Deeltijd studenten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

spottedponie

Re: Deeltijd studenten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 08:38

Ik heb nog geen relevante baan voor mijn opleiding, ben aan het omscholen naar docent biologie aan de fontys in Tilburg, en ben werkzaam als ontwerper weg- en waterbouw bij een adviesbureau...
Ik heb ieder jaar gewoon stages die ik moet lopen, en werk daarom dus minder, het is passen en meten, en door beperkt aantal uren stage per week loop ik vaak een langere tijd stage dan eigenlijk gepland is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 09:22

Halloooo.

Ik ga in september mijn eerste jaar voeding en diëtetiek afmaken op de hhs. Door omstandigheden in maart gepauzeerd en straks weer oppakken dus, heb er zin in!

Wel pittig vind ik, omdat je erg streng voor jezelf moet zijn om thuis echt aan de slag te gaan. Wij hadden die 20 uur thuisstudie ook echt wel nodig!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:20

Anoniem schreef:
Ik heb eigenlijk besloten dat her nu niet de tijd is.
Geeft me zo vreselijk veel stress.
Ga toch liever eerst gewoon weer aan het werk, dat zal voor mij al zwaar genoeg worden na de tijd ziekte.
Wil wel na de zomer gelijk met een thuis studie op mbo niveau beginnen, zodat ik me wel
Kan omscholen.
Ben te bang dat ik anders echt weer over mijn grenzen ga en zo weer ziek thuis zit

Moedig besluit DC en heel herkenbaar. Ik ben na mijn BO parttime begonnen, toen ik me beter voelde fulltime gaan werken en pas toen dat goed ging (+ daarnaast huishouden en sporten) had ik genoeg lef om weer te gaan studeren. Als je het gevoel hebt dat je er nog niet klaar voor bent moet je naar dat gevoel luisteren. Probeer echt rustig je belastbaarheid op te voeren, dat heeft tijd nodig. Ik wil je even een virtuele :(:) geven, hopelijk heb je nu na dit besluit wat minder last van stress.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:18

@spottedponie: ik wilde altijd al civiele techniek studeren. Mijn leraar wiskunde raadde het af en dus niet gedaan.

Ook nog overwogen om de master watermanagement te gaan doen in Delft.
De leraar vertelde mij dat ik redelijk aansloot en dat ik prima tussen de studenten zou passen met mijn opleiding.

Een examencoordinator stuurde later een mailtje. Het was een technische opleiding, dus ik moest 54 studiepunten aan vakken zoals hydraulica en wiskunde inhalen. Ik kon dispensatie aanvragen bij de examencommissie, maar zij luisterden toch naar zijn advies :+

Uiteindelijk toch niet gedaan aangezien zo'n traject veel tijd kost

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 18:47

Hoi allemaal!

Het schooljaar staat weer voor de deur, de boeken zijn besteld, achterstallig schoolwerk komt aan bod, nieuwe agenda binnen maar dan....

Ik zoek nog een goede, ruime schoudertas, voor onder de 50 euro. Ik heb wel wat gezien maar dat was allemaal vrij saai, een leuke opdruk mag maar alles wat ik zie heeft echt een hoog kindergehalte. Welke site kan ik het beste raadplegen?

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 22:46

Amandavd schreef:
Hoi allemaal!

Het schooljaar staat weer voor de deur, de boeken zijn besteld, achterstallig schoolwerk komt aan bod, nieuwe agenda binnen maar dan....

Ik zoek nog een goede, ruime schoudertas, voor onder de 50 euro. Ik heb wel wat gezien maar dat was allemaal vrij saai, een leuke opdruk mag maar alles wat ik zie heeft echt een hoog kindergehalte. Welke site kan ik het beste raadplegen?

Waarom wil je perse een schoudertas?? HBO boeken zijn heel zwaar! Ik garandeer je dat je echt last gaat krijgen van je schouder(s) :=

Ik heb een Superdry rugzak aangeschaft. Hele sterke tas :)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 06:29

Lizzyy schreef:
Amandavd schreef:
Hoi allemaal!

Waarom wil je perse een schoudertas?? HBO boeken zijn heel zwaar! Ik garandeer je dat je echt last gaat krijgen van je schouder(s) :=

Ik heb een Superdry rugzak aangeschaft. Hele sterke tas :)

Dit is mijn derde jaar maar mijn tas is versleten haha.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:50

Wat een verschillende studies kom je hier tegen. Leuk!

In september begin ik een extra jaar Oncologie te studeren. 1 volle lesdag per week, 4 modules en na elke module 1 examen. Als verpleegkundige werk ik de overige dagen (80%) op het oncologisch dagziekenhuis.

