Dat moment.. dat je bijna..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lante

Re: Dat moment.. dat je bijna..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:42

Haha, heerlijk herkenbaar topic!

Ik reed altijd in een zwarte golf 4. Stond ik bij de jumbo 's avonds met mijn boodschapjes. Werkt de centrale deurvergrendeling niet. Zucht... sleutel in de deur; draait niet. Mopperen tegen die auto 'rotding' klinkt er een stem achter me 'volgens mij heb je de verkeerde auto'.
De mijne stond een rij verder inderdaad.. tsjah.. :+

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:49

Ik was bij het inruilen van mijn auto de reservesleutel vergeten. Die wilden ze die dag wel hebben, en het was een eind rijden.

Na een gehaastte rit, sleutel gepakt- kom ik mijn nieuwe auto niet meer in. Ik schiet in de stress, probeer alles en niets werkt. Niet vreemd, als je met de reserve sleutel van je oude auto, je nieuwe open wil maken.

Ik heb nu een auto met alle icoontjes in het midden- niet recht voor je aan de bestuurders kant. Je ziet dus geen kleurtjes recht voor je. In het donker, terwijl ik reed met koplampen overduidelijk aan, al meer dan ééns een hartverzakking gekregen dat ik dacht dat ik zonder licht reed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:58

Ik reed eens naar mn werk, zo'n 20 minuutjes rijden, kwam ik er na 15 minuten achter dat mn dochtertje nog achterin zat. Ik vergat zo naar de opvang te rijden, en die kleine vond het reuze leuk :)) en ze was al 15 min sociaal aan het brabbelen en ik terug aan het brsbbelen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:11

Ooit had ik een oude roestbak van een wagen van respectabele leeftijd. De wagen hing nagenoeg in en aan elkaar met tie wraps en duct tape. Nu zou je verwachten dat je daar geen tweede van vind, ....of wel soms.
Na mijn wekelijkse boodschappen gedaan te hebben bij de supermarkt loop ik met mijn doos vol richting parkeerplaats. Ik open de kofferbak van mijn wagen, zet de doos er in en ... tot mijn stomme verbazing zie ik allerlei voorwerpen in de kofferbak liggen welke mij totaal onbekend voorkomen. Ik snapte er geen hout van. Hoe komt dat spul daar? Is er soms iemand welke een grap met mij uit wil halen? En eigenlijk was ik er al half op voorbereid dat er iemand "geintje"! roepend te voorschijn zou springen. Na nogmaals heel verbaast in de kofferbak gekeken te hebben gaf ik mijn ogen ook wat beter de kost in mijn nabije omgeving. Wat denk je? ....Staat mijn werkelijke eigen wagen twee plekken verder. :oo
De andere wagen was werkelijk bijna identiek. Zelfde kleur, zelfde type, ook een roestbak, zelfde velgen en waarschijnlijk met precies zo'n luilak van een eigenaar welke de auto nooit op slot zet bij het boodschappen doen. >;)

Ik kan er bijna een boekwerk mee vullen met allerlei soorten voorvallen waarbij je jezelf afvraagd hoe je het in vredesnaam voor elkaar krijgt -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 23:48

Zo was ik jaren geleden vrijwilliger in een jongerencentrum hier in het dorp. Ik hield mij bezig met biertjes tappen achter de bar in de weekenden, maar soms ook op door de weekse dagen. Uiteraard hoort het opmaken van de kassa voor en na de dienst daarbij.
Nu was ik desbetreffende dag vroeg aanwezig en vond de deur nog gesloten. Dus wat doe je, je wacht tot de concierge met de sleutels komt opdagen. Gelukkig duurde dat niet zo lang. Hij opent de deur en ik loop, mij van niks bewust, het gebouw binnen. Even later komt hij het kantoor binnen, overhandigt mij de kasgegevens en het wisselgeld met de boodschap dat hij nog wat moet halen en zo weer terug is. Nou prima, ik red mij verder er wel mee en ik zie je straks.
Ik haal het wisselgeld uit de rolletjes, tel het papiergeld en plaats alles netjes in de losse la van de kassa. Klaar is Clara en ik loop met de lade richting de bar. Plots hoor ik nogal gehaaste voetstappen in de hal, ik zie op en kijk recht in het gezicht van twee agenten welke nogal dreigend naar mij keken en bijna schreeuwend riepen:" wat moet dat hier?!". Je voelt op dat moment heel veel nattigheid dat er iets niet helemaal in de haak is en kijkt eens verwarrend naar de agenten en dat hun blik gericht is op mij, maar ook op de gevulde kassa lade.

Wat bleek achteraf, ik was, bij het openen van het gebouw, wat te snel naar binnen gelopen zonder er bij stil te staan dat het alarm nog niet uitgeschakeld was. Dus ja, op het buro was er een alarm melding binnen gekomen waarop men actie ondernam.
...Nou, daar sta je dan in de hal met je goede gedrag en de kassa. Op heterdaad.
Al stotterend en trillend mijn verhaal gedaan en stilletjes een kort gebed naar boven gedaan dat de concierge toch alstublieft heel snel weer terug zou komen.

