein outfit, of allemaal in een kippenpak mag ook :') . Bikini? Ook prima. Maar ik kan me voorstellen dat als je wat minder lekker in je eigen vel zit, dat dit dan lastiger is. Hoewel ik moet zeggen dat ik moeite heb om me te verplaatsen in je ongemakkelijk voelen in een lange rok. Ik wil het wel graag snappen, want ik vind het interessant. Dus misschien wil iemand me het proberen uit te leggen?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 11:23

Sofy schreef:
Maar ik kan me voorstellen dat als je wat minder lekker in je eigen vel zit, dat dit dan lastiger is. Hoewel ik moet zeggen dat ik moeite heb om me te verplaatsen in je ongemakkelijk voelen in een lange rok. Ik wil het wel graag snappen, want ik vind het interessant. Dus misschien wil iemand me het proberen uit te leggen?

Nou, ten eerste, ik zit erg goed in mijn vel juist, dank u :D
Ten tweede; ik heb al eerder uitgelegd waarom ik me er ongemakkelijk in voel. Ik ben geen rokken of jurken drager, ik houd er niet van, niet mijn ding, hooguit een enkele zeldzame keer op een hete zomerdag. Het staat me prima, ik heb een goed figuur, maar het is niet mijn ding. Ook als kind niet, ik heb nooit jurken en rokken gedragen. Zit in de familie denk ik, mijn oma van 96 loopt nog steeds dagelijks in een nette pantalon, ook die weigert een rok te dragen :j
Als ik nu een jurk aantrek, wat ik dus prima wil doen, ik heb een leuke hangen, voel ik me al niet prettig. Maar prima, ik ben er zeker toe bereid.
Maar zo'n lange? Ik vind die dingen echt afschuwelijk, no offence. Ik vind het vaak soepjurken, vormeloze dingen, zoals een ander in dit topic al zei 'een hobbezak'. Ik wil me dus prima aanpassen en een jurkje aantrekken, maar ik wil wel bij mezelf blijven en iets dragen wat ik dan ook nog prettig vind.
Ik wens niet gezien te worden in een hobbezak, daar pas ik voor.

Edit; als toevoeging:
Leuk om die verschillende meningen te lezen wel. De een zou zonder problemen eenmalig iets nieuws aanschaffen om aan de wensen te voldoen, de ander zou sowieso al niet gaan bij deze eisen.
Ik probeer er nog een gulden middenweg in te vinden.
Laatst bijgewerkt door Goof op 09-02-17 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:24

Wat een gezeur over kleding kopen.. TS.. Als ik jou was zou ik gewoon gaan in het jurkje dat je hebt.. Laarzen er onder een jasje er overheen klaar.. Kijken ze je daar dan weg.. Jammer dan.. Jij bent geweest en hebt je netjes gekleed..

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:29

secricible: hahaha zo erg is het ook weer niet.. Maar wel lange mauwen (daarom ga ik nooit in de zomer :D ), en lange rok/jurk minimaal tot enkels.

Ik draag normaal NOOIT een rok/jurk, tenzij ik naar een feestje of iets ga.. Dus ik snap Goof heel goed. Je voelt je gewoon ongemakkelijk, en niet jezelf. Daarom heb ik er ook een hekel aan om naar mijn schoonouders te gaan, omdat dat minimaal 5 dagen is. Een feestje van een paar uur overleef je vast wel Goof :))

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:39

Sorry ts, bedoelde er niet mee te zeggen dat jij niet lekker in je vel zit, alleen dat ik me in zo'n geval er beter in kan verplaatsen.
Want ik snap het oprecht niet. Ze vragen niet van je fan te worden van lange rokken en ze voortaan altijd te dragen. Het gaat om 1x. Ik draag ook nooit een kippenpak, vind dat ook niks, maar als iemand me dat voor 1x vraagt heb ik daar geen moeite mee. Wat ik op dat moment draag, zegt niks over mijn smaak, maar over mijn prioriteiten: ik vind het op dat moment belangrijker dat die ander blij is dan dat ik er goed uit zie. Heeft dat er misschien nog iets mee te maken? Dat je het niet prettig vindt dat je gevraagd wordt je eigen stijl/wensen opzij te zetten voor het plezier van een ander?
Nogmaals, niet bedoeld als kritiek, ik vind het oprecht interessant en probeer me er in te verplaatsen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 11:42

Sofy schreef:
Sorry ts, bedoelde er niet mee te zeggen dat jij niet lekker in je vel zit, alleen dat ik me in zo'n geval er beter in kan verplaatsen.
Want ik snap het oprecht niet. Ze vragen niet van je fan te worden van lange rokken en ze voortaan altijd te dragen. Het gaat om 1x. Ik draag ook nooit een kippenpak, vind dat ook niks, maar als iemand me dat voor 1x vraagt heb ik daar geen moeite mee. Wat ik op dat moment draag, zegt niks over mijn smaak, maar over mijn prioriteiten: ik vind het op dat moment belangrijker dat die ander blij is dan dat ik er goed uit zie. Heeft dat er misschien nog iets mee te maken? Dat je het niet prettig vindt dat je gevraagd wordt je eigen stijl/wensen opzij te zetten voor het plezier van een ander?
Nogmaals, niet bedoeld als kritiek, ik vind het oprecht interessant en probeer me er in te verplaatsen.

