Sigarettenrook van de buren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Sigarettenrook van de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:43

Ik vond het in mijn flatje ook enorm goor als de buren op hun balkon stonden te roken, je moest dan echt je ramen dicht doen anders rook het hele huis ernaar.
Maar je kan inderdaad niemand verbieden te roken op zijn eigen terrein, dus dan is het toch maar gewoon de ramen dicht doen -O-

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:45

Nou TS, ondanks dat ik je reactie iets over de top vind, wil ik je toch een hart onder de riem steken: het is binnenkort weer winter, denk dat er dan minder buiten wordt gerookt! :j

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:46

GamblersCup schreef:
Wat asociaal om het "overdreven" te noemen. Je kunt helemaal niet weten hoe iemand het ervaart. Vooral de rokers, maar daarvan had ik ook niet anders verwacht.
Ik begrijp het helemaal, ik word ook kotsmisselijk van mijn rokende buren. Zit je in de woonkamer, zitten ze in de achtertuin te roken en je kunt geen deur of raam meer open doen, wat een stank. Het komt zelfs door het kattenluikje binnen. Smerig.
Zit ik in mijn kantoor te werken aan de voorkant van het huis, staan ze voor te roken, kan ik mijn raam dicht doen. Wat een stank, wat zijn rokers toch smerig! En dat hebben ze zelf niet in de gaten. Of het interesseert ze geen moer dat ze stinken.
In dit geval ben ik natuurlijk de vervelende ex-roker. En ik zal er niks van zeggen bij die stinklui, want het is hun huis, hun tuin. Weinig aan te doen, moeten ze zelf weten. Maar dat wil niet zeggen dat je er geen last van hebt. Zó smerig...

Eens met jammes, vind je je eigen reactie niet asociaal GamblersCup? Ik vind deze reactie toch niet echt sociaal overkomen, alle rokers over een kam scheren. Er zijn waarschijnlijk zat rokers die vriendelijker zullen reageren dan jij.

Ik vind het naar voor je TS dat je zoveel rook van de buren ruikt, ik kan het me zelf niet voorstellen. Onze buren roken ook maar van hun ruik ik het niet, misschien hebben wij geluk dat de tuin net anders staat. De wind in Nederland komt grootste deel van de tijd uit dezelfde richting, misschien heb je daar ongeluk mee? Dit is natuurlijk geen oplossing, maar je kan de buren ook niet verbieden te roken. Hebben de buren niet een schuurtje of een garage waar ze bijvoorbeeld voortaan in kunnen roken? Misschien dat je het op zo'n manier minder ruikt? :)

Drifter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:58

Tallie1979 schreef:
Nou TS, ondanks dat ik je reactie iets over de top vind, wil ik je toch een hart onder de riem steken: het is binnenkort weer winter, denk dat er dan minder buiten wordt gerookt! :j

Helaas, wij roken in de winter ook buiten :brr: , dus het kan zijn dat het dan ook doorgaat.

Nou moet ik zeggen dat we in de zomer in de achtertuin roken, omdat de buren dan vaak (met hun zoontje) in hun voortuin zijn, en hun achtertuin nooit gebruiken.
In de winter roken bij de voordeur onder het afdakje, dus dan luister ik even of de buren buiten zijn, wat zelden is.
Peuken gaan hier in een glazen pot met schroefdeksel zodat de asbakgeur er voor de buren niet is.

Ik vind die dingen gewoon vallen onder rekening met elkaar houden.
Zo rook ik ook niet op een terras, dan loop ik wel een stukje.

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-16 16:58

Ze hebben wel een schuurtje en ja tallie1979 daar staan ze in de winter wel omdat ze het buiten te koud vinden. Het ongelukkige is dat hun achterdeur en onze schuifpui nagenoeg aan elkaar grenzen en dat hebben we met de andere buren niet. Daar ruiken we het ook nooit van. En achter in de tuin is zeg maar 6 meter verderop dus niet meters verderop. Bedankt voor de tips en ideeen. En idd een plantje had wel handig geweest als dat zou helpen. Maar ja.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:03

jammes schreef:
Gelukkig is dit totaal geen asociale, generaliserende of beledigende reactie aan de rokers oftewel stinklui.

Het is gewoon een feit, rokers stinken. En als jij je beledigd voelt doordat iemand het eens hardop zegt, daar kan ik niets aan doen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:14

Rivjenn schreef:
Ze hebben wel een schuurtje en ja tallie1979 daar staan ze in de winter wel omdat ze het buiten te koud vinden. Het ongelukkige is dat hun achterdeur en onze schuifpui nagenoeg aan elkaar grenzen en dat hebben we met de andere buren niet. Daar ruiken we het ook nooit van. En achter in de tuin is zeg maar 6 meter verderop dus niet meters verderop. Bedankt voor de tips en ideeen. En idd een plantje had wel handig geweest als dat zou helpen. Maar ja.

Ja, het is ontzettend balen dat de deuren zo dicht bij elkaar zitten. Nou kan ik mij voorstellen dat je die in de winter niet open hebt (niemand stookt voor de mussen, verwacht ik :D )

Kan je anders niet iets afspreken met de buren voor van de winter? Bijvoorbeeld niet roken als jij je boeltje lucht voor een paar uurtjes? Of aan de andere kant van het pand roken als de ramen open staan?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:16

GamblersCup schreef:
jammes schreef:
Gelukkig is dit totaal geen asociale, generaliserende of beledigende reactie aan de rokers oftewel stinklui.

Het is gewoon een feit, rokers stinken. En als jij je beledigd voelt doordat iemand het eens hardop zegt, daar kan ik niets aan doen.

Mwah, ik vind je nogal grof in de mond. Je kunt ook beleefd onaardig zijn! :D

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:25

GamblersCup schreef:
jammes schreef:

Tjee ga je ff lekker of wat
Afbeelding

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:32

GamblersCup schreef:
jammes schreef:

Beledigd? Nou niet door zo'n reactie hoor.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:32

Tallie1979 schreef:

Ik zal het proberen :D

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:35

claudia85, waarom is iemand een zeikerd als ie gewoon een feit hardop zegt? Roken stinkt. Rokers stinken dus als ze roken. Of als ze net gerookt hebben. Of als ze in dezelfde kleren lopen waarin ze eerder gerookt hebben. En hun haar stinkt als ze gerookt hebben.

En ja, zo was ik er ook eentje van. Pas nu ik gestopt ben merk ik hoeveel ik stonk naar rook. Wat je zelf niet in de gaten hebt. Misschien hebben ex-rokers het erger, geen idee. Maar ik ruik het gelijk. Mensen die net gerookt hebben, mogen niet eens in mijn auto stappen. Die mogen eerst een kwartiertje uitwaaien. Ik wil die stank niet in mijn bekleding.

jammes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:42

@ gc
Nou ben niet beledigd hoor.
Je kijkt maar wat en hoe je het er uitgooit.

Geloof niet dat rokers niet weten dat het stinkt of dat het ze niet interesseert, dat vind ik generaliserend want er zitten er zat tussen bij wie dit niet zo is.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:46

dat kan ook heel erg liggen aan het merk sigaretten of shag wat ze roken.
mijn vriend rookt ook maar zijn sigaretten en shag stinken niet.

marlboro en die kameel ofzo stond ken namelijk echt enorm

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:48

GamblersCup schreef:
Tallie1979 schreef:

Ik zal het proberen :D

:')

Dat wordt zeker wel gewaardeerd! :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:49

Ik vraag me echt af wat mensen dan de grens vinden wat in je eigen tuin mag.
Zoals ik al schreef, zal ik mn honden alles 24/7 in de tuin laten doen? Is mijn tuin....
Of zal ik wat paling gaan roken bijv?

Wij woonden eerder vlakbij landerijen en stonk het ook als ze op het land bezig waren. Maar dan doe je 1of 2 dagen wat dicht. Niet elke dag. Dat is echt een groot verschil.

Daarbij mag je verwachten dat mensen weten waar ze wonen. Met buren, in de stad, of een woonwijk etc of buitenaf. Je weet toch wat je opzoekt? En in een woonwijk moet gewoon rekening houden met elkaar.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:51

chanel1985 schreef:
Ik ben een niet roker en zal ook nooit roken maar vind dat je ook wat overdrijft. Zelfs al zou jij daar hinder van ondervinden, kan je niets doen. Ze doen al moeite om achter in de tuin te gaan staan, wat moeten ze nog doen.
Als ze in huis roken heb je daar immers ook al last van als ik het goed lees.

Idem.
Als jij geen last van je buren wilt hebben, moet je een tuin rondom nemen. Een vrijstaande woning, een hutje op de hei..

Jazzythecorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:14

GamblersCup schreef:
claudia85, waarom is iemand een zeikerd als ie gewoon een feit hardop zegt? Roken stinkt. Rokers stinken dus als ze roken. Of als ze net gerookt hebben. Of als ze in dezelfde kleren lopen waarin ze eerder gerookt hebben. En hun haar stinkt als ze gerookt hebben.

En ja, zo was ik er ook eentje van. Pas nu ik gestopt ben merk ik hoeveel ik stonk naar rook. Wat je zelf niet in de gaten hebt. Misschien hebben ex-rokers het erger, geen idee. Maar ik ruik het gelijk. Mensen die net gerookt hebben, mogen niet eens in mijn auto stappen. Die mogen eerst een kwartiertje uitwaaien. Ik wil die stank niet in mijn bekleding.

Ja zo kan ik het ook andersom,waarom ben ik automatisch een stinkerd omdat ik rook. Als jij heel dik zou zijn mag ik jou dan ook een dikkerd noemen omdat dat ook een feit is, nee dat is dan weer beledigend. Waarom niet iedereen in zijn of haar waarde laten ipv maar lekker lopen roepen dat iedere roker een stinkerd is 8)7

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:37

claudia85 schreef:
GamblersCup schreef:

Ja zo kan ik het ook andersom,waarom ben ik automatisch een stinkerd omdat ik rook. Als jij heel dik zou zijn mag ik jou dan ook een dikkerd noemen omdat dat ook een feit is, nee dat is dan weer beledigend. Waarom niet iedereen in zijn of haar waarde laten ipv maar lekker lopen roepen dat iedere roker een stinkerd is 8)7

Nee want rokers ruiken lekker >;) En je mag er vooral niks over zeggen want dan zeur je.Ts word wel voor van alles uit gemaakt van zeikerd tot zeur en nog wat.

Ik woon trouwens wel in dat vrijstaande huis met een rokende buurman en ruik het ook.Ik heb er alleen geen last van omdat de buurman van voor rookt en bij ons alles wat open staat aan de achterkant zit.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:43

hele hoge muur zetten tussen de buren en je eigen tuin,zodat de rook niet je tuin in kan waaien.

jeetje zeg,ofwel verhuis je naar een huisje op het platteland waar je geen buren hebt,maar hier kan je toch niets aan doen?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:46

Afbeelding

Schijnbaar nodig om deze weer te posten.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:50

Wij hebben buren die roken en ja dat ruik je soms. Maar onze andere buren die maken nooit schoon ofzo want wat daar voor lucht uit dat huis komt.. een hele sterke misselijkmakende lucht. :r :r Kan het niet eens plaatsen wat voor lucht dat kan zijn. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:05

Ik weet niet of het hier al eens voorbij is gekomen, maar is een luchtreiniger geen idee voor op de slaapkamer bv? Ik kan me goed voorstellen dat dat enorm vies is als je in zo'n lucht moet gaan slapen, maar zo'n luchtreiniger schijnt goed te werken tegen sigarettenrook.
Verbieden te roken wordt lastig, op eigen terrein. Misschien kun je ze zo'n waterdampgeval kado doen met kerst :+

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:56

Toen ik nog thuis woonde, rookte mijn vader 2 pakjes per dag, overal. In de badkamer, wc, in de auto, ook als wij er in zaten. Dan stonk ik ook naar de sigaretten, heel het huis, alles.

Mijn vriend rookt ook, maar altijd buiten op terras en in de winter in de garage met de poort open, en hij stinkt echt niet naar de sigaretten en ik nog minder.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:10

GamblersCup schreef:

Klopt de uitspraak toch!
Als mensen gerookt hebben en die stoppen zeggen ze van dat die de ergste maauwers zijn. :j