100 days No buy challenge

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: 100 days No buy challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 18:24

Hier nog steeds niets aan onnodige dingen gekocht :D

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 19:35

Ik ben ook al 7 dagen koopvrij! Maar vind het moeilijk hoor. Verkoop echt veel via MP en Bol.com de afgelopen dagen en dan is het zo moeilijk om niets uit te geven!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-17 23:42

Hier gaat het ook nog goed. Vorige week dus een boek gekocht, maar daarna geen onnodige dingen. Was ook niet moeilijk deze week, ik heb het te druk gehad om te winkelen.

Verder moest ik wat investeringen doen voor mijn bedrijf waardoor ik in de vrije avonden lekker op mijn tablet kon rondshoppen daarvoor. Wel iets kopen, maar geen onzin. Ook leuk!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 00:19

Gisteren en vandaag koop vrij, maar vandaag lag ik ket buikgriep op bed/de bank :') Dat maakt het heeeel makkelijk :')

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:26

Nou inderdaad.. beterschap!!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 11:57

Beterschap ! Ik ben heel blij met dit topic :j
Januari was een bizar dure maand (da kosten vooral) en ondanks dat ik paar 100 euro meer inkomen had eenmalig toch nog meer uitgegeven dan dat er binnen is gekomen :\

Februari gaan we er voor. Nog niks onnodigs gekocht dus ben benieuwd :D

Wat een bewustwording heb ik door jullie gekregen. Dank daarvoor !

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:15

Apart he, dat we nu ineens gaan nadenken, in plaats van gewoon aanschaffen.

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:29

Ik was net bij de winkels en was bijna uit automatisme de Action ingelopen. Door deze challenge niet gedaan, want ik heb niets nodig.

Bij de Kruidvat zag ik een tof telefoonhoesje (nog zo'n verslaving), maar ben alleen met paracetamol de winkel uitgekomen :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 12:30

Ik krijg van mijn bijbaan maar ongeveer 135 euro per maand. Mede dankzij dit topic, (als stille meelezer) 100,- overgehouden deze maand en dus maar 35,- opgemaakt aan waar ik normaal mijn hele salaris aan opmaak: kleding, uiteten gaan, en onzin dingen kopen.

*\o/* *\o/* *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 13:23

savannah030x schreef:
Ik krijg van mijn bijbaan maar ongeveer 135 euro per maand. Mede dankzij dit topic, (als stille meelezer) 100,- overgehouden deze maand en dus maar 35,- opgemaakt aan waar ik normaal mijn hele salaris aan opmaak: kleding, uiteten gaan, en onzin dingen kopen.

*\o/* *\o/* *\o/*

Goed bezig!!

Hier een diepte-investering gedaan. Nieuwe all-in-one laserprinter gekocht.
Ik heb heel veel auto- en paardentijdschriften waarin nuttige informatie staat die je wil bewaren. Op papier neemt dat nogal wat ruimte in dus al die papieren info gaan we scannen en digitaal sorteren en bewaren.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 15:54

Ik heb sinds begin dit jaar ook niets gekocht! Wel eten natuurlijk.

Maar man wat vind ik het saai om niet heel af en toe eens een patatje of pizza te bestellen met mijn kleine meid :+ Maar het bespaard wel gigantisch!

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 19:27

Hier gaat het tot nu toe goed!
Gister alleen een €15,- uitgegeven voor mijn Rambodeken te laten wassen.
Is tegenwoordig op voorhand betalen, maargoed, dan kan dat eind vd maand weer lekker op mijn rekening blijven staan, en zet ik dat op mijn spaarrekening! Was gewoon contact betaald, dus rekening lijdt er niks mee! :')

Wel net bankadministratie gedaan, werd er totaal niet vrolijk van! :(
Salaris is al bijna op, nog voor het binnenkomt joh! -O-

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:09

phormicola schreef:

Maar man wat vind ik het saai om niet heel af en toe eens een patatje of pizza te bestellen met mijn kleine meid :+ Maar het bespaard wel gigantisch!

