Rare uitspraken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nora_lovely

Re: Rare uitspraken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:09

Mijn biologie docent vind zichzelf ook hilarisch,
een van zijn vaste uitspraken: 'Zo dames hebben jullie weer de lappe slag?' :')

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:10

haha ik snap je helemaal zelf ben ik kampioen in versprekingen XD

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:04

Moeders zei heel vaak per ongeluk met dag zeggen als ik en broertje naar school gingen; weltrusten ;') nu zeg ik haar elke keer als ze weggaat wetrusten he!

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:16

Haha! Gebeurt bij ons ook vaak :) .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:20

Mijn moeder heeft in een ver verleden met gehandicapten in een gezinsvervangend tehuis gewerkt. Ik ben er echt tot m'n 12e van overtuigd geweest dat het een gezinsgevangentehuis heette en ik vond het allemaal maar een eng idee, dat je daar dan ook niet weg mocht en zo :')

Oh en Nederlands is niet de eerste taal van mijn vader dus hij komt soms inderdaad met de meest creatieve versies van spreekwoorden :+ "Ja hij had de klok wel horen luiden maar hij weet niet waar hij hangt" Wie, jij? :')

Vriendinnetje van me riep op vakantie in Zweden vol overtuiging "Muts, ik ben m'n k.ut vergeten!" :+

Verder kan ik me zo snel niks bedenken maar vooral om de laatste heb ik 10 minuten in een deuk gelegen :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 21:57

Vanochtend hier in de praktijk (dierenarts) vroeg een man of zijn hond geen climax moest hebben?
Hij bedoelde een klysma. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:03

Captain schreef:
Vanochtend hier in de praktijk (dierenarts) vroeg een man of zijn hond geen climax moest hebben?
Hij bedoelde een klysma. :')

Mijn zus had een patiënt in het ziekenhuis die vroeg over een Pacekweker! :D

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:06

Een paar jaar terug, begon ik de eerste dag op m'n werk.
Toen was ik even met 2 collega's aan het kletsen.
Ik was iets aan het vertellen en wou zeggen: voor de lol, maar ik zei 'voor de lu l'. :')

Gelukkig waren het gezellige collega's, en was het alleen maar lachen.
Maar de 1e dag op je werk zo'n domme verspreking maken, dat voelt wel l.ullig, ha ha.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:22

ik werk bij een webshop en typ geregeld naar een klant, "u kunt het nalezen in de gemene voorwaarden". In plaats van Algemene voorwaarden. Of met vriendelijke groente, in plaats van vriendelijke groet :Y)

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:23

xSCWx schreef:
enamorada schreef:
Vriendin van mij zegt preimarkt :+

Dat is de juiste uitspraak. Het is een engels woord, dus de i wordt als ei uitgesproken. Zonder T erachter trouwens. Preimark.

Dit riep ik ook iedere keer als iemand het anders zei, maar laatst heb ik de website van de Primark eens goed bekeken en nu ben ik er achtergekomen dat het dus wel als Priemark uitgesproken moet worden want het is een Iers bedrijf, en moet dus op z'n iers uitgesproken worden... -O-

En OT, vroeger riep ik altijd voveltje ipv vogeltje als ik er een zag :')

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 22:25

Even opgezocht: "Om het echt zeker te weten krijgen we het nummer van het hoofdkantoor in Dublin en die spreekt het verlossende woord. 'It's officially Praimark.' "

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:03

xSCWx schreef:
Even opgezocht: "Om het echt zeker te weten krijgen we het nummer van het hoofdkantoor in Dublin en die spreekt het verlossende woord. 'It's officially Praimark.' "

As I said. Het is iig beter dan alle andere variaties :+

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:08

Iemand een riem onder het hart steken.

Rondtonde (rotonde)

Ik laat mijn brood niet zonder kaas eten.

Dat zei een vriendin van me altijd!

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:32

Vlanilleva
Chocovladela
enzovoorts. Mijn zoons noemen het 'moederhumor'... *zucht*

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:42

Niet zelf bijgeweest maar gehoord van klasgenoten uit het cluster duits, de duits lerares was niet zo heel goed in Nederlands en hard aan het leren. De klas lette alleen niet op, en wist het antwoord niet op de vraag over de stof die ze 5 minuten daarvoor had uitgelegd. Ze wilde zeggen:
"Ik sta hier toch niet voor Jan met de korte achternaam?" Jullie weten vast wel wat die bepaalde achternaam is, en die variant kende ze ook
Hier maakte ze dus van: "Ik sta hier toch niet voor Jan met de korte l*l"
Je kan je voorstellen dat de klas toen helemaal niet meer op kon letten

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:48

Wij noemden vroeger altijd van de vla/joghurt met kleine vanille spikkeltjes erin "chocoladesmikkels" omdat mijn jongere broertje dacht dat het stukjes chocola waren :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 00:52

Ik heb lang in een rusthuis gewerkt en onze bejaarden zijn best wel creatief:
- ik zou graag een propere panter hebben
- mijn dochter heeft een Gold River gekocht
- ik heb buikpijn, kan je mij een bus koppijn brengen?

