elenaMM77 schreef:Gianti schreef:In horeca heb je in mijn ogen 2 delen.. de taken die je uit moet voeren van je baas, hier krijg je voor betaald. Maar dan kan je ook nog net dat stapje extra zetten om gasten echt naar wens te maken. Wat je doet voor de gasten. En het voelt fijn als dat gezien en gewaardeerd wordt.
daar ben ik het eigenlijk niet mee eens.
in mijn ogen doe je je werk naar het beste van je kunnen in ieder beroep.
waarom zou je dan voor extra geld een stapje harder doen,
of beter gezegd, waarom zou je dat niet doen voor je loon?
In mijn ogen hoor je sowieso alles voor de klant te willen betekenen als je wat voor beroep dan hebt waarin je klant contact hebt.. als je net een stapje harder kunt/gaat lopen omdat je een fooi krijgt, dan zit je in mijn ogen in een verkeerd beroep.. dan zou je beter een sales functie kunnen doen waar je prestatieloon krijgt.
klantvriendelijkheid, klantgerichtheid en klanttevredenheid zijn onderdeel van je kerncompetenties (waar je ook op beoordeeld en voor betaald krijgt) als je met klanten werkt.
of dat nu op een callcenter is, achter een toonbank, in de zorg, of in de horeca..
Eens
. Sommige dingen horen gewoon bij bepaalde sectoren en zijn helemaal geen extra service.
..
Als ik op een normale donderdag tm zaterdag van pak 'm beet 16:30 tot 03:00 werk, dan mag ik blij zijn als ik op een rustig momentje even een peukie kan roken 5 minuten. Maar even een kwartiertje zitten? Nee hoor