Vuurwerk, het is aan!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wat doe jij als er veel vuurwerk wordt afgestoken?

Ik doe direct aangifte van iedere knal
12 (1%)
Pas als het echt te gek gaat, bel ik de politie
227 (30%)
Ik spreek de afstekers zelf aan
48 (6%)
Het maakt me echt niks uit, ze mogen lekker afsteken wat ze willen
156 (21%)
Ik heb er geen last van
219 (29%)
Ik durf er niks mee te doen
79 (10%)

Totaal aantal stemmen: 741

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Vuurwerk, het is aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:50

Mijn vogels zijn wonderbaarlijk rustig gebleven. Slechts eentje die even bang was, maar het is haar eerste jaar in de voliere, dus het geknal is nog allemaal nieuw voor haar.
De rest heeft het inmiddels al eens meegemaakt en dat is wel te merken.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 02:58

Hier is het redelijk rustig verlopen af en toe eens een harde knal. Zelf heb ik niks met vuurwerk (angst) maar vind mooi om te zien als ik binnen sta.
Dieren zijn rustig gebleven, konijnen lagen op hun zij te slapen en de hond te snurken.

Ze waren wel al heel de dag bezig en wonen naast een poort die lekker galmt dus wel flink wat gehoord tot niveau van nu ga ik bellen maar toen hield het al weer op

bliksempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:39

Het was bij ons bizar drie kwartier lang. De paarden waren helemaal over de zeik en het ging maar door echt waardeloos..

Gisteravond was er ook een groep achter ons huis aan het afsteken dus ik was even heen gelopen en ze gingen met 5 min weg en t was allemaal geen probleem. Toen zag ik een jongen zitten waarbij het vuurwerk was mis gegaan, hele been naar de klote..

Whassupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 09:57

Oh Bliksempie, wat naar van dat been! Was het echt ernstig? Hier ging het er ook echt op. Ik begrijp dat echt niet, woon je nota bene in het buitengebied. Iedereen heeft beesten, maar niemand die het ook maar ene moer boeit hoeveel stress er id stallen geleden wordt. Mijn paarden heb ik helaas vanaf 15.00 uur binnen moeten zetten, en vanaf dat moment ook gesedeerd gehouden. Althans 2 vd 3, waarvan mn merrie het meest. Maar alles is prima verlopen, kon ze binnen door de camera in de gaten houden, en gaven helemaal niets meer om de meest bizarre knallen. 00.00 uur aan de wortels, en heerlijk door alle herrie heen knagen. Vanmorgen wilden ze wel héél graag naar buiten. Ik ben zó blij dat het weer voorbij is!!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 10:49

Hier zijn af en toe nog steeds gigantische knallen.
Jemig Bliksempie, hopelijk is dat been nog te redden....

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:33

Hier kwam vannacht tot drie keer toe een ambulance aanzetten. Geen idee of het vuurwerk-gerelateerd was, maar wel opvallend. Elke keer als ik net in slaap kukelde, ging er zo'n bom af en lag ik weer klaar wakker. Eén van de katten kwam strak tegen me aan liggen en de ander lag onder m'n bed. Ben blij dat het allemaal weer achter de rug is! :D

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 11:47

Hier was het niet zo heel druk vannacht. Bible belt heeft voordelen 8-)

Carol_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:08

In het begin leek het hier nog rustig, maar om middernacht barstte het pretpakket los.
Juist in onze straat werd voor mijn gevoel echt het meeste afgestoken, waarschijnlijk omdat de politie daar ook haast niet komt.
Wel hoorde ik iemand keihard schreeuwen, maar ik wist niet of dat een vreugdekreet was, of van de pijn....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:20

Hier was het minder dan vorig jaar. Bij de eerste "fluiter" (die wat zo'n fluitend geluid maken als ze naar boven gaan) was 1 van de vier even nerveus maar toen ik hem bij me riep was hij rustiger. Ze staan hier 24/7 buiten dus ook met nieuwjaarsnacht maar heb hooi bij gegeven op de weide (de netten hangen in de stal en daar wilde ze niet in gaan staan nu.) en daar gingen ze eigenlijk al snel van eten. :) Blij dat het weer goed verlopen is dit jaar. Blijft altijd een spannende nacht. :x
Het zou die idioten die af schieten op zijn minst schoon staan als ze hun rommel een keer zouden opruimen ook! :x

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:26

verootjoo schreef:

Mwah, ligt eraan waar je ergens zit denk
Ik ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:28

Na het afschieten van vuurwerk hebben ze gelijk de hele straat aangeveegd en ik vond de vuurpijlstokjes om het hoekje bij mijn schuur.(plantstokjes)

