Steun jij goede doelen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Steun jij goede doelen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 16:48

Maar hoe veel verantwoordelijkheid zou zo'n directeur nou echt hebben praktisch gezien? Ik denk dat er in ieder geval nog een hele hoop mensen onder hem/haar werken die misschien niet de eindverantwoordelijkheid hebben, maar die wel dag tot dag met het geld omgaan. Het lijkt me niet dat een directeur het geld praktisch 'bestuurt'.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:51

Directeuren zijn er over het algemeen niet om practisch te zijn :+ Die zullen op strategisch vlak zich inzetten en idd de eindverantwoordelijkheid hebben. Die miljoenen goed besteden, connecties (lobbyen), in de juiste onderzoeken investeren, etc. Als het bijvoorbeeld je eigen vermogen zou zijn dan zet ik het ook liever neer bij iemand die het kan vermenigvuldigen dan dat iemand er op past. Ze krijgen vanuit de raden gewoon targets mee, waarop ze gewoon afgerekend worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:54

Maar dat is dus wat ik me afvraag. Zijn het de directeuren die de juiste onderzoeken opzoeken of zijn zij alleen degenen die er uiteindelijk een krabbel onder zetten? Juist voor grote goede doelen lijkt het me niet dat zij alle onderzoeken persoonlijk uitzoeken..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:00

Ik doneer maandelijks een vast bedrag aan Stichting DierenLot en aan de KNRM.
Deze 2 zijn zichtbaar w.b.t. wat er met het geld word gedaan.Dierenlot koopt nieuwe Dieren Ambulances en de KNRM helpt mensen op het water in nood.
Beide smeken niet om [meer] geld zoals veel andere doelen dat wel doen.Helemaal die smeekbede's op t.v! belachelijk gewoon,proberen op de tere ziel van de mens te trappen.Zoals o.a. de honger van kleine John en zijn moeder die haar best doet,maar kleine John heeft honger en er is geen eten. Ik durf te wedden dat degene van de stem zelf niks doneert!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:01

DierenLot heeft juist wel van die reclames op TV. 'Een paardje zoekt wanhopig naar wat gras' terwijl dat dier gewoon op een besneeuwde wei staat.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:03

Zowat elk goed doel heeft wel wat reclame,maar niet dagelijks zoals kleine John.En dan gaat het ook nog op de manier hóe zo'n reclame gemaakt word.Plus er gaat al járen geld naar de 3de wereld landen en nóg steeds is er niks opgelost.En zien we niet wat er gedaan is daar.Dierenlot laat zien welke gemeente weer een nieuwe dierenambulance heeft gekregen.
Laatst bijgewerkt door gohya op 05-02-17 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:04

Idd, dierenlot heeft echt van die te langdradige, superzielige reclames over dat dierenleed ook in ons land plaats vind, maar ondertussen zie je bijna alleen maar beelden uit het buitenland...
Kan me voorstellen dat er genoeg dierenleed in NL is, maar maak dan een fatsoenlijke reclame :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:12

gohya schreef:
Zowat elk goed doel heeft wel wat reclame,maar niet dagelijks zoals kleine John.En dan gaat het ook nog op de manier hóe zo'n reclame gemaakt word.Plus er gaat al járen geld naar de 3de wereld landen en nóg steeds is er niks opgelost.En zien we niet wat er gedaan is daar.Dierenlot laat zien welke gemeente weer een nieuwe dierenambulance heeft gekregen.

Dan is dat een nieuwe reclame die ik nog niet gezien heb.. Ik ken DierenLot juist door de super zielige reclames.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:18

Emmaa_ schreef:
gohya schreef:

Dan is dat een nieuwe reclame die ik nog niet gezien heb.. Ik ken DierenLot juist door de super zielige reclames.

Uhm dat zie je niet op t.v. w.b.t. die dierenambulance's maar in de kranten,FB en folders.
En ja,het is ook zielige reclame,maar ik vind elk dier dat mishandeld of verwaarloosd is altijd zielig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:19

Ah dat kan dan inderdaad, maar aangezien je het had over smeekbedes op televisie en DierenLot daar juist wel (flink) aan doet blijft het een beetje tegenstrijdig.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:29

Emmaa_ schreef:
Ah dat kan dan inderdaad, maar aangezien je het had over smeekbedes op televisie en DierenLot daar juist wel (flink) aan doet blijft het een beetje tegenstrijdig.

Het verschil is dat Dierenlot niet dagelijks uitzend en die andere wel.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:32

Dier en lot zend ook dagelijks uit.
Op Discovery Channel is dat geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:54

bruintje123 schreef:
Dier en lot zend ook dagelijks uit.
Op Discovery Channel is dat geloof ik.

Ja en op TLC.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 20:19

Dierenlot heeft ook iedere avond zendtijd op RTL4 (later op de avond). Wat ik best apart vind, want zendtijd rond voice avond (die tijd zeg maar) kost klauwen vol met geld geloof ik :+
En inderdaad de zielige filmpjes van dieren in het buitenland.. hoe kan je dat geen smeekbede noemen?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:52

Hmm Dierenlot weet ik niet hoor maar de KNRM steunen wij ook en die weten ons volgens mij toch prima te vinden als ze graag nog wat extra willen hebben :=

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:44

Emmaa_ schreef:
Maar dat is dus wat ik me afvraag. Zijn het de directeuren die de juiste onderzoeken opzoeken of zijn zij alleen degenen die er uiteindelijk een krabbel onder zetten? Juist voor grote goede doelen lijkt het me niet dat zij alle onderzoeken persoonlijk uitzoeken..