Om een nog langer verhaal korter te houden, de agenten vonden het wel wat dubieus, maar waren wel zo aardig om samen met mij te wachten tot de concierge terug was zodat zou blijken dat het niks geen heterdaad was, maar gewoon een overhaaste actie en een vergeten alarm.

Het zal jullie niks verbazen dat ik dit nog tijden aan heb moeten horen -O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:29

Oh je schrikt je toch rot Inkx :(:)

Ik dacht zojuist dat ik op een cavia ging zitten :roll:
Er zit bij mij een stel boven en ik heb de gewoonte de favoriet weleens even op bed te zetten en die ligt dan onder de dekens.
Had hem juist in mijn handen gehad.
Zat een tijdje op bed en wil opstaan en voel ineens een bobbel.
Ik sprong helemaal in paniek op en begon ondertussen aan de dekens te sjorren.
Toen bedacht ik dat ik net nog naar de betreffende cavia had zitten kijken terwijl die in zijn hok zat en ik een strikje in zijn haar deed _O-
Ik was op mijn sleutels gaan zitten _O-

Maar wat een blinde paniek korte tijd :')

Edit; zie dat dit topic oorspronkelijk over andere dingen gaat :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:46

Ik maakte iedere ochtend van 5 tot 7 een pand schoon. Ik stond op een ochtend om 04.50 voor de deur en de deur bleef steken. He, heb ik weer. Wacht, ik pak wel even een stok uit de auto.
Dus ik sta daar met een stok tussen de schuifdeuren te wringen.

Ineens een boel lawaai achter me. Stonden er 6 (!) Politie agenten achter me met hun auto's. Ja we kregen een melding van inbraak dus iedereen in de buurt en die zin had in actie is hier nu. :=

Had dus niet bedacht dat het een stil alarm was dat dus melding deed omdat ik te lang stond te klooien met die voordeuren.

De agenten konden er wel om lachen, en ze hebben het slot eruit gesloopt voor me. Ze stelden ook geen vragen wat ik daar kwam doen want dat was wel duidelijk denk ik want ik had de bedrijfsauto ook nog eens flink aso geparkeerd voor die schuifdeuren om de lichten op de deur te laten schijnen

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 00:58

Hahahaha geniaal xGoldenHero!!

Ik ben op alle idioten manieren wel eens van huis gegaan.

Op 1 oog wel eyelijner & wenkbrauw en de ander niet.
Met krulspelden nog in haar.
Een verplakte maandverband aan m'n broek.
Een bh die uit m'n broek hing.
Slippers en sokken omhoog getrokken ( knalroze )

Me telefoon op het dak van m'n auto laten liggen.
Reed weg van de benzinepomp, stond later stil bij het stoplicht.
Vroeg de auto naast me of ik niet wat vergeten was.
Heb 'm nog van de weg kunnen rapen, maar wel 20 keer overreden :+

Boodschappen naast de auto, luiertas, handtas.
Hond vergeten bij winkelcentrum, of op het balkon.
Hoevaak ik wel niet buiten sta zonder sleutel..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 03:28

Ik ging laatst boodschappen doen. Ik baalde dat ik geen muntje mee had voor een karretje, dus maar een mandje gepakt. Terwijl ik boodschappen doe zet ik altijd her en der mijn mandje neer wanneer hij zwaar wordt. Bij de vleesafdeling in diepe gedachte het een en ander uitgekozen, gooi het in mijn karretje en loop met mijn karretje verder. En terwijl ik loop denk ik.... oliebol, ik ben vandaag met een mandje, niet met een karretje. De daadwerkelijke eigenaar had mij al betrapt, maar kon er gelukkig smakelijk om lachen.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 08:53

Angelique OMG! Vooral die maandverband maakte me aan het lachen haha.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:08

Ik was een keer met een vriendin en mijn hond wezen wandelen. Na de wandeling gingen we bij mij thuis nog wat drinken. Wij gezellig kletsen natuurlijk. En na een half uur bedacht ik me ineens dat ik mn hond al even niet gezien had. Zat hij in het portiek met zn billen op de mat bij mn voordeur. Ik had dus gewoon de deur voor zijn neus dicht gedaan, haha arm beest. En helemaal geen kik gegeven.

dabbo19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:37

aah arme ziel wel super dat hij bleef zitten

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:52

Hahaha, dat alarm! Zoiets heb ik ook gehad. Ik werkte op een vakantiepark en moest het restaurant openen voor de ontbijtservice. Typte ik toch elke keer mijn pincode in i.p.v. de alarmcode. Alleen was dat alarm geen stil alarm, halve vakantiepark wakker :')

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:53

Nicje87 schreef:
Ik ging laatst boodschappen doen. Ik baalde dat ik geen muntje mee had voor een karretje, dus maar een mandje gepakt. Terwijl ik boodschappen doe zet ik altijd her en der mijn mandje neer wanneer hij zwaar wordt. Bij de vleesafdeling in diepe gedachte het een en ander uitgekozen, gooi het in mijn karretje en loop met mijn karretje verder. En terwijl ik loop denk ik.... oliebol, ik ben vandaag met een mandje, niet met een karretje. De daadwerkelijke eigenaar had mij al betrapt, maar kon er gelukkig smakelijk om lachen.

