Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Dat maakt het heeeel makkelijk

savannah030x schreef:Ik krijg van mijn bijbaan maar ongeveer 135 euro per maand. Mede dankzij dit topic, (als stille meelezer) 100,- overgehouden deze maand en dus maar 35,- opgemaakt aan waar ik normaal mijn hele salaris aan opmaak: kleding, uiteten gaan, en onzin dingen kopen.
![]()
![]()

phormicola schreef:Ik heb sinds begin dit jaar ook niets gekocht! Wel eten natuurlijk.
Maar man wat vind ik het saai om niet heel af en toe eens een patatje of pizza te bestellen met mijn kleine meidMaar het bespaard wel gigantisch!
Maar wel goed van je hoor!!

ikke schreef:Yv_ schreef:Ik ga morgen waarschijnlijk flink failen, maar wel met een goed doel! Ga afspraak bij de huisarts maken voor een gesprekje over die medicijnen om te stoppen met roken en als het allemaal goed gaat gelijk die kuur. Dus dan fail ik, maar uiteindelijk is het allemaal voor een goed en beter doel dus ik rechtvaardig mezelf.
Dat is niet falen, dat is een investering in jezelf. Daarvoor mag (moet) je altijd de ruimte, het geld en de tijd nemen.
Tel even bij elkaar op hoeveel je per maand uitgeeft aan rookwaar en hoe snel je die investering hebt terugverdient.
Als steun en anekdote even een verhaaltje van kennissen (een stel) dat stopte met roken.
Zij hadden samen hobby aan modeltreinen en hun favoriete merk had een zeer mooie maar ook zeer dure locomotief uitgebracht. Ze zijn samen gestopt met roken en het geld dat ze daarmee bespaarden, legden ze apart voor die locomotief. Binnen drie maanden konden ze die locomotief kopen. Daar schrokken ze zelf ook behoorlijk van.
Als je het zou indexeren naar deze tijd moet je je voorstellen dat die locomotief ongeveer 900 euro zou kosten.
. Ik wil graag een nieuwe (miss zelfs wel electrische) fiets. Uitgerekend dat ik die met 3 a 4 maanden niet roken bij elkaar zou hebben, rook zo'n 300€ per maand weg 
Dus ben blij dat ik al jaren niet meer rook. You can do it!
. Evenals eten voor mezelf en de beestjes
Alwiene schreef:phormicola schreef:Ik heb sinds begin dit jaar ook niets gekocht! Wel eten natuurlijk.
Maar man wat vind ik het saai om niet heel af en toe eens een patatje of pizza te bestellen met mijn kleine meidMaar het bespaard wel gigantisch!
LOL Als het 'gigantisch' bespaard zal dat 'heel af en toe' ook wel niet helemáál kloppenMaar wel goed van je hoor!!