Voordringende oudjes?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 14:54

Kuggur schreef:
hittepit_12 schreef:
Voor slechthorenden zijn er speciale bordjes voor op de fiets . SH staat erop.

Dat is dan ook wel iets voor die idioten die met oortjes in fietsen (is dat eigenlijk niet verboden?).

Geen idee eigenlijk. Ik heb het mijn kinderen verboden. Nu is de ene voorzien van een autismestoornis die moet niks in zijn oren.
De andere heeft grote oordoppen die gebruikt ze thuis en de kleine dopjes gebruikt ze op school voor haar laptop.
Bloedirritant als ze je niet horen.... Kijkals ze slechthorend zijn kunnen ze er al wat minder aandoen. Maar blijf op je eigen weghelft...
Net zoals fietsen met 3 of 4 breed,ik duik toch echt die berm niet in.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 14:57

Fabj3 schreef:
Vanmiddag nog, ik ben een beetje verkouden en heb last van mijn keel.
Dus snel in de pauze van mijn werk naar de Kruitvat gereden om wat keelsnoepjes te halen.
Sta in de rij om mijn ene pakje keelsnoepjes af te rekenen en op het moment dat ik aan de beurt ben komt een bejaarde mevrouw (70+) voor mij staan met de Kruitvat folder in haar handen.
Ze vraagt de kassamedewerker waar een bepaald product staat.

Als de kassamedewerker uitlegd dat dat product niet meer op voorraad is begint de vrouw zwaar beledigd hele verhalen tegen het meisje uit te kramen dat ze nooit wat hebben daar.

Ondertussen vraag ik de vrouw of ik alstublieft even mag afrekenen want ik moest vlug terug naar mijn werk..
Als blikken konden doden, was ik terplekke neergevallen.
Ze vond het maar raar dat ik hun in hun gesprek stoorde, terwijl ik nog netjes stond te wachten ook! 8)7

Op dat moment kon ik mij niet meer inhouden.
PARDON!? U DRINGT VOOR EN IK MOET NAAR MIJN WERK!! -:(-

Gelukkig komt er op dat moment een andere medewerker die mij bij de andere kassa uitnodigde en kon ik eindelijk afrekenen.

Wat een asociale vrouw was dat zeg BAH!!

Oeh das ook ergerlijk ja!!

Ook zo als ze voor je hebben afgerekend, jij bent aan de beurt en ze komen terug voor je staan met hun bon want ze hebben 10 cent teveel betaald :roll: En een stampij maken als ze dan naar de servicebalie verwezen worden. Laatst heb ik zo'n grijze duif aangeboden dat ik haar wel 10 cent wilde geven als ze dan eindelijk weg zou gaan. Die was ook hoogst beledigt :=

Chasingmood

Re: Voordringende oudjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:03

door jullie heb ik nu onder aan bokt een reclame voor een bejaardenwoningcomplex _O- _O-

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:08

De meeste oudjes willen altijd voordringen als ze weinig bij hebben in de winkel maar als je zelf maar met 2 dingen daar staat aan te schuiven achter een oudje met een bomvolle kar krijg je een schijnheilige glimlach en moet je alsnog wachten...

Of gans druk, lange rijen aan de kassa en dan met kleingeld gaan betalen!!
En dan nog 3x toe vragen hoeveel het was en nog een keertje opnieuw tellen, serieus....?!

Apotheek, hebben ze een hele lading medicatie nodig, moeten ze wachten tot die persoon alles gevonden heeft en word jij geholpen bij een andere persoon en dat oudje gaat ff aan mijn helpende persoon nog wat dingen vragen...

Mc Donalds, hele rij aan te schuiven komt een oudere dame aan de afhaal staan om koffie te bestellen... ze word naar de rij gestuurd van bestellen maar dat wou ze niet want was te lang wachten, wij stonden net vooraan na zelf haast 10 min daar gewacht te hebben begint ze een heel scene daar te zetten..
Was echt een WTF moment...

