(Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moonlight17
Berichten: 2361
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:03

Nou ik heb mij weer is over mijn huishoudelijke uitstelgedrag gezet (voor nu) en ik heb vandaag een wasmachine aangezet en de laatste 2 wassen opgeruimd zover dat al ging. Nu moet ik weer aan de sollicitatie werkzaamheden en dat vind ik ook moeilijk, waardoor ik het graag uitstel. :\

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:05

Die mooie layouts zijn natuurlijk gemaakt voor pinterest hè! Daar wordt uren aan geschetst en ontworpen om er maar mooi genoeg uit te zien zodat er genoeg mensen op klikken ;)

Neemt niet weg dat het geweldig is om inspiratie aan op te doen!

Wat betreft uitstelgedrag. M'n vriend en ik hebben vandaag ons appartement weer eens uitgebreid schoongemaakt. Werkt zo veel beter als ik het samen met hem doe, dan beginnen we in ieder geval direct na het ontbijt en gaan we door tot we klaar zijn. Als ik zelf besluit iets schoon te maken zit ik er de hele dag tegenaan te hikken en ga ondertussen steeds iets anders doen :')

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:12

@__Sannne ja klopt, vind nummer 8 trouwens wel een handig idee, een lijstje maken van 'wanneer heb ik voor het laatst..' mijn tandenborstel vervangen of tuig ingevet. Dat soort dingen.

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:19

Jaa die is inderdaad heel handig! Ik heb nog talloze ideeën voor pagina's in mijn journal. Maarja, uitstel gedrag. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:20

__Sannne schreef:
Die mooie layouts zijn natuurlijk gemaakt voor pinterest hè! Daar wordt uren aan geschetst en ontworpen om er maar mooi genoeg uit te zien zodat er genoeg mensen op klikken ;)

Neemt niet weg dat het geweldig is om inspiratie aan op te doen!

Wat betreft uitstelgedrag. M'n vriend en ik hebben vandaag ons appartement weer eens uitgebreid schoongemaakt. Werkt zo veel beter als ik het samen met hem doe, dan beginnen we in ieder geval direct na het ontbijt en gaan we door tot we klaar zijn. Als ik zelf besluit iets schoon te maken zit ik er de hele dag tegenaan te hikken en ga ondertussen steeds iets anders doen :')

Precies :)) Ik vind het leuk om er een beetje in te tekenen als ik niets anders te doen heb maar ik ben niet zo heel erg creatief met pennen dus ik vind het vooral handig om te gebruiken. Mijn pagina's zien er echt niet zo versierd uit, totaal niet met kleurtjes oid. Gewoon de dag + datum en wat ik die dag moet doen.

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 12:22

@Emmaa_ heel verstandig!

Eelmo

Berichten: 2969
Geregistreerd: 09-01-09

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 17:18

Ik heb vandaag de hele dag gebuffeld voor mijn tentamen van morgen *\o/*
Nu fingers crossed dat er genoeg blijft hangen tot morgen!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 19:29

Nies_ schreef:
Klinkt als mezelf, bontejames :') Hoe is het gegaan?


Mijn examinator was zeer tevreden en zei: er komt zeker een goed cijfer uitrollen.

"Goal achieved" :,)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 22:02

Ik werk met gekleurde stabilo pennen om het allemaal wat kleurrijker te maken :)

Ik heb trouwens de hele tijd mijn aanvraag van mijn visum uitgesteld onder het mom van; ik heb nog wel genoeg tijd, en nu zit ik hem te stressen omdat ik hem al twee week geleden ingeleverd heb, nog steeds niks gehoord heb en mijn andere visum met een maandje afloopt ... Ughhh

Silver_Fox

Berichten: 512
Geregistreerd: 10-12-15

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:54

Trouwens, aan het einde van de Bullet Journal uitleg video heeft hij het over Collections. Wat bedoeld hij daar precies mee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 18:59

Silver_Fox schreef:
Trouwens, aan het einde van de Bullet Journal uitleg video heeft hij het over Collections. Wat bedoeld hij daar precies mee?


Kan vanalles zijn, afvallen, sparen, boeken die je wil lezen, films/series die je wilt zien.. Daar maak je dan leuke lijstjes van.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:03

Habitica werkt voor mij totaal niet :') helaas.
Bullet Journal ben ik nu aan het proberen. Tot nu toe werkt het prima, maar mijn uitstelprobleem wordt er niet minder op. Wel al een minder warhoofd

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:06

Habitaca en Bullet Journal werken beide niet, veeeeel te veel extra gedoe :P

Het filmpje van Tim Urban kijken hielp daarentegen wél _O-

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:21

Ik ga ook aan een bullet journal beginnen :P Ik ga even kijken bij mijn notieboekjes of ik er een kan hergebruiken en anders een goede smoes er eentje bij te kopen :P

Edit: met wat creatief gebeuren kan er eentje een nieuwe ronde mee!

