"Heeft u ook dino plaatjes?!"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:39

ravellie schreef:
Wat een onzin, alsof ieder kind zulke dingen zegt.
Ook een kwestie van opvoeden hoor!.
Er staat nergens dat ieder kind dat zegt, maar ze zijn er wel en die zorgen voor overlast. En die groep is hier een stuk groter en duidelijker aanwezig. - Helaas - Kwestie van opvoeden?? Als kind daar al mag staan zodat mams lekker rustig boodschappen kan doen, terwijl ze een hekel heeft aan diezelfde groep/zulk gedrag.. Dan heb ik blijkbaar een heel ander idee over 'opvoeden'. :D

Hoe dan ook andere mensen hebben last van die 'kwestie van opvoeden' en daar gaat het nu juist om in dit topic.

Negeren ook al geprobeerd, gaan ze alleen maar harder schreeuwen. :') Treiteren schiet inderdaad niet op. Maar met een simpel 'nee, helaas' nemen er veel ook geen genoegen. En ontwijken gaat helaas ook niet. Ik wil gewoon boodschappen kunnen doen, zonder dat ik bij de ingang al naar de groep wachtenden staat te kijken met het idee "Oh, help krijgen we dat straks weer."

Misschien zouden we er eens met een groepje volwassenen bij moeten gaan staan en dan hetzelfde gedrag vertonen. Kijken of dat helpt :')

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:39

"jazeker heb ik die"

*loopt door*

netjes antwoord op de vraag, en verder niets.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:40

petraaken schreef:
Dan is het dus aan de anderen om te leren aan die kinderen dat ze niet altijd alles krijgen als je maar brutaal genoeg bent. Hier falen de ouders dus duidelijk in.

Maar dat doe je niet door middel van treiteren zoals sommige hier als voorbeelden geven
Want dan leer je dat vernedering normaal is

plaatjes stuk scheuren enz..hoe verzinnen mensen het?

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:41

Je denkt maar wat je wil.
Ik hoef mij nergens voor te verantwoorden, en schaam mij al helemaal niet voor het gedrag van mijn kind :j

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:41

Sammie schreef:
Ik wil gewoon boodschappen kunnen doen, zonder dat ik bij de ingang al naar de groep wachtenden staat te kijken met het idee "Oh, help krijgen we dat straks weer."

Dat dus en ik zit er ook niet op te wachten om vlak voor ik de winkel inloop al te worden geblokkeerd en een hoop geschooier aan te moeten horen. ;)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:42

Ojajoh schreef:

Wat? Serieus? Dat is wel heel triest. :') :') Pfff whaha... wat sneu.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:42

Amaris schreef:
"jazeker heb ik die"

*loopt door*

"Mag ik ze, mag ik ze, mag ik ze" in koor

Nee

"Waarom niet????" "Waarom niet???"

:)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:43

Roodvos schreef:
Koop elders niet, wat de Aldi (of Lidl) u biedt. :)*

Geen plaatjes, beestjes of andere onzin, en geen hangjeugd. +:)+

Jazeg, ik wil gewoon naar de AH. Als ik naar de aldi ga kan ik daarna alsnog naar de AH omdat ze daar dingen hebben die ik gewoon niet vind bij de Aldi en/of Lidl.

Laat me toch door die kinderen niet wegjagen joh. Gekkenhuis.
Laatst bijgewerkt door Amaris op 15-06-16 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:44

Sammie schreef:
Amaris schreef:
"jazeker heb ik die"

*loopt door*

"Mag ik ze, mag ik ze, mag ik ze" in koor

Nee

"Waarom niet????" "Waarom niet???"

