Maar je kan inderdaad niemand verbieden te roken op zijn eigen terrein, dus dan is het toch maar gewoon de ramen dicht doen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
GamblersCup schreef:Wat asociaal om het "overdreven" te noemen. Je kunt helemaal niet weten hoe iemand het ervaart. Vooral de rokers, maar daarvan had ik ook niet anders verwacht.
Ik begrijp het helemaal, ik word ook kotsmisselijk van mijn rokende buren. Zit je in de woonkamer, zitten ze in de achtertuin te roken en je kunt geen deur of raam meer open doen, wat een stank. Het komt zelfs door het kattenluikje binnen. Smerig.
Zit ik in mijn kantoor te werken aan de voorkant van het huis, staan ze voor te roken, kan ik mijn raam dicht doen. Wat een stank, wat zijn rokers toch smerig! En dat hebben ze zelf niet in de gaten. Of het interesseert ze geen moer dat ze stinken.
In dit geval ben ik natuurlijk de vervelende ex-roker. En ik zal er niks van zeggen bij die stinklui, want het is hun huis, hun tuin. Weinig aan te doen, moeten ze zelf weten. Maar dat wil niet zeggen dat je er geen last van hebt. Zó smerig...
Tallie1979 schreef:Nou TS, ondanks dat ik je reactie iets over de top vind, wil ik je toch een hart onder de riem steken: het is binnenkort weer winter, denk dat er dan minder buiten wordt gerookt!
Rivjenn schreef:Ze hebben wel een schuurtje en ja tallie1979 daar staan ze in de winter wel omdat ze het buiten te koud vinden. Het ongelukkige is dat hun achterdeur en onze schuifpui nagenoeg aan elkaar grenzen en dat hebben we met de andere buren niet. Daar ruiken we het ook nooit van. En achter in de tuin is zeg maar 6 meter verderop dus niet meters verderop. Bedankt voor de tips en ideeen. En idd een plantje had wel handig geweest als dat zou helpen. Maar ja.
GamblersCup schreef:jammes schreef:Gelukkig is dit totaal geen asociale, generaliserende of beledigende reactie aan de rokers oftewel stinklui.
Het is gewoon een feit, rokers stinken. En als jij je beledigd voelt doordat iemand het eens hardop zegt, daar kan ik niets aan doen.
GamblersCup schreef:jammes schreef:Gelukkig is dit totaal geen asociale, generaliserende of beledigende reactie aan de rokers oftewel stinklui.
Het is gewoon een feit, rokers stinken. En als jij je beledigd voelt doordat iemand het eens hardop zegt, daar kan ik niets aan doen.
chanel1985 schreef:Ik ben een niet roker en zal ook nooit roken maar vind dat je ook wat overdrijft. Zelfs al zou jij daar hinder van ondervinden, kan je niets doen. Ze doen al moeite om achter in de tuin te gaan staan, wat moeten ze nog doen.
Als ze in huis roken heb je daar immers ook al last van als ik het goed lees.
GamblersCup schreef:claudia85, waarom is iemand een zeikerd als ie gewoon een feit hardop zegt? Roken stinkt. Rokers stinken dus als ze roken. Of als ze net gerookt hebben. Of als ze in dezelfde kleren lopen waarin ze eerder gerookt hebben. En hun haar stinkt als ze gerookt hebben.
En ja, zo was ik er ook eentje van. Pas nu ik gestopt ben merk ik hoeveel ik stonk naar rook. Wat je zelf niet in de gaten hebt. Misschien hebben ex-rokers het erger, geen idee. Maar ik ruik het gelijk. Mensen die net gerookt hebben, mogen niet eens in mijn auto stappen. Die mogen eerst een kwartiertje uitwaaien. Ik wil die stank niet in mijn bekleding.
claudia85 schreef:GamblersCup schreef:claudia85, waarom is iemand een zeikerd als ie gewoon een feit hardop zegt? Roken stinkt. Rokers stinken dus als ze roken. Of als ze net gerookt hebben. Of als ze in dezelfde kleren lopen waarin ze eerder gerookt hebben. En hun haar stinkt als ze gerookt hebben.
En ja, zo was ik er ook eentje van. Pas nu ik gestopt ben merk ik hoeveel ik stonk naar rook. Wat je zelf niet in de gaten hebt. Misschien hebben ex-rokers het erger, geen idee. Maar ik ruik het gelijk. Mensen die net gerookt hebben, mogen niet eens in mijn auto stappen. Die mogen eerst een kwartiertje uitwaaien. Ik wil die stank niet in mijn bekleding.
Ja zo kan ik het ook andersom,waarom ben ik automatisch een stinkerd omdat ik rook. Als jij heel dik zou zijn mag ik jou dan ook een dikkerd noemen omdat dat ook een feit is, nee dat is dan weer beledigend. Waarom niet iedereen in zijn of haar waarde laten ipv maar lekker lopen roepen dat iedere roker een stinkerd is
GamblersCup schreef:claudia85, waarom is iemand een zeikerd als ie gewoon een feit hardop zegt? Roken stinkt. Rokers stinken dus als ze roken. Of als ze net gerookt hebben. Of als ze in dezelfde kleren lopen waarin ze eerder gerookt hebben. En hun haar stinkt als ze gerookt hebben.