Of met de fiets aan de juiste kant fietsen op het fietspad en dan 2 oudere heren in de andere richting tegen komen en ik die volop op de rem moest en moest uitwijken...

Zullen nog wel meer dingen zijn, maar kom er nu niet op :D
Ik kan nu wel heel goed inschatten welke oudjes dit soort gedrag gaan gebruiken.
Mijn blik, houding en eventuele 'vriendelijke' opmerking is tegenwoordig meteen duidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:11

Heel herkenbaar! Een tijdje terug stonden er 2 oudjes tegen mekaar te zeuren dat het zo druk was en dat niemand hen wilde voor laten en alle mensen voor hen hadden natuurlijk een volle kar. Tja, ik had die dag late en moest ook geduldig wachten tot ik aan de beurd was. Ik ben trouwens niet te beroerd om mensen voor te laten als ik een volle kar heb en zij maar een paar stuks. Mensen met wenende kinderen of ouderen die moeilijk te been zijn, laat ik ook met plezier voor. Maar ik heb ook al meegemaakt dat ik een mama met wenende baby voor liet en een bejaarde dame veronderstelde dat zij dan ook maar voor mocht. Dat heb ik toen toch wel even geweigerd.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:20

chanel1985 schreef:
Manieren verleer je wel degelijk bij bepaalde ziektebeelden. Ziektebeelden die niet altijd uiterlijk zichtbaar zijn of nog in een vroeg stadium zijn.

Inderdaad!
Zo kreeg een familielid in een ziekenhuis verschrikkelijk op haar kop van een verpleegster toen ze hardop een patientenstatus (van iemand anders) begon te lezen.
Dat deed ze doordat ze Alzheimer had, voor ze dat kreeg zou het niet in haar opgekomen zijn zoiets te doen.

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 15:50

hittepit_12 schreef:

Klopt. Die heb ik ook. En ik heb spiegels op mijn stuur. Ik hoor verkeer pas als het strak naast me rijdt. Dus ik vond spiegels geen overbodige luxe. T fietst een stuk relaxter met die dingen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:17

hittepit_12 schreef:

Ik haalde een keer een slechthorende (zonder dat bordje in). Ik had gebeld, meneer ging opzij, dus ik er langs. Wordt hij ineens boos, omdat hij schrok en ik toch wel eerst had kunnen bellen. :') Blijkbaar was zijn manoeuvre niet een reactie op mijn fietsbel. _O- Die had hij helemaal niet gehoord, maar dat kan ik ook niet weten.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:18

Mars schreef:
Fabj3 schreef:
Vanmiddag nog, ik ben een beetje verkouden en heb last van mijn keel.
Dus snel in de pauze van mijn werk naar de Kruitvat gereden om wat keelsnoepjes te halen.
Sta in de rij om mijn ene pakje keelsnoepjes af te rekenen en op het moment dat ik aan de beurt ben komt een bejaarde mevrouw (70+) voor mij staan met de Kruitvat folder in haar handen.
Ze vraagt de kassamedewerker waar een bepaald product staat.

Als de kassamedewerker uitlegd dat dat product niet meer op voorraad is begint de vrouw zwaar beledigd hele verhalen tegen het meisje uit te kramen dat ze nooit wat hebben daar.

Ondertussen vraag ik de vrouw of ik alstublieft even mag afrekenen want ik moest vlug terug naar mijn werk..
Als blikken konden doden, was ik terplekke neergevallen.
Ze vond het maar raar dat ik hun in hun gesprek stoorde, terwijl ik nog netjes stond te wachten ook! 8)7

Op dat moment kon ik mij niet meer inhouden.
PARDON!? U DRINGT VOOR EN IK MOET NAAR MIJN WERK!! -:(-

Gelukkig komt er op dat moment een andere medewerker die mij bij de andere kassa uitnodigde en kon ik eindelijk afrekenen.

Wat een asociale vrouw was dat zeg BAH!!