:)

Oh dan loop ik allaaaanggggg meters verderop.

ilse86

Als ik ze niet zou sparen voor mijn neefje, zou ik ze gewoon weggeven. De AH bij ons in t dorp heeft het handig opgelost door een spandoek te plaatsen waarachter de kids mogen staan bedelen. Daar houden de koters zich ook netjes aan. Ik stoor me er niet aan. Eerder zei men 'Kinderen die vragen, worden overgeslagen'. Nou, ik vind het wel stoer dat ze durven vragen, zolang ze maar netjes blijven. Heeft niks met brutaliteit te maken.

Shirley

Opvoeden is dat ze leren dat nee, nee is.

Niet dat je dingen liever kapot maakt dan ze aan een ander gunt, dat is bijna wreed :n

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:45

Ik schrik een beetje van de soms haast sadistische reacties van sommige volwassenen in mijn ogen. Iets wat een ander graag wil hebben kapot scheuren voor diegene zijn ogen, dat vind ik echt niet kunnen. Dat is zo respectloos en doet me denken aan hoe de PSV-supporters met de bedelaars om gingen. Kan niet voor mij.

Hier ook vaak kinderen die ronduit brutaal staan te schooien. Als ze netjes vragen, krijgen ze netjes antwoord (dat ik ze niet heb of niet geef). Heel brutaal antwoord ik niet

Weggeven doe ik ze altijd. Ik leg ze neer op het werk in kantoor of aan een kind wat ik tegen kom en er niet om vraagt. Tijdje terug was een jongetje van een jaar of 10 die spontaan aanbood de boodschappen in te pakken voor iemand in een scootmobiel. Van die mw kreeg hij de spaaractie en ik had er ook nog wat in mijn tas en die heb ik ook gegeven omdat ik hem zo attent vond. er zijn ook echt beleefde kinderen.

Maar dat geschooi bij die supermarkten, het gejengel in de winkel omdat er niet genoeg boodschappen gedaan worden mag van mij stoppen. Ik ontloop die supermarkten ook zo veel mogelijk. Ik rijd er zelfs voor om....

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:45

Die mensen die plaatjes stuk gaan scheuren etc. voor de neuzen van die kinderen lijken mij ook niet de meest stabiele personen, ik bedoel echt gezond gedrag is het niet om een ander opzettelijk te ergeren, zeker niet als het kinderen zijn. Maar waarom zijn die mensen verantwoordelijk voor het aanleren van gedrag bij die kinderen? Ook dan is het aan de ouders om daar wat mee te doen..

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:47

Oh verschrikkelijk die kinderen, word er zo kriegelig van. Ik negeer ze meestal, omdat een simpele nee vaak niet eens volstaat. En daarnaast spaar ik ze voor mijn 24-jarige huisgenoot :j :')

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:50

Amaris schreef:
Oh dan loop ik allaaaanggggg meters verderop.

Dat is hier door de positie van de ingang/uitgang en het hekwerk gewoon weg niet mogelijk. Je bent bij wijze van nog aan het inpakken en ze staan je al toe te schreeuwen of in je kar te kijken. Maar ik bedenk mij net dat die andere AH een andere positionering van het hek heeft, dus dan ga ik daar wel naar toe. Kan ik links het hoekje om ( :+ ), maar toch hé.. Het zou bezopen zijn dat ik dit lastig vallen op deze manier moet oplossen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:52

Chasey schreef:
Ojajoh schreef:

Wat? Serieus? Dat is wel heel triest. :') :') Pfff whaha... wat sneu.

serieus, lees de pagina's hier maar terug....het is ernstig gesteld met sommige :=

Aradis

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:53

Je laat jezelf ook niet echt van je beste kant zien Ojajoh.. Het kan dan wel ernstig gesteld zijn met sommigen met wat voor nut heeft het om dat te herhalen en belachelijk te maken?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:55

Aradis schreef:
Je laat jezelf ook niet echt van je beste kant zien Ojajoh.. Het kan dan wel ernstig gesteld zijn met sommigen met wat voor nut heeft het om dat te herhalen en belachelijk te maken?

Ernstig gesteld in denkwijze ja. Waarom zou ik mij hierin van mijn slechtste kant laten zien dan?
Vind jij het een gezonde manier van reageren tegen kinderen dan?

