bulck schreef:Plus ik ben eens gaan lezen op de TS haar vorige topic. Ze moet het geld voor dat paard gaan lenen bij haar ouders. Tja eerlijk, dan is het mss idd voor eigen geluk. Mij komt het redelijk hebberig, verwend en egoistisch over als je dat dan koppelt aan dit verhaal.
Mij lijkt het het best dat die vriend een verstandiger meisje zoekt. Want als je op die leeftijd al geld bent aant uitgeven voor je ze zelf verdiend hebt, (en laat ons eerlijk zijn aan een luxegoed en niet iets levensnoodzakelijk) dan noemen ze dat bij ons mensen met een gat in hun handen.
Als kerel zouden bij mij de alarmbellen al af gaan. Maar idd communicatie is altijd de sleutel tot success. Maar realistisch en met de voetjes op de grond blijven is minstens zo belangrijk. Dromen moet je nastreven, maar wat nog niet kan, dat kan nog niet. Geduld is ook een mooie deugd.
hier ben ik het an sich wel mee eens, alleen ik kijk vanuit de vriend naar de toekomst.
TS is nog niet finacieel volwassen, niet qua gedrag/uitgavenpatroon en niet qua loon..
als TS en vriend gaan samen wonen, kan TS dus op geen enkele manier haar deel van de gezamelijke lasten voldoen, zelfs zonder het paard..
als ze nu zouden gaan samenleven, dan gaat het geld van TS dus naar haar paard, en wat er dan overblijft daar gaat wat van naar de huishoudelijke uitgaven? Betekent dus eigenlijk dan dat de vriend het paard gaat onderhouden indirect. want als TS haar deel van het huishouden zou dragen is er geen geld voor de onderhoud van het paard en zou vriend dus bij moeten springen.
het is dan dus logisch als je samen wilt gaan wonen en je moet al voor een deel leunen op een ander daarvoor of kan dat ter nauwernood redden financieel, dat je dus overleg pleegt voor een grote uitgave + maandelijkse kosten post. Immers daar had bijvoorbeeld ook de benodigde zaken voor het gezamelijke huishouden van gekocht kunnen worden in de nabije toekomst.
Dat haar vriend gamet, daar kan niets van gezegd worden. blijkbaar kan hij zijn huishouden betalen + zijn abonement op de games die hij speelt.. die overigens niet of nauwelijks op het huishoudbudget van de toekomst zullen drukken als je het vergelijkt met de kosten van een paard.
----
het is eigenlijk geen vergelijk met een relatie tussen twee volwassenen die beiden naar vermogen gewicht dragen van de financiele lasten van een gedeeld huishouden.. waarbij voor ieder geld over is om aan zijn/haar hobbies te besteden.. en waar een van beiden besluit om een paard te houden..
in dit geval gaat het om stel dat voor zover ik het topic begrijp over niet al te lange tijd wil gaan samenwonen, waarbij TS nog geen volwassen loon ontvangt en vrijwel niets meer over heeft om in te brengen in het samen gaan wonen (laat staan in het dragen van de lasten). ze brengt wel behoorlijke zware maandelijkse lasten mee het huishouden in.. iets waar geen sprake van was, toen ze begonnen over samenwonen?