Mishandeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:35

Ik herken en snap het dat je blijft, been there done that.
Ook om breuken gelogen en altijd maar gebleven.
Want hey, keep your enemies close..
Zo dacht ik echt. Durfde niet weg.

Ts m'n pb box is open mocht je de behoefte hebben.
Ik denk namelijk wel dat je hier meeleest maar misschien njet goed weet wat te doen of te zeggen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:47

Een klap kan ik al niet goedkeuren, maar door gaan met slaan tot je het bewustzijn verliest en hij je oogkas aan gruzelementen slaat vind ik onvergeeflijk. Dat zou bij mij echt einde relatie betekenen.

Een blackout en niets van herinneren vind ik moeilijk te geloven.
En dan ook nog eens vroeger opgenomen voor gedragsproblemen.
Zo te lezen ook een drugsverleden of bijna harddrugs gebruikt.

Ik zou zo snel mogelijk weg wezen! Of beter gezegd hem de deur uitzetten aangezien jullie in de boerderij van jouw grootouders wonen. Dan is het toch logisch dat jij hier dan kan blijven wonen.

Wat volgt er hier na?
Wat als jullie eventueel kinderen zouden krijgen en die op zijn zenuwen werken?
Ik snap niet dat je het na zo'n zware mishandeling nog met hem wilt proberen.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 09-07-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:50

Jeetje TS, wat een verschrikkelijke situatie! Gelukkig heb ik nog nooit zoiets dergelijks meegemaakt maar ik wil je toch even een hart onder de riem steken.

Dit topic heeft me na doen denken over het onderwerp en ik moet bekennen dat ik niet weet of ik weg zou 'kunnen' bij mijn vriend als zoiets mocht voorkomen.
Ik zou het wel kunnen (ik ben hoofdverdiener) maar of ik het zou willen...

Ik wil je enorm veel sterkte wensen met deze situatie lieve TS, het is niet niks allemaal... Hopelijk kom je voor jezelf in een veilige situatie (met of zonder vriend) en kun je deze verschrikkelijke situatie snel achter je laten.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:52

Ik vind de toon in dit topic heel erg naar. Pagina's achter elkaar zijn mensen bezig om de TS te overtuigen met dat ze weg moet, wat niet gek is want ik denk dat dat uiteindelijk is wat ze moet doen :)

Ik vraag mij echter af op welke manier je denkt bij de dragen Door haar weg te zetten als zwak/geen zelfrespect/ ' die gaat toch niet weg zolang ze excuses verzint' . Wat voegt dat precies toe voor de TS dan?

Of zit je dan vooral in dit topic voor je eigen verwerking? Het is niet net zoals het bij jou ooit ging en jouw proces is niet haar proces, hoe zwaar je jezelf er ook in herkent.

Iedereen heeft zijn eigen tijd nodig om hier uit te komen, of in te blijven. En als zij er voor kiest om te blijven, is dat ook haar keuze, totdat ze sterk genoeg is om anders te kiezen.

Heb respect voor iemands proces... En vind het dan niet vreemd dat iemand niet meer reageert, de TS zit in een zware tijd en krijgt hier voor mijn gevoel vooral hele harde woorden.

Vind dat zonde :o

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:55

Dank je ruitje. Jou woorden mijn gedachten.

Anoniem

Re: Mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:07

Snap heel goed wat je bedoelt Ruitje, echter: ze loopt gewoon gevaar. Vind het echt doodeng zo iemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:37

Weg gaan. Vandaag nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 20:48

Schaduw_roos schreef:
Waarom we niet gelijk naar de eerste hulp zijn gegaan komt omdat ik zelf ook iets had van het zal wel bij een blauw oog horen.

De reden dat ik zelf niet snel ergens anders heen kan komt omdat ik 3 behoorlijke honden heb ala formaat shetlander en nog 6 paarden bij huis heb staan. Hun worden nu verzorgd door mijn moeder. Door vrienden ect te laten doen is geen optie.

Hij is vrachtwagenchauffeur met het klaar zetten van de materialen behoort daar ook bij. Dat hij na werk tijd drugs of iets kan gebruiken lijkt me haast onmogelijk omdat ik daar altijd bijhoorlijk op aan het letten was. Maar het lijkt wel sinds hij daar werkt dat hij gehersenspoeld is. Dingen zoals een telefoon met watsapp en facebook heeft hij nu ineens wel terwijl hij daar nooit wat van wou weten. We gingen altijd met honden naar training 2 dagen in de week maar ook dat heb ik af moeten zeggen. Omdat ik niet met ze 3en tergelijke tijd kan trainen.

De problemen die er eerder dus waren was innd aggressie maar toen was hij 12 jaar jong.

Weet je of hij weleens LSD heeft gebruikt in het verleden? Die troep blijft voor altijd in je systeem en het kan dat de gebruiker na jaren opeens nog een psychose of een "aanval" kan krijgen.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:47

Resistance schreef:
Weet je of hij weleens LSD heeft gebruikt in het verleden? Die troep blijft voor altijd in je systeem en het kan dat de gebruiker na jaren opeens nog een psychose of een "aanval" kan krijgen.

