Lastige relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:49

MareVeer schreef:
Misschien erg hard maar; rennen meid, huiswaarts en neem je poezenbeesten lekker mee. Je klinkt als een leuke, enthousiast persoon, die de ware nog wel tegenkomt ;)
Hoe dan ook, succes en sterkte met welke beslissing je ook maakt..

Ianrowan2009 schreef:
Jeetje meid! :(:)
Als advies wil ik je toch meegeven: kies voor je eigen geluk! En of dat nou bij je vriend is of toch ergens anders, kan alleen jij bepalen. ( in je verhaal vertelde je het eigenlijk al )
Luister naar je onderbuikgevoel! Trekken aan een dood paard moet je echt niet willen. Heeft ook geen zin.
Volgens mij ben jij een hele leuke en spontane meid, die nog helemaal niet klaar is om voor de rest van haar leven te gaan zitten spinnenwebben op de bank.
Nogmaals, kies voor je eigen geluk! Xx

shilady schreef:
Dit zou ik zeggen tegen jou vriend :evaw:

Ragdollcat schreef:
Wat een onzin met dat je niet weet wat je ermee aan moet.

Natuurlijk weet je het en dat zeggen jouw woorden ook.

Weg ermee met die kwal en ga genieten van je leven............

Zoals ik het lees, is het totaal niet en helemaal geen leuke vriend.

Avalanche81 schreef:
Klinkt idd als een narcist, en dat zijn geen leuke mensen.......

*knip*
Mijn ex manipuleerde mij met de liefde voor mijn honden, maar jouw liefde mag NOOIT als wapen tegen je gebruikt worden. Jouw realiteit staat niet ter discussie. Jouw grenzen staan niet ter discussie. Het feit dat je het steeds moeilijker vindt je grenzen aan te geven...... RED FLAG!!!!

A3a1 schreef:
Deze meneer heeft hulp nodig, professionele hulp.

Maar persoonlijk zou als de gesmeerde bliksem mijn biezen pakken.

A3a1 schreef:
Flowery schreef:
Ben ik de enige die het raar vindt dat hij dronken móét worden? Als je weet dat je zo doet met wat glaasjes te veel op, drink je toch gewoon minder? :?

Nee je bent niet de enige.
Maar dat maakt imo juist dat je beter je biezen kunt pakken en wegwezen.
Alcoholisten slepen hun hele omgeving mee in hun misère.
En als puntje bij paaltje komt gaat iedereen in therapie....behalve....
Uitzonderingen daargelaten.

NiNa_14 schreef:
En dan heb ik nog lang niet alle reacties gepakt ;)

Dat die reacties er zijn, betekent natuurlijk niet dat TS zich daardoor heeft laten beïnvloeden. TS komt op mij over als iemand die echt niet in 7 sloten tegelijk loopt. Het blijft uiteindelijk haar keuze en zo te zien staat ze er niet in haar eentje voor dankzij de steun van haar familie.

NiNa_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 09:54

Jolien87 schreef:
NiNa_14 schreef:
En dan heb ik nog lang niet alle reacties gepakt ;)

Dat die reacties er zijn, betekent natuurlijk niet dat TS zich daardoor heeft laten beïnvloeden. TS komt op mij over als iemand die echt niet in 7 sloten tegelijk loopt. Het blijft uiteindelijk haar keuze en zo te zien staat ze er niet in haar eentje voor dankzij de steun van haar familie.

Ik beweer ook nergens dat de TS geen eigen beslissingen kan nemen.
Wat ik kwalijk vind is dat sommige mensen enorm overtrokken reacties plaatsen aan de hand van een bericht. ;)

On topic: TS, Heel veel succes met de keuze die je moet gaan maken (of misschien al gemaakt hebt inmiddels).

Isabel

Re: Lastige relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:12

Wat een lastige situatie TS. Het lijkt erop alsof je weet dat je niet bij hem hoort, maar uit een soort van gewoonte/vertrouwd gevoel bij hem blijft. Heel verstandig dat je nu naar je ouders bent gegaan, dan kun je rustig nadenken. Een goed gesprek met hem is misschien ook niet verkeerd, ook over je toekomst etc.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 10:19

Jolien87 schreef:

Ook dat zijn conclusies die je eigenlijk niet zomaar kan trekken op basis van een paar postjes. Maar omdat het positief is zal niemand daar snel over vallen, vermoed ik zo. Misschien is ts wel ontzettend labiel en hangt ze sterk op de meningen van anderen en haar familie. Je weet het allemaal niet, daarom is het gepast om voorzichtig te zijn met dergelijke opmerkingen die gequote zijn :)

Om voorgaande reden ben ik ook weinig positief over het überhaupt plaatsen van je relatieproblemen op internet, maar dat geheel terzijde dan. Dat is leuk bij een klein probleempje met een meningsverschil, maar niet bij de vraag moet ik weg gaan, blijven of vul maar in...

