Vriend en paard (geen match)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:49

Selka schreef:
xMaxxiee dan moet hij een serieus gesprek met TS aangaan en kijken of ze hetzelfde toekomstbeeld hebben. Communicatie blijft de sleutel tot succes ;)

Klopt helemaal. Maar het is een eenzijdig verhaal, misschien voelt hij zich juist niet gehoord omdat TS, ondanks dat hij zijn ongenoegen had geuit, toch een paard koopt.

Niet specifiek op jou gericht hoor. Maar ik zie Zoveel reacties van mensen die hun kerel de deur zouden wijzen als hij dit zou doen. Maar misschien is TS hier ook wel schuldig aan. Houd jezelf eens een spiegel voor in plaats van met vingers te wijzen zou ik zeggen :j

Selka

Re: Vriend en paard (geen match)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 15:21

Maar vriendlief zijn ongenoegen is niet leidend mag ik hopen? TS besluit uiteindelijk wat zij wil en dan mag hij zijn conclusies trekken :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:26

je moet toch samen gelukkig zijn in een relatie en elkaar wat gunnen.Anders kun je beter nog vrijgezel zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 17:32

bulck schreef:
Plus ik ben eens gaan lezen op de TS haar vorige topic. Ze moet het geld voor dat paard gaan lenen bij haar ouders. Tja eerlijk, dan is het mss idd voor eigen geluk. Mij komt het redelijk hebberig, verwend en egoistisch over als je dat dan koppelt aan dit verhaal.

Mij lijkt het het best dat die vriend een verstandiger meisje zoekt. Want als je op die leeftijd al geld bent aant uitgeven voor je ze zelf verdiend hebt, (en laat ons eerlijk zijn aan een luxegoed en niet iets levensnoodzakelijk) dan noemen ze dat bij ons mensen met een gat in hun handen.

Als kerel zouden bij mij de alarmbellen al af gaan. Maar idd communicatie is altijd de sleutel tot success. Maar realistisch en met de voetjes op de grond blijven is minstens zo belangrijk. Dromen moet je nastreven, maar wat nog niet kan, dat kan nog niet. Geduld is ook een mooie deugd.

hier ben ik het an sich wel mee eens, alleen ik kijk vanuit de vriend naar de toekomst.

TS is nog niet finacieel volwassen, niet qua gedrag/uitgavenpatroon en niet qua loon..

als TS en vriend gaan samen wonen, kan TS dus op geen enkele manier haar deel van de gezamelijke lasten voldoen, zelfs zonder het paard..

als ze nu zouden gaan samenleven, dan gaat het geld van TS dus naar haar paard, en wat er dan overblijft daar gaat wat van naar de huishoudelijke uitgaven? Betekent dus eigenlijk dan dat de vriend het paard gaat onderhouden indirect. want als TS haar deel van het huishouden zou dragen is er geen geld voor de onderhoud van het paard en zou vriend dus bij moeten springen.

het is dan dus logisch als je samen wilt gaan wonen en je moet al voor een deel leunen op een ander daarvoor of kan dat ter nauwernood redden financieel, dat je dus overleg pleegt voor een grote uitgave + maandelijkse kosten post. Immers daar had bijvoorbeeld ook de benodigde zaken voor het gezamelijke huishouden van gekocht kunnen worden in de nabije toekomst.

Dat haar vriend gamet, daar kan niets van gezegd worden. blijkbaar kan hij zijn huishouden betalen + zijn abonement op de games die hij speelt.. die overigens niet of nauwelijks op het huishoudbudget van de toekomst zullen drukken als je het vergelijkt met de kosten van een paard.

----

het is eigenlijk geen vergelijk met een relatie tussen twee volwassenen die beiden naar vermogen gewicht dragen van de financiele lasten van een gedeeld huishouden.. waarbij voor ieder geld over is om aan zijn/haar hobbies te besteden.. en waar een van beiden besluit om een paard te houden..

in dit geval gaat het om stel dat voor zover ik het topic begrijp over niet al te lange tijd wil gaan samenwonen, waarbij TS nog geen volwassen loon ontvangt en vrijwel niets meer over heeft om in te brengen in het samen gaan wonen (laat staan in het dragen van de lasten). ze brengt wel behoorlijke zware maandelijkse lasten mee het huishouden in.. iets waar geen sprake van was, toen ze begonnen over samenwonen?