Oeh das ook ergerlijk ja!!

Ook zo als ze voor je hebben afgerekend, jij bent aan de beurt en ze komen terug voor je staan met hun bon want ze hebben 10 cent teveel betaald :roll: En een stampij maken als ze dan naar de servicebalie verwezen worden. Laatst heb ik zo'n grijze duif aangeboden dat ik haar wel 10 cent wilde geven als ze dan eindelijk weg zou gaan. Die was ook hoogst beledigt :=

Ik zou gewoon gezegd hebben: Ja dat vind u helemaal achterin de winkel ergens in het midden daar ligt het nog!
En dan een knipoog naar de kassière :') }:)

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 16:53

woofie schreef:
Ik woon in een dorp en ken veel mensen wel van gezicht....Nu gebeurt het me best wel vaak dat ik iemand met maar een paar dingen voor laat gaan in de supermarkt. Maar het blijkt dat die mensen die je voor laat opeens ziende blind zijn als ze zelf een volle kar hebben en ik achter hun sta met een vergeten boodschapje. No way dat ik zo iemand ooit nog voor laat....

Door deze opmerking herinner ik me opeens dat ik vroeger altijd het omgedraaide had. Ouderen lieten ons als scholiertjes heel vaak voor, omdat we toch maar 2 of 3 dingen bij ons hadden. Zelfs als je met z'n 2en was, en dus rond de 5 dingetjes af moest rekenen met 2 personen, lieten ze ons voor. Dit komt waarschijnlijk ook wel omdat de mensen daar gewend waren aan scholieren die in hun tussenuren wat lekkers kwamen halen in de supermarkt, maar het is ons altijd opgevallen dat vooral de mensen die als "opaatje" of "omaatje" aan te duiden waren ons voor lieten gaan. Vele malen vaker dan mensen die onze ouders hadden kunnen zijn, of nog iets jonger waren dan dat. Maar ach, ik moet eerlijk zeggen dat dit wel het meest gehate dorp van ons eiland betrof. :')

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:44

Palmera schreef:
xMaxxiee schreef:
Overigens vind ik het van alle leeftijden asociaal als ze je met twee dingen laten wachten op een volle kar. Ook als ik pauze heb, wil ik even snel mijn broodje afrekenen naar ik vertik het om te vragen of ik voor mag. Maar denk maar niet dat ze je bij ons voor laten hoor, jong en oud niet. Vreselijk vind ik dat :roll:

Iemand met een volle kar doet zijn boodschappen wellicht ook tijdens lunchpauze. Dus die heeft ook weinig tijd.

In de tijd dat zij de boodschappen uit had gepakt, was ik al klaar geweest. Maar goed. Tegenwoordig rekenen we gelukkig onder elkaar af. Overigens geloof ik niet dat iemand van 70+ in zijn lunchpauze een volle kar boodschappen haalt.

Ik kijk zelf wel altijd naar wie er achter me staat, kleine moeite toch?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 18:53

Koekeroekus schreef:
Ik had het net nog :')

Extra kassa gaat open ik stond in een andere rij en was daar zeg maar de eerst volgende. Dus loop naar de nieuwe kassa. Komen er uit het gangpad twee ouderen met een kar vol die dus even die kar ervoor drukken. En dan ook nog über langzaam gaan zitten uitpakken. Sta ik daar met 1 dingetje. Vind dat wel onbeschoft hoor.

Hoe oud je ook bent, manieren verleer je gewoon niet.

