Sint Maarten lopen - Waarom woon ik nou zo ongeliefd?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:35

Hier wordt het helemaal niet gevierd helaas. Ik kende het niet eens tot ik voor mijn studie naar een andere stad verhuisde en ik ze ineens zag lopen.

Helaas kwamen ze nooit bij ons aan de deur omdat ze wel wisten dat het een studenten plek was denk ik :+.

Best jammer! Ik vond het zo'n leuk gezicht.

De enige wandeling die ze hier maken is met palm Pasen.

Dannon

Re: Sint Maarten lopen - Waarom woon ik nou zo ongeliefd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:37

Uiteindelijke opkomst: stuk of 12.

Grootste hit: groepje van 3 achtienjarigen. Waarvan eentje met eigengemaakte lampion zelfs. En niet anabellen; nee, gewoon hard zingen bij elke deur. Briljant :')

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:37

Hier komt helemaal niks. Laatste huis van het dorp in het buitengebied dus hier komen ze nooit. vind het nu eerlijk gezegd wel lekker rustig maar eerder vond ik het best jammer.

Dancyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:38

Dannon schreef:
Grootste hit: groepje van 3 achtienjarigen. Waarvan eentje met eigengemaakte lampion zelfs. En niet anabellen; nee, gewoon hard zingen bij elke deur. Briljant :')

Op school zijn er ook een paar met de studentenvereniging langs de deuren gegaan :')

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:49

Hier in totaal 6 kinderen, waarvan er nog 4 nichtjes en neefjes waren :+ .

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:53

Hier zijn alle kindertjes uit de straat langsgeweest. Een stuk of 20.
Eerst dachten ze dat ik niet thuis was, dus ik heb snel wat lampen aangedaan.
ik wil verdorie nog aan toe niet blijven zitten met al die minimarsjes. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:55

Ik heb ook mars over (rest opgegeten door mij :+ ) , vind mars niet extreem lekker eigenlijk >< . Breng het wel naar mijn ouders

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 21:58

Hier zijn 5 kinderen langs geweest *\o/*

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:00

Rebecca schreef:
Ik heb ook mars over (rest opgegeten door mij :+ ) , vind mars niet extreem lekker eigenlijk >< . Breng het wel naar mijn ouders

Je kunt er gebakjes van maken: minimars in een bladerdeeg flapje doen en dan in de oven. En dan met slagroom eten.
Is best lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:01

Dammie schreef:
[naam] schreef:

Je kunt er gebakjes van maken: minimars in een bladerdeeg flapje doen en dan in de oven. En dan met slagroom eten.
Is best lekker

Ik dacht aan mars chocolade melk :')

Maar weet niet of ik dat lekker ga vinden :P

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:02

Nou, als je het uitgeprobeerd hebt, laat het mij dan weten. ;)

Jara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:03

Eindstand bij mijn ouders: 98
Eindstand thuis: 4 _O-
Oja, we wonen 800meter bij elkaar vandaan...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:04

Nou niemand gehad. Is wel een halfuur niemand thuisgeweest tussen 18:30-19:00 dus wellicht waren er toen mensen. Wel jammer, maar eet ik snoep wel op.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:18

De 3e keer dat we wat hoorden zag ik ook mensen maar heb niks ana de deur gehad... :')
10 kiddo's gehad.

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:23

Wij hebben een bak snoep over. Mijn neefje is geweest, de twee buurkinderen en nog een groepje van 4. Dat was het. :')

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 22:41

Nou ik heb om tien voor 8 de knoop doorgehakt, heb mijn pakketjes in een mandje gestopt en ben een rondje om het blok gelopen. Onderweg allemaal blije kinderen en leuke reacties gehad en thuisgekomen had ik nog maar 2 doosjes over. Mooi opgeruimd dus.

Had daarna nog 3 dames aan de deur trouwens, dus die moesten het doen met de mini chocolade repen die ik nog ruimschoots op voorraad had haha.

Ben net de buit van mijn neefje wezen bekijken. En weten jullie wat me het meest bijgebleven is? Een heel klein foliepakketje. Toen ik het beter bekeek bleek het te bestaan uit 1 kauwgommetje en 1 smartie verpakt in een stukje folie van de Intratuin en met een lintje er omheen. Ik stel me dan voor dat iemand eigenlijk niks te besteden heeft, maar toch héél graag iets uit wil delen aan de kinderen en dat dan op deze manier oplost. Ik vond het echt een heel mooi idee!

