Overpriced producten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LilChar

Re: Overpriced producten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:09

Ik vind vleesvervangers wel meevallen, als je ze in de aanbieding koopt!
Laats had de Dirk de vivera dingen VOOR 0.99 cent. *D
Meteen ingeslagen natuurlijk O:)

Zelf vind ik inderdaad pretparken enzo flink aan de prijs!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:16

8nnemiek schreef:
Tivoli schreef:
Haal maar eens een zakje macadamia's :wow:
Dan haal je graag weer cashewnoten :D (maar macadamia's zijn zo lekker!)

Ja ongelofelijk he, die macadamia's!
Maar pecannoten en amandelen en zelfs walnoten zijn ook al duurder dan cashews :=

Geen idee waarom.. Misschien omdat je ze niet in een kas kan kweken, en járen moet wachten voordat een boom echt veel noten gaat produceren? Dat maakt grootschalige teelt natuurlijk lastig.

Nou... ik heb hier een enorme walnotenboom staan. Als ik de walnoten verkoop dan krijg ik er 2 euro per kilo voor :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:21

Bh's koop ik bij de Hema, 2 voor 9,95...

Unseen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:23

Nog iets trouwens: de trein. Ik heb dan wel een, in verbruik, dure auto, maar met de trein reizen is in veel gevallen voor mij echt niet goedkoper. Leuk dat openbaar vervoer gepromoot wordt om mensen uit de auto te krijgen en files te laten slinken, beter voor het milieu ook, maar dan mogen ze het ook wel wat goedkoper maken. Reizen zonder korting is bijna niet te doen als je regelmatig (4x in de week, in de spits) met de trein moet.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:26

Stof (om te naaien)
Heb je een hobby, kun je zelf kinderkleertjes maken.
heb je een meter stof nodig aan tot 20€/m (afhankelijk van kwaliteit stof) voor 1 kledingstuk.
Zie je later bijna identiek hetzelfde voor 10€ in de winkel.
Stof was dubbel zo duur en dan heb je nog niet uitgerekend hoeveel tijd erin gaat tegen dat het klaar is.

lianne484

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:47

Wendy schreef:
8nnemiek schreef:
Wat ik wel belachelijk duur vind zijn vleesvervangers, en plantaardige melk enzo.. Sojamelk is niets meer dan een handje soja en een liter water. En dat is dan minstens 2x zo duur als koeienmelk, terwijl die koeien voor diezelfde liter melk wel veel meer soja en water krijgen 8)7
Zelfde geldt voor vlees en vleesvervangers, vlees zou nooit goedkoper kunnen zijn dan de vervangers, en toch is dat wel zo. Een sojaworstje kost misschien 10 cent om te produceren, waarom liggen ze dan voor het tien/twintig dubbele in de winkel?

Ik denk eerder dat het andersom is... melk en vlees worden gewoon té goedkoop aangeboden. Dat kán helemaal niet geproduceerd worden voor die prijzen :n Zeker niet als je nagaat dat er ook allemaal tussenhandel tussen zit die er ook een graantje van meepikken.

Belachelijk duur: een bril met sterke glazen. Eigenlijk moet ik wel een nieuwe hebben, maar om 700 euro (oid) neer te leggen voor iets wat ik nauwelijks draag (lenzen zijn veel prettiger) vind ik eigenlijk veel te veel. En de verzekering vergoedt nauwelijks iets.

Klopt! De prijzen wat wij nu voor de kalveren en melk krijgen is belachelijk laag. De melkprijs is nu 27 cent voor 1 liter. Ik nou geneens willen weten wat je er in de supermarkt voor betaald.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:50

LadyMadonna schreef:
Fruit koop ik hier bij de plaatselijke teler, "de fruitschuur". Van de week had ik 3 kg aardappels (frieslanders), 8 elshard appels, en 6 bananen voor 5 euro...

Zoiets zit hier in een nabij dorp ook.
Groentepakket voor 5 euro met als inhoud 5 verschillende groentes. Kan ik in mijn eentje 2 weken van eten en als iets teveel is (bv 6 stronken witlof :roll: ) kan ik daar ook iets anders voor in de plaats krijgen.
Het is alleen jammer dat ik er niet zo vaak in de buurt ben.

In Alkmaar zit zo'n turkse supermarkt en die heeft goed geprijsd fruit en groente dus daar haal ik regelmatig ook. In de winter 1 kilo Elstar (die ook het lekkerst zijn en bij hem het grootst <<) ) voor 1 euro.
Laatst 3 mango's voor 1,50.
En een Paksoi voor 80 cent die bij AH voor 1,80 euro liggen :oo .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 12:59

LadyMadonna schreef:
Bh's koop ik bij de Hema, 2 voor 9,95...