Dat is juist het probleem met hersenen... Ze verslijten en als je pech hebt gaan echt je manieren er aan helaas. Of bv met niet aangeboren hersenletsel.
Je ziet het ook lang niet altijd aan de buitenkant, zeker niet als je geen ervaring hebt met cognitieve achteruitgang/problemen

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:25

Laten we nu aub niet gaan doen alsof alle onbeschofte oudjes ziek zijn en/of hersenletsel hebben.
Die onbeschofte tiener kan ook hersenletsel hebben.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:33

Laten we nu niet alles persoonlijk nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:38

Ik neem niks persoonlijk. :') Ik vind het gewoon onnozel om in een topic waar tot op heden vooral anekdotes geplaatst worden zonder verdere "roei alle oudjes uit" propaganda, gepost wordt over ziektebeelden en hersenletsel enz. Ja, kan allemaal, maar de kans is reëel dat een groot deel ook gewoon ietwat onbeschoft is. Net zoals de meerderheid van onbeschofte jongeren geen hersenletsel zal hebben. :+
In het topic laatst over "de jeugd van nu" kwam ook niemand op de proppen met "misschien hebben ze wel hersenletsel". :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:39

Misschien omdat de kans dat een jongere dementie heeft wel ietsje kleiner is dan een hoogbejaarde van 85 jaar?
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 23-09-16 19:42, in het totaal 1 keer bewerkt

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:42

Vandaag ook een WTF momentje.
Treinen reden niet en het was heel druk op het station. Ik wilde de trein uit terwijl er dus ook heel veel mensen de trein in wilde. Op de trap van het perron kom ik een oudere dame tegen met een koffer die bijna net zo groot is als zijzelf. Met moeite probeerd ze haast te maken. Ik bied aan om de koffer voor mevrouw naar boven te tillen. Ondertussen kan elk moment het fluit signaal komen dus ik maak een beetje haast bij het traplopen. Ga zelfs nog in de deur opening staan zodat de mevrouw naar binnen kan stappen en roep nog even naar de conducteur. Deze man ( echt hulde) wachtte dus ook nog even tot de vrouw binnen was. Ik roep nog door de drukte heen of iemand wil zorgen dat ze een zitplaats krijgt. Krijg ik toch een boze blik van die vrouw! "Ik ben niet oud en en super fit, had alleen geen zin om mijn koffer nog verder te tillen".

Wauw, ben gewoon in haar toneelspel getrapt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:43

Die hebben autisme, ADHD, ADD en weet ik wat nog allemaal. Ook allemaal ziektebeelden die mogelijk onwenselijk gedrag uitlokken.
Zijn we nu klaar met dat gejammer en kunnen er weer leuke anekdotes geplaatst worden?

Mis_lizsje: _O- Ik denk dat ik dan te verbaast zou zijn om nog wat terug te zeggen. :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:46

Nou ja, het woord 'oudje' gebruiken voor iemand anders, een hele groep mensen zelfs, getuigt sowieso al van geen respect.
Zegt meer over degene die het gebruikt, dan de andere persoon.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:46

Heb je dan zelf een leuke anekdote?

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:48

miss_lizje schreef:
Vandaag ook een WTF momentje.
Treinen reden niet en het was heel druk op het station. Ik wilde de trein uit terwijl er dus ook heel veel mensen de trein in wilde. Op de trap van het perron kom ik een oudere dame tegen met een koffer die bijna net zo groot is als zijzelf. Met moeite probeerd ze haast te maken. Ik bied aan om de koffer voor mevrouw naar boven te tillen. Ondertussen kan elk moment het fluit signaal komen dus ik maak een beetje haast bij het traplopen. Ga zelfs nog in de deur opening staan zodat de mevrouw naar binnen kan stappen en roep nog even naar de conducteur. Deze man ( echt hulde) wachtte dus ook nog even tot de vrouw binnen was. Ik roep nog door de drukte heen of iemand wil zorgen dat ze een zitplaats krijgt. Krijg ik toch een boze blik van die vrouw! "Ik ben niet oud en en super fit, had alleen geen zin om mijn koffer nog verder te tillen".

Wauw, ben gewoon in haar toneelspel getrapt.

Ik vind dat zelf super van die mevr, slim gedaan :j

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 19:50

Ayasha schreef:
Laten we nu aub niet gaan doen alsof alle onbeschofte oudjes ziek zijn en/of hersenletsel hebben.
Die onbeschofte tiener kan ook hersenletsel hebben.

