Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJolijn

Re: Oeps.. een nieuwe hobby! Figureren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:39

Ik heb ook echt helemaal geen tijd. Jammer maar helaas :( :n volgend jaar misschien beter!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-16 00:02

xJolijn schreef:
Ik heb ook echt helemaal geen tijd. Jammer maar helaas :( :n volgend jaar misschien beter!

Volgend jaar klinkt echt ver :+ maar inderdaad... volgend semester heb ik een minor en dan schijn je vaak tijd over (3dagen per week naar college hoor ik regelmatig voorbij komen) te hebben hoorde ik... :o

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:22

Van het weekend voor de 2e keer mogen figureren
Dit keer voor de film 'weg van jou' was heel leuk.
Zijn jullie aangesloten bij een casting Bureau en zo ja met welke heb je goede of slechte ervaringen?

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:25

Wow dit lijkt me leuk!
Iemand tips hoe je zoiets start, dit is altijd al een stiekeme droom van me geweest :+

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 17:55

Ik sta bij diverse castingbureaus ingeschreven, kijk altijd met welke oproepen ik wat kan en meld me dan aan. Dan is het altijd veen afwachten of je uitgekozen wordt. Een enkele keer zoeken ze iets specifieks en benaderen ze je echt persoonlijk voor een klus.

@outofthewood: gewoon inschrijven, zorgen voor een aantal goede castingfoto's (kan vaak voordeliger via castingbureau) helpt ook veel mee.

_love12_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:53

OutOfTheWood schreef:
Wow dit lijkt me leuk!
Iemand tips hoe je zoiets start, dit is altijd al een stiekeme droom van me geweest :+

Je kan ook op facebook dynamiccasting opzoeken, die zetten hun oproepen op facebook, gewoon reageren op wat je leuk lijkt en dan hoor je vanzelf of je geboekt wordt of niet. Op de fb pagina: 'Alles wat met figureren/acteren te maken heeft' staan ook oproepjes van andere castingbureaus

OutOfTheWood

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-16 19:56

Het probleem is dat ik al model ben voor meerdere bureaus dus ik eerst zal moeten overleggen :)
Heb een stipje geplaatst want dit is echt heel erg leuk :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 07:38

Ja hoeft je niet perse in te schrijven bij bureaus. Als je Jan Papenburg op FB volgt, krijg je alle oproepjes al te zien ;) je kunt via FB aan mail adressen komen, ff mailen en tadaaa!

*let op, met figureren moet je soms geluk hebben, soms is het een dag van alleen maar wachten. Ze moeten je nodig hebben. Ik ben eens van Schagen naar Maastricht gereist (opnames in trein) en terug zonder dat ik was ingezet. (We hadden overigens wel een superleuke dag hoor, maar je kunt van te voren gewoon nergens vanuit gaan.)*

Demi_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 10:05

Oké bedankt
Jan volg ik idd en via hem heb ik me 2 x ingeschreven.
Wat je zegt klopt idd michelle dat hadden we afgelopen weekend mijn vriendin werd niet ingezet en ik wel.
We waren ook eerder klaar dan verwacht.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-16 10:48

Demi_Donna schreef:
Oké bedankt
Jan volg ik idd en via hem heb ik me 2 x ingeschreven.
Wat je zegt klopt idd michelle dat hadden we afgelopen weekend mijn vriendin werd niet ingezet en ik wel.
We waren ook eerder klaar dan verwacht.

Meestal is er uitloop ;) :)

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-16 11:48

Héél vaak uitloop zelfs! En een (paar) uur is dan ook geen uitzondering ghehe :+ Ik heb maar één keer gehad dat we eerder klaar waren en dat was ook wel heel drastisch (bij Flikken Maastricht). Zouden een groot deel van de dag opnames hebben, van 09.30 tot 15.00, en het werd uiteindelijk maar één scene. Maarja ook dat kan gebeuren, de opnameleiders gooien nogal eens wat dingen om :Y)
En inderdaad wat jij zegt Michelle, je moet geluk hebben! Bij CMC was ik met een andere vrouw uitgekozen om juf te zijn bij een basisschool. Eerst al een paar uur moeten wachten, en vervolgens hadden de kinderen en ouders de ene scene na de andere, maar werden aan het eind van de dag de scenes met de juffen geschrapt. Helaas!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 19:35

Vandaag gefigureerd voor De 12 van Oldenheim. Het was in m'n woonplaats dus easypeasy :D

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 02:15

zo dat is helemaal mooi

45u

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:04

.
Laatst bijgewerkt door 45u op 24-03-22 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:32

Hoi , ik haal dit topic even omhoog! Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die figureren? Ik ben nu bezig om me in te schrijven bij verschillende castingbureaus! Ik heb nu al wel een aantal keer geholpen bij het tv programma Dokter vs Internet, en dat was heel leuk!

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:46

Jahoor, doe ik nog steeds (als ik tijd heb). Flikken, Papadagen, Meisje van Plezier heb ik de laatste maanden gedaan, maar bijvoorbeeld ook opnames van Geheim vd Meester, wat dus niet figureren is.
En nu werk ik samen met de TS bij een nieuwe serie!! :D In de productie/crew. Is een nieuwe misdaadserie in pre-productie, de opnames gaan (als het goed is) volgende maand van start.

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:47

Ahhh wat leuk! Wat mogen jullie allemaal doen dan?

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:08

Hier ook nog altijd wel. Toevallig recent nog in een productie van NHTV Mr bears Journey. Maar niet heel frequent. Hoop het in de toekomst weer wat meer op te kunnen pakken.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:27

Ik wil echt al heel lang figureren bij FM maar wordt elke keer niet uitgekozen, zo jammer :(

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:44

@loes1996 heb je wel goede portfolio foto's? Dat kan veel schelen. Evt al paar x ergens anders figureren en zo wat ervaring op doen ook.

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:58

Ik val even binnen, zijn er ook mensen hier die gaan figureren bij de film Redbad? :D Ik las dat ze nog figuranten zochten!

Zijn hier ook bokkers die vooral acteren en/of toneel spelen? :)

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:40

@darkadia ik heb aantal x bij Spangas gefigureerd, maar nee heb geen portfolio foto's

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 20:09

leuk dat er toch nog mensen actief zijn ! Bij welke castingbureaus staan jullie ingeschreven?

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 11:55

Bamii schreef:
Ik val even binnen, zijn er ook mensen hier die gaan figureren bij de film Redbad? :D Ik las dat ze nog figuranten zochten!

Zijn hier ook bokkers die vooral acteren en/of toneel spelen? :)

Val ook even binnen! Ik heb me daar wel voor opgegeven maar nog niet veel over gehoord helaas.

Waar kan je goede castingfoto's laten maken? Lijkt mij erg leuk om meer te doen namelijk.

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 16:50

@Dapnik Ik heb ze toen in Amsterdam laten maken. En kan ze nu relatief goedkoop via een van de castingbureaus een nieuwe shoot boeken. Daar zou je dus even naar kunnen kijken bij jou in de regio of ze dat misschien aanbieden.

@Nathalie18x Op dit moment Dutch Casting en B&F en verder in aantal facebookgroepen waar regelmatig wel oproepjes voorbij komen. Wil me bij nog paar gaan inschrijven, maar op dit moment staat het nog wat op laag pitje ivm andere prioriteiten.