Dit is een hardnekkig fabeltje, maar absoluut niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:56

jessdaniels schreef:
Resistance schreef:

Dit is een hardnekkig fabeltje, maar absoluut niet waar.

Ik heb het van een deskundige op het gebied van drugs en afkicken gehoord, dus of het zo'n fabeltje is weet ik nou niet...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:12

Resistance schreef:
Ik heb het van een deskundige op het gebied van drugs en afkicken gehoord, dus of het zo'n fabeltje is weet ik nou niet...

Het is wel een fabel.
Het wordt nog weleens verteld door voorlichters op het gebied om mensen extra te waarschuwen voor LSD.
Men dacht dat nl vroeger wel (door een onderzoek uit 1962), maar dat is allang achterhaald.
LSD zelf is met 2 dagen uit je lichaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:15

Ik ben een leek op drugsgebied, maar kan het ook zo zijn dat LSD (of een andere drug) blijvende schade veroorzaakt en dat je daar later in je leven nog last van kan ondervinden? LSD is trouwens niet genoemd door TS volgens mij.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:29

Picasso schreef:
Ik ben een leek op drugsgebied, maar kan het ook zo zijn dat LSD (of een andere drug) blijvende schade veroorzaakt en dat je daar later in je leven nog last van kan ondervinden? LSD is trouwens niet genoemd door TS volgens mij.

LSD blijft idd niet lang in je systeem. Het is echter wel zo dat psychoses in verband lijken staan met eerder drugsgebruik. Bij drugsgebruik lijk je later meer kans te hebben op ontwikkelen van psychoses. Dit wordt echter nog volop onderzocht en wat en of er echt een verband is is niet geheel duidelijk

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:47

Liselot schreef:
Oh meisje meisje meisje toch, hoe blind liefde maakt maakt dit topic wel weer duidelijk.
Ga bij hem weg of zet hem het huis uit, wel waar iemand bij is overigens. Voor hetzelfde geld flipt hij weer en slaat hij je wel dood.
Vervang de sloten als je hem er uit zet en geef niemand behalve je moeder een sleutel

En doe aangifte!! Dit is zware mishandeling en daar staan serieuze straffen op.
Hij kan nu wel mooi weer spelen en zeggen dat hij spijt heeft, maar iemand die zó door het lint gaat verdient het imo om achter de tralies te zitten

Hier ben ik het volkomen mee eens alsjeblieft gooi hem eruit hij is gevaarlijk en er is echt iets heel ernstig gebeurd. maar doe dat met begeleiding desnoods met de politie en doe aangifte dan nemen ze hem meteen mee, kan jij je sloten veranderen. Dit komt niet goed je bent niet laf echt niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 22:54

SimoneeM schreef:
Picasso schreef:

LSD blijft idd niet lang in je systeem. Het is echter wel zo dat psychoses in verband lijken staan met eerder drugsgebruik. Bij drugsgebruik lijk je later meer kans te hebben op ontwikkelen van psychoses. Dit wordt echter nog volop onderzocht en wat en of er echt een verband is is niet geheel duidelijk

Okay dank. Off topic, maar was nieuwsgierig.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 23:31

TS ik hoop dat je de moed en de kracht vindt om bij hem weg te gaan (of als het huis van jouw of je familie is, hem de deur te wijzen)

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 09:16

Het gaat niet over de drug op zich, zoals de meeste stoffen, zijn die met een paar dagen wel uit je lichaam.
( Wat er niet uitgaat zijn meestal reststoffen als zware metalen ed )

Maar als je eenmaal een psychose hebt gehad, blijven veel mensen daar gevoelig voor.

Best interessante kost, het verschijnsel psychose.
Trippen is op zich al een vorm van psychose, alleen door stof opgewekt.
Maar het heeft zeker voordelen om in die staat te verkeren. Als eenmaal de deur open geweest is "ken je de weg".

Dus vraag van LSD vind ik zo gek nog niet.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:42

ruitje schreef:
Ik vind de toon in dit topic heel erg naar. Pagina's achter elkaar zijn mensen bezig om de TS te overtuigen met dat ze weg moet, wat niet gek is want ik denk dat dat uiteindelijk is wat ze moet doen :)

Ik vraag mij echter af op welke manier je denkt bij de dragen Door haar weg te zetten als zwak/geen zelfrespect/ ' die gaat toch niet weg zolang ze excuses verzint' . Wat voegt dat precies toe voor de TS dan?

Of zit je dan vooral in dit topic voor je eigen verwerking? Het is niet net zoals het bij jou ooit ging en jouw proces is niet haar proces, hoe zwaar je jezelf er ook in herkent.

Iedereen heeft zijn eigen tijd nodig om hier uit te komen, of in te blijven. En als zij er voor kiest om te blijven, is dat ook haar keuze, totdat ze sterk genoeg is om anders te kiezen.

Heb respect voor iemands proces... En vind het dan niet vreemd dat iemand niet meer reageert, de TS zit in een zware tijd en krijgt hier voor mijn gevoel vooral hele harde woorden.

