Gefascineerd door drugs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 14:57

danzzz schreef:
Je snapt mijn punt niet. Alcohol en Cocaine zijn de drugs waar de meeste gedragsveranderingen in negatieve zin uit voortvloeien. Alcohol is maatschappelijk geaccepteerd, het vervelend worden van alcohol ook. Als we een dronken vent op straat zien liggen dan halen we onze schouders op en lopen we door, niets aan de hand is slechts dronken.

Iemand met xtc herkauwend over straat is NOT DONE, terwijl die alleen maar op iedereen die zn pad kruist verliefd is.

Ik heb al drie keer mensen op xtc zware gedragsveranderingen zien ondergaan die zeker niet prettig zijn.
Ramen van combi kapot trappen enz.

Verder heb ik al vaak overhitting/weinig drinken, mega agressie enz op speed gezien en ook veel coma gevallen. En dan bij degene die niet teveel hebben genomen vooral psychose op lange termijn innamen.

Ik heb liever beiden niet, vuur met vuur vergelijken doe ik niet aan.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 27-08-16 15:37, in het totaal 1 keer bewerkt

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:32

Furrow, ik neem aan dat je op de spoedeisende hulp oid werkt? Dan maak je natuurlijk extreme uitzonderingen mee.

Ga maar eens naar een groot technofestival zoals awakenings, en vergelijk de mensen die daar rondlopen met degenen op de zwarte cross bijvoorbeeld.

Verder, vloeibare xtc? Dat bestaat volgend mij niet. Bedoel je niet ghb, of een designerdrug zoals 4fmp?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:37

UhNee schreef:
Furrow, ik neem aan dat je op de spoedeisende hulp oid werkt? Dan maak je natuurlijk extreme uitzonderingen mee.

Ga maar eens naar een groot technofestival zoals awakenings, en vergelijk de mensen die daar rondlopen met degenen op de zwarte cross bijvoorbeeld.

Verder, vloeibare xtc? Dat bestaat volgend mij niet. Bedoel je niet ghb, of een designerdrug zoals 4fmp?

Ja daar geef ik je gelijk in! Ik zie alleen wanneer het verkeerd gaat en niet de gewone mensen die het sporadisch nemen voor plezier.
Dan geeft het altijd snel een ander beeld denk ik.

Ow ja klopt, foutje van mij!

420BlazeIt

Re: Gefascineerd door drugs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:42

Bedoelen ze met vloeibare xtc geen mdma om met water te mengen (kristallen) ?

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:42

Furrow schreef:
UhNee schreef:

Ja daar geef ik je gelijk in! Ik zie alleen wanneer het verkeerd gaat en niet de gewone mensen die het sporadisch nemen voor plezier.
Dan geeft het altijd snel een ander beeld denk ik.

Ow ja klopt, foutje van mij!

Kan ik me heel goed voorstellen hoor. Zo'n festival is inderdaad een wat meer realistische graadmeter.

420blazeit: (toepasselijke naam btw :+) weet je het zeker? Is dat ook getest?

Oh, edit: daar denk ik eerder aan.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:43

420BlazeIt schreef:

Dat was wat ik ook dacht.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 15:56

420BlazeIt schreef:

Eerlijk gezegd weet ik het niet, bij de gebeurtenis werd vloeibare xtc genoemd....Dus ik dacht dat het in vloeibare vorm bestond.

Maar ik denk dat jullie gelijk hebben :j goed dat er hier kenners zijn, ik leer bij!

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:00

XTC bestaat voornamelijk (meestal alleen maar) uit MDMA. MDMA kan je in poeder, pil en kristalvorm krijgen. Kristallen kan je oplossen in water en dan heb je dus vloeibare MDMA.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:35

XTC bestaat inderdaad uit MDMA, bindmiddel en vaak kleurstof.

MDMA kristallen is weer een ander verhaal.
Kristallen zijn maximaal 84% zuiver.
MDMA (MethyleenDioxyMethAmfetamine) op zich is een olie achtige base waar je niks me kunt. Daarom wordt het altijd samengevoegd met HCl (waterstofchloride). Daardoor ontstaan de zoutkristallen en die kun je inderdaad oplossen in water.

