Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:08

Jaren geleden had mijn man ook wel 12 bekeuringen in het jaar voor te hard rijden.
Niet zo hoog, elke keer 45 euro of zo.
Gelukkig nu niet meer. Heb duidelijk gezegd dat ik het zonde geld vond

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:11

Tja, ts, je verdedigt hem, terecht natuurlijk want het is je vriend en jij kent hem het beste. Maar, hij heeft gemiddeld elke acht weken een bekeuring en nu is het wel een hele dikke. Ik heb ook wel 20 verkeersboetes voor snelheidsovertredingen gehad maar altijd drie, vier of vijf kilometer te snel. En wel over een periode van veertig jaar. Ook op een lege snelweg s'nachts om drie uur rijd ik met standaard 10 kilometer te hard naar huis. Maar, hij kwam van het 130 km stuk, was al aan het afremmen en word alsnog op meer dan 155 geklokt. Misschien word het wel tijd voor een goed samenlevingscontract of testamenten wanneer je die nog niet hebt, dit gaat hem onherroepelijk een keer zo fout dat het de vraag is of hij zijn 30e haalt. Dat betekend niet dat hij ergens op knalt maar wel dat andere weggebruikers geen rekening houden met een idioot die meer dan 50 km harder rijd dan zij doen. Ik hoop ook dat hij een hele forse straf krijgt, vooral wat betreft zijn rijbewijs. Komt ook nog eens de beginnend bestuurder maatregel bij, dat geld ook voor hem dus de consequenties zullen voor hem zwaarder zijn dan iemand die al tien jaar rijd. Juist om beginnende aso verkeershufters enig moreel besef bij te brengen, ik hoop dat het voor je vriend lukt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:12

Ik hoop dat hij voor zijn nieuwe baan geen geldig rijbewijs nodig heeft, want dat kan in zijn proftijd bij zijn nieuwe baan dan wel eens een issue worden.

:(:) balen voorjou dat de boete een flinke aderlating is

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 19:13

janouk schreef:
Ik hoop dat hij voor zijn nieuwe baan geen geldig rijbewijs nodig heeft, want dat kan in zijn proftijd bij zijn nieuwe baan dan wel eens een issue worden.

Hij heeft gelukkig geen rijbewijs nodig. Hij is kok! :) Ik hoop dat we morgen even een goed gesprek kunnen houden en dat de straf mee gaat vallen.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Sjolvir

Re: Mijn vriend did it, rijbewijs ingevorderd :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:22

Vind het vooral sneu voor jou TS, zeker omdat jij aangeeft dat het betekend dat jij minder geld hebt voor je paard, ik zou denken hij reed als een malle, lekker zijn probleem zelf dokken. Kijk een keer een boete voor 5 km te hard, ach, dat kan een keer, maar hij heeft al aardig wat centjes naar de malledieven gereden afgelopen jaar.

Dat hij eventueel zijn rijbewijs 2 maanden kwijt is vind ik niet meer dan terecht en cursus erbij zou ik ook toejuichen, hij is per slot van rekening niet alleen op de wereld en de snelweg is niet alleen van hem, de verkeers regels gelden voor ons allen.
Zie het al voor me ik rij rechts lekker 90 met mijn trailertje achter mijn auto achter en vrachtwagen. Achter mij vind een automobilist dat hij me in moet halen (Groot gelijk heeft die, want ik rij maar 90), deze auto rijdt de toegestane 100, schat echter de snelheid van je naderende vriend verkeerd in (niet raar, want je mag daar maar 100 niet dik over de 150) en die 2 klappen op elkaar, vervolgens rammen ze mij en mijn paardentrailer en ik raak in de slip en rij nog een fiat panda van de weg.
Wie is er dan schuldig????? Al kan je vriend naar zijn idee (want zijn idee hoeft totaal niet te grenzen aan de werkelijkheid) nog zo goed, hij is zoals al eerder gezegd niet alleen op de weg.

Vriend dacht ook het eeuwige leven te hebben (in Duitsland mag je overigens iets harder), was echt wel geode chauffeur, reed heel veel, maar klapband met 180 is echt niet fijn hoor.. Hij heeft het overleefd, wel zo ongeveer dood in de ogen gezien en is zich gaan realiseren dat ook al rij je leuk, het nog leuker is om gewoon weer veilig thuis te komen en rijdt nu "normaal".