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 19:38

Ik vind dat hier nogal overdreven wordt wat dat samenwonen betreft. Het gaat over een meisje van 19 en een jongen van 22. Geen koppel van pakweg 30 jaar die op korte termijn gaan samenwonen en aan kinderen denken. Ik vind niet dat je op die leeftijd en in een dergelijke relatie toestemming aan je wederhelft moet vragen voor iets in je privéleven waar hij eigenlijk nog helemaal geen deel van uitmaakt in die mate. Overleggen kan uiteraard en kan zeker wenselijk zijn maar de vraag is in hoeverre iemand zich moet laten belemmeren door de eisen van de andere partij. Waar het geld wel of niet vandaan komt voor dat paard doet ook niet ter zake. Al had ze dat dier cadeau gekregen van haar ouders, so what?

Dat een vriend enkel moet inbinden als het paard er al eerder was dan hij is ook onzin. Als je dus niet snel genoeg het geluk gehad hebt de mogelijkheid voor een eigen paard te hebben voor je aan een relatie begon heb je maar pech en is het voorbij als je een vriend hebt die dat niet wil? :') Wat een rare redenering is dat. Ik denk dat in genoeg koppels voorbijkomt hoe mensen hun toekomst in hun hobby zien ook al is die op dat moment nog niet binnen bereik. Dat zou ongeveer even zwaar moeten doorwegen als een hobby die er al is mijn inziens.

Ik denk dat het heel simpel is. Een vriend die er moeilijk over doet zal naar alle waarschijnlijkheid niet veranderen en dit altijd vervelend, irritant, te duur, een stomme hobby en wat je nog meer kan bedenken vinden. Vraag aan TS is hoe groot haar droom is en of zij bereid is die op te geven voor (deze) vriend. Zoja, prima, dan kan ze het dier nog altijd verkopen op het moment dat dit aan de orde is. Zoniet, dan zal het aan de vriend zijn om het ermee te doen of niet. Wil hij dit niet, prima, dan ga je uit elkaar want dan pas je niet bij elkaar. Ik snap niet waarom daar zo ingewikkeld over gedaan wordt.

Dit maakt het echter niet minder vervelend voor je hoor TS. Ik heb ervaring met een gelijkaardige situatie (al was paard er in mijn situatie eerst) en uiteindelijk blijft dat toch altijd een probleem. Voor mijzelf heb ik uitgemaakt dat ik niet gelukkig wordt van iemand die wil dat ik inbind op vlak van mijn toekomstdromen omtrent paarden en dieren houden in het algemeen. Ik ben die persoon in ieder geval nog niet tegengekomen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 20:08

Toen ik mijn huidige vriend leerde kennen, had ik een scheiding achter de rug en woonde ik in een huur appartement. Ruimte om te sparen had ik niet, mijn ex had me niet uitgekocht, dus je kan wel zeggen dat ik blut was. We waren net 1.5 jaar een koppel toen mijn hond ziek werd en ik haar moest laten inslapen, niet lang daarna kwam het voorstel van hem om samen te gaan wonen. Mijn vriend is opgevoed zonder huisdieren en was ook enorm onwennig met alles wat 4 poten heeft.

Tijdens mijn huwelijk had ik een paard, dat ik helaas moest verkopen destijds om mijn hoofd boven water te houden. We woonden net samen en ook al had ik niet veel financiële armslag, toch moedigde mijn vriend me aan om een nieuw paard te kopen. Hij wist gewoon hoe belangrijk deze dieren voor me zijn. Toen 2 jaar later mijn nieuw veulen helaas te klein bleef, was hij ook degene die me steunde om hem te verkopen en een ander paard te koop, zelfs al hadden we op dat moment net een bouwgrond gekocht. Eens ons huis af was, vond hij het ook heel normaal dat ik een pony als vriendje voor mijn paard wilde kopen en eenmaal de paarden aan huis stonden, ging hij zich ook met hen bezig houden. Hij geeft ze eten en hij gaat een knuffeltje geven. Als het wat te heet is in de zomer, maakt hij zelfs ijsblokken voor de paarden. In overleg met hem, heb ik ondertussen trouwens nog eentje bij gekocht.

