Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jimbo

Re: Vriend uitgenodigd voor bruiloft, maar ik alleen de avond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:19

Ts is er al contact geweest met de bruidegom (en bruid)?
Wat is de uitleg?
En wat vind je vriend ervan?

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:26

Jeetje wat rot voor je. Ik vind het echt onbeschoft en onaardig. Wie gaat er nou een samenwonend stel apart uitnodigen?!

Denk ook dat het geen uitnodiging is maar een statement.

Ik zou dit met je vriend overleggen en hem voorstellen om samen alleen savonds te gaan. Ik vind het echt gemeen van het bruidspaar..

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 12:32

Jimbo schreef:
Ts is er al contact geweest met de bruidegom (en bruid)?
Wat is de uitleg?
En wat vind je vriend ervan?

Nee nog niet, mijn vriend is vandaag aan het werk (en hun ook).
Hij neemt vanavond contact met ze op alhoewel ik er liever persoonlijk heen wil.
Dan kunnen ze het ook nog even van mij horen *\o/*

Mijn vriend vind het ook zwaar "vervelend" en zit er ook wel echt mee.
Hij is zelf van hoe meer mensen hoe gezelliger, iedereen overal bij betrekken en niemand buiten sluiten als we ergens heen gaan. Nu zijn beste vriend hem zoiets flikt, nee dat is hem niet in de koude kleren gaan zitten. Heb hem nog nooit zo stil gezien thuis.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:37

Denk dat persoonlijk ook de beste aanpak is om het persoonlijk te doen en met zijn allen samen, dan kan je reacties peilen en daar direct op inhaken. Plus het voordeel is dat als je allen samen bent om het te vragen en bespreekbaar te maken er ook niets verdraaid kan worden achteraf.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:39

samen hen erover aanspreken en aan het zelfde tuow trekken, is ook wel een soort statement tegenover het bruidspaar :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:39

Alleen laat je vooroordelen dan lekker thuis... want het barst ervan!

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:40

Ik heb deze situatie hier eens voorgelegd (ik pest vriendlief graag met dit soort dilemma's/ gesprekjes ;-)). De mijne houdt er ook een heel eigen kijk op na: moest een vriendin van mij hem niet uitnodigen zou hij haar eigenlijk dankbaar zijn want dan hoeft hij daar geen hele dag te zitten (joepie), moest een vriend van hem mij niet uitnodigen dan zou het er bovenarms opzitten en dag vriendschap (dixit vriendlief, mij zou het eigenlijk niks kunnen schelen :-p), da's mannenlogica zeker :-)...

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:47

Rare actie hoor. Echt sneu voor je vriend dat hij er zo tussen zit, niet eerlijk om hem zo voor het blok te zetten. Mijn eerste gedachte is ook wat een bitch := is die bruid. Kan ook niet leuk zijn voor de bruidegom.

Wees de grotere persoon, doe alsof je neus bloedt en verschijn samen met je vriend op het feest en doe aardig en gezellig. Maar je weet dat je geen energie meer in de 'bruid' hoeft te steken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:47

Sammie schreef:
Alleen laat je vooroordelen dan lekker thuis... want het barst ervan!

Tja, door hun bijzondere vorm van aanpak hebben "man en vrouw to be" het er wel zelf nogal naar gemaakt. Het is vrij menselijk dat ts er zelf invullingen aan gaat geven.

Het verhaal van de ex zou ik persoonlijk wel achterwege laten. Denk dat je daarmee mogelijk een putje opentrekt waarbij je verzand geraakt in een discussie die niet meer op te lossen valt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:52

Oh dat is wel menselijk, maar ze weet tegelijkertijd nog helemaal niks..! Eerst maar eens gewoon neutraal iets navragen ipv gelijk roepen ik ga liever zelf, want dan horen ze het ook gelijk van mij... Met een veelzeggend smiley erachter.. Dat klinkt toch eerder alsof ts zélf een wrok heeft richting de bruid en dat kan onbewust of bewust gewoon invloed hebben op de reactie van deze uitnodigingen. Eerst eens navragen.. het invullen komt daarna wel. Heb je immers ook meer info.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:54

Ik zou sowieso kiezen voor de aanpak weinig praten en veel luisteren :j

Vragen wat het idee er achter is. En dat ter kennisgeving aannemen en voor jullie zelf bekijken wat daar dan de consequentie van is. Hoef je verder niet eens voor in discussie te gaan... zij mogen zelf kiezen hoe ze het willen en vervolgens mogen jullie kiezen hoe je daar mee om wilt gaan....of je überhaupt nog komt op het feest of dat maar lekker een beetje voorbij laat gaan... jij omdat je je niet welkom voelt en vriend omdat hem een rotstreek geleverd is.