Maar zelf kan ik er ook wat van
Zo moest ik eens haakjes uit doen, daar heb je een tang van Michel voor nodig. Helaas hadden we de onze nog niet terug van sterilisatie, dus vroeg ik aan de collega's van spoed of zij een Michelin tang voor me hadden. Het heeft even geduurd voor ze snapten wat ik zocht.
Mijn ergste verspreking ooit:
Moet ik je kersenpittenk.u.tteke terug opwarmen? :oo 8)7 Sinds die dag spreek ik alleen nog maar over pitten en mijn patiënten hebben mij daar tot mijn laatste werkdag op die afdeling met uitgelachen.

MusicELINE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:12

Ik liep een keer in de H&M, en er liepen twee meisjes over de positiekleding afdeling. Zei het ene meisje "oh hier moeten we niet zijn, dit is prostitutiekleding"

Toch altijd gedacht dat prostituees wel voorbehoedsmiddelen gebruikten _O-

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 15:18

Nymphe schreef:
Dit riep ik ook iedere keer als iemand het anders zei, maar laatst heb ik de website van de Primark eens goed bekeken en nu ben ik er achtergekomen dat het dus wel als Priemark uitgesproken moet worden want het is een Iers bedrijf, en moet dus op z'n iers uitgesproken worden... -O-

En OT, vroeger riep ik altijd voveltje ipv vogeltje als ik er een zag :')

Alleen noemen ze t in Ierland Penneys en geen Primark.

Mijn schoonmoeder noemt t stug die Priemarrukt trouwens.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:24

Ik stond met een Poolse collega te werken die echt heel best Nederlands spreekt, toen ik vroeg hoe laat het was. Het was het Q music foute uur dus iets na 9. Krijg ik als antwoord: "het is kwart voor half 10" ik" dat kan niet, das onmogelijk" "tis toch echt kwart voor half tien hoor" en hij liet z'n horloge zien. ik lag ondertussen in een deuk. En heb mn collega even vriendelijk vertelt dat wij dat kwart over 9 noemen.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 00:55

Dit topic is echt hilarisch _O-
Ik weet niet zo heel veel rare uitspraken, ondanks dat ik er toch wel een aantal per dag heb.
Eentje weet ik wel. Altijd op vakantie als we een Nederlander tegenkomen is het een Dutchlander. Dat soort dingen heb ik trouwens wel vaker. Dan meng ik opeens een Engels woord in een Nederlandse zin.

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:02

Bij mijn neef is honger al jaaaaaaaren hommer.
Ander neefje vindt veel dingen eriktant.
Mijn vriendin ligt graag van pampus ipv voor pampus.
En ik vind mezelf dystypisch omdat ik standaard dezelfde ( dezeflde) woorden verkeerd blijf typen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 01:46

Ik had het net met een collega van me over dit topic. En toen herinnerde ik mij een examen geneeskundige verpleging dat nogal raar verliep. De arts die dat vak gaf, had heel zijn loopbaan mondelinge examens afgenomen, maar besloot om zijn allerlaatste examen toch een schriftelijk te doen. De brave man had echter nooit leren typen en had deze keer ook zijn secretaresse niet aangesproken, wat wij pas merkten toen we onze papieren kregen natuurlijk. We zagen al wel aan de gezichten van onze andere leerkrachten dat er iets niet in de haak was. Er waren 10 examen vragen en we hebben meer tijd nodig gehad om de vragen te ontcijferen als dat we tijd nodig hadden om onze antwoorden op te schrijven. Het was echter wel vrij snel duidelijk wie aan vraag 9 zat.
vraag 9: Leg uit: Wat is een vaginale syncope? :wow: :o? De brave man had "vagale" vrij onduidelijk geschreven. _O-

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 02:45

Mijn moeder hield vroeger een schriftje bij met alle grappige uitspraken die ik deed. Ik lig nog steeds dubbel als ik het terug lees _O-

Zo vroeg ik eens aan m'n moeder waar m'n hals zat, m'n moeder wees het aan en toen vroeg ik: 'en waar zitten je doedelzakken?' :')

Of toen ik in een dwarse bui een keer 'stommerd' tegen mijn oma zei en mijn vader vroeg: wát zei je daar Karlijn?, dat ik zei: stokbrood!

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 03:17

Ik werkte vroeger op zaterdag in de Super achter de vleeswaren en dan vroeg iemand om kattenspek in plaats van katenspek en knetterbeef in plaats van cornedbeef. *\o/* :D _O- En dan niet lachen. Ik voel het nu nog, hoe moeilijk dat was! Geweldig!

En er valt geen opgetogen woord in plaats van geen onvertogen woord HAHAHA :D