Ik hoop voor ts dat ze iig rustig kan nadenken de komende periode.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 11:04

Sammie schreef:
Jolien87 schreef:

Ook dat zijn conclusies die je eigenlijk niet zomaar kan trekken op basis van een paar postjes. Maar omdat het positief is zal niemand daar snel over vallen, vermoed ik zo. Misschien is ts wel ontzettend labiel en hangt ze sterk op de meningen van anderen en haar familie. Je weet het allemaal niet, daarom is het gepast om voorzichtig te zijn met dergelijke opmerkingen die gequote zijn :)

Om voorgaande reden ben ik ook weinig positief over het überhaupt plaatsen van je relatieproblemen op internet, maar dat geheel terzijde dan. Dat is leuk bij een klein probleempje met een meningsverschil, maar niet bij de vraag moet ik weg gaan, blijven of vul maar in...

Ik hoop voor ts dat ze iig rustig kan nadenken de komende periode.

Daarom zeg ik ook dat ze zo op mij overkomt, ik beweer niet dat het dan ook daadwerkelijk zo is. Hoe het daadwerkelijk is, valt inderdaad moeilijk achter te komen op deze manier.

Malyma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 15:49

Sammie schreef:
Ervaring? Lees het topic en diverse reacties eens door :=

Ik heb het hele topic ook gelezen, alleen de namen niet onthouden bij de reacties. Over mijn eerste reactie op dit topic naar TS heb ik, serieus, meer dan 25 minuten gedaan om die paar regeltjes te typen, als het geen 3 kwartier was. Ik dacht dat je vond dat ik makkelijk praten had :o

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:08

Ik zou er een topic over openen Sammie, je komt nl in elk topic reacties tegen die je zelf nooit geplaatst zou hebben.
Dit is het risico wat je neemt als je een topic opent. Natuurlijk is het aan een ieder die reageert om dit met de beste intentie en doordacht te doen. Misschien is dit ook wel gebeurt. We zijn nl allemaal anders en kijken anders tegen zaken aan.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 08:25

He TS, hoe gaat het er de laatste dagen mee?

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 13:02

Hee allemaal, dat ik nu bij mijn ouders zit is niet omdat bokkers mij dit hebben aangepraat oid. zowel ikzelf als mensen uit mijn omgeving wisten dat dit niet langer zo door kon gaan. Ik heb de relatie meerdere keren kansen gegeven en ik zeg niet dat het een slechte jongen is ik zeg alleen dat we samen problemen hebben.
Ik heb dit op bokt gezet in de hoop mensen te spreken die de situatie herkennen en hoe zij hebben gehandeld. Dit omdat niemand in mijn omgeving zo'n soort relatie heeft en ik elke keer wel iets goeds in hem zag om door te gaan.

Het weekendje weg was erg fijn :) in het begin erg moeilijk want zoals ik eerder aangaf dat mijn vriend met mij juist nooit wat wil doen ging hij nu die dagen dat ik weg was wel naar een festival en uit tot s'ochtends vroeg. Wat ik niet erg vind alleen wel confronterend dat hij dat met mij nooit wil, en als we wat doen hij dan altijd erg boos word of wil dat ik niet uitga.

Ik ga morgen met hem praten hij wil het allemaal erg graag nog een kans geven al kwam ik dit weekend tot het besef dat we vorig jaar precies op hetzelfde punt hebben gestaan dus ik ben bang om hem weer een kans te geven ook zullen mijn ouders hem erg moeilijk kunnen accepteren. Die hebben helaas een beetje te horen gekregen wat hij mij in een dronken bui genoemd heeft en gedaan heeft van een vriendin van me.

Dit maakt het moeilijker om hem nog een kans te geven als niemand er achter staat, ik weet dat je voor jezelf moet kiezen maar mijn vrienden en vooral familie betekenen wel heel veel voor me.

Nogmaals het is dus echt niet dat ik door bokt meteen beslissingen zal nemen het is gewoon fijn om iets te horen van mensen van buitenaf en ik wil met dit topic helemaal niet m'n vriend heel slecht neerzetten en mezelf heel goed.. ik ben/was gewoon benieuwd naar of mensen dit herkennen en ze er of wel of niet uit zijn gekomen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:04

Maar meis, als je vorig jaar op hetzelfde punt hebt gestaan, hoe groot acht je dan de kans dat het deze keer wel goed gaat? Jullie passen gewoon niet bij elkaar, dat zeg je zelf.

Denk aan jezelf :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:14

Tja hoeveel laatste kansen moet je iemand geven?