Ik kijk ernaar uit! Wel een zwaar jaar, maar ik heb mijn opleiding als verpleegkundige ook gedaan in combinatie met fulltime werken dus alles is haalbaar :-)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:26

Dan is een jaar ook nog wel te overzien Witwi. Succes alvast!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 10:33

Anoniem schreef:
Ik heb eigenlijk besloten dat her nu niet de tijd is.
Geeft me zo vreselijk veel stress.
Ga toch liever eerst gewoon weer aan het werk, dat zal voor mij al zwaar genoeg worden na de tijd ziekte.
Wil wel na de zomer gelijk met een thuis studie op mbo niveau beginnen, zodat ik me wel
Kan omscholen.
Ben te bang dat ik anders echt weer over mijn grenzen ga en zo weer ziek thuis zit

Lijkt mij een hele verstandige beslissing. Het is je gezondheid echt niet waard.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:53

Ik ga ook nog op zoek naar een goede tas. Wil inderdaad niet met een Eastpak de klas binnenkomen :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 18:46

Mag ik mij melden? :)
Ik start in september maatschappelijk werk & dienstverlening aan de NHL in Leeuwarden dus. Heb in mijn jongere jaren SPW4 en SPH gestudeerd, maar dit past mij beter. Heb sinds twee jaar een eigen coachingspraktijk en werk al jaren in de zorg met mensen met psychische problemen en/of beperkingen.
Het is voor mij een soort bijscholing dus eigenlijk. Ik denk er veel aan te kunnen hebben, maar dat het door de ervaring in de praktijk ook wel wat makkelijker gaat dan het studeren 18 (!!) jaar terug. :)

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 11:57

Nou hier mogen we morgen beginnen... heb net al wat zitten plannen in mijn agenda, en kom tot de conclusie dat ik al meteen tijd tekort kom... :+)

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:47

Ik heb nog geen echte planning gemaakt, maar deze periode (tot november) heb ik 3 tentamens, 5x college op donderdag en elke week college op woensdag. Relatief rustig dus (lees: enorm veel zelfstudie). Van de colleges op donderdag sla ik er 1 over. Van 20.15 - 21.45 uur op school, betekent dat ik om 22.30 uur met een vol hoofd thuis ben en dat trek ik nog niet. :o Komt bij dat er op die dag ook een tentamen gepland staat om 16.00 uur die ik wil maken, dus de keuze is makkelijk gemaakt.

Oh ja...ik heb mijn boek al open geslagen om deze week vast voorbereidingen te treffen voor het eerste tentamen, maar toen bedacht ik me dat ik nog dingen moest bestellen en toen zat ik zomaar ineens op bokt. :+

suus_pepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 12:56

Een planning heb ik ook nog niet gemaakt, ga ik binnenkort maar eens doen.

Ik heb mijn eerste cursus gehad op Nyenrode. Donderdag mijn eerste werkdag. Er staat alweer vanalles gepland als introductie etcetera..

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:13

Vanavond heb ik mijn eerste kennismaking! Ben benieuwd!

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:19

Woensdagavond heb ik kennismakingsavond. Ben erg benieuwd. Ook hoe de combinatie werk, leren en huishuiden in de praktijk gaat plaatsvinden. Veel plezier en succes iedereen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:34

Ik wens jullie allemaal veel succes!!!

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:55

Succes allemaal.

Ik kwam er vandaag achter dat ik mijn pennen kwijt ben en dat ik nog geen nieuw collegeblok heb gekocht dus vanavond nog snel even via de Action rijden voordat de colleges beginnen. Het rooster ziet er nogal vol uit dus deze week inderdaad maar vast aan een planning beginnen.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 13:56

Ik hoor net dat ik niet morgen begin, maar vanavond :') dus even schakelen zeg maar haha

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:23

Spannend! Ik begin dinsdag 6 september en ben bijna klaar. Heb mijn boeken binnen, laptop en weet wat ik moet voorbereiden. Heb er zin in!

Twijfel alleen of ik niet nog een extra tas nodig heb voor mijn laptop, boeken en eventueel schrijfgerei. Wat doen jullie? En heb 5 boeken, nemen jullie alles mee?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:39

Ik ktijg net te horen dat ik voor het vak van vanavond een stage moet hebben. Die heb ik niet. Dus ik ga gewoon en kijk daarna wel.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:46

@ amandavd APV5 zeker?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:50

Yep spottedponie, dat klopt. Ik heb dat van te voren ook niet nagekeken dus ja. Ik ga gewoon wat info in winnen en dan zie ik wel.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-16 14:51

Wij hebben net nog de keuze gehad om het in periode 3 en 4 op dinsdagavond te volgen en aangezien ik voor dit jaar nog geen stage heb, sla ik vanavond nog even over, heb t nu al druk zat...