Als gemiddeld duurdere eter is splitten (delen door het aantal aanwezigen, edit) in je voordeel. Wie doet er dus nu eigenlijk moeilijk om welke centen? Of, wíens centen, scherper gesteld?
P.S.: Situaties waarin het werkelijk uitmiddelt en mensen die voorstellen méér te betalen als ze beduidend meer hebben gegeten, hoeven zich natuurlijk niet aangesproken te voelen

Ik houd niet zo van moeilijk doen, vind het prima 5/10 euro te moeten bijleggen als iets niet uitkomt ofzo, maar ik ga niet 30 euro bijleggen wanneer iemand anders vier cocktails en het duurste gerecht van de kaart kiest. Ligt heel erg aan het gezelschap
Afschuwelijk dat. Vervolgens ben je een kwartier verder en is je wijk verwaarloosd. Zucht...
) kies ik altijd voor een betaalbaarder gerecht en drank, en ik vind het dan ook fijn als we gewoon allemaal betalen wat wij zelf gegeten/gedronken hebben. dit scheelt voor mij vaak zomaar 15 euro. Dat is veel als je maar een klein bedrag heb. Als ik straks gewoon een betaalde baan heb (nu stagiair) zou ik splitten door het aantal personen als de rest dat ook prima vind
Vind ik ook niet zo netjes naar diegene toe, zeker op drukke avonden... Wij hebben meestal genoeg geld contant mee om met elkaar in 1 keer te betalen. Of anders pint iemand en de rest maakt meteen even geld over.