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:24

Ik zou zeggen; dat betaal je maar lekker en zie maar hoe je ergens komt.

Oh wacht, die vlieger gaat niet op. Das jammer.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:25

Maureen95 schreef:
janouk schreef:

Hij heeft gelukkig geen rijbewijs nodig. Hij is kok! :) Ik hoop dat we morgen even een goed gesprek kunnen houden en dat de straf mee gaat vallen.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

Ga uit van 2 maanden rijbewijs kwijt en een boete van 1000 euro en het kan eigenlijk alleen maar meevallen.

Wat poedersuiker zeg. Je vriend is nu bij zijn ouders?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 19:28

Ja hij is nu even bij zijn ouders. Niet omdat we ruzie of iets hebben hoor. Maar hij mocht nog een paar dagen bij zijn oude werk werken en dat is daar in de buurt. Dus dan kan hij beter daar slapen zodat hij niet heen en weer vervoert hoeft te worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:28

Heeft hij trouwens al punten op zijn rijbewijs?? Aangezien hij vaker beboet is!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 19:32

Nee gelukkig niet.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:32

Maureen95 schreef:
Ja hij is nu even bij zijn ouders. Niet omdat we ruzie of iets hebben hoor. Maar hij mocht nog een paar dagen bij zijn oude werk werken en dat is daar in de buurt. Dus dan kan hij beter daar slapen zodat hij niet heen en weer vervoert hoeft te worden.

Logisch ja.

Ik zou denk ik wel ruzie gaan schoppen, ik kan hier echt niet tegen :P.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 19:33

_San87_ schreef:
Maureen95 schreef:

Logisch ja.

Haha ik ben niet zo goed in boos worden maar ga er in ieder geval wel even over praten ja.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:34

Maureen95 schreef:
We wonen samen dus delen ook alle kosten lasten. Ik ben momenteel werkloos en druk opzoek naar werk!
Hij had gister zijn laatste werkdag en vanaf volgende maand gelukkig wel weer een baan!

Het is ook zijn schuld en dikke bult hoor :D Dus hij mag het lekker zelf uitzoeken haha. Maar ben wel boos. Ik heb het al zo vaak tegen hem gezegd. Nu mag hij inderdaad lekker op de blaren zitten.

@linda_arnold ik weet niet precies waar. Maar we gaan het zien :=

En qua te hard rijden. hij reed 151 met correctie erbij. Dus eigenlijk nog een paar km harder.

Maar de bekeuring zou ik dus niet van de gezamenlijke pot doen

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:38

Maureen95 schreef:
_San87_ schreef:
Logisch ja.

Haha ik ben niet zo goed in boos worden maar ga er in ieder geval wel even over praten ja.

Teleurstelling werkt ook beter denk ik :o.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:43

Tazzey schreef:
Ik gedraag me ook altijd beeldig. Ik heb een V6 met flink wat paardjes gekocht om me keurig op de rechterbaan aan te sluiten bij de 80km/u kudde. O:) #proudmemberofclarksonschurch

Ah...ik snap het! Niets is lekkerder dan genieten van het sexy geluid van zes cilinders terwijl je aan iemands voorbumper kleeft.... :')

Ik schop ook ruzie als mijn man zijn rechtervoet weer eens niet onder controle heeft weten te houden hoor! Je moet ze namelijk altijd het gevoel geven dat ze iets goed te maken hebben. En daar vervolgens munt uit slaan. :Y)

Hoe zou het eigenlijk zijn om je leven te delen met een man die altijd binnen de lijntjes kleurt? :O

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:45

Dat word weer een dikke, pfffff.