Als ze nu ineens zouden zeggen dat je toch ook als daggast welkom bent dan zou ik er overigens in jouw schoenen echt geen zin meer in hebben, want dit is toch wel duidelijk een heel bewuste actie...

Gezien:

- beste vriend dus niet gewone vrienden / kennissen
- jij als enige partner niet uitgenodigd als daggast
- bij een gewone vriend een steenworp van jullie huis persoonlijk uitnodiging langs brengen en niet meteen even bij jullie langs komen
- niet even contact met uitleg vooraf

Dat kan je toch niet meer wegschuiven als een foutje ofzo.... -O-

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:57

Sammie schreef:
Oh dat is wel menselijk, maar ze weet tegelijkertijd nog helemaal niks..! Eerst maar eens gewoon neutraal iets navragen ipv gelijk roepen ik ga liever zelf, want dan horen ze het ook gelijk van mij... Met een veelzeggend smiley erachter.. Dat klinkt toch eerder alsof ts zélf een wrok heeft richting de bruid en dat kan onbewust of bewust gewoon invloed hebben op de reactie van deze uitnodigingen. Eerst eens navragen.. het invullen komt daarna wel. Heb je immers ook meer info.

Amen!

Vind dat hier echt meteen van het slechtste uit wordt gegaan en er een veel grotere issue van gemaakt wordt dan dat het daadwerkelijk is (kan zijn).

Maar misschien ben ik hier gewoon wel te nuchter voor -O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:59

Een bruidspaar is vrij om uit te nodigen wie zij willen, maar er zijn ook als bruidspaar gewoon fatsoensnormen waar je je aan te houden hebt. En in dit geval, een partner van een vriendengroep niet uitnodigen en de rest wel, dat is gewoon onbeschoft.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 12:59

Ik zou het ook gewoon door je vriend laten regelen TS. Het is zijn beste vriend en hij moet met hem praten. En naar wat hij te horen krijgt je dan zelf beslissen wat je doet. Of de schone schijn ophouden en 's avonds braafjes komen, of gewoon niet komen.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:01

Simbaa schreef:
Sammie schreef:

Amen!

Vind dat hier echt meteen van het slechtste uit wordt gegaan en er een veel grotere issue van gemaakt wordt dan dat het daadwerkelijk is (kan zijn).

Maar misschien ben ik hier gewoon wel te nuchter voor -O-

Tja, al iedereen anders wel uitgenodigd wordt per 2, zelfs veel verdere vrienden, en ik als partner van zijn "beste" vriend als enige gescheiden moet komen dan zou ik niet weten hoe ik dat anders moet voelen als een serieuze "je mag er nog net bij omdat je nu eenmaal partner bent van, maar eigenlijk moeten we je echt niet hoor".

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:05

Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat jullie als enige uit elkaar getrokken zijn. Als ze dit gewoon met alle vrienden zo hebben gedaan, dan vind ik het een heel ander verhaal.

Ik ben benieuwd naar de rest van het verhaal!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:05

Maar Kwanyin dat weet ts helemaal niet, want ts kan onmogelijk weten wie er allemaal exact wel en niet zijn uitgenodigd.. Ook dáár is het weer een aanname, ze kan hooguit het van een paar weten (en ook daar is maar de vraag hoe interpreteren zij de uitnodiging precies en is dit wel juist). Ts en wij zeker niet kunnen helemaal niet stellen dat iedereen wel per 2 is uitgenodigd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:10

Volgens mij heeft ts al navraag gedaan en is de rest wel uitgenodigd..