LOL Als het 'gigantisch' bespaard zal dat 'heel af en toe' ook wel niet helemáál kloppen :') Maar wel goed van je hoor!!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:20

Nou vanmiddag weer de action binnen gelopen.
Schade 20 euro

Maar wel douche spul wasmiddel papier voor de printer sokken voor in mijn werkschoenen dus geen onzin dingen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:47

Tja, dat zijn gewoon dingen die je nodig bent! Alleen maar goed dat je de verleiding voor andere dingen weerstaan hebt!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 22:50

Ik ga dit even volgen, ik ben iets te goed bevriend met de pakketbezorger :$
De afgelopen maanden erg veel geld uit gegeven, dus een beetje sparen mag nu wel...

Of ik ook echt 100 dagen ga doen weet ik nog niet. Misschien is 30 een beter doel eerst :')
Ik ga er even over nadenken!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:20

ikke schreef:
Yv_ schreef:
Ik ga morgen waarschijnlijk flink failen, maar wel met een goed doel! Ga afspraak bij de huisarts maken voor een gesprekje over die medicijnen om te stoppen met roken en als het allemaal goed gaat gelijk die kuur. Dus dan fail ik, maar uiteindelijk is het allemaal voor een goed en beter doel dus ik rechtvaardig mezelf :+.

Dat is niet falen, dat is een investering in jezelf. Daarvoor mag (moet) je altijd de ruimte, het geld en de tijd nemen.

Tel even bij elkaar op hoeveel je per maand uitgeeft aan rookwaar en hoe snel je die investering hebt terugverdient.

Als steun en anekdote even een verhaaltje van kennissen (een stel) dat stopte met roken.
Zij hadden samen hobby aan modeltreinen en hun favoriete merk had een zeer mooie maar ook zeer dure locomotief uitgebracht. Ze zijn samen gestopt met roken en het geld dat ze daarmee bespaarden, legden ze apart voor die locomotief. Binnen drie maanden konden ze die locomotief kopen. Daar schrokken ze zelf ook behoorlijk van.

Als je het zou indexeren naar deze tijd moet je je voorstellen dat die locomotief ongeveer 900 euro zou kosten.

Klopt :D. Ik wil graag een nieuwe (miss zelfs wel electrische) fiets. Uitgerekend dat ik die met 3 a 4 maanden niet roken bij elkaar zou hebben, rook zo'n 300€ per maand weg :oo

Verder gaat het nog steeds goed en zonder moeite eigenlijk *\o/*

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 02:45

Ik schrok van dat bedrag Yv dus heb voor de lol even uitgerekend wat roken mij vandaag de dag zou kosten. Kom ik toch op zo'n 260 euro per maand uit! Ik zou eigenlijk niet weten waar ik dat vandaan zou moeten halen :') Dus ben blij dat ik al jaren niet meer rook. You can do it!

Edit: Even verder gaan rekenen nog. Als ik sinds de datum van stoppen elke dag het bedrag van wat nu een goedkoop pakje is had gespaard (prijzen zijn gestegen maar ik rookte vaak niet het goedkoopste) had ik nu een dikke 18.000 euro op mijn rekening gehad. Wat een immens bedrag.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:54

Dag 5: tot nu toe niks gekocht *\o/* Wel moet ik binnenkort medicatie voor de ratten halen, dus dat wordt wel betalen. Maar dat is noodzakelijk.

Trekken jullie de dagen met de noodzakelijke aankopen van de challenge af of tellen jullie er die bij op?

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:33

noodzakelijke aankopen tellen niet mee. Het gaat zuiver over de onnodige aankopen :)

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:34

Waow dit zou een heel goede en erg moeilijke challenge zijn voor mij

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:49

Hahah een maand mn hypo en vaste lasten betalen zou ik niet erg vinden, maar gok dat de bank er niet zo blij mee is _O-. Evenals eten voor mezelf en de beestjes _O-

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 15:51

Ik heb gisteren wel iets gekocht... Had prijzengeld gewonnen en een cadeaubon voor mijn verjaardag van epplejeck gekregen. Dat gecombineerd met 25% korting kost het me niets ipv 70,- :D

Verder nog steeds geen onnodige dingen gekocht. Al bijna 3 weken volgens mij.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:18

Alwiene schreef:
phormicola schreef:

LOL Als het 'gigantisch' bespaard zal dat 'heel af en toe' ook wel niet helemáál kloppen :') Maar wel goed van je hoor!!

Bij een heel klein budget is een tientje al gigantisch ;)

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:31

Ja bij mij gaat het nog niet zo goed hahaha. Ben wel bewuster van alles wat ik koop maar in een opwelling naar dorp gaan is niet zo verstandig. Afgelopen week 2x gebeurt.