Kennis van ons werd eerst met 80! km te hard gepakt. Hij had hem binnen een week weer terug.
3 Maanden later had hij er niks van geleerd en werd hij weer gepakt, nu met 100! km te hard (180 op een 80 weg). En terecht!
Dat werd 6 mnd rijontzegging, 2500 boete en 2½ jaar voorwaardelijk.
Nu rijd die als een oude opa, maar scheelt wel heel veel geld

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:47

safina schreef:
Hoe zou het eigenlijk zijn om je leven te delen met een man die altijd binnen de lijntjes kleurt? :O

Das afhankelijk van de kleurtjes die hij gebruikt. Wat een rare opmerking. Alsof het leven alleen maar leuk is als er een illegaal tintje aan zit.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:50

safina schreef:
Tazzey schreef:
Ik gedraag me ook altijd beeldig. Ik heb een V6 met flink wat paardjes gekocht om me keurig op de rechterbaan aan te sluiten bij de 80km/u kudde. O:) #proudmemberofclarksonschurch

Ah...ik snap het! Niets is lekkerder dan genieten van het sexy geluid van zes cilinders terwijl je aan iemands voorbumper kleeft.... :')

Ik schop ook ruzie als mijn man zijn rechtervoet weer eens niet onder controle heeft weten te houden hoor! Je moet ze namelijk altijd het gevoel geven dat ze iets goed te maken hebben. En daar vervolgens munt uit slaan. :Y)

Als er aan dat buiten de lijntjes kleuren een boete kleeft van een paar 100 euro dan heb ik er graag 1 die keurig binnen de lijntjes kleurt.

Ik vind het echt raar dat je hier hardrijden en bumperkleven zit te verheerlijken.

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:53

Wat een sukkel, niet alleen dat ie jou nou zo opzadelt met een dikke boete maar ook dat hij anderen in gevaar brengt. Bah!
En of je nou samenwoont of niet dat spoort dingen kan mijn vent zelf mooi ophoesten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:55

Ts gewoon lekker stoom afblazen hier, even op hem mopperen en het dan even laten.
Maar misschien toch eens voorstellen om zo'n max 130 autotje te kopen en dan dus een abbo op die kartbaan. :P

mirriezz schreef:
Is dat zo aso dan? :o Ik rijd een mercedes vito, zo duur zijn die nou ook weer niet. Een iets grotere auto was min of meer verplicht door mijn vriend die idd niet wil dat ik in zo'n mega schattig maar dodelijk klein koekblik het loodje leg. Die dingen moesten verboden worden vind hij. :=

Ik rijd overigens een mercedes vito, geen hummer of zo hoor. Maar kan wel lekker overal overheen kijken en toen laatst bij de afslag zuidplein iedereen opeens persé stil moest gaan staan was ik daar erg blij mee! :o

Laat ik beginnen met 2 dingen: 1. Ik heb geen problemen met jouw auto, ik heb problemen met bepaald (onwettig) rijgedrag. Dat jij een bepaalde auto hebt, zegt natuurlijk niets over jouw rijgedrag, al kom ik eigenlijk nooit een coureur tegen in een Fiat Panda. Vandaar mijn generalisatie in bmw en Audi.
2. Ik zou wensen dat ik een mooie Mercedes kon betalen, maar helaas heb ik dat geld niet. Aanschaf gaat het niet zo zeer om, onderhoud van zon ding is voor mij niet te betalen.

Dat gezegd. Mijn autotje gaat braaf elk jaar door de apk heen, voldoet aan dezelfde veiligheidseisen als die van jou (ook ik heb airbags ja) etc. Alleen aangezien mijn koekblikje wss 50cm smaller en op zijn minst 1 meter korter is dan jouw heerlijke Mercedes, heb ik iets minder kreukelzone. Bij iemand die netjes 120 rijd en afstand houd, ben ik waarschijnlijk de klos, maar grote kans zelf nog wel heel of alleen gebutst. Je remweg loopt logaritmisch of exponentieel op bij een hogere snelheid, en als iemand dus met 150 in mijn auto knalt, ben ik mijn leven een stuk minder zeker. Jij in jouw vitara trouwens ook, al zal bij jou 1 been geplet zijn en ik er mogelijk niet meer levend uit komen.
Maar ja, moet ik dan een ralleywagen aanschaffen omdat iemand anders graag wil rijden zoals op een circuit mag? We hebben als land gezegd dat we dat niet willen/handig vinden en daarom hebben we bepaalde regels. Het zou handig zijn als mensen zich daaraan kunnen houden zonder eerst iemand dood te moeten rijden.

