Leven met een verslaafde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Benita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:21

Wat een moeilijke maar dappere beslissing. Goed dat je voor jezelf en voor je kinderen kiest. Heel veel sterkte voor de toekomst.

Ik hoop voor je vriend een toekomst zonder die rotzooi.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 00:46

oliebol ts wat heftig. Wat heb jij veel te verwerken van de laatste tijd... je hebt de juiste keuze gemaakt, crack roken en dat Chinezen dat zijn de ergste, kom je nooit meer vanaf. Het zou jou en de kinderen ook erg ongelukkig maken.. Ik wens je heel veel sterkte :(:)

schaduwhero

Re: Leven met een verslaafde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-16 08:18

Bedankt allemaal. Ik hoop ook dat hij daar de rust vindt om er wel vanaf te komen.
We gaan 'vriendschappelijk' uit elkaar. Voor de kinderen gaan we skypen, hij zal af en toe hier komen logeren en wij gaan in de zomer daar heen. Ook omdat ik wil dat de kinderen zijn familie blijven zien.

Hij heeft beloofd elke maand geld te sturen (heeft al werk gevonden daar) maar omdat dat de woorden van een verslaafde zijn, vertrouw ik daar niet op.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 09:32

Wat vreselijk rot voor jullie beiden. Wel vind ik het super goed dat je voor jezelf hebt gekozen, hoe moeilijk ook. Heel veel sterkte !!

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 10:00

Jeetje meid, wat pittig en jammer dat het zo gelopen is.
Heel veel sterkte.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:23

Och TS wat jammer dat het zo is geeindigd zeg! Maar wel een hele knappe stap van je om er nu een punt achter te zetten. Sterkte!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 11:58

Wat ontzettend heftig.. Maar wat dapper dat je voor jezelf en je kinderen hebt gekozen, hoe moeilijk ook. Je hebt een goede keuze gemaakt. Ik hoop dat hem doet inzien dat het zo niet langer kan en hulp zoekt in het land waar hij nu woont.

Heel veel sterkte en kracht toegewenst. :(:)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 12:02

Jeetje wat heftig, maar wat ben jij een moedige sterke vrouw, het is niet niks om deze beslissing te nemen. Ik hoop dat hij je niet met teveel financiële ellende heeft achter gelaten. Heel veel sterkte de komende tijd, het zal moeilijk zijn, maar je hebt er toch al grotendeels alleen voor gestaan dus je kan het!

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:31

Hier een stille meelezer.
wat een bewondering heb ik voor je hoe sterk je bent en hoe goed je het hebt geprobeerd!

Jammer dat het dan zo afloopt, vind het heel knap ook dat je deze beslissing neemt omdat je nog van hem houd.
Maar ik denk zeker de juiste keuze!

Sterkte in deze periode, voor jou/jullie komt het geluk wel weer!

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 19:40

Heftig hoor. Wens jullie veel wijsheid ne sterkte en uiteraard staat mijn pb open als je even je hart wilt luchten. Lost niet op maar lucht misschien wel op

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:05

Je bent een blijft een held. Omdat je het geprobeerd hebt, maar ook omdat je de ballen hebt om te zeggen dat het nu genoeg is. Groot respect voor.

Goed dat jullie het samen en met de kinderen op kunnen lossen. Ook daarvoor groot respect. Ik hoop dat je, als het straks allemaal achter de rug is, wel even bij kan komen. :(:)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 20:09

Wat verdrietig dat het zo is gelopen.
Maar wat knap dat je voor jezelf en de kinderen op komt.
Hopelijk doet zijn thuisland goed voor hem en kan hij daar afkicken.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:10

dit is zo'n moment dat ik die stronteigenwijze, zelfingenomen verslaafden de nek wel om kan draaien....
Wat een ongelofelijke stomme sukkel.

Veel sterkte met je besluit, en je zult het nu nog niet kunnen geloven....maar je bent veel beter af zonder.

Los je eigen stukje op, waarom je op iemand met deze problematiek valt en ga desnoods in een zelfhulpgroep voor mensen met verslaafde partner, voor jou gaan de leuke kerels straks in de rij staan.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:18

Oh TS! Wat Tot voor je maar wat een dappere beslissing joh!

Mag ik vragen of zijn thuisland ver is?

Wat verdrietig en wat een eikel!

hou je de deur op een kier wanneer hij wel clean kan zijn en blijven?

Heel veel sterkte! Dit verdienen jij en de kinderen niet!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:28

Sterkte in deze zware tijd Y;(

Je hebt er alles aangedaan dus jou valt echt niets te verwijten.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 21:34

schaduwhero schreef:
Bedankt allemaal. Ik hoop ook dat hij daar de rust vindt om er wel vanaf te komen.
We gaan 'vriendschappelijk' uit elkaar. Voor de kinderen gaan we skypen, hij zal af en toe hier komen logeren en wij gaan in de zomer daar heen. Ook omdat ik wil dat de kinderen zijn familie blijven zien.

Hij heeft beloofd elke maand geld te sturen (heeft al werk gevonden daar) maar omdat dat de woorden van een verslaafde zijn, vertrouw ik daar niet op.

Beloof je kinderen niet teveel TS, je weet niet hoe het gaat lopen en of alles nagekomen kan en gaat worden.

Heel veel sterkte met de situatie.

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:26

he bah! Jij hebt het beste gedaan voor hem wat je ooit zou kunnen doen, en dat is hem loslaten en zijn eigen weg laten gaan in de verslaving. Ooit komt er een dag dat hij fris en fruitig aan de deur staat en jou de gelegenheid geeft hem te vertellen wat hij je aangedaan heeft, waarna hij oprecht spijt zal betuigen, of je hoort dat hij overleden is. Iedereen hoopt op het eerste! Dit is het beste wat jij ooit voor hem heb kunnen doen, het is aan hem nu om zijn leven de invulling te geven die hij wil. Zijn keuze.

Ik vind je moedig, want het is verdomd moeilijk om iemand waarvan je houd wetende dat hij "naar de klote" zal gaan zonder jou of ander vangnet uit je leven te bannen en voor jezelf en je gezin te kiezen dat is heel moedig.

Een ding moet je onthouden, met een verslaafde valt niet te leven, je kan hem niet redden als hij niet gered wil worden. Hij is er nu nog niet aan toe, en iedereen hoopt dat hij dat ergens een keer in de toekomst wel is.

Ook vind ik het fijn dat jullie in goed overleg uit elkaar gaan, nog wel! Want hier komt die weer, hij blijft een verslaafde in actief gebruik en die doen rare dingen, zijn onbetrouwbaar, onberekenbaar en heel wispelturig.

Hij gaat straks smeken om niet weg te hoeven, echt geloof me maar want hij weet donders goed dat hij niet voor zichzelf kan zorgen, niet hier en niet in zijn thuisland. En dan gaat hij beloven, huilen, smeken, boos worden, dreigen met zelfmoord en ga zo maar door. Bereid je er maar op voor en speel alle mogelijke scenario's door je hoofd opnieuw en opnieuw totdat je zeker weet dat je in alle gevallen weet hoe je moet reageren en antwoorden. Ik hoop dat dit jou bespaard blijft, maar van elke verslaafde die ik ken die door een "scheiding" zijn gegaan is het zo gegaan, het is de ziekte. Een eng spelletje tussen gevoel, verstand en zucht naar gecombineerd met zelfdestructie.

Ik heb met je te doen, maar ik vind je het mooiste mens van de wereld om dit kado aan hem te geven, hiermee geef je hem de kans rock bottom te raken en misschien wel de drive te vinden om clean and sober een leven te leiden met moed hoop en vertrouwen.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 22:58

Heftig allemaal ts, heel veel sterkte!

schaduwhero

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-16 08:26

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes, dat doet me enorm goed!

Hij laat mij wel achter met wat financiële ellende, waardoor ik in de schuldhulpverlening zit de komende jaren. Niet leuk, maar ik weet dat ik daar weer uitkom.

Zijn thuisland is in Europa, op 3 uur vliegen. Niet heel ver weg dus.

Danzz, bedankt dat je mogelijke situaties schetst, ik weet nog steeds niet goed wat ik kan verwachten soms.

Mijn ex heeft gevraagd of er een kans in zit dat ik na een tijd bij hem kom wonen met de kinderen, maar dat heb ik afgehouden. Naast dat ik hem geen hoop wil geven, wil ik nu niet nadenken over alles opgeven voor hem en het leven van de kinderen nog meer overhoop gooien. Ik weet dat ik sterk genoeg ben om het alleen te redden, en wil niet meer leven met die leugens en zorgen.

Al is het deze week wel heel erg moeilijk. Ik hou nog steeds van hem, en neem het hem kwalijk dat hij het heeft stukgemaakt. Hopelijk wordt het emotioneel wat rustiger als hij weg is.

Nogmaals bedankt allemaal.

Bokker13579

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 08:56

Jeetje TS sterkte.. wat stom dat jij nu achterblijft met alle ellende.. Dikke knuffel!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:08

Ik vind je dapper!

Ik hoop zo voor jou dat hij zijn afspraken nakomt.

woont zijn familie wel in de buurt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:25

Och wat een verhaal.... WT een wending.....

En mijn hemel, wat ben JIJ sterk!!!
Wat doe jij dit goed zeg!!

Jij komt er wel, dat weet ik zeker.
Zo krachtig, zo sterk, zo vastberaden, zo nuchter. Echt waar... Jij komt er wel.

Als je ergens hulp mee kunt gebruiken.... Kan je altijd pb-en!

_Milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 09:33

Wat ben jij sterk TS echt diep respect.
Heel veel sterkte gewenst de aankomende tijd

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-16 14:18

IMJ schreef:
Ik vind je dapper!

Dat ja :j :j :j

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 17:04