Ik zelf heb ik dit geval geen idee. Ik ken één directeur van een landelijk goed doel en die doet veel lobby werk en zit met veel commissies en dergelijke om de tafel. Zij zorgt voor de juiste bestedingen en de juiste contacten om het geld binnen te krijgen. Maar goed, zij valt denk ik niet binnen de 'tonners', al kan ik het zo even opzoeken wat ze krijgt per jaar :D

Zelf geef ik alleen aan organisaties voor mensen en waarbij bestuursleden kundig, maar een onbezoldigde functie hebben :)

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:09

Ik steun soms wat kleinere doelen maar nooit grote zoals DierenLot en Kika omdat ik hierbij het gevoel heb dat het naar de hoge piefen gaat.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:18

Ik steun diverse goede doelen, maar o.a. Prince Fluffy Kareem. Zoek die organisatie maar eens op (internet of fb). En ik weet, eigenlijk is het water naar de zee dragen, maar ik ben toch blij om op de een of andere manier nog iets voor deze paarden te kunnen betekenen. Kijk nu toch heel anders naar mijn eigen paardjes.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:36

Ja, ik ga meerdere inzamelpunten maken binnen mijn bedrijf voor het inzamelen van doppen voor KNGF Geleidehond. Doppen zijn verder nutteloos en aangezien wij er nogal veel hebben. Kleine moeite om ze te bewaren. Ik hoop dat ik meer mensen hiertoe aan kan zetten. Zulke acties vind ik leuk om me voor in te zetten. Echt geld betalen met donaties enzo doe ik niet. Ik weet dat er veel geld in de zakken van de directeur verdwijnt. Daarnaast verdienen de mensen die collecteren vaak ook. Iets wat ik snap, maar eigenlijk niet eerlijk vindt. Je werkt dan gewoon en doet je kunstje.. Maar eigenlijk vind ik het dan toffer als dat geld direct naar het goede doel zou gaan.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:58

RoyceMack schreef:
Ja, ik ga meerdere inzamelpunten maken binnen mijn bedrijf voor het inzamelen van doppen voor KNGF Geleidehond. Doppen zijn verder nutteloos en aangezien wij er nogal veel hebben. Kleine moeite om ze te bewaren. Ik hoop dat ik meer mensen hiertoe aan kan zetten. Zulke acties vind ik leuk om me voor in te zetten. Echt geld betalen met donaties enzo doe ik niet. Ik weet dat er veel geld in de zakken van de directeur verdwijnt. Daarnaast verdienen de mensen die collecteren vaak ook. Iets wat ik snap, maar eigenlijk niet eerlijk vindt. Je werkt dan gewoon en doet je kunstje.. Maar eigenlijk vind ik het dan toffer als dat geld direct naar het goede doel zou gaan.

Ik heb al voor meerdere doelen gecollecteerd maar was allemaal vrijwilligerswerk haha dis verdienen nee hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:00

Sommige goede doelen werven idd vrijwilligers, maar collectes die gelopen worden via Pepperminds/Streetwise etc (vooral studenten) worden toch echt (flink) betaald. Ik heb een blauwe maandag voor KWF gelopen en kreeg daar een aardig riant salaris voor met interessante bonussen.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:12

Emmaa_ schreef:
Sommige goede doelen werven idd vrijwilligers, maar collectes die gelopen worden via Pepperminds/Streetwise etc (vooral studenten) worden toch echt (flink) betaald. Ik heb een blauwe maandag voor KWF gelopen en kreeg daar een aardig riant salaris voor met interessante bonussen.

Oke toen ik voor kwf liep was het gewoon vrinwillig haha kreeg er niks voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:23

Ney schreef:
Ik steun soms wat kleinere doelen maar nooit grote zoals DierenLot en Kika omdat ik hierbij het gevoel heb dat het naar de hoge piefen gaat.

Ik heb bij Dierenlot juist het tegenovergestelde gevoel,ik zie wat ze doen en hoeveel instanties ze helpen, naast de dierenambulances die ze in bruikleen geven, geven ze ook vaak giften aan verschillende opvangcentra en andere stichtingen die met dieren werken, daarnaast zorgen ze 2x per jaar voor een landelijk congres voor alle vrijwilligers waarbij de ambu nagekeken word, de banden gewisseld worden en waarbij lezingen gegeven worden waar je ook echt wat aan hebt. Ik vind dat juist wel een organisatie die echt direct helpt en een verschil maakt in heel Nederland.

Ney

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:05

Ik heb het niet uitgebreid uitgezocht maar krijg bij hun reclames om te doneren altijd de kriebels, alsof ze mensen een echt schuldgevoel aan proberen te praten als ze niet doneren.
Maar ik zal even meer kijken hoe het zit met DierenLot, als jij zegt dat ze juist veel doen zal ik kijken naar hoe en wat.
Ik wil nu zo min mogelijk uitgeven i.v.m. sparen voor studie maar soms doneer ik kleine beetjes.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:21

Veel mensen oordelen over stichtingen van dat de directeur en alles er veel geld op na houd of de stichtingen zelf.

Bel ze eens op en vraag of je bij de locatie mag langskomen.
Leer ze kennen.
Wordt vaak zoveel geroepen terwinl het zo vaak broodje aap verhaal is.
Ze doen zoveel dingen waarvan de meeste mensen dat niet eens weten.