Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Santos_05
Fotograaf

Re: Hoeveel kinderen vind je ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:42

Mij-tijd 0 (egoistisch gedacht), makkelijk 1 (handig oppas vinden), je hoeft ze niet zelf bezig te houden (2), familie compleet voor mijn gevoel = 3. Voor anderen is dat pas bij 4 / 5/ 6/ enz

Dus wat is voor ons ideaal = 3, maar dat is voor iedereen anders. Na 1 wilde ik heel graag weer zwanger zijn. Na de tweede ook nog en na de derde was dat helemaal over. Dus geen praktische overweging voor ons, maar een gevoelsoverwing (al zijn huis en auto nu vol, dus bij 4 zouden we dingen aan moeten passen)

Ik heb het rustiger met 3 kinderen als anderen met 1 of 2, met af en toe piekmomenten. Maar anderen kunnen 1 of 2 hele rustige kinderen hebben en 3 of 4 hele drukke. Dus dat zegt helemaal niets.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:44

Ik denk dat het voordeel van 1 kindje ook wel is dat het meer de keuze heeft: vriendjes / vriendinnetjes opzoeken om mee te spelen, of lekker alleen spelen zonder gezeik van een opdringerige broer / zus :P

Alleen is het dan natuurlijk wel fijn als speelkameraadjes makkelijk voorhanden zijn...

Dat is nog wel een puntje vind ik, wij wonen niet midden in het dorp dus hoop niet dat Luukie dan een buitenbeentje wordt omdat de rest allemaal dichter bij elkaar woont.... aan de andere kant is het maar een paar 100 meter buiten het dorp dus ook weer geen enorm eind weg :P

En op vakantie lijkt me ook wel "lastig", lijkt me dan op zich wel fijn voor een kind als je net aankomt dat ze samen even kunnen gaan spelen, lijkt me wat zorgelozer dan dat ze eerst een ander (leuk!) kindje moeten zien te vinden.

Aan de andere kant zal je misschien eerder vriendjes maken als je er echt naar op zoek moet en niet de hele tijd aan je broer / zus blijft plakken :P

Of de ene vindt het leuk om vriendjes te maken en de ander gaat vervolgens zitten mokken omdat zus / broer niet met hem / haar speelt :P

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:46

Santos, dat is het hem ook, je weet niet van tevoren of je het met een kindje erbij rustiger of drukker krijgt...houden ze elkaar lekker bezig zodat je eerste niet steeds naar jou toe komt om wat samen te doen....of moet je juist constant er bij zijn om politie-agentje te spelen terwijl 1 kind in een veilige omgeving gewoon lekker zijn gang kan gaan zonder gezeur :)

Ik denk ook dat het leuker wordt als ze allemaal wat groter zijn, met een baby / dreumes willen oudere kinderen vaak toch wat te veel zeulen en slepen, wat ik zie. Dat ze het een beetje zien als een soort pop ofzo :=

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:48

Ik riep altijd: 2 kinderen vind ik meer als genoeg.
Maar toen zoon 1 en een jaar later zoon 2 werd geboren, bleef het nog altijd 'kriebelen' dus een paar jaar later werd nummer 3, dochter geboren en anderhalf jaar later was nummer 4, zoon geboren.

Ja, het is soms aanpassen, want je bent een grotere ( 6 persoons) auto nodig, oppas daarintegen nog nooit hinder van ondervonden, tegenwoordig splitsen wij de kinderen bij de oppas ( mijn ouders of schoonouders ) als mijn man en ik een weekend weg gaan, maar bij maar een avondje of een paar uurtjes oppas dan gaan ze alle vier gezamenlijk.

Nu ik ze wat ouder heb ( 11,10,6 en 5) wordt het wel allemaal wat makkelijker omdat ze zelfstandiger zijn.

Milka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:51

Hier altijd 2 kinderen in gedachte gehad als ideaalbeeld, maar toen we voor nummer 2 gingen, kregen we de 3e er zomaar bij :D Daarna begon het toch wel weer te kriebelen en hebben we nummer 4 gekregen. Allemaal meiden overigens.
Inmiddels 13 weken zwanger van nummer 5 :)

Ik kom zelf uit een gezin met 4 kids en mijn man uit een gezin van 6

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:57

Geen,
Eerst maar probleem oplossen van overbevolking en de hoe veelheid ellende dat in de wereld is.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:01

pmarena schreef:
Santos, dat is het hem ook, je weet niet van tevoren of je het met een kindje erbij rustiger of drukker krijgt...houden ze elkaar lekker bezig zodat je eerste niet steeds naar jou toe komt om wat samen te doen....of moet je juist constant er bij zijn om politie-agentje te spelen terwijl 1 kind in een veilige omgeving gewoon lekker zijn gang kan gaan zonder gezeur :)

Ik denk ook dat het leuker wordt als ze allemaal wat groter zijn, met een baby / dreumes willen oudere kinderen vaak toch wat te veel zeulen en slepen, wat ik zie. Dat ze het een beetje zien als een soort pop ofzo :=

Daarom voor ons de bewuste keuze om er zo min mogelijk tijd tussen te hebben. Dus uiteindelijk 3 kinderen in 3,5 jaar. De ene keer trekken de oudste 2 meer naar elkaar toe, andere keer de jongste 2.

