karuna schreef:Is het misschien een leeftijds iets dat de "ouderen" het eigenlijk niet ok vinden om overal maar neergezet te worden op internet en de jongere generatie het volstrekt normaal vindt. Idem met altijd bereikbaar moeten zijn, de drang tot alles willen delen met de "wereld"?
Gister op tv iets gezien waar ik pas echt naar van wordt, chip inbrengen zodat je alles met de chip kan doen. Jezelf controleren, dingen openmaken, betalen weten waar iedereen is. En ern melding krijgen als een gechipt persoon je passeert. Daar krijg ik echt de kriebels van.
Ik betaal dus ook niet contactloos, heb geen smartfoon of wat ook. Ja dat is soortement van eigen controle houden en niet iedereen hoeft te weten waar ik uithang.
Ik denk dat het deels met leeftijd te maken heeft.
Hoewel ik ook veel jongeren ken die weinig of niks met sociale media doen.
Ik gebruik mijn fb pagina grotendeels professioneel. Dus zit niet te wachten op al te veel privé klets.
Overweeg ook om het nog strikter te gaan scheiden. Dus besloten voor vrienden/familie. Zeker ook voor als ik volgend jaar naar buitenland ga.
Ahhh
Ik las de ja van HC als ja ik heb het besproken.
Maar foei, het was wel een heel vileine manier om zo op te schrijven
.
Bij een verplichte chip komen zo vreselijk veel wetswijzigingen kijken, dat gebeurd de eerstkomende 200 jaar echt niet.
Toen ik opgroeide had je Myspace en Hyves, alles kon en mocht je online kwakken. Dat keert zich nu om.