Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Robin_S schreef:Maar de naam. Ja. Een vrouw zou eerste keuze moeten hebben. Heeft totaal niets te maken met dat de man slechts een zaaddonor is.
Woogy schreef:Jemig zeg, dat ik dit topic nog volg. Voornamelijk omdat er steeds bizardere redenen worden gegeven om haar zin door te drukken, want dat is waar het hier over gaat.
Sinds wanneer maakt iedereen zich hier zo druk om dan? Kunnen we niet gewoon terug naar trouwen->zijn naam+kinderen->zijn naam?
Vind het sowieso lariekoek dat een vrouw meer rechten hoort te hebben omdat het kind uit haar komt. Zo zijn er zat kinderen bij goede vaders vandaan geplukt om bij slechte moeders te leven...
eens...
maar dat is een andere discussie.
verootjoo schreef:Woogy schreef:Jemig zeg, dat ik dit topic nog volg. Voornamelijk omdat er steeds bizardere redenen worden gegeven om haar zin door te drukken, want dat is waar het hier over gaat.
Sinds wanneer maakt iedereen zich hier zo druk om dan? Kunnen we niet gewoon terug naar trouwen->zijn naam+kinderen->zijn naam?
Vind het sowieso lariekoek dat een vrouw meer rechten hoort te hebben omdat het kind uit haar komt. Zo zijn er zat kinderen bij goede vaders vandaan geplukt om bij slechte moeders te leven...eens...
Maar ik vind sowieso dat kinderen in een huwelijk geboren moeten worden en vind de tendens van 'niet willen trouwen' al best bizarmaar dat is een andere discussie.
Woogy schreef:Sinds wanneer maakt iedereen zich hier zo druk om dan? Kunnen we niet gewoon terug naar trouwen->zijn naam+kinderen->zijn naam?
Fenrir schreef:Ik vind de optie naam van zowel man als vrouw eigenlijk wel een goede, ik vind het wel jammer dat we die niet in Nederland hebben. Alhoewel daar ongetwijfeld ook weer gezeur over kan ontstaan

Fenrir schreef:Ik vind het raar om meer aandacht te eisen voor de rechten van de vrouw maar tegelijkertijd die van de man teniet te doen. Ik ben ook voor meer rechten voor vrouwen, maar dan wel gelijkheid - het kind is zowel van de man als de vrouw, de naam zou imo in overleg moeten gaan. Niet omdat het traditie is en niet omdat een vrouw zogenaamd meer rechten zou hebben mbt de naam van het kind.
BeSen schreef:Als jouw vriend daar mee eens is gewoon die van jou doen lijkt mij
Sannens schreef:Er vanuit gaande dat de andere ouder geen dubbele achternaam heeft.

lieveli schreef:Maar niet willen trouwen en het kind je eigen naam geven kan toch los staan van elkaar? Ik vind het aannemen van elkaars naam bij een huwelijk nu juist een pieterpeuterig dingetje wat bij trouwen komt kijken. En het is iemands goed recht om niet te willen trouwen.
net of je van adel bent
(met het wel een beetje klinken natuurlijk, de vries-Jansen klinkt weer zo saai
)
Ik had de mazzel dat mijn man zich uiteindelijk niet zo heel druk maakte over die achternaam. Want anders had ik hoe dan ook pech gehad en had ik niets in de brengen in de naam.
) lieveli schreef:Nee je snapt me niet. Het huwelijk is toch veel meer dan het geven van zo'n naam? Met allerlei regels en belastingtechnisch en weetikveel wat voor nare ideeën en gevoelens mensen hebben bij het instituut 'het huwelijk'.
Dus hoe kun je dan de uitdrukking 'van 2 walletjes eten' gebruiken? Of begrijp je die uitdrukking verkeerd?