Weekendjes weg en op reis gaan doen we hier ook, we hebben buren die er geen probleem van maken om water bij te vullen of eens te voeren en mijn pa zet desnoods wel hooi bij. Paardrijden of borstelen zal mijn vriend nooit doen, noch zal hij actief iets met de mannen doen, maar verder heb ik alle steun. Er is hier ook geen gezeur over het geld dat ik aan mijn beesten spendeer. Ik betaal netjes onze gezamelijke kosten en verder doe ik met mijn loon wat ik wil. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik wel alles eerst overleg met mijn vriend en we wel duidelijke afspraken maken.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:51

elenaMM77 schreef:
bulck schreef:
Plus ik ben eens gaan lezen op de TS haar vorige topic. Ze moet het geld voor dat paard gaan lenen bij haar ouders. Tja eerlijk, dan is het mss idd voor eigen geluk. Mij komt het redelijk hebberig, verwend en egoistisch over als je dat dan koppelt aan dit verhaal.

Mij lijkt het het best dat die vriend een verstandiger meisje zoekt. Want als je op die leeftijd al geld bent aant uitgeven voor je ze zelf verdiend hebt, (en laat ons eerlijk zijn aan een luxegoed en niet iets levensnoodzakelijk) dan noemen ze dat bij ons mensen met een gat in hun handen.

Als kerel zouden bij mij de alarmbellen al af gaan. Maar idd communicatie is altijd de sleutel tot success. Maar realistisch en met de voetjes op de grond blijven is minstens zo belangrijk. Dromen moet je nastreven, maar wat nog niet kan, dat kan nog niet. Geduld is ook een mooie deugd.

hier ben ik het an sich wel mee eens, alleen ik kijk vanuit de vriend naar de toekomst.

TS is nog niet finacieel volwassen, niet qua gedrag/uitgavenpatroon en niet qua loon..

als TS en vriend gaan samen wonen, kan TS dus op geen enkele manier haar deel van de gezamelijke lasten voldoen, zelfs zonder het paard..

als ze nu zouden gaan samenleven, dan gaat het geld van TS dus naar haar paard, en wat er dan overblijft daar gaat wat van naar de huishoudelijke uitgaven? Betekent dus eigenlijk dan dat de vriend het paard gaat onderhouden indirect. want als TS haar deel van het huishouden zou dragen is er geen geld voor de onderhoud van het paard en zou vriend dus bij moeten springen.

het is dan dus logisch als je samen wilt gaan wonen en je moet al voor een deel leunen op een ander daarvoor of kan dat ter nauwernood redden financieel, dat je dus overleg pleegt voor een grote uitgave + maandelijkse kosten post. Immers daar had bijvoorbeeld ook de benodigde zaken voor het gezamelijke huishouden van gekocht kunnen worden in de nabije toekomst.

Dat haar vriend gamet, daar kan niets van gezegd worden. blijkbaar kan hij zijn huishouden betalen + zijn abonement op de games die hij speelt.. die overigens niet of nauwelijks op het huishoudbudget van de toekomst zullen drukken als je het vergelijkt met de kosten van een paard.

----

het is eigenlijk geen vergelijk met een relatie tussen twee volwassenen die beiden naar vermogen gewicht dragen van de financiele lasten van een gedeeld huishouden.. waarbij voor ieder geld over is om aan zijn/haar hobbies te besteden.. en waar een van beiden besluit om een paard te houden..

in dit geval gaat het om stel dat voor zover ik het topic begrijp over niet al te lange tijd wil gaan samenwonen, waarbij TS nog geen volwassen loon ontvangt en vrijwel niets meer over heeft om in te brengen in het samen gaan wonen (laat staan in het dragen van de lasten). ze brengt wel behoorlijke zware maandelijkse lasten mee het huishouden in.. iets waar geen sprake van was, toen ze begonnen over samenwonen?

Helemaal zoals ik het bedoel _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:06

Als je een paard wil moet je ook zorgen dat je het kan onderhouden. Ik begrijp best dat de vriend vreest dat hij ervoor mag opdraaien als TS zelf geen inkomen heeft.
Het is zijn huis? Wie weet kan hij nu netjes sparen, is het prima haalbaar met haar samenwonen. Als zij in staat is om financieel bij te dragen en paard zelf te onderhouden is het gewoon kwestie van goed plannen en afspraken maken ivm tijdsbesteding. Je hoeft heus niet dagelijks uren daar te vertoeven en met goed plannen kan je veel.
Kan zij het financieel niet aan om bijdrage en paard te combineren... dan zal ze toch moeten kiezen. Of zorgen dat dat probleem van de baan raakt.