Edit: ik zie net dat ik een opel-auto en een Mercedes door elkaar haal. :p Punt blijft natuurlijk hetzelfde[/quote]

Ah oké op die fiets. Een vito dat is zo'n werkmannen busje. :P Kan een paardentrailer trekken en veel rotzooi meenemen vandaar. :D Gewoon tweedehands. Mijn vriend doet zelf het onderhoud. Je kunt er fijn mee over het verkeer heen kijken, oogt iets robuuster dus minder snel van sokken gereden, en idd meer kreukelzone. Maar nee geen dikke bak die uitnodigt tot gas geven.

De gedachte erachter is wel wat asociaal natuurlijk, mijn vriend zal gedacht hebben als ze dan een ongeluk krijgt is ze iig niet meteen dood. := :o

Maar da's misschien een hele andere discussie.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:57

Maureen95 schreef:
@Goof Hij kent zijn auto heel goed ja. Hij heeft hiervoor ook dezelfde auto gehad en weet precies hoe lang en hoe breed zijn auto is. Hij kan dus ook als de beste inparkeren op de moeilijkste en smalste plekjes :P Het nadeel is inderdaad wel dat hij soms teveel risico neemt omdat hij eigenlijk zijn auto te goed kent.
.

Leuk en aardig ja. Ik ken mijn auto ook perfect, weet hoe hij reageert en in welke krappe plekjes ik hem wel of niet ingeparkeerd krijg. Hartstikke fijn.
Maar nogmaals, het enige dat hij NOOIT weet en kan weten is hoe het overige verkeer zich gedraagt.
Ik kan mezelf een waanzinnig bestuurder vinden omdat ik mijn auto zo geweldig ken, maar als er een of andere onverlaat zonder te kijken voor mij invoegt en ik rijd dan ruim 150 rij ik ons gewoon in een fractie van een seconde allebei hartstikke dood.
Dus nogmaals; tof dat hij zijn auto kent, hij kent de verkeersdeelnemers niet en weet dus nooit wat er gaat gebeuren op de weg.
mensen die zichzelf overschatten zijn het meest gevaarlijke.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:58

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 20:03

Echt, zo'n laagvliegers verdedigen (1 van de verdedigers noemt zich zelfs jurist??), daar kan ik met mijn verstand niet bij! Iedereen die roept dat zoveel te snel rijden echt slechts een detail is, mogen zo wat mij betreft in een zaal slachtoffers en naastbestaanden zetten. Wie dronken achter zijn/haar stuur kruipt of veel te snel rijdt, maakt van zijn/haar wagen een moordwapen. En niet crimineel? Genoeg rechters denken daar anders over wanneer iemand zoveel boetes verzameld op zo'n korte tijd.

Ze zeggen altijd "wie niet horen wil moet voelen". Jammer genoeg sleuren dit soort nozems altijd anderen met hun mee. Ik,had ook zo'n kennis, ieder weekend stomdronken achter het stuur en steeds met hoge snelheid rondscheuren. Hij is met nog 2 man extra tegen een brugpeiler geknald. Hij en zijn vriend voorin waren op slag morsdood, degene die achteraan zat, is zwaar gehandicapt. Ongeval is 's nachts gebeurd, waren geen tegenliggers bij betrokken. Of wat dacht je van het ongeval nabij Zonhoven een 4-tal jaar geleden waarbij een auto met 7!! jongeren om 5 uur op een zondag morgen met hoge snelheid achterop een tankwagen gereden zijn. Degenen die nog leefden, zijn levend verbrand. De jonge chauffeur moest ook zo nodig veel te snel rijden. Maar hé, er is niets fout met het gaspedaal eens in te drukken hé. Tjonge, tjonge toch, hoe kan je zo onverantwoord in het leven staan. _-:(

Theeglas

Jeetje wat een mafkees, 151 met correctie! Helemaal terecht dat hij zijn rijbewijs kwijt is en ik hoop voor een hele lang poos.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het voor jou wel heel vervelend. Maar liever dit dan dat ie iemand of zichzelf zag doodrijdt!

Century

safina schreef:
Tazzey schreef:

Je laatste opmerking is wel heel vreemd doortrekken van allerlei aannames die je doet. Een beetje ongepast ook, als je het mij vraagt.