Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Marocje schreef:Ws omdat het zo verschilt in prijs: voor een hele zak chips betaal je 50 cent, waar je een grote bak mee kan vullen. Voor een doosje aardbeien drie euro, waarvan iedereen er 1 of 2 kan pakken..
Ook is het veel bewerkelijker: een zakje nootjes is zo open getrokken.
Hier gevarieerd: en een bak chips, maar ook gevulde eitjes, kaas, komkommer en worteltjes (die zijn dus wel makkelijk klaar te maken.)
Ergens waar ik alleen zoetigheid krijg, snak ik ook naar een zoutje of rauwkost. Maar dat komt eigelijk niet voor. Tot nu toe maar 1 gezin, maar die leefde ook op een mars als lunch, en patat als avond eten..
heb pas op een verjaardag een rijstwafel aangeboden gekregen (ze waren vergeten voor mij een suikervrij gebakje te halen, ik kan niet tegen geraffineerde suiker) ik neem het wel netjes aan en eet het op. Maar lekker, neuh. Zelfde in restaurants, ja we hebben op je gerekend met het toetje. Iedereen een grote bak ijs met fruit en slagroom. En ik krijg alleen het fruit
dan denk ik, je kan toch wel iets beters verzinnen? Ik kan zelf alles suikervrij maken, pudding, taart, cakejes, koek. Zo had mijn zusje ooit heerlijke bananen muffins gemaakt, met amandelmeel. Zoet van alleen de banaan, geen suikervervangers aan toegevoegd. Dan heb je een lekkere en gezonde traktatie
ik geniet daar echt van! Ik vind het belangrijk om als gastvrouw mijn gasten een keuze te geven. Niet om ze groentechips en bleekselderij op te dringen door geen andere optie te geven. Gezond en minder gezond naast elkaar
Ik heb gister ook een heerlijk stuk taart gehad en daarna alleen maar rauwkost haha.

pmarena schreef:Wat mij betreft is dat ook een beetje een overdreven weergave hoor voorneon
Is er een keuze tussen puur eten en dus niet alleen maar allemaal vette / zoute / zoete zooi dan is het al een heel ander verhaal
Ik zou wel zelf iets van "voeding" meenemen in die gevallen waar je weet dat er niet echt een keuze zal zijn en je (kleine!) kind bij honger / trek dus geen andere keuze zou hebben dan bvb. borrelnoten / frietjes / chips / gevulde koek ofzo....
Dat is toch geen fatsoenlijk eten voor zo'n uk die zijn goede voedingsstoffen nog keihard nodig heeft om te groeien, en die sowieso nog niet zoveel gewend is qua "tractaties"
Over die gevallen heb ik het, dat je in een situatie komt waarbij er dus niks fatsoenlijks voor je dreumes te eten is of het voor hem maar afgedaan wordt met 1 of ander babyprutje uit een potje.... ik baal dan als een stekker dat ik niet gewoon zelf een prakje en een bakje met komkommer / paprika ofzo meegenomen heb zodat die kleine schurk ook gewoon lekker mee kan eten

en dat zit dan vol groenten, klein beetje zout en olijfolie voor de smaak et voila. Geen suiker, boter, ei, melk of andere gekkigheid
enkel voor iemand die allergisch is voor gluten zou ik het anders moeten maken maar daar heb ik er geen van in mijn kennissenkring.
chanel1985 schreef:Maar waarom is suiker, ei, boter, vet en zout gekkigheid? Dat zijn toch geen slechte dingen als je dat met mate eet?
Super dat je zoiets maakt, maar presenteer jij dan ook nog andere dingen voor mensen die zoiets niet believen? Onder de noemer, zoals je zelf hebt aangehaald, voor ieder wat wils neerzetten?

. Ik zie eigenlijk alles gewoon als eten. pmarena schreef:Lalidan, ik heb geen idee! Zoals gezegd een ukkie van 15 maanden hier èn dus de vraag hoe dat bij anderen gaat![]()
[naam]: dat is het hem dus, zoals eerder in het topic zie je dan dat sommige mensen blijkbaar ook weer op hun pik getrapt zijn als je zelf wat te eten meeneemt
Vandaar dat ik het wel interessant vindt om te lezen hoe anderen dat doen / zien
Sunrise_ schreef:Het hangt denk ik ook af van hoe zwart-wit je gezond en ongezond ziet. Wat je ziet als ongezond eten en wat als gezond. Ik vind bijvoorbeeld een schaaltje nootjes niet ongezond. En gevulde eitjes ook niet. Ik denk ook niet echt in gezond en ongezond merk ik, ik hou van divers eten en geniet er allemaal van, misschien moet ik er juist wel meer bij stilstaan. Ik zie eigenlijk alles gewoon als eten.
Een kind dat de hele dag snoepjes en chipjes eet en geen enkele gezonde maaltijd binnen krijgt, dat is natuurlijk verre van ideaal. Alleen vraag ik me af hoe realistisch dat scenario is.