Laats had de Dirk de vivera dingen VOOR 0.99 cent.
Meteen ingeslagen natuurlijk
Zelf vind ik inderdaad pretparken enzo flink aan de prijs!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
8nnemiek schreef:Tivoli schreef:Haal maar eens een zakje macadamia's![]()
Dan haal je graag weer cashewnoten(maar macadamia's zijn zo lekker!)
Ja ongelofelijk he, die macadamia's!
Maar pecannoten en amandelen en zelfs walnoten zijn ook al duurder dan cashews![]()
Geen idee waarom.. Misschien omdat je ze niet in een kas kan kweken, en járen moet wachten voordat een boom echt veel noten gaat produceren? Dat maakt grootschalige teelt natuurlijk lastig.
Wendy schreef:8nnemiek schreef:Wat ik wel belachelijk duur vind zijn vleesvervangers, en plantaardige melk enzo.. Sojamelk is niets meer dan een handje soja en een liter water. En dat is dan minstens 2x zo duur als koeienmelk, terwijl die koeien voor diezelfde liter melk wel veel meer soja en water krijgen![]()
Zelfde geldt voor vlees en vleesvervangers, vlees zou nooit goedkoper kunnen zijn dan de vervangers, en toch is dat wel zo. Een sojaworstje kost misschien 10 cent om te produceren, waarom liggen ze dan voor het tien/twintig dubbele in de winkel?
Ik denk eerder dat het andersom is... melk en vlees worden gewoon té goedkoop aangeboden. Dat kán helemaal niet geproduceerd worden voor die prijzenZeker niet als je nagaat dat er ook allemaal tussenhandel tussen zit die er ook een graantje van meepikken.
Belachelijk duur: een bril met sterke glazen. Eigenlijk moet ik wel een nieuwe hebben, maar om 700 euro (oid) neer te leggen voor iets wat ik nauwelijks draag (lenzen zijn veel prettiger) vind ik eigenlijk veel te veel. En de verzekering vergoedt nauwelijks iets.

LadyMadonna schreef:Fruit koop ik hier bij de plaatselijke teler, "de fruitschuur". Van de week had ik 3 kg aardappels (frieslanders), 8 elshard appels, en 6 bananen voor 5 euro...
) kan ik daar ook iets anders voor in de plaats krijgen.
) voor 1 euro.
.
.

MariekeS_ schreef:purny schreef:@Mavelle: toen de pleuro werd ingevoerd hebben ze voor alles het teken ingewisseld van de F naar de E. Behalve je salaris. Alles is dus gewoon naar mijn idee 2 keer zo duur geworden. Dus ik reken af en toe gewoon nog steeds om. Ik denk dat je dat altijd wel blijft houden
Euro invoering is alweer 14,5 jaar geleden.
Ik snap het omrekenen ergens nog wel maar toch is dat gewoon een volledig scheve berekening die niks zegt over de prijs van producten nu. Je gebruikt namelijk de wisselkoers van de gulden van tig jaar geleden en de prijs van producten van nu, zo werkt het alleen niet met geld
Inflatie was er ook met de gulden. In de jaren 70 kocht je een patatje voor een kwartje. In de jaren 90 kon je met dat zelfde kwartje ook vrij weinig
BopjeBo schreef:Beste bespaartip die ik ooit kreeg van een econoom was 'sneller tevreden zijn', je kan alles zo duur maken als je zelf wilt, geld eigenlijk voor alles.
Mars schreef:Vuilnisbakken.
Even serieus, ik heb weken gezocht naar een normaal geprijsde vuilnisbak met rvs look en klikdeksel. Wordt ruim €100,- gevraagd voor zo'n dingJa daag! Heb me echt zitten verbazen over hoe moeilijk het was om iets te vinden, wie betaald er nu dik 100 euro voor een vuilnisbak??
30 Liter Unseen schreef:Nog iets trouwens: de trein. Ik heb dan wel een, in verbruik, dure auto, maar met de trein reizen is in veel gevallen voor mij echt niet goedkoper. Leuk dat openbaar vervoer gepromoot wordt om mensen uit de auto te krijgen en files te laten slinken, beter voor het milieu ook, maar dan mogen ze het ook wel wat goedkoper maken. Reizen zonder korting is bijna niet te doen als je regelmatig (4x in de week, in de spits) met de trein moet.
(Afhankelijk van hoe ver je gaat)
) dus ik haal het er wel uit hoor! Plus ik kan mensen meenemen met korting, ook fijn
Rebecca schreef:Mars wat moet ik daarbij denken? Een helderziende prullenbak?
Maf ding.