Dus, heb je 100mg kristal dan zit daar max. 84mg werkzame stof in.
Daarom moet je ook ontzettend opletten als je info opzoekt over bepaalde xtc pillen op internet.
Hier in Nederland worden de uitslagen 9/10 keer vermeld zonder HCl, dus puur de werkzame stof.
Op buitenlandse sites zoals pillreports of uitslagen uit Duitsland wordt vaak het totaal genoemd maar staat het HCl er dikwijls niet bij vermeld.)

Voorbeeld: (en ik ga hier even uit van max. puurheid.)
Uitslagen van dezelfde pil:

Nederland: 84mg MDMA
Buitenland: 100mg MDMA.HCl

Hierdoor kun je voor verrassingen komen te staan als je een bepaalde dosis denkt te nemen.

Mijn advies is dus gewoon zelf je spul wegbrengen om te laten testen. (kan anoniem op verschillende plekken in Nederland)
Dan weet je zeker dat je goed zit.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:43

Furrow schreef:
danzzz schreef:
Je snapt mijn punt niet. Alcohol en Cocaine zijn de drugs waar de meeste gedragsveranderingen in negatieve zin uit voortvloeien. Alcohol is maatschappelijk geaccepteerd, het vervelend worden van alcohol ook. Als we een dronken vent op straat zien liggen dan halen we onze schouders op en lopen we door, niets aan de hand is slechts dronken.

Iemand met xtc herkauwend over straat is NOT DONE, terwijl die alleen maar op iedereen die zn pad kruist verliefd is.

Ik heb al drie keer mensen op xtc zware gedragsveranderingen zien ondergaan die zeker niet prettig zijn.
Ramen van combi kapot trappen enz.

Verder heb ik al vaak overhitting/weinig drinken, mega agressie enz op speed gezien en ook veel coma gevallen. En dan bij degene die niet teveel hebben genomen vooral psychose op lange termijn innamen.

Ik heb liever beiden niet, vuur met vuur vergelijken doe ik niet aan.

Ik loop al heel, heel wat jaren mee en ik heb echt nog nooit een iemand meegemaakt die anders dan lief werd van xtc. De combinatie xtc, coke en alcohol kan wel dat soort gedrag triggeren. Maar sec xtc echt, echt nooit.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:49

Jawel, ook van XTC kunnen mensen paranoïde raken, angstig, agressief. Het gebeurt niet vaak, maar het gebeurt wel.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:56

Smee__ schreef:
Ik gebruik heel af en toe harddrugs, blowen iets regelmatiger. Heb verschillende dingen geprobeerd maar de meeste vond ik niet écht wat aan om het nog een keer te doen. Dan vind ik truffels nog het leukste. Heb ook aardig wat vrienden die het ook af en toe gebruiken maar niemand die erin doorslaat ofzo :n We proberen daarin ook op elkaar te letten, echt niet te vaak en niet als uitvlucht.

Edit: nog een aanvulling.. Ik heb wel een vriendin die zwaar verslaafd is aan de drugs, was ze al voordat ik haar kende. Maar als ik zie hoe die in dat wereldje verstrikt zit.. Ze heeft al meerdere keren geprobeerd af te kicken, evenals anderen uit haar vriendengroep maar gewoon het eerste wat ze doen als ze weer thuis is, is drugs nemen.. Misschien ook daarom dat ik er zo voorzichtig mee omga, we hebben ons eigen schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.. :+

Dat je het dan toch zelf nog gebruikt vind ik persoonlijk echt vreemd. Je ziet zelf wat het met iemand doet en dan kom je vast met " ik ben niet verslaafd en gebruik het niet vaak" elke keer dat je het gebruikt is de kans dat je doorslaat wel aanwezig.

Het moge duidelijk zijn dat ik verre van drugs blijf en ik ben al eens met een vriendschap gestopt omdat diegene drugs ging gebruiken. Toen ze dat vertelde heb ik gezegd ik dat ik dat niet waarderen kon en mocht ze er mee doorgaan dat ik de vriendschap liever be-eindigde.
Hard en niet aardig misschien, maar ik hoef die ellende niet, ook niet via een ander te zien.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 16:58

Ik heb het echt nog nooit meegemaakt, en ik ben nog uit de tijd dat het niet eens bestond. Maargoed er zal uiteraard best wel een enkeling zijn die er niet goed op reageert maar zoals ik al zei, IK heb het nooit meegemaakt en ook nog nooit van gehoord. Wel van combinaties, maar nooit van alleen de xtc.