Hoe voel jij je zonder hem?
Kan je weer jezelf zijn?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:16

Ik lees dat hij het nog een kans wil geven, maar wat wil je zelf? En dan bedoel ik wat je écht wil, niet omdat hij het wil of familie en vrienden het niet willen?
Ik vind het nogal bijzonder dat hij nu jij weg was wel opeens op pad gaat, het lijkt er dus vooral om te gaan dat hij niet wil dat jíj weg gaat. Niet een erg gezonde situatie lijkt me...

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-16 13:18

Ja ik voel me ergens wel fijn zo bij m'n ouders. Het weekend gingen we ook kanoen en mountainbiken enzo en ik weet ook dat hij dit allemaal niet heel leuk had gevonden. Dus was ook wel fijn dat ik daar gewoon lekker zelf kon doen wat ik wilde en met de familie leuke dingen kon doen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:21

LufPony schreef:
Hee allemaal, dat ik nu bij mijn ouders zit is niet omdat bokkers mij dit hebben aangepraat oid. zowel ikzelf als mensen uit mijn omgeving wisten dat dit niet langer zo door kon gaan. Ik heb de relatie meerdere keren kansen gegeven en ik zeg niet dat het een slechte jongen is ik zeg alleen dat we samen problemen hebben.
Ik heb dit op bokt gezet in de hoop mensen te spreken die de situatie herkennen en hoe zij hebben gehandeld. Dit omdat niemand in mijn omgeving zo'n soort relatie heeft en ik elke keer wel iets goeds in hem zag om door te gaan.

Het weekendje weg was erg fijn :) in het begin erg moeilijk want zoals ik eerder aangaf dat mijn vriend met mij juist nooit wat wil doen ging hij nu die dagen dat ik weg was wel naar een festival en uit tot s'ochtends vroeg. Wat ik niet erg vind alleen wel confronterend dat hij dat met mij nooit wil, en als we wat doen hij dan altijd erg boos word of wil dat ik niet uitga.

Ik ga morgen met hem praten hij wil het allemaal erg graag nog een kans geven al kwam ik dit weekend tot het besef dat we vorig jaar precies op hetzelfde punt hebben gestaan dus ik ben bang om hem weer een kans te geven ook zullen mijn ouders hem erg moeilijk kunnen accepteren. Die hebben helaas een beetje te horen gekregen wat hij mij in een dronken bui genoemd heeft en gedaan heeft van een vriendin van me.

Dit maakt het moeilijker om hem nog een kans te geven als niemand er achter staat, ik weet dat je voor jezelf moet kiezen maar mijn vrienden en vooral familie betekenen wel heel veel voor me.

Nogmaals het is dus echt niet dat ik door bokt meteen beslissingen zal nemen het is gewoon fijn om iets te horen van mensen van buitenaf en ik wil met dit topic helemaal niet m'n vriend heel slecht neerzetten en mezelf heel goed.. ik ben/was gewoon benieuwd naar of mensen dit herkennen en ze er of wel of niet uit zijn gekomen.

Tja, je geeft eigenlijk zelf het antwoord al. Zonder jou erbij wil hij wel leuke dingen doen. Dus met jou heeft hij geen zin aan want dan is hij veel te druk om te zorgen dat je geen aandacht van andere mensen krijgt, ergo, meneer heeft last van hoog oplopende jaloerse gevoelens en wil je absoluut niet delen. Praten is goed maar misschien is het een slimme optie om heel duidelijk te zijn en te eisen dat hij eens met iemand gaat praten die hem kan helpen zijn gevoelens in goede banen te leiden. Jij hebt bij hem maar één recht en dat is het aanrecht, tussen de muren van jullie huis kan hij normaal en lief doen, daarbuiten zijn zoveel bedreigingen dat hij dat op jou botviert. Doe je hier niets aan en ga je er in mee dan kun je er ook echt van op aan dat je je woning meer van de binnenkant zult zien dan je lief is. Daarbuiten heb je geen leven omdat je continue in je achterhoofd denkt wat hij zal vragen/doen wanneer je weer thuis komt. En dat hoeft niet uitgaan te zijn of een avondje bij een vriendin, zelfs boodschappen halen of naar je paard zal op een gegeven ogenblik voor problemen zorgen.
Klinkt misschien overtrokken maar aangezien mijn eerste vriendje precies hetzelfde deed weet ik helaas waar je het over hebt.
Bij ons barste de bom op een bruiloft, om tien uur s'avonds werd ik aan mijn arm naar buiten gehaald. Na een tirade over hoe ik het in mijn hoofd haalde om met een andere man (de bruidegom) te dansen was het voor mij over en uit. Bij thuiskomst (woonde nog bij mijn ouders) heb ik de deur open gedaan en hem verteld dat het over en uit was. Gelukkig geen problemen gehad, wel een jankende vent aan de deur en bossen bloemen enzenz. Uiteindelijk heb ik hem gevraagd welk deel van het woordje NEE hij niet begreep. Meneer is zijn verdriet gaan verdrinken en nooit weer iets van vernomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 13:28

TS, het gaat niet om wat je ouders vinden of wat hij wil. Of van bokt vindt. Het gaat om wat jij wilt. En wat jij niet meer wilt.