Maar goed ik zou me er zelf buiten houden. Als je vriend wil dat je mee gaat vooraf goed afspreken waar jullie samen voor staan. Zou de eer aan mezelf houden en de bruid in kwestie lekker in d'r sop laten gaarkoken. Zij vind het waarschijnlijk alleen maar leuk als je reageert.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:11

Dat lijkt mij erg sterk als haar vriend pas vanavond gaat bellen, omdat hij en zij (het bruidspaar) nu werken :)

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:17

Citaat:
Tja, al iedereen anders wel uitgenodigd wordt per 2, zelfs veel verdere vrienden, en ik als partner van zijn "beste" vriend als enige gescheiden moet komen dan zou ik niet weten hoe ik dat anders moet voelen als een serieuze "je mag er nog net bij omdat je nu eenmaal partner bent van, maar eigenlijk moeten we je echt niet hoor".

Ja en dan? Wie weet mag ze je inderdaad niet, dat kan toch? Ik zou me dat niet zo aantrekken, zeker omdat Ts aangeeft haar ook niet echt als beste vriendin te zien.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:17

Sammie schreef:
Maar Kwanyin dat weet ts helemaal niet, want ts kan onmogelijk weten wie er allemaal exact wel en niet zijn uitgenodigd.. Ook dáár is het weer een aanname, ze kan hooguit het van een paar weten (en ook daar is maar de vraag hoe interpreteren zij de uitnodiging precies en is dit wel juist). Ts en wij zeker niet kunnen helemaal niet stellen dat iedereen wel per 2 is uitgenodigd.

Het is een aanname, op basis van wat ze nu gehoord heeft van anderen die wel samen zijn uitgenodigd.

Maar daarom zou ik dus ook niet op hoge poten meegaan naar hun thuis en direct gaan roepen wat voor een achterlijke steek dit is. Ik zou het mijn vriend gewoon laten vragen hoe het komt dat de uitnodiging apart is. En als blijkt dat er toch nog veel anderen zijn die niet samen komen om wat voor reden ook (al is het: we hadden beperkt budget dus we hebben uit een kom namen getrokken wie wel en wie niet samen kan komen), dan prima.
Maar àls ik als enige apart moet, dan zo ik ook geen drama gaan maken maar dan kom ik zelf gewoon helemaal niet en is het ook aan mijn vriend om te beslissen of hij dan wel heel de dag wilt gaan of ook helemaal niet.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:19

Je kunt ook gewoon allebei gaan naar het gehele gedeelte. Gewoon doen alsof je neus bloedt en er vanuit gaan dat er een fout is gemaakt :o . (Het kan toch niet zijn dat je de helft van een paar uitnodigt?) R. gaat toch niet tekeer op haar eigen bruiloft mag ik hopen :)* ? Dat is met gelijke munt terugbetalen... Ze mag je toch al niet :')

annikeee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:22

mazida dat zou ik niet doen, ik zou wel eerst even kijken wat de reden is dat ts niet mag komen,
ik zou ook alleen je vriend laten gaan dan krijg je zeker weten geen discussies etc

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-16 13:22

Sammie schreef:

Jij doet nu ook een aanname toch?
Ik heb het direct na het ontvangen van de kaarten aan de rest van de vriendengroep gevraagd en iedereen die daarin zit is de hele dag uitgenodigd, mét partner.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 13:26

Mazida schreef:
Je kunt ook gewoon allebei gaan naar het gehele gedeelte. Gewoon doen alsof je neus bloedt en er vanuit gaan dat er een fout is gemaakt :o . (Het kan toch niet zijn dat je de helft van een paar uitnodigt?) R. gaat toch niet tekeer op haar eigen bruiloft mag ik hopen :)* ? Dat is met gelijke munt terugbetalen... Ze mag je toch al niet :')

En wat is er mis met eerst gewoon eens hun kant horen? En dan nog: Hun bruiloft, hun dag. Ik zou ook not amused zijn als er ongenodigde daggasten aanschuiven. Gewoon vriend veel plezier wensen en zelf een eigen feessie vieren ;)

Ik ben hier te nuchter voor :+