Alcohol daarintegen, tja ga maar eens een willekeurige uitgaansnacht kijken, in een willekeurig dorp of stad.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:07

Ineke2 schreef:
Smee__ schreef:
Ik gebruik heel af en toe harddrugs, blowen iets regelmatiger. Heb verschillende dingen geprobeerd maar de meeste vond ik niet écht wat aan om het nog een keer te doen. Dan vind ik truffels nog het leukste. Heb ook aardig wat vrienden die het ook af en toe gebruiken maar niemand die erin doorslaat ofzo :n We proberen daarin ook op elkaar te letten, echt niet te vaak en niet als uitvlucht.

Edit: nog een aanvulling.. Ik heb wel een vriendin die zwaar verslaafd is aan de drugs, was ze al voordat ik haar kende. Maar als ik zie hoe die in dat wereldje verstrikt zit.. Ze heeft al meerdere keren geprobeerd af te kicken, evenals anderen uit haar vriendengroep maar gewoon het eerste wat ze doen als ze weer thuis is, is drugs nemen.. Misschien ook daarom dat ik er zo voorzichtig mee omga, we hebben ons eigen schoolvoorbeeld van hoe het niet moet.. :+

Dat je het dan toch zelf nog gebruikt vind ik persoonlijk echt vreemd. Je ziet zelf wat het met iemand doet en dan kom je vast met " ik ben niet verslaafd en gebruik het niet vaak" elke keer dat je het gebruikt is de kans dat je doorslaat wel aanwezig.

Het moge duidelijk zijn dat ik verre van drugs blijf en ik ben al eens met een vriendschap gestopt omdat diegene drugs ging gebruiken. Toen ze dat vertelde heb ik gezegd ik dat ik dat niet waarderen kon en mocht ze er mee doorgaan dat ik de vriendschap liever be-eindigde.
Hard en niet aardig misschien, maar ik hoef die ellende niet, ook niet via een ander te zien.

Dat is natuurlijk een kwestie van controle houden over je gebruik. Hetzelfde bij alcohol. Elke keer dat je drinkt, kan je doorslaan, verslaafd raken, maar de meerderheid van de mensen weten maat te houden. Jij waarschijnlijk ook (als je wel eens alcohol neemt natuurlijk). Hetzelfde geld voor drugs.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:14

danzzz schreef:
Ik heb het echt nog nooit meegemaakt, en ik ben nog uit de tijd dat het niet eens bestond. Maargoed er zal uiteraard best wel een enkeling zijn die er niet goed op reageert maar zoals ik al zei, IK heb het nooit meegemaakt en ook nog nooit van gehoord. Wel van combinaties, maar nooit van alleen de xtc.

Alcohol daarintegen, tja ga maar eens een willekeurige uitgaansnacht kijken, in een willekeurig dorp of stad.

Maar dat jij het nog nooit hebt meegemaakt wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt. Bovendien, hoeveel mensen laten daadwerkelijk hun XTC controleren? Ik snap dat we nu allemaal gaan zeggen dat wij dat wel doen, maar in de praktijk gebeurt het weinig.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:18

lieveli schreef:
danzzz schreef:

Maar dat jij het nog nooit hebt meegemaakt wil natuurlijk niet zeggen dat het niet gebeurt. Bovendien, hoeveel mensen laten daadwerkelijk hun XTC controleren? Ik snap dat we nu allemaal gaan zeggen dat wij dat wel doen, maar in de praktijk gebeurt het weinig.

dat zeg ik toch?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:34

Ik vind 'maar goed er zal best zijn' nou niet heel instemmend klinken, maar misschien ligt dat aan mij. Het is ook niet ook niet om je aan te vallen, maar het laat maar zien hoe weinig mensen weten over drugs.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:35

Maar mensen die er veel over weten zitten negen van de tien keer zelf in het drugscircuit, dus misschien moet je blij zijn dat je er weinig van af weet :D

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 17:52

lieveli schreef:
Ik vind 'maar goed er zal best zijn' nou niet heel instemmend klinken, maar misschien ligt dat aan mij. Het is ook niet ook niet om je aan te vallen, maar het laat maar zien hoe weinig mensen weten over drugs.