Sincere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 22:43

Hier ook een stuk of 8 kinderen aan de deur gehad. Waaronder een paar echte hummeltjes <3
Vond de iets oudere kindjes trouwens ontzettend beleefd! "Dank u wel" "Fijne avond".

En nu.. Heerlijk al het snoep op eten, had stiekem al gekocht wat ik zelf ook lekker vind :Y)

silverdapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:05

Oh, wat jammer dat ik dit topic nu pas zie! Op de basisschool hebben de kinderen hard gewerkt aan de lampions. Papier maché, huisjes van karton en vleermuizen/vlinders van flesjes... Enig. (Ik loop stage.)
Zelf woon ik net buiten het dorp en lig dus ver uit de route. We hebben wel snoep gehaald maar het lijkt erop dat we dat zelf zullen moeten opeten. (Alhoewel we wel met die instelling het meeste hebben gekocht. :+) Vind het zo jammer dat hier niemand komt! Ik denk dat ik de hele avond lekker aan de deur was gaan staan, lampions bewonderen. Maar dat heeft nu dus geen zin. :n

Van vroeger kan ik me overigens nog wel herinneren dat het zingen écht een voorwaarde was om een snoepje te mogen uitzoeken. Als volwassenen je liedje niet hadden gehoord of nog niet vonden dat je genoeg had gezongen, wachtten ze rustig tot je nog een liedje zou zingen. ;) In groep 8 nog lampions gemaakt van suikerbieten en samen met een stagiair zelf een aflevering van Het Klokhuis gemaakt, waarin we het verhaal van Sint Maarten naspeelden.
Ik begin me een beetje nostalgisch te voelen. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 23:20

Dammie schreef:
Nou, als je het uitgeprobeerd hebt, laat het mij dan weten. ;)

Hij was volgens pap flauw , maar ik vond hem lekker :+

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 00:49

Kom ik uit m'n werk, in de veronderstelling dat ik nog lekker snoep kon snaaien... zijn we gewoon compleet uitverkocht. -O-
Blijken op de route van de optocht te zitten, dus het was gekkenhuis hier aan de deur, haha!

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 00:55

eilleen333 schreef:
Kom ik uit m'n werk, in de veronderstelling dat ik nog lekker snoep kon snaaien... zijn we gewoon compleet uitverkocht. -O-
Blijken op de route van de optocht te zitten, dus het was gekkenhuis hier aan de deur, haha!

WTF Jij Berkum. Ik Berkum. Jullie uitverkocht. Ik topdrukte met negen man. Het is niet eerlijk. :')

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 01:55

Wij zitten hier ook in onrendabel buitengebied, bij het bos en niet veel verlicht. We hebben dus eigenlijk nooit voorbijgangers. De uiteindelijke score was 9 kinderen. 2 buurmeisjes en de rest werd voorgereden door hun ouders. We hadden zelf gedacht aan 12 als de jongetjes van een straat verder ook langs zouden komen, maar helaas.

Ik koop altijd wat zakken snoep of maak zelf zakjes, wat geld erin en dan nog een klein speelgoedje (puzzel, kleurboek, knuffeltje of mini LEGO zoiets) om uit te zoeken.

Ik was vroeger ook dol op Sint Maarten. Tussen de middag met onze oppas mee naar huis en bij haar pannenkoeken eten en dan uit school als mama thuis kwam lopen.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:09

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord dat dit gedaan werd :')

Denk dat er mee te maken heeft dat wij hier in brabant op 11-11 het begin van carnaval vieren.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:25

Ashleytjuhh schreef:
Ik heb hier echt nog nooit van gehoord dat dit gedaan werd :')

Denk dat er mee te maken heeft dat wij hier in brabant op 11-11 het begin van carnaval vieren.

jup herkenbaar :D

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 13:26

Hier hebben we gisteren ook Sint Maarten gelopen, maar wij gaan dan naar het dichtstbijzijnde centrum omdat hier in het dorp veel leegstand is, en veel mensen zijn dan niet thuis.
Maar het is een echt feest voor de kinderen, ze gaan dan bij de winkels / deuren langs, zingen een liedje en krijgen in ruil daarvoor een snoepje.

Ik weet niet beter, ik ben er zelf ook zo mee opgegroeid, en nu mijn kids ook.
Het was voor mijn dochter (3jr) het eerste jaar dat ze mee liep en dus ook moest zingen, maar ze vond het prachtig