Ja, met welke cupmaat? :')

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:02

Standaard cupmaten zijn idd echt heel goedkoop te vinden :j.
Maar aan de andere kant... ik heb 3 BH's in totaal, en ze waren heel duur, maar na jaren gebruik zijn ze nog als nieuw.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:02

Voor een BH hoef ik dus niet naar de H&M, ten eerste hebben ze mijn maat niet en ten tweede wil ik goede kwaliteit/ondersteuning en dat is daar ook niet te vinden. Een goede BH is iets waarvan ik t niet erg vind om er meer aan uit te geven.

Maar 100 euro voor een vuilnisbak daar kan ik nog steeds niet over uit...

Wij hebben overigens een vuilnisbak gehad met paranormale gaven, díe had ik eigenlijk voor flinke cash moeten verkopen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:06

Mars wat moet ik daarbij denken? Een helderziende prullenbak?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:26

Ik snap 'm ook niet :o?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:34

Dat zijn van die prullenbakken waar je je toekomstige schoonmoeder af en toe in kan zien :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:39

*proest* :')

Weet je wat ook duur is? Ben&Jerry's. Maar da's maar goed ook :Y)

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 13:53

MariekeS_ schreef:
purny schreef:
@Mavelle: toen de pleuro werd ingevoerd hebben ze voor alles het teken ingewisseld van de F naar de E. Behalve je salaris. Alles is dus gewoon naar mijn idee 2 keer zo duur geworden. Dus ik reken af en toe gewoon nog steeds om. Ik denk dat je dat altijd wel blijft houden

Euro invoering is alweer 14,5 jaar geleden.

Ik snap het omrekenen ergens nog wel maar toch is dat gewoon een volledig scheve berekening die niks zegt over de prijs van producten nu. Je gebruikt namelijk de wisselkoers van de gulden van tig jaar geleden en de prijs van producten van nu, zo werkt het alleen niet met geld :')

Daar heb je zeker gelijk in, maaaaaaaaaaaaaar laatst was ik bij de warme bakker voor wat lekkers en dan zie ik een brood liggen van 3,40...dat is meer dan 7 gulden!!! No way dat je zo'n prijs er aan had kunnen hangen als we gewoon de gulden gehouden hadden. Naar mijn idee was de gulden ook veel en veel stabieler dan de euro is.
Dat goederen dus wel degelijk flink duurder zijn geworden met de euro is een mening die ik dan ook zeker deel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:03

Dat kun je toch helemaal niet zeggen :? Inflatie was er ook met de gulden. In de jaren 70 kocht je een patatje voor een kwartje. In de jaren 90 kon je met dat zelfde kwartje ook vrij weinig ;)

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:05

Als je goed zoekt vind je vaak wel iets voor minder wat ook naar je zin is, soms vaak even wachten tot wat je zoekt in de aanbieding is of spaaracties etc.
Zelf haal ik bijna alle boodschappen bij de Lidl, is aardig assortiment aan het uitbreiden, zeker schap met lichaamsverzorging zoals shampoo's en creme's die haal ik daar nu ook. En 1x per week haal ik alles, scheelt weer tijd, beetje creatief zijn met de dagmenu's en verse groente.
Heb lastige BH maat, Hunkemuller heeft 1 model standaard in de collectie welke perfect past dus dat scheelt weer als ze van die kortingsacties hebben, is dan zeker niet zo duur en ben tevreden over de kwaliteit.
Koop ook veel bij Action en Ikea, zeker keukenspullen en beddengoed vallen me erg mee qua prijs en kwaliteit in vergelijking met Blokker en Hema.
Beste bespaartip die ik ooit kreeg van een econoom was 'sneller tevreden zijn', je kan alles zo duur maken als je zelf wilt, geld eigenlijk voor alles.
Las poosje geleden artikel op Paard&Lifestyle waar ik veel aan had http://paardenlifestyle.com/keuzestress ... rdensport/. Alles wat niet gebruikt wordt en teveel was is de deur uit gedaan (zelf breng ik veel naar 2e hands ruiterwinkel). De tip van gewone maar ook rijkleding complete setjes op hangers in de kast hangen zodat je altijd een passende combinatie hebt werkt voor mij ook goed. Nooit meer last van 'niets om aan te trekken/combineren'. En dan ook niet zomaar weer wat erbij kopen omdat er veel korting op zit maar echt met een goede reden, dus pas als iets vervangen moet worden of echt tekort kom. Voor de paarden heb ik ook niet te veel maar wat ik heb moet wel van kwaliteit zijn en goed passen zodat het lang meegaat en het geld zeker waard is. Zo bespaar je ook een hoop geld aan onnodige aankopen. Zoals je bijv vaak toch weer net altijd die ene rijbroek draagt die zo lekker zit terwijl je er 5 op de plank hebt liggen :D
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 09-08-16 14:11, in het totaal 2 keer bewerkt