Hoe moet ik instemmen met iets wat IK nog nooit meegemaakt heb, en ook mijn kennissenkring niet meegemaakt heeft? Dus nee, je hebt gelijk, niet heel erg instemmend maar ik geloof je zomaar dat er vast wel een enkeling is die er verkeerd op reageert.

Ik voel me niet aangevallen hoor, en ik weet meer over drugs dan me lief is, helaas.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:07

Ineke2 schreef:
Smee__ schreef:

Zij was al verslaafd voordat ik haar leerde kennen. Het verschil is dat zij aan de cocaïne en ketamine zit en ik vooral xtc/mdma en truffels gebruik. Tuurlijk, er is nog steeds kans dat ik doorsla. En ja, ik zie wat voor ellende het haar brengt. Maar omdat zij er niet goed mee omgaat mag ik er geen lol mee hebben? Ik ken alcoholisten, maar omdat zij er niet goed mee om kunnen gaan mag ik niet genieten van een biertje?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:21

Ik vind xtc/mdma al grotere troep dan bijvb een joint. Zelf ben ik van mening dat 1 glas wijn of bier bij het eten toch echt wat anders is als een pilletje :j
Maargoed de keren per jaar dat ik überhaupt alcohol nuttig zijn op 1 hand te tellen en daarvan misschien 1x dat het meer is als 1 glas.
Nooit meer alcohol mogen drinken? Is prima voor mij.
Ik weet niet wat verslaafd zijn is, want ik ben daar niet gevoelig voor, voor niks niet. En het is niet zo dat ik mij nooit kl... voel en zou willen dat het anders liep in mijn leven of dat ik niet zou willen dat ik alles kon vergeten al was het maar tijdelijk. Maar sorry het is zwak om dan naar drugs te grijpen en dat maakt je problemen alleen nog maar groter ook.

Ik mocht veel thuis, maar als ik ooit drugs zou gebruiken zou ik op straat zijn en ik snapte en snap dat nog steeds van mijn ouders.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:32

Natuurlijk is het grotere troep want het is een chemische samenstelling en wiet in feite een natuurproduct. Maar dat jij dat allemaal niet wil geldt voor jou. Ik drink wel, en ik gebruik wel af en toe drugs. Zolang ik me er goed bij voel en er niemand mee tot last ben, wat is dan het probleem?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:36

Ineke2 schreef:
Ik vind xtc/mdma al grotere troep dan bijvb een joint. Zelf ben ik van mening dat 1 glas wijn of bier bij het eten toch echt wat anders is als een pilletje :j
Maargoed de keren per jaar dat ik überhaupt alcohol nuttig zijn op 1 hand te tellen en daarvan misschien 1x dat het meer is als 1 glas.
Nooit meer alcohol mogen drinken? Is prima voor mij.
Ik weet niet wat verslaafd zijn is, want ik ben daar niet gevoelig voor, voor niks niet. En het is niet zo dat ik mij nooit kl... voel en zou willen dat het anders liep in mijn leven of dat ik niet zou willen dat ik alles kon vergeten al was het maar tijdelijk. Maar sorry het is zwak om dan naar drugs te grijpen en dat maakt je problemen alleen nog maar groter ook.

Ik mocht veel thuis, maar als ik ooit drugs zou gebruiken zou ik op straat zijn en ik snapte en snap dat nog steeds van mijn ouders.

Ja want als je drugs gebruikt doe je dat per definitie omdat je problemen hebt? Aha.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:43

De meeste wel ja of stoerdoenerij en daarna problemen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 20:46

Ineke2 schreef:
De meeste wel ja of stoerdoenerij en daarna problemen.

Nah ik kan deze reactie niet echt serieus nemen. Beetje zonde van de discussie.