Ik ben zo benieuwd: als je denkt over hoe je leven er over een half jaar uitziet, hoe ziet dan je toekomstplaatje eruit? Hoe wil jij dat graag? Hoe vul jij dan je tijd in? Welke dingen zijn belangrijk voor je? Hoe zien je sociale contacten eruit? Wat wil je gaan ondernemen? Heb je bijvoorbeeld plannen voor werk, reizen, opleiding of andere dingen waar je van droomt? En hoe ziet voor jou een fijne relatie eruit (ongeacht met wie dat is)? En wat verwacht je van een partner als je denkt aan je toekomstplannen?

En welke dingen wil je absoluut niet meer? Wat wil je voorgoed achter je laten? Wat wil je absoluut niet meer in een relatie?

Ik denk namelijk dat als je dat voor jezelf helder hebt en voor ogen houdt, je veel sterker in je schoenen staat. En dat kan je helpen in je gesprek morgen. Dan gaat het namelijk niet meer over wat je ouders willen, of wat je vriend wil, maar over wat jij wilt met je leven.

Misschien helpt het om het eens voor jezelf op te schrijven. Gewoon heel eerlijk op papier zetten wat jij van je toekomst verwacht.

Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:48

Hoe gaat het intussen, TS?

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 15:27

Hee Safina, ik heb die vragen die je stelde voor mezelf opgeschreven en dat maakte alles nog duidelijker voor mezelf! Bedankt daarvoor :) ik woon nu weer bij mijn ouders en heb m'n kamer daar weer opgeknapt. Ik voel me erg fijn soms wel wat alleen want mijn ouders zijn nu op vakantie en mijn broertje zit in de marine. Maar ik merk echt dat dit het beste is. Vooral dat ik me niet de hele tijd zorgen hoef te maken :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:33

Fijn dat het goed gaat.
Jullie zijn dus echt uit elkaar?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 16:01

TS aan de hand van jou berichten heb je al ene beslissing genomen en kan je daarmee alleen maar het beste wensen.

Wat jij omschrijft in de OP is voor mij heel herkenbaar en je had nog 100.000x kunnen praten en beiden beloven beter je best te doen en aanmodderen (zoals ik 10j gedaan heb). Maar er staan veel zaken in je verhaal en ook in je latere reacties, waaraan je zien/weten dat het op langere termijn nooit goed kan komen.
Iemand die dronken wordt en dan je vernederd en agressief is, toont imo zijn ware aard en na verloop van tijd, kwetsen die voorvallen dieper/harder dan een lief woord, een knuffel en een kus kunnen verzachten/helen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:45

LufPony schreef:
Hee Safina, ik heb die vragen die je stelde voor mezelf opgeschreven en dat maakte alles nog duidelijker voor mezelf! Bedankt daarvoor :) ik woon nu weer bij mijn ouders en heb m'n kamer daar weer opgeknapt. Ik voel me erg fijn soms wel wat alleen want mijn ouders zijn nu op vakantie en mijn broertje zit in de marine. Maar ik merk echt dat dit het beste is. Vooral dat ik me niet de hele tijd zorgen hoef te maken :)

Graag gedaan. :)

Ik hoop dat je je snel wat minder alleen voelt. :(:) En dat je weer ruimte hebt om te gaan voor de dingen die belangrijk voor je zijn in het leven.

LufPony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-16 13:46

Ja we zijn echt uit elkaar. Ik ga zo m'n katten ophalen :) denk dat ik dan echt rust heb. Ja is ook zo petitparis de stap zetten was moeilijk maar inderdaad dat aanmodderen heeft geen nut.

Dankjewel Safina :)

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 20:00

Mooi dat je de katten kan ophalen! Geeft weer rust.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:46

Hij geeft je niets dat een ander je niet ook kan geven.

Wat doe je daar nog?
Pak je biezen en leef je leven!:)

Edit: lees dat het uit is, goedzo :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:17

Toppertje. Trots op je meid! Goed gedaan!

CharlotteBM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:29

Ik kom net binnenvallen maar heb wel heel je hele bericht gelezen en je recente berichten.
Ik wist niet er ondertussen al een hele hoop gebeurd was, maar ik wilde zeggen dat ik het bij de eerste paar regels al wist, heel snel weg :j
Maar dikke respect voor jou TS! Vind het zo knap dat je het gewoon hebt gