Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Tieneke schreef:Ts, waarom is hij verliefd op je geworden? Je cultuur, je opvoeding, je vrienden, ervaringen (goede en slechte) hebben je gemaakt tot wie jij bent. Nu ben je dat allemaal stuk voor stuk aan het uitwissen om hem steeds maar tegemoet te komen. Hij beperkt je en dat zou een relatie nóóit mogen doen. Hij heeft liever niet dit, hij vindt het niet fijn dat ik dat...
Ik ken ook zo'n verhaal van bij een vriendin. Alles ging goed, meid had zo enorm veel moeite gedaan om te bewijzen dat het niet om een schijnhuwelijk ging. En toen kwam er een kind, verblijfsvergunning in the pocket en hup, gescheiden na 3 maanden huwelijk.
Booooo schreef:Tieneke schreef:Ts, waarom is hij verliefd op je geworden? Je cultuur, je opvoeding, je vrienden, ervaringen (goede en slechte) hebben je gemaakt tot wie jij bent. Nu ben je dat allemaal stuk voor stuk aan het uitwissen om hem steeds maar tegemoet te komen. Hij beperkt je en dat zou een relatie nóóit mogen doen. Hij heeft liever niet dit, hij vindt het niet fijn dat ik dat...
Ik ken ook zo'n verhaal van bij een vriendin. Alles ging goed, meid had zo enorm veel moeite gedaan om te bewijzen dat het niet om een schijnhuwelijk ging. En toen kwam er een kind, verblijfsvergunning in the pocket en hup, gescheiden na 3 maanden huwelijk.
Dan kon zij hem dus terug sturen naar eigen land als hij een verblijfsvergunning heeft..![]()
Dit kan namelijk binnen 5 jaar zolang hij geen NL paspoort heeft.
Resistance schreef:Maar als alles zo geweldig is en als hij zo goed voor je is en je beschermt, waarom heb je dan dit topic geopend in een schaduwaccount? Je moet toch een bepaalde reden hebben gehad...? En nu geven wij adviezen en praat je alles goed.
Goof schreef:Goof schreef:TS ik vraag me af of je eerder in je leven relaties hebt gehad? Of is dit je eerste relatie?
Ik heb het idee dat je geen idee hebt wat het hebben van een 'normale' relatie inhoudt namelijk.
TS ik quote mezelf nog even.
Ben benieuwd namelijk.
Tabaluga12 schreef:maximuss schreef:Als hij jou "moet" beschermen dan wordt het hoog tijd dat jij eens kritisch naar jezelf kijkt en hulp gaat zoeken... Je partner is je partner en niet je beschermer, psycholoog, oid...
Alles onder het mom van... zo zie ik het.
magda_90 schreef:Hoe vertaalt dat zich in het niet meer mogen hebben van sociale media, geen mannelijke vrienden en niet bekend zijn bij zijn familie?
Edit, een partner hoort zich zo te gedragen inderdaad. Maar doet jouw partner dat ook daadwerkelijk dan? Welke investeringen heeft hij eigenlijk gedaan voor jou?
Tieneke schreef:Maar over dat voorstellen durf je niet meer echt beginnen. Dus ergens is die Hollandse mond dan toch het zwijgen opgelegd.
Albert schreef:Envoler schreef:De tweede uitspraak snap ik niet wat je daarmee wil zeggen trouwens
Kort en simpel uitgelegd:Citaat:5. Waarom de koe kopen.. als.
Ken je het gezegde: ‘waarom de koe kopen als je de melk ook gratis kunt krijgen?’ Hij krijgt eigenlijk al alle voordelen die een vriendje normaal krijgt, maar hoeft zich er niet voor vast te leggen. Wat ideáál! Je kookt voor hem, maakt misschien schoon, je steunt hem in alles. Je geeft hem je tijd en je hart, maar waarom zou hij zich nog vastleggen als hij alles al heeft wat hij van je kan verlangen?
Booooo schreef:Buiten al het andere om, puur over de kennismaking met familie:
Eis hem dat hij jou voorstelt. Zoals je zelf al zegt, je kan toch niet in de schuur gaan zitten als zijn familie langs komt bij 'jullie' huis. Zolang hij jou niet voorstelt zou ik niet met hem gaan samen wonen, of uberhaupt denken dat hij serieus met jou is. Dan ben je gewoon een groot spelletje voor hem.
Sommige reageren hier; een jaar is nog maar pril. Serieus? Een aantal weken/maandje snap ik dat je even wilt wachten. Maar als je beslist om samen te gaan wonen is er toch niks pril meer aan.