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:32

Oké denk dat wij het ergste zijn :o

Wij hadden in de woonkamer een stuk muur, en die was niet helemaal egaal. Dus we zijn zelf de muur wezen stucken, maar het moest daarna nog glad geschuurd worden.

En tja aangezien we daar geen van beide zin aan hadden bleef het daar bij, en nu eindelijk bijna 2 jaar later heb ik gisteren besloten de muur te gaan schuren.

En het stomme is dat ik het schuren zelf niet erg vind, maar de rommel en stof nadien.

eclair98

Berichten: 11610
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:35

noah14 schreef:
Oké denk dat wij het ergste zijn :o

Wij hadden in de woonkamer een stuk muur, en die was niet helemaal egaal. Dus we zijn zelf de muur wezen stucken, maar het moest daarna nog glad geschuurd worden.

En tja aangezien we daar geen van beide zin aan hadden bleef het daar bij, en nu eindelijk bijna 2 jaar later heb ik gisteren besloten de muur te gaan schuren.

En het stomme is dat ik het schuren zelf niet erg vind, maar de rommel en stof nadien.

Onze keuken is ook 2 jaar onbetegeld...

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:41

Wij wonen nu 5 jaar in ons huis, hal moet nog steeds geschilderd worden, muren van de dressing ook (en dat is eigenlijk op een half uurtje gedaan), plinten moeten nog gehangen worden, verwarming (of zoals ze in België zeggen: de chauffage :+ ) op onze slaapkamer is al 4 jaar weg en moet nog steeds teruggehangen worden.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:42

In het huis van mijn oom zitten na 25 jaar nog geen tegels in de badkamer en heeft nog steeds een nooddouche van golfplaten, geen verwarming etc :P

tesseke

Berichten: 2325
Geregistreerd: 24-02-10
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:43

Sheran schreef:
In het huis van mijn oom zitten na 25 jaar nog geen tegels in de badkamer en heeft nog steeds een nooddouche van golfplaten, geen verwarming etc :P


Poeh, dat is toch niet aangenaam om te leven? :brr:
Paar plintjes en ongeschilderde muren zijn er niks tegen.

Sheran

Berichten: 17269
Geregistreerd: 20-10-07

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:45

Nee, ik heb er ook jaren gewoond en vooral 's winters is het heel erg koud.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:50

Pfff, dat zou ik ook zo kunnen doen. Wij gaan volgende week verhuizen, ik wil alles in een keer doen, want anders gebeurd het niet meer.

Jackie82

Berichten: 639
Geregistreerd: 05-10-15
Woonplaats: Thuis

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 20:53

Oh leuk om te lezen dat wij niet de ergste zijn haha

musiqolog
Berichten: 3389
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:45

Ik lees wel erge dingen hier... zelf ben ik wel trots dat ik na vier jaar eindelijk een soort van grasveld in mijn achtertuin heb. De vorige bewoner had de achtertuin compleet laten verwilderen. Ik had grote plannen, maar die stierven steeds in schoonheid. Beetje onkruid wieden, beetje snoeien, maar dat bos kwam terug. Pas dit jaar heb ik wat ooit het gazon was finaal omgespit, alle boomwortels verwijderd (zo lang was het dus al verwaarloosd) en opnieuw ingezaaid.

Maar dat tuinieren was dan ook het ultieme SOG in de tijd dat mijn promotieonderzoek vastzat. :)

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: (Extreem) uitstelgedrag, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:53

Alle mensen hier die habitica.com hebben aangeraden, bedankt!!
Het helpt! Iig voor nu. En nog niet optimaal, maar ik vind het reuze leuk en krijg zelfs zin om bepaalde klusjes te doen :)

Verder hier ook echt een hopeloze uitsteller.. Hoe moeilijker de taak hoe meer ik het uitstel. Daarnaast is het ook wel een beetje luiheid en geen zin en iets wat ik niet kan uitleggen.. Want zelfs naar mijn pony toe gaan stel ik uit? Zelfs als ik er wel zin in heb :? |o

Ik kan nu zelfs zeggen dat ik sowieso een half jaar uitloop heb van mijn studie... En dat dan doordat ik zo tegen het schrijven van een literatuurverslag en een miniscriptie opzag dat ik het maar doorgeschoven heb naar volgend jaar.. :o

_ENGEL_

Berichten: 1026
Geregistreerd: 25-01-11
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 22:02

Ja ik meld me :o
Ik weet ondertussen wel dat ik enkel uitstel, omdat ik nog geen keus heb kunnen maken. Dus niks met laks oud te maken, maar meer dat ik nog niet de juiste beslissing heb kunnen maken , omdat ik iets onmogelijks wil. Zoals, een maand of 2 terug lietnik mijn samsung mini vallen, pats allemaal barsten. Nog steeds geen nieuwe besteld omdát ik persé een samsung wil, liefst even groot als de mini, graag met super goede camera. Je raad het al, dat is er niet... dus twijfel, twijfel zal ik. Zo herkenbaar! Bang om de verkeerde beslissing te maken etc.