Vind dat zonde :o

Dat is dus wat ik ook bedoelde te zeggen Picasso.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 10:50

Ik snap jullie, maar (en ik ken TS niet) maak me grote zorgen: ze is daar niet veilig. En dat zou het allerbelangrijkste moeten zijn imo. Bedoeld of onbedoeld mishandelen; uitkomst blijft hetzelfde. Hij heeft hulp nodig lijkt me, en dat gebeurt niet zolang er mensen voor hem blijven liegen/hem beschermen, hoe goed bedoeld ook. Uiteindelijk bereik je voor alle partijen een uitkomst die je niet wilt. Snap heus dat ze hem wil helpen/beschermen, maar denk dat iedereen in dit verhaal eerlijk moet zijn en vandaaruit verder, door iedereen en voor iedereen.... Het kan toch niet zo zijn dat TS straks nog ernstiger gewond raakt (of erger) en men zegt: "Hadden we maar...." etc.

Ik wens TS en ook haar vriend erg veel sterkte! Hoop dat iedereen veilig en heel blijft.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 14:22

Ik wil toch even reageren. Hoewel er in de meeste gevallen (dit is geen uitzondering) sprake is van 2 kanten van een verhaal is mishandeling wel de uitzondering op het gebied van advies.

Iedere zichzelf respecterende psycholoog of andere hulpverlener zal het slachtoffer met klem adviseren om zichzelf in veiligheid te brengen; anders gebeuren er misschien ongelukken.

In dit geval is TS al een stapje verder. Er zijn al ongelukken gebeurd en de volgende stap is blijvend letsel of overlijden.

Uit onderzoek blijkt dat mishandeling maar zeer zelden minder wordt maar meestal verergert.

TS; door te blijven praat je goed wat niet goed te praten is, je helpt jezelf niet maar ook je vriend niet. Want als jij blijft heeft hij geen reden om hier aan te werken en loopt hij de kans om straks nog meer op zijn geweten te hebben.

Praat met een vriendin, ouder, de huisarts... Wie dan ook, maak een plan en GA.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:01

Picasso wij vinden ook dat ze daar weg moet, maar ze zal pas die stap zetten als ze daar aan toe is. Haar proberen te overtuigen of onder druk zetten werkt niet, of hooguit averechts.
Ze zal niet meer met haar verhaal naar je (alg bedoeld) toekomen omdat ze al weet hoe erover gedacht wordt wat zij (nog) niet wil.
Zo kan iemand verder geïsoleerd raken wat haar veiligheid niet ten goede komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:07

Ik vind het wel jammer dat ts nergens meer op reageert want nu vraag ik me wel af of het wel goed met haar gaat.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:09

TS, zou je misschien een korte reactie kunnen geven? Bijvoorbeeld dat je je niet meer meldt. Dit geeft mij namelijk nogal een onbehaaglijk gevoel, voor hetzelfde geld heb je weer een pak slaag gehad en kun je niet meer reageren....

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:17

Schaduw_roos schreef:
De reden dat ik zelf niet snel ergens anders heen kan komt omdat ik 3 behoorlijke honden heb ala formaat shetlander en nog 6 paarden bij huis heb staan. Hun worden nu verzorgd door mijn moeder. Door vrienden ect te laten doen is geen optie.

Schaduw_roos schreef:
We wonen sinds anderhalf jaar in de oude boerderij van mijn grootouders. Die we zouden gaan verbouwen.

Zijn bovenstaande argumenten belangrijker dan jouw veiligheid en gezondheid? Heel snel wegrennen bij deze jongen voordat je helemaal nooit meer zelf voor je dieren kan zorgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 15:55

Nikass schreef:
Picasso wij vinden ook dat ze daar weg moet, maar ze zal pas die stap zetten als ze daar aan toe is. Haar proberen te overtuigen of onder druk zetten werkt niet, of hooguit averechts.
Ze zal niet meer met haar verhaal naar je (alg bedoeld) toekomen omdat ze al weet hoe erover gedacht wordt wat zij (nog) niet wil.
Zo kan iemand verder geïsoleerd raken wat haar veiligheid niet ten goede komt.

Dat begrijp ik niet... Ze moet daar toch zo spoedig mogelijk weg? Ik begrijp wel dat ze hem in bescherming neemt, maar dat komt de situatie juist niet ten goede. Ze plaatst dit topic niet voor niets, weet zelf ook dat het niet klopt wat er gebeurt daar en dat haar vriend buiten proportioneel geweld gebruik heeft, wat daar dan ook de reden van mag zijn. Het is zowel in haar als zijn belang dat er de juiste hulp komt; zo snel mogelijk! Je zal je toch voor je kop slaan als het echt fout afloopt en je haar daar weg had kunnen halen? Ik maak me serieus zorgen: iemand die als een dolle doormept als een ander persoon 'out' is, is gewoon gevaarlijk, niks minder dan dat. Je kan toch niet meer wachten met actie ondernemen? Ik hoop dat ze haar familie bij zich heeft en dat er goed voor haar gezorgd wordt.