Een aantal pittige jaren, maar nu ze 4,6,8 zijn wordt ons leven steeds makkelijker :D Al komen nu de sporten weer, maar de tijd vliegt en als mama weet je dat je mij-tijd sowieso een hele tijd minimaal is. Gelukkig gaan ze nu allemaal naar school, dus zit mama van 9 tot kwart over 11 op haar paard /3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:03

Dus nu is de mij-tijd van het paard weer minder :D

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:11

Geen. O:)

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:11

pmarena schreef:

:j /3 Heerlijk! Paard heeft pech, een paar uurtjes minder wei-tijd (dan wordt het wij-tijd :Y) )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:35

Santos_05 schreef:
pmarena schreef:

:j /3 Heerlijk! Paard heeft pech, een paar uurtjes minder wei-tijd (dan wordt het wij-tijd :Y) )

_O- _O-

Prachtig!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:53

Haha ja :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:00

Santos_05 schreef:
Mij-tijd 0 (egoistisch gedacht)

Waarom vind je dat egoïstisch?

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:52

met egoïsme bedoel ik 'alleen aan mezelf gedacht '. Altijd willen en kunnen doen wat IK wil (hoe meer kinderen, hoe meer je rekening moet houden met kinder-tijd ipv ik-tijd)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:59

Mijn man en ik wilden 2 kinderen. Maar na een zware zwangerschap, een nog zwaardere bevalling en een lang herstel, zag ik het niet meer zitten om voor een tweede te gaan.
Mijn man liet dit aan mij over.
Op een gegeven moment begon het toch weer te kriebelen en toen mijn dochter 3,5 was is mijn zoon geboren.
Voor ons gevoel was het goed zo, twee mooie kinderen waarvan de jongste veel naar het ziekenhuis en revalidatie moet. Best pittig alles bij elkaar.

Alleen onze jongste zoon moest en zou erbij komen :D
Ons kadootje is nu 3 maanden, hij scheelt bijna 2 jaar met zijn broer en 5,5 jaar met zijn zus.

Het is voor mijn lichaam niet verstandig om nog een keer zwanger te worden, dus mijn man gaat zich laten helpen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:09

Mijn man en ik hadden allebei altijd 2 kinderen in ons hoofd. Niet echt gefundeerd trouwens, we hebben allebei een broer dus het is wat we kennen. Inmiddels hebben we 2 kinderen en voelt ons gezin ook echt compleet :)
Inmiddels natuurlijk wel meer nagedacht over het aantal kinderen, iedere zwangerschap was een bewuste keuze, en ook het niet meer zwanger willen worden is heel bewust. Ik heb bij beide zwangerschappen flinke bekkenklachten gehad, en de 2e keer zwangerschapsdiabetes (waarschijnlijk 1e keer ook al, maar toen is dat nooit onderzocht). 2x keizersnede ook, dus voor mn lichaam is het mooi zat zo. Ook qua drukte en financiën is dit voor ons wel een beetje de max.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:45

Ik zei vroeger altijd 2, dat voelt gewoon compleet en dat is ook wat ik ken.
Ik heb nu ook twee kinderen met mijn ex, ben onderhand alweer aan het 'daten' met iemand die aangeeft in de toekomst ook graag een kindje van zichzelf wilt. Misschien bedenk ik me nog, ben nog jong. Maar toch lastig :(

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:01

4 of 2. Het liefst zou ik er 4 hebben, maar dan zou ik ook graag een groot genoeg huis willen, zodat iedereen genoeg ruimte heeft en iedereen een eigen slaapkamer heeft. Als ik niet zo rijk word later, ga ik het gewoon bij 2 houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:29

Santos_05 schreef:
met egoïsme bedoel ik 'alleen aan mezelf gedacht '. Altijd willen en kunnen doen wat IK wil (hoe meer kinderen, hoe meer je rekening moet houden met kinder-tijd ipv ik-tijd)

Zolang je voor kiest om geen kind op wereld dan is daar toch niks egoïstische aan?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:44

Doe mij maar lekker geen. Ik vind het leven zo al complex genoeg :D

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:24

Zowel wel voor kinderen kiezen als niet voor kinderen kiezen is egoistisch, je maakt de keuze immmers altijd voor jezelf en nooit voor een ander.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:47

Wat Goof zegt idd... Alle twee de kanten oo is het een keuze "omdat jij/jullie het wil/len"
Niet omdat de toekomstige baby zo graag wel of niet ter wereld wil komen

(Ik bedoel jij/jullie trouwens algemeen. Niet specifiek een persoon)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:12

Iedere keus die een mens maakt is egoïstisch maar als het over kinderen gaat wordt dat wel erg vaak benoemd, raar.
Wat is de meerwaarde ervan?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:18

Kinderen zijn nogal ingrijpend.

denisewinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:39

verootjoo schreef:
Oh je bent nog zwanger :oo sorry dat wist ik niet :o wilde je niet bang maken

Hahah doe je niet hoor. Het voelt allemaal goed vandaag 20 weken ego gehad en alles ziet er top uit. Baby's groeien goed en zitten op de goeie lijn. Alles zit erop en eraan. Ook hebben ze gekeken via je me baarmoeder mond op eventuele vroeg geboorte. Maar dit is niet het geval tot nu toe. Gelukkig loop je via het ziekenhuis en houden ze alles goed in de gaten