Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Karl66 schreef:Je kan wel zeggen dat je geen zin hebt om een uur te gaan hardlopen en dat je dus drie uur gaat winkelen om conditie op te bouwen.

Monmaster schreef:Ach ik denk dat mensen die mopperen over een e-Bike, er zelf geen een hebben.... en als ze er eenmaal opgezeten hebben, niet anders meer willen.
bruintje123 schreef:Wat heeft jaloezie met een onderwerp als dit te maken? Kan iemand mij dat uitleggen?
Ik ben het ook wel met Karl eens.
Bij mensen met een beperking of die echt ver moeten fietsen kan ik een e-bike goed voorstellen.
Heel goed zelfs en dan is het juist sportief.
Maar gezonde jongeren die 5 km moeten fietsen naar school of paard en dan een e-bike pakken want het waait.
Dat schaar ik toch echt wel onder lui. Het is 15/ 20 minuutjes fietsen met een gewone fiets.

gemak dient de mens toch?
snuffie123 schreef:Shadow dat snap ik dan weer wel hoor. Wij betalen ook mee aan de ziektekosten van te dikke mensen.
Citaat:Dan snap ik best dat als je zelf zo erg op je gezondheid let etc en veel kosten betaald aan je zorgverzekering en vervolgens iemand met overgewicht op een elektrisch fiets ziet stappen dat je dan wat gefrustreerd wordt.
snuffie123 schreef:Shadow dat snap ik dan weer wel hoor. Wij betalen ook mee aan de ziektekosten van te dikke mensen. Dan snap ik best dat als je zelf zo erg op je gezondheid let etc en veel kosten betaald aan je zorgverzekering en vervolgens iemand met overgewicht op een elektrisch fiets ziet stappen dat je dan wat gefrustreerd wordt.
Zou ook niet willen ruilen.. Maar ik zie er het nut echt niet zo van in (in mijn situatie dan hè?). Ik ben gewoon fan van fietsen en ik blijf het in sommige dingen levensgevaarlijk vinden. Snap wel dat ze handig zijn en alles.. Maar zelf zou ik er niet snel 1 aanschaffen. Want wat ik doe op de fiets: Boodschappen en naar stal gaan, naar de stad etc ook altijd met de fiets (km of 12 maar) maar dan ga ik sowieso nooit op een e-bike doen, te diefstalgevoelig, dan pak ik gewoon mijn oude fiets.Brainless schreef:snuffie123 schreef:Shadow dat snap ik dan weer wel hoor. Wij betalen ook mee aan de ziektekosten van te dikke mensen. Dan snap ik best dat als je zelf zo erg op je gezondheid let etc en veel kosten betaald aan je zorgverzekering en vervolgens iemand met overgewicht op een elektrisch fiets ziet stappen dat je dan wat gefrustreerd wordt.
Stel ik weeg 150 kilo en wil er wat aan gaan doen.
Ik ga elke dag wandelen (begin met 15 minuten en langzaam opbouwen).
Daarnaast ga ik beginnen met fietsen en omdat mijn lichaam natuurlijk niet meewerkt ga ik op een e-bike om zo toch een begin te maken om te gaan bewegen....
Dan denk jij dus niet; goh top dat zo'n iemand besloten heeft te gaan bewegen.
Maar jij denkt; jeeh met zoveel overgewicht hoor je niet op een e-bike maar moet je maar op een gewone fiets?!
Als je iemand met zwaar overgewicht ziet wandelen denk je toch ook niet; die moet maar gaan hardlopen?!
Het is zo jammer dat mensen zomaar gaan veroordelen.
Mijn vriendin had zwaar overgewicht en bij elke 10 kilo eraf gingen we naar de mac om te zondigen (en te vieren dat er weer 10 kilo af was).
Wat een commentaar mensen hadden was walgelijk.
Net te hard fluisteren... ja als je bij de mac eet is het logisch dat je zo dik bent.
En dat terwijl de mensen niet wisten dat ze al 30 kilo kwijt was....