Nou ja, ik begrijp je punt wel hoor.
Maar zoals ik al zei; ik wil mijn eigen stijl al opzij zetten voor de ander. Ik wil al dat ene jurkje aantrekken wat ik nooit draag omdat ik geen jurkjes-meisje ben. Geen probleem als zij dat wenst, echt niet.
Maar ik wil er geen extra geld aan uitgeven (het is eenmalig en een collega, niet mijn bff zoals anderen al zeiden) en ik wil niet in een hobbezak rondlopen.
Trouwens, dat kippenpak...... dat mag men gerust aan me vragen, maar dat zal ik ook weigeren. Vraag maar een ander om het aan te trekken.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:43

Vorig jaar had ik een begrafenis (oke even iets anders) maar ik weet dat de familie daar ook erg streng gelovig is en alles in zwarte kleding loopt met rokken tot op de grond of in ieder geval over de knie.

Ook ik had zoiets van wat trek ik aan ik wil de schoonfamilie niet voor het hoofd stoten
Uiteindelijk had ik een donkerblauw mantelpakje ergens vandaan en hieronder laarzen, zodat er geen onbedekt stukje was.

Ik loop nooit maar dan ook nooit in een rok of jurk dus heel prettig voelde ik me niet maar ik vind dat je je daar even overheen moet zetten en als hun er blij mee zijn is toch prima.
Ik denk als ik een broek, ook al zou het een nette zijn geweest, ik me ook niet prettig zou hebben gevoeld.
En is het nou zo heel erg om je eens aan te passen voor een paar uur aan andermans verzoek?

Gewoon kijken of je iets kan lenen niet te veel over nadenken en gewoon gaan en daarna denken blij dat ik hier niet iedere dag in hoef te lopen.

Weet niet waar pigcity ligt :D maar je mag het best lenen als het je maat is
Laatst bijgewerkt door Steppe op 09-02-17 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:44

rainbow8 schreef:
Wat een gezeur over kleding kopen.. TS.. Als ik jou was zou ik gewoon gaan in het jurkje dat je hebt.. Laarzen er onder een jasje er overheen klaar.. Kijken ze je daar dan weg.. Jammer dan.. Jij bent geweest en hebt je netjes gekleed..

Waarom moet je er nou gezeur van maken? Niemand was Goof aan het bashen.

Dat doet echt afbreuk aan toch wel een leuke discussie.

LvA1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:48

Een nette donkere broek en een lang vest een optie?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:50

Nagini schreef:
Als je nu naar de receptie komt in dat jurkje, met een panty en een jasje aan..
Dan gaan ze je toch niet wegsturen?
Ja misschien niet zo super netjes, maar we hebben het over de receptie.

Nou ja, je maakt het ongemakkelijk voor de bruid en creeert zo spanning en een lastig moment. Is dat het cadeau dat je haar wilt geven?
Dan is niet komen volgens mij schappelijker.

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:51

Ik ga er bij dat kippenpak uiteraard wel vanuit dat de rest ook in zoiets idioots loopt :+
Maar als je toch al over je eigen grens heen gaat, waarom maakt die 20cm dan nog uit? Ik koppel mijn smaak dan dus los van wat ik draag: 'ik doe dit voor jou'. Dan maakt het mij dus ook niet meer zo veel uit wat dat dan is. Mijn kleding representeert dan dus niet mijzelf, dus ik voel mij er ook niet door geraakt.

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 11:52

Waarom trek je niet jurkje gewoon aan met nette dikkere panty en laarzen. Jasje en evt een lang vest wat wel over de knie komt, die heb je ook. Keep it simple. Als je collega niet wil dat je komt in dat tenue, dan ga je niet. Als jij niet zo'n soepjurk wilt aantrekken. Je kan ook een broek onder een rok aantrekken bv of langer gewaad, dan laarzen aan, ziet ook ''niemand''. Succes :Y)

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:01

Je moet trouwens wel echt heel streng gelovig zijn om zo'n mormoonse kledingeis aan je gasten op je receptie op te leggen. Ben ik de enige die echt een soort amish bruiloft voor zich ziet? :+ Ik zou uit principe ook al niet gaan denk ik, maar misschien ben ik daar een beetje extreem in..

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:03

LvA1993 schreef:
Een nette donkere broek en een lang vest een optie?

Nee.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 12:13

Ik heb haar zojuist gesproken en ze gaf aan dat mijn jurkje waarschijnlijk prima was. Mits de knieen echt bedekt zijn. Dus ik sjor het gewoon nog wat naar beneden en dan hangt het net over mijn knieën.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:15

loodjes eraan hangen haha

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 12:17

Sky schreef:
Je moet trouwens wel echt heel streng gelovig zijn om zo'n mormoonse kledingeis aan je gasten op je receptie op te leggen. Ben ik de enige die echt een soort amish bruiloft voor zich ziet? :+ Ik zou uit principe ook al niet gaan denk ik, maar misschien ben ik daar een beetje extreem in..

Nou ja, ik wil juist wel een kijkje nemen in haar wereld. Het is een wereld die ik me niet kan voorstellen, dus ik kan er alleen maar wijzer van worden.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-17 12:17

StalNollie schreef:

Van die loodjes die een tafelkleed op zijn plek houden :+

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:18

Stille meelezer...

Van die paarse druifjes! :')

Maar wel vreemd dat ze zegt dat het waarschijnlijk prima is? Kan zij dat niet beter inschatten dan?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 12:19

Goof schreef:
StalNollie schreef:

Van die loodjes die een tafelkleed op zijn plek houden :+

Dikke maillot