Aradis

Re: "Heeft u ook dino plaatjes?!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 11:57

Ik zeg niet dat je je van je slechtste kant laat zien, ik zeg dat je jezelf niet van je beste kant laat zien.. Is een verschil he..
En als je mijn bericht hiervoor had gelezen heb ik ook al vermeld dat ik dit geen gezonde manier van reageren tegen kinderen vind.. Maar het helpt ook helemaal niemand iets om maar blijven te herhalen wat voor belachelijk gedrag dat is...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:00

Aradis schreef:
Ik zeg niet dat je je van je slechtste kant laat zien, ik zeg dat je jezelf niet van je beste kant laat zien.. Is een verschil he..
En als je mijn bericht hiervoor had gelezen heb ik ook al vermeld dat ik dit geen gezonde manier van reageren tegen kinderen vind.. Maar het helpt ook helemaal niemand iets om maar blijven te herhalen wat voor belachelijk gedrag dat is...

wel als iemand reageert met : serieus?? Die had het blijkbaar nog niet gelezen en ja dan herhaal ik dat ;)
en ik reageer dus blijkbaar niet op jou persoonlijk. Dus ben ik benieuwd naar je beweegredenen achter de verdediging

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:03

Als we het over opvoeden hebben, dan schort het hier bij sommigen ook nogal. Wat een nare reacties op kinderen. Kinderen die, zoals kinderen kunnen zijn, enthousiast zijn voor een leuke actie. Ik stoor me niet aan ze. Ik stoor me meer aan de ouders die méér plaatjes willen of nare reacties van mensen die een stuk ouder zijn dan die kids.

Ik spaar meestal al voor iemand anders en dat leg ik dan ook netjes uit aan ze. Wat u niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:05

Volgens mij zei ik dat ik die neiging had om ze stuk te scheuren, niet dat ik het deed.
Kwestie van goed lezen :j
Ipv oordelen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:06

Nouja, als ik een slechte dag heb dan kan ik behoorlijk uit mijn slof schieten, maar daarom doe ik dus al geen boodschappen op woensdag- en zaterdagmiddag. :+
Wel vind ik dat het ook echt wel de taak is van de supermarkt om dergelijke overlast te voorkomen of op z'n minst in te dammen, al is het maar om hun klanten te behouden.
Ik zit er gewoon niet op te wachten om belaagd te worden door een stel hysterische koters en als dat vaker gebeurd dan gaat de betreffende supermarkt ook gewoon op de zwarte lijst en kom ik er alleen nog maar als ik echt geen andere mogelijkheid heb.

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:06

Je herhaalt dat plus nog een keer aanhalen dat het ernstig gesteld is met sommigen..

Ik stel me dan altijd een beetje voor dat zo'n kind dan thuis komt en tegen zn ouders zegt "iemand scheurde gewoon de dinoplaatjes doormidden" en dat de ouders dan reageren net als hier "Whaahah wat belachelijk, heel triest, wat is het ernstig gesteld met sommigen" Terwijl je je ook eerst es kan afvragen waarom iemand zo reageert in plaats van gelijk oordelen..
Wat lor1_1984 dus ook een beetje zegt, als ze een slechte dag heeft kan ze schijnbaar uit dr slof schieten, ze houdt er al rekening mee door niet op dagen dat er meer kans is dat er veel kinderen zijn, boodschappen te gaan doen.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 12:11

Ik zie liever die leuke kindjes daar staan dan de standaard daklozenkrant verkoopster die nauwelijk nederlands kan maar die 50 cent van het winkelwagentje zo omgeveer uit je hand zit te kijken. Dan heb ik wel voor ik naar binnen ga al zoiets van hoe kom ik straks ongezien weer die winkel uit. Niet omdat ik arme mensen niks wil geven maar meer dat dat gewoon verwacht wordt.