Mijn vriend boeit het ook niet wat ik met de paarden doe. Zolang ik de financiële bijdrage kan voldoen en ik kan de paarden zelf onderhouden is het allemaal prima. Komt mijn bijdrage in het gedrang, dan zal ik toch zelf moeten zorgen dat er extra geld in het laatje komt. Mijn keuze om paarden te combineren met samenwonen, mijn verantwoordelijkheid om te zorgen dat het ook betaalbaar blijft.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:14

Ook de vriend kan natuurlijk de keuze maken of hij dit wilt, in hoeverre hij van haar zaken verwacht en wat hij doet als hij niet het gevoel heeft dat zij hem daar in tegemoet komt. En dat zou voor ts wel eens kunnen tegenvallen.

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:15

xHaithi schreef:
Ik vind dat hier nogal overdreven wordt wat dat samenwonen betreft. Het gaat over een meisje van 19 en een jongen van 22. Geen koppel van pakweg 30 jaar die op korte termijn gaan samenwonen en aan kinderen denken. Ik vind niet dat je op die leeftijd en in een dergelijke relatie toestemming aan je wederhelft moet vragen voor iets in je privéleven waar hij eigenlijk nog helemaal geen deel van uitmaakt in die mate. Overleggen kan uiteraard en kan zeker wenselijk zijn maar de vraag is in hoeverre iemand zich moet laten belemmeren door de eisen van de andere partij. Waar het geld wel of niet vandaan komt voor dat paard doet ook niet ter zake. Al had ze dat dier cadeau gekregen van haar ouders, so what?

Ik neem aan dat het hier gaat om een serieuze relatie, anders zou TS er niet zoveel mee zitten en het gewoon uitmaken. Mijn inziens is een serieuze relatie gericht op de toekomst met als doel samen oud worden, correct me if i'm wrong. Maar dat is in ieder geval wel mijn doel met mijn vriend :')

En daar hoort samenwonen ook bij. Ik sluit me volledig aan bij de vorige 3 posts. Zoals ik het lees waren er plannen om samen te wonen. En met een paard gaat de vriend opdraaien voor kosten. Hoe je het ook wend of keert. En ik snap heel goed dat vriend het daar lastig mee heeft, en dat hij na een tijd van niet gehoord worden er passief voor geworden is.

Praten is belangrijk, maar luisteren naar elkaar is nog veel belangrijker. En dat werkt twee kanten op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:28

Hier is de hoofdafspraak dat ik zelf moet zorgen dat ik het kan blijven betalen en mijn bijdrage kan doen. Een simpele afspraak maar wel een heel belangrijke. Misschien had TS beter gewacht met de aankoop tot ze een goede baan had? Of tot ze een tijdje samenwoonde en wist of het betaalbaar is of niet?

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:29

Haha wauw, ik heb het hele topic niet gelezen, maar mensen, TS heeft al vanaf pagina 2 niet gereageerd, hoe erg word hier gespeculeerd?

TS ik heb even in je berichten gekeken, je hebt je paard pas vanaf vorige week donderdag, en dit topic heb je afgelopen dinsdag aangemaakt, je paardje had je toen dus nog maar 5 dagen.
Geef het tijd! Mijn vriend ging ook absoluut nooit mee, was ook bang voor paarden en nu gaat die, als ik het vraag, heel af en toe mee! Dan gaat die ook gewoon lekker opzoek naar alle katten en rondjes lopen in de bak (de paarden vinden hem ontzettend leuk en gaan m dan met zn allen stalken, zijn er wel maar 2 gelukkig :+)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 09:34

Ach, hier was er ook eentje constant aan het zeuren over die beesten. Ik ben intussen minder gaan werken zodat ik de tijd beter kan verdelen. Gevolg: hij komt nu wel kijken naar wedstrijden, vindt de nieuwe club leuk. En hij heeft zelfs al een begin gemaakt als groom :))

De druk van "ik moet naar stal, ik moet rijden, ik moet huishouden doen..." die is weg. Alles is beter verdeeld zodat ik nu wel meer tijd in hem kan stoppen. Dat heeft wonderen gedaan. Hij merkt nu dat hij voor mij echt wel op de eerste plek staat en die waardering uit zich van zijn kant in Veel minder gezeur :)