Is ook grappig als je per ongeluk met de zelfscan producten in een ander karretje scant :P

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 17:54

Het moment dat je klaar bent om naar binnen te gaan bij een uitgaansclub, en je realiseert dat je je jogginbroek nog aan hebt. 8-)

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:11

zoon in de vakantie aan school gezet := het was goed dat ik het zo stil vond hij had daar anders mooi gestaan

Galathil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:34

Wij hadden de hond een per ongeluk keer op het balkon opgesloten :o , we dachten al wat zit hij nou te janken :')

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 18:38

Ik moest een keer de paarden voor school buiten zitten, kwam ik bijna te laat voor mijn trein. Was ik halverwege en kwam er achter dat ik mijn tas was vergeten, stond nog bij de paarden :+ Ik ben als een gek heen en weer gesprint en ik was op tijd! Beetje jammer dat ik alsnog te laat op school kwam door een andere vertraging :')

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 19:39

Ik neem altijd m'n hond mee naar de paarden zodat ze lekker kan bewegen. Heeft ze heel de avond in de auto gezeten.. oops hihi

nu springt ze altijd over me heen eruit :D

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 22:19

_Judith schreef:
Ik kwam er zondagavond bij kassa van de AH achter dat ik de rits van mijn rugtas niet had dichtgemaakt :') Ik was dus met mijn open tas naar de AH gefietst, daar de hele winkel doorgelopen en boodschappen gedaan.. iedereen had zomaar mijn portemonnee eruit kunnen pakken zonder dat ik het had gemerkt, maar gelukkig heeft dus niemand dat gedaan :+

Dit heb ik ook regelmatig :') Dan pak ik in de trein mijn oortjes uit mijn tas en dan vergeet ik mn tas dicht te doen. Aangekomen op het station en overstappen naar de volgende trein staat mn tas dan wagenwijd open := Nog nooit wat uit gejat gelukkig *afkloppen*

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 09:59

Er staan hier echt teveel herkenbare dingen in haha :=
In de ene hand iets voor de prullenbak, de andere hand een bekertje met voer voor de hond.. Vuil lag in de bak van de hond, eten lag in de prullenbak.. Heb nog nooit een dier zo stom naar me zien kijken := :')

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:24

Vanmorgen had ik mijn auto sleutel in de ene hand en een zak met afval in de andere. Ik stond voor de container en je raad het al, sleutels erin gegooid :')

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:31

Pradaatje schreef:
Er staan hier echt teveel herkenbare dingen in haha :=
In de ene hand iets voor de prullenbak, de andere hand een bekertje met voer voor de hond.. Vuil lag in de bak van de hond, eten lag in de prullenbak.. Heb nog nooit een dier zo stom naar me zien kijken := :')

En jij maar mopperen als je hond met zijn kop in de vuilnisbak zit :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 13:38

Uhhh...

Toen ik nog klein was, 8 jaar of zoiets, bracht mijn moeder me nog naar school. Die was praktisch om de hoek dus een klein stukje fietsen. We waren vrij laat dus letten we beiden niet echt op, maar toen keek ze om en barstte uit in lachen. Zat er nog een handdoek om mijn haar gewikkeld... :')

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-16 14:59

Ik ben vroeger een keer op zaterdag naar school gefietst. Helaas kwam ik daar pas achter toen ik net onderaan de heuvel was (opgegroeid in Limburg), dus toen kon ik weer helemaal terug omhoog fietsen.

Ik werk in een nette winkel, wij verkopen artikelen uit het hogere segment en ik doe altijd mijn best er netjes en representatief uit te zien. Beetje jammer als je rok dan in je panty zit terwijl je met een klant in gesprek bent.

Mijn auto is een Suzuki Swift cabrio uit 1994. Zo'n ouderwets geval waarbij je binnenin de deur een knopje omzet om hem af te sluiten. Als je die deur vervolgens dichtgooit met je sleutels nog in het contact heb je dus een probleempje. Gelukkig kon mijn man komen met de reserve sleutel en eind goed al goed rij ik over de snelweg naar huis, klapt mijn dak ineens open!!! Dat had ik dus niet vergrendeld, was makkelijker geweest als ik dat had ontdekt voordat ik mijn man 3 kwartier liet reizen om met die verrrekte reservesleutel langs te komen!