Kelly_J schreef:Ik vind het kunnen zolang de één niet een ouder van de ander zou kunnen zijn (qua leeftijd).
Geef eens een goed argument daarvoor?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KimD schreef:Goof schreef:
Dat was je docent op de middelbare school ...
Ook dat hoor je wel vaker, maar ook daar hoeft het leeftijdsverschil niet altijd groot te zijn.
Daarbij heb ik daar ook niet zo'n problemen mee. Het is alleen jammer dat het bij wet niet mag.
DatBenIkNou schreef:Eline_S_S schreef:Zolang je maar gelukkig bent vind ik. Ik ben bijna 16 en heb totaal niks met leeftijdgenoten. Voel me veel ouder qua denken en doen en ga dan ook met oudere mensen om. Zo is mijn vriend 4 jaar ouder, en mijn beste vriend 8 jaar ouder. Mijn zus is 20 en ga met zo'n beetje dezelfde mensen om als zij gaat. Ook heb ik ooit eens bijna iets gehad met een vent van 9 jaar ouder, maar dat vond ik net iets te
Dus je bent nog 15 en hebt een 'relatie' gehad met een man van 9 jaar ouder? Dat is ronduit strafbaar...
Gianti schreef:Ik snap niet wat iemand van 24 ij meisje van 15 ziet...
Lusitana schreef:Gianti schreef:Ik snap niet wat iemand van 24 ij meisje van 15 ziet...
Misschien niet in alle meisjes van 15, maar in DIE PERSOON en dan valt de leeftijd weg.
Daarbij zijn pubers, vooral meisjes, ook nog eens gewoon op hun aantrekkelijkst. De lippen zijn dan vol, er zit pubervet op de juiste plaatsen, borsten zijn stevig...
Het is de leeftijd waarin ze geslachtsrijp zijn en natuurlijk komen de mannen daar instinctief op af.
Het is zuiver door (witte) cultuur en maatschappij dat mensen het raar vinden dat oudere mannen daar ook in mee doen. Dat is bij volken die in de natuur leven en meer op hun instincten afgaan weer helemaal geen probleem.
Het is bij liefde zo dat iemand echt niet er op uit gaat van "vandaag ga ik eens iemand van die leeftijd zoeken."
Nee, je wordt aangetrokken door iemand. Dat kan langzaam gaan of plots, er slaat een vonk over en je wilt altijd bij elkaar zijn. Daar heeft leeftijd niks mee te maken.
Goof schreef:Vind jij het een gezonde situatie als een docent verliefd wordt op een pubermeisje/ puberjongen?
Lusitana schreef:Goof schreef:Vind jij het een gezonde situatie als een docent verliefd wordt op een pubermeisje/ puberjongen?
Verliefd worden komt voor, wat je er mee doet is een tweede.
Het kan wederzijds zijn en ik heb hier ooit eens een arikel gelezen over dat soort relaties.
In 9 van de 10 gevallen had de leerling de leraar verleid en ze waren allemaal later alsnog een relatie aangegaan.
Soms gingen ze daarvoor naar een andere school, zodat het hun eigen leraar (leerling) niet meer was, soms wachtten ze tot ze afgestudeerd waren.
Degenen die niet door waren gegaan waren niet in dat onderzoek betrokken geloof ik, in elk geval was de focus op mensen die al een langdurige relatie hadden die op school was begonnen.
Het mag niet omdat het onder machtsmisbruik valt, maar het werkt soms dus wel gewoon.
Gianti schreef:Geen haar op de hoofd van mijn vrienden om met een 15 jarige meid tr gaan. Het is nog op zo veel vlakken een kind. Hoe volwassen voor leeftijd is, je kan geen gelijkwaardige relatie opbouwen.
Goof schreef:Eigenlijk was dat niet mijn vraag.
Vind JIJ het een gezonde situatie om als volwassen persoon, in de functie van docent, verliefd te worden op een puber, een kind (want meer is het niet)?
Ik werk in het middelbaar onderwijs en ik zou, als dit een collega zou overkomen echt 0,0 begrip kunnen opbrengen namelijk.
Volwassenen met kinderen? Nee. Simpel. Vanuit de puber kan ik het begrijpen, maar een volwassene die op een kind verliefd wordt? Dat vind ik zorgelijk.
Lusitana schreef:Je vraag is ook beantwoord. Iedereen kan verliefd worden op iedereen. Dat heb je namelijk niet in de hand. Iets met sex feromonen enzo.
Wat je er mee doet is een tweede.
Santos_05 schreef:Lusitana schreef:Maar gezond? Hopelijk begrijpen mijn dochters dat een man die je vader had kunnen zijn (verschil van 20+) niet een gewensde partner is. Je loopt tegen zoveel problemen aan. Wat bij 20 - 40 misschien leuk lijkt, maar 60-80 toch wel heel moeilijk kan zijn, naast alle dingen die je al overwonnen hebt. (en je zelf nog 7 jaar moet werken en je man al 13 jaar bij huis is, dus genieten van jullie gezamelijk pensioen zal er nooit in zitten)
Tsja, mijn opa overleed toen hij 62 was. Nog niet met pensioen dus. Mijn oma heeft hem ver overleefd, was 1,5-2 jaar jonger en is 89 geworden. Ook niet echt kunnen genieten van een gezamelijk opgebouwd pensioentje.
In mijn directe omgeving nog zo'n voorbeeld waar de man kort na 65 is overleden en vrouw die ietsje jonger was inmiddels 82 is.
Garanties krijg je nooit in je leven.Citaat:Met het motto 'zorg dat je als vrouw je eigen leven op de rit hebt en niet afhankelijk bent van een man' zullen ze hopelijk hun eigen bewuste keuzes gaan maken en niet alleen door kado's/aandacht verblind worden.
DatBenIkNou schreef:En dus moeten we dat goedkeuren Lusitana? Want dan krijgen ze ook 'Liefde' dus dan is het goed? Volgens mij zijn liefde en lust toch 2 verschillende dingen. Zo'n tienermeisje kan helaas behoorlijk beschadigd raken in zo'n scheve verhouding.
Ik vind dat overigens een heel andere situatie en ben het met eerder posters eens dat de leeftijd waarop je elkaar ontmoet erg bepalend is hierin. Onze beste vrienden schelen 14 jaar, zijn 40 en 54 en daar merk of zie je echt niks van. Kennen elkaar zo'n 15 jaar dus waren 25 en 39. Dat vind ik echt heel anders dan 15 en 29 zijn.