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:57

Hier gisteren vanaf 11.00 enorme knallen. Ruiten rinkelden in de sponningen. 2 doodsbange katten. De ervaring leert dat als je er wat van zegt het vervolgens nog erger wordt...
Dus het maar uit gezeten.
Ik hoop dat het verboden gaat worden, als je ook weer leest dat er weer hulpverleners bekogeld zijn.... Gewoon in elke plaats een mooie vuurwerkshow en verder niks, ik ben er voor!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 12:57

Hier hebben de pony's zich rustig gehouden.
Ik denk dat ik meer stress had dan de pony's. :')

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:05

LadyMadonna schreef:
verootjoo schreef:

Ik ;)

Misschien. Maar hier zat iedereen om 24.00 keurig binnen en was er beduidend minder vuurwerk dan gewend :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 13:17

Hier in de straat vooral siervuurwerk. Op het plein achter wel harde knallen, overbuurman zei dat er bushokjes opgeblazen waren.. door die knallen trilden de ramen hier ook in de sponningen en dan zit je er gewoon nog 2 huizenblokken vandaan.. :=

In ons rijtje had er maar 1 iemand vuurwerk, en daar hebben we gezellig mee buiten gestaan, met nog wat meer buren. Viel gelukkig reuze mee hier in ons stukje :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:42

LadyMadonna schreef:
verootjoo schreef:

Ik ;)

Klopt, toen ik nog in Nunspeet woonde was het behoorlijk aan het knallen.
Heb toen overdag 1 van m'n buren moeten vragen om een stuk verderop te gaan staan knallen ipv zo ongeveer in m'n voortuin omdat ik met een doodsbange kat zat, wel aangegeven dat hij rond 12u gewoon voor het huis kon gaan staan omdat dan toch ontzettend veel geknald werd.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 14:50

Volgend jaar ga ik echt zo ergens zitten waar niets en niemand in de buurt is en niks te horen is...het was vreselijk! En ik woon echt in buitengebied......

Ik ben smorgens met de honden twee uur lang het bos in geweest en dat was echt super. Daarna ze thuis gelaten toen ik naar stal ging en toen ik terugkwam om een uur of vier was vooral die ene helemaal over de pis. De anderen weten niet zo goed wat ze ermee moeten dus gaan ook maar meerennen, blaffen etc. Maar niet hijgen of echte stress. Wat wel heel zoet is is dat het zusje het altijd probeert op te lossen, weg te likken maar ja niks helpt.

Weer druppels gegeven en ergens rond een uur of 8 lagen ze allemaal, die ene niet in slaap maar hij bleef wel liggen bij de oudste. Ja en toen werd het twaalf uur......of de hel losbarstte, alleen maar doffe dreunen en harde knallen. Dat was uiteraard niet grappig maar omdat ik de tv snoeihard gezet had en verder zelf niet reageerde, bleef de stress beperkt maar ja ik wilde toch ook echt een keer naar bed. Ergens rond half twee dacht ik nou moet kunnen maar ik lag nog niet of weer een paar dreunen en hup drie honden rennen, blaffen, piepen etc. Ik heb het even aagnehoord maar ben toch nog maar een keer druppels gaan geven. Ik heb de tv aangelaten, het licht ook en ben naar bed gegaan maar ze zijn zeker tot een uur 3 onrustig geweest.

Nu zie je dat de anderen er wel klaar mee zijn maar als er dan weer iemand een verdwaald iets afsteekt zit Twiggy gelijk op de hoogste kast. Dus die heeft zijn thundershirt alweer aan....

Ik vind het echt vreselijk, lees over ongelukken, vingers eraf etc. en begrijp werkelijk niet waarom dit nog toegestaan wordt. Wat mij betreft is het over en sluiten met consumenten vuurwerk.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:24

Gelukkig dat jij het niet mag zeggen daffodil :o ja er gebeuren ongelukken mee, maar laten we paardrijden dan ook maar verbieden want daar gebeuren ook flinke ongelukken mee :=

Ik vind vuurwerk echt mooi. Ook apart trouwens dat mijn ouders al tig jaar honden hebben en die nooit bang zijn geweest van vuurwerk. Paarden maakte het ook nooit uit. Ik woon in het buiten gebied en carbid schieten gebeurt hier ook overal. Verder woon ik ook tegen de belgische grens dus genoeg belgisch vuurwerk hier. Ik vind dat dat moet kunnen, die ene keer per jaar. De samenleving is al betuttelt genoeg, laten we deze traditie dan aub niet afschaffen.. het is al versoepelt door pas vanaf 6 u vuurwerk toe te staan.