Kan zeker :) daarom heb ik het ook niet over ouderen. Bij jongeren kan dat ook, en daarom moet je nooit mensen op hun gedrag beoordelen.
Mensen weten niet beter, anders zouden ze zich niet zo gedragen

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-16 20:34

Barbet schreef:
Nou ja, het woord 'oudje' gebruiken voor iemand anders, een hele groep mensen zelfs, getuigt sowieso al van geen respect.
Zegt meer over degene die het gebruikt, dan de andere persoon.

Of over degene die het als negatief woord ziet ;)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 20:52

Ayasha schreef:
Ik neem niks persoonlijk. :') Ik vind het gewoon onnozel om in een topic waar tot op heden vooral anekdotes geplaatst worden zonder verdere "roei alle oudjes uit" propaganda, gepost wordt over ziektebeelden en hersenletsel enz. Ja, kan allemaal, maar de kans is reëel dat een groot deel ook gewoon ietwat onbeschoft is. Net zoals de meerderheid van onbeschofte jongeren geen hersenletsel zal hebben. :+
In het topic laatst over "de jeugd van nu" kwam ook niemand op de proppen met "misschien hebben ze wel hersenletsel". :+

Ikmerk wel dat oa mijn opaatje echt veranderd is qua gedrag en overzicht.

Hij rijdt gelukkig geen auto meer, maar je merkte echt dat hij minder rekening hield met overige weggebruikers en dat terwijl hij zijn hele leven heel netjes reed.
Maar naar mate hij ouder werd, zag hij bepaalde dingen niet meer.
Wijk te hij bv niet meer uit bij een tegenligger op een smallere weg, terwijl hij altijd de eerste was die de kant in ging.
Hij ergerde zich steeds sneller aan anderen, maar hij had echt niet door dat hijzelf de oorzaak was.
BV door 40 op de teller te rijden (is ca 33/34) op een weg waar je 60 mag.
Dat was een weg waar je vroeger 80 mocht en geen zijwegen hebt.
Dus iedereen rijdt er zeker 60 en dan ging mijn opa in het midden 34 rijden en gingen er mensen toeteren omdat zij erlangs wilde.

hypos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 21:17

Zo herkenbaar, alleen hier niet alleen de oudere, ook de toeristen.

Laatst de opper oma van het dorp die mijn zoontje van 4 omver duwt met haar achterste, om haar kar ertussen te proppen. Toen er wat van gezegd, was ze zwaar beledigd.
Toeristen die bij de bakker voor dringen.

Wat ik wel vaak doe is personeel van de supermarkt, die even snel wat halen, terwijl ik een kar vol heb, aanbieden voor te gaan.

Werk zelf in een verzorgingshuis, veel ouderen hebben haast, als wij ze vragen waarom, de kapper, dokter andere visite etc. Weten ze het eigenlijk ook niet, maar ach ze willen allemaal eerst. Sommige kun je daar nog op aanspreken, moeten dan ook wel lachen om hun eigen gedrag.
Weet daardoor ook dat sommige last hebbenvan decorumverlies.
Mijn schoonmoeder is er een die vooral in haar eigen straatje denkt, heel selectief sociaal is en een hekel aan drukte heeft.

Zelf ben ik momenteel ook een aso op de fiets. Als ik met de kinderen naar school fiets, fiets ik naast mijn dochter van 6, op 2 richting fietspad. Op de dagen dat ze moe is en dus wat meer slingert, ga ik dus ook niet aan de kant voor anderen die tegemoet komen. Gaan die maar achter elkaar fietsen, de schooljeugd doet dat ook, de ouderen minder vaak. Kom dan tot het midden van het fietspad. Er was zelfs een schoolklas/reisje, die riepen moeder en kind naar elkaar en gingen achter elkaar fietsen, nog voor ik achter mijn dochter kon gaan fietsen.