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:05

@ Verootjoo behalve dan dat heel veel goederen direct al een stuk duurder waren, dus die vergelijking gaat gewoonweg niet op.

Bovendien lijkt me sterk dat in de jaren 70 een patatje maar een kwartje was, want daar betaalde je begin jaren 80 al 1,25 voor. Dat kwartje lijkt me eerder een prijs uit de jaren 50, misschien begin jaren 60....maar dat was dan allemaal weer voor mijn tijd, die 2 episodes, dus dat is ff gissen van mijn kant.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 09-08-16 14:10, in het totaal 2 keer bewerkt

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:07

(ziektekosten) verzekeringen en de zorg

Ladyingreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:09

BopjeBo schreef:
Beste bespaartip die ik ooit kreeg van een econoom was 'sneller tevreden zijn', je kan alles zo duur maken als je zelf wilt, geld eigenlijk voor alles.

Zo mee eens! "Het is beter/makkelijker je hebzucht te verkleinen, dan je vermogen te vergoten."

Ik vind trouwens verse groenten/vlees/zuivel helemaal niet overpriced/duur. Vaak zijn ze juist hartstikke goedkoop. Een beetje met de seizoenen mee-eten is prima te doen.
Laatst bijgewerkt door Ladyingreen op 09-08-16 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:10

Mars schreef:
Vuilnisbakken.
Even serieus, ik heb weken gezocht naar een normaal geprijsde vuilnisbak met rvs look en klikdeksel. Wordt ruim €100,- gevraagd voor zo'n ding :oo Ja daag! Heb me echt zitten verbazen over hoe moeilijk het was om iets te vinden, wie betaald er nu dik 100 euro voor een vuilnisbak??

Ik verbaasde me er ook over, bij de kwantum eentje voor 40 euro :D 30 Liter

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:12

vuilnisbakken zijn bij de action prima te doen...en hebben ze op dit moment best nette staan; zelfde idee als de Brabantia vuilnisbakken.
Ik haal daar tegenwoordig sowieso een hoop dingen weg; shampoo en doucheschuim alleen al scheelt een flinke duit.
De axe deo voor mn vriend haal ik daar ook altijd; scheelt ruim de helft met de supermarkt
Schoonmaakmiddelen voor keuken,huis en toilet worden hier ook bij de action gehaald.
snacks voor de hond.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:24

Merk kauwgom.... Potje a €4 %)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:29

Unseen schreef:
Nog iets trouwens: de trein. Ik heb dan wel een, in verbruik, dure auto, maar met de trein reizen is in veel gevallen voor mij echt niet goedkoper. Leuk dat openbaar vervoer gepromoot wordt om mensen uit de auto te krijgen en files te laten slinken, beter voor het milieu ook, maar dan mogen ze het ook wel wat goedkoper maken. Reizen zonder korting is bijna niet te doen als je regelmatig (4x in de week, in de spits) met de trein moet.

Nee maar die kortingskaart haal je er ook echt wel uit als je zo vaak reist :)* (Afhankelijk van hoe ver je gaat)

Ik heb een dalvoordeelkaart, mijn ervaring is dat je ongemerkt toch best vaak treint (ik heb geen auto :) ) dus ik haal het er wel uit hoor! Plus ik kan mensen meenemen met korting, ook fijn :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 14:33

Rebecca schreef:
Mars wat moet ik daarbij denken? Een helderziende prullenbak?

Het was er zo eentje met sensor, als je je hand erboven hield dan ging hij automatisch open. Maar na enige tijd in huis begon hij op random momenten open en dicht te klappen ook midden in de nacht bijvoorbeeld... Eerst dachten we dat het te maken had met licht/beweging etc maar hij deed het dus ook als de lamellen dicht zaten en er 0,0 beweging in de keuken was.

We besloten uiteindelijk dat de vuilnisbak een soort reincarnatie van Char was en ons waarschuwde als er een klopgeest langs kwam :P Maf ding.