Wanneer het echt te gek wordt zou ik de politie bellen, maar dan bedoel ik niet voor een groep jongens die lekker met een pilsje carbid aan het schieten is...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:52

lor1_1984 schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik ;)

Klopt, toen ik nog in Nunspeet woonde was het behoorlijk aan het knallen.
Heb toen overdag 1 van m'n buren moeten vragen om een stuk verderop te gaan staan knallen ipv zo ongeveer in m'n voortuin omdat ik met een doodsbange kat zat, wel aangegeven dat hij rond 12u gewoon voor het huis kon gaan staan omdat dan toch ontzettend veel geknald werd.

Ik bedoel dat nieuwjaarsdag nu op zondag was :) er waren hier weinig mensen op straat iig :j iedereen was na 12 uur binnen :)
Ik overigens voor 12 uur ook al :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 16:54

Weet iemand trouwens wat deze zijn? Is het giftig? Buren hebben vuurwerk afgestoken en een boel van de restjes ligt op ons terein..... (waar de paarden lopen en waar we de honden uitlaten)
Afbeelding

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:00

verootjoo schreef:
Ik bedoel dat nieuwjaarsdag nu op zondag was :) er waren hier weinig mensen op straat iig :j iedereen was na 12 uur binnen :)
Ik overigens voor 12 uur ook al :+

Dat bedacht ik me later idd.
Zal daardoor mss wat rustiger geweest zijn maar volgende jaarwisseling zal het vanaf 0.00u alsnog enorm losgaan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:06

sureido schreef:
. De samenleving is al betuttelt genoeg, laten we deze traditie dan aub niet afschaffen.. het is al versoepelt door pas vanaf 6 u vuurwerk toe te staan.

Kennelijk is het betuttelen nodig... Brand stichten, dingen vernielen, hulpverleners belagen... "Het hoort erbij".

Overigens was het vroeger (in mijn jeugd :') )dat je vanaf 22.00 tot 2.00 vuurwerk af mocht steken, en het werd enkel op de 31ste verkocht...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:22

LadyMadonna schreef:
sureido schreef:
. De samenleving is al betuttelt genoeg, laten we deze traditie dan aub niet afschaffen.. het is al versoepelt door pas vanaf 6 u vuurwerk toe te staan.

Kennelijk is het betuttelen nodig... Brand stichten, dingen vernielen, hulpverleners belagen... "Het hoort erbij".

Overigens was het vroeger (in mijn jeugd :') )dat je vanaf 22.00 tot 2.00 vuurwerk af mocht steken, en het werd enkel op de 31ste verkocht...

Maar dat zijn rotte appels.. heel kromme vergelijking maar omdat 1 vd 100 hun paarden verwaarloost, schaffen we het dan ook maar af dat mensen paarden mogen houden?

Hier zijn geen nare incidenten gebeurt gelukkig. 3 jaar geleden is er wel een filmpje rondgegaan op dumpert van een super grote vuurwerkbom op een speeltuintje hier in het dorp. Dat vind ik verschrikkelijk! Maar voor de mensen die gewoon een rotje in de tuin/voor de tuin afsteken en mensen niet lastig vallen verder vind ik niet dat dit ook nog 'afgepakt' moet worden... :o

En ja soms word er hier nog een enkel rotje afgestoken nu vandaag maar ik heb er geen last van moet ik zeggen!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:34

Wel jammer dat het niet zomaar een paar rotte appels zijn maar een halve oogst wat met een "paar" glazen teveel op hun verstand verliest. Dat in combinatie met explosieven levert gewoon gevaarlijke situaties op...
Tuurlijk kan het altijd fout gaan, maar ik ven vaak blij dat het geluk met de domme is...

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:44

LadyMadonna schreef:
sureido schreef:

Niks aan toe te voegen...Als men te simpel is geworden om zelf te beseffen wat wel en niet kan dan moet er maar betutteld worden. Bovendien kon je vroeger tenminste nog horen dat het 12 uur werd. Had gisteren echt niet op het vuurwerk af moeten gaan, dat begon al rond 12 uur in de middag non stop hier. En het is nou nog niet afgelopen en het is echt niet een enkel rotje. Ben er zó klaar mee _-:(

En o, als je het toch doortrekt naar paarden...Laatst die column over dat het niet meer van deze tijd was om met een paard langs de weg te rijden. Tja, als men zo verhufterd is dat je er niet meer van uit kan gaan dat men een klein beetje rekening met elkaar houdt, geef ze dan in hemelsnaam niet ook nog eens explosieven om mee rond te hufteren...

Maar goed, ben al lang blij dat vzpaard en mijn kat er niet echt onder geleden hebben. De een stond te vreten en de ander lag in bed te pitten. Wel jammer dat ik morgen niet naar de Marskramer kan om iets leuks te kopen. Die is een beetje heel erg afgebrand afgelopen nacht.