[ENQ] Mannen kijken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:18

Goof schreef:
Telpeva schreef:
en toen kwam ik op het einde ook nog die vraag tegen over m'n cyclus... grappig joh, zou dat er misschien nog iets mee te maken hebben?

Het is een bekend gegeven dat je op verschillende momenten in je cyclus op (totaal) verschillende type mannen valt. Dat is niets nieuws ;)

Wat gebeurt er dan als je de pil vaak lang door slikt en er weinig nog van je cyclus over is? :p waar blijf je dan in hangen? Ben ik wel benieuwd naar haha.

Goof

Re: [ENQ] Mannen kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:25

Zeg, niet te moeilijke vragen stellen he :+

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 13:30

Haha oeps! misschien is er wel een andere Bokker die daar een idee over heeft :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 15:18

Och voor mij is dat nieuw :D daar had ik nog niet eerder over gelezen in elk geval, leuk om te weten!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 15:20

Bij het slikken van de pil denkt je lichaam dat je zwanger bent (of mis je in ieder geval de vruchtbare periode), waardoor je liever een zorgzame partner hebt dan een macho partner. Dit is ook zo tijdens je onvruchtbare periode van je cyclus. Ben je vruchtbaar gaat de voorkeur juist meer naar het super mannelijke/macho type. Dat is in ieder geval de gedachte achter veel onderzoeken.

Er is ook leuk onderzoek gedaan met lichaamsgeur, we kunnen namelijk ruiken of iemand een heel gelijkwaardig of heel verschillend immuunstelsel heeft. Vaak kiezen wi onbewust een partner met een verschillend immuunsysteem om zo sterke kinderen te kunnen krijgen. Wanneer je echter de pil (of echt zwanger bent) gebruikt heb je vooral behoefte aan het vormen van een sterke 'familie' zodat je niet alleen voor het kind moet zorgen en zoek je juist een partner met een gelijk systeem omdat je dat associeert met gezin/familie.

Gruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 16:28

mooney schreef:
Bij het slikken van de pil denkt je lichaam dat je zwanger bent (of mis je in ieder geval de vruchtbare periode), waardoor je liever een zorgzame partner hebt dan een macho partner. Dit is ook zo tijdens je onvruchtbare periode van je cyclus. Ben je vruchtbaar gaat de voorkeur juist meer naar het super mannelijke/macho type. Dat is in ieder geval de gedachte achter veel onderzoeken.

Er is ook leuk onderzoek gedaan met lichaamsgeur, we kunnen namelijk ruiken of iemand een heel gelijkwaardig of heel verschillend immuunstelsel heeft. Vaak kiezen wi onbewust een partner met een verschillend immuunsysteem om zo sterke kinderen te kunnen krijgen. Wanneer je echter de pil (of echt zwanger bent) gebruikt heb je vooral behoefte aan het vormen van een sterke 'familie' zodat je niet alleen voor het kind moet zorgen en zoek je juist een partner met een gelijk systeem omdat je dat associeert met gezin/familie.

Mijn persoonlijke ervaring sluit hier he-le-maal op aan :') ! Ik viel altijd regelmatig op macho types maar sinds ik de pil doorslik ben ik toch meer de lieve-jongens kant op gegaan. Die switch was bij mij echt heeel duidelijk, en ik vind het interessant om er zo'n heldere verklaring over te lezen!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:20

mooney schreef:

Ah dat is wel bijzonder want ik val juist op mannen met een super mannelijk uiterlijk. Tattoos, piercings en baardjes zie ik graag :') Popi-jopies heb ik dan wel weer een afkeer tegen.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-16 20:28

Thesserd schreef:
mooney schreef:

Ah dat is wel bijzonder want ik val juist op mannen met een super mannelijk uiterlijk. Tattoos, piercings en baardjes zie ik graag :') Popi-jopies heb ik dan wel weer een afkeer tegen.

Dat kan ook binnen de theorie ook heel goed hoor, dat zoeken naar type gebeurd ook onbewust namelijk. En je onderbewuste 'kijkt' voornamelijk naar dingen zoals kaakbreedte, symmetrie etc om een inschatting te maken voor dat soort eigenschappen.
Tattoos, piercings etc zijn geen inschatting voor de kwaliteit van iemands genen en staan daarom niet onder selectie in het proces van evolutie.
Dan kan jij het 'rationaal' gezien nog wel aantrekkelijk vinden natuurlijk.

En natuurlijk heb je altijd uitzonderingen nodig die de regel bevestigen :) .

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 20:44

Aha. Wel interessant zeg :D Leuk onderzoek!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 18:31

*\o/* Iedereen nogmaals bedankt, mede dankzij jullie inzet hebben wij vandaag de prijs voor de beste presentatie gekregen.

Jullie mogen digitaal meesnoepen:
Afbeelding

Donderdag leveren we het verslag in, daarna zal ik de resultaten voor jullie samenvatten en in het topic plaatsen :)

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 18:41

Gefeliciteerd!

Leuk. En lekker, en dan bedoel ik niet bepaald per se die kerels....

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-16 17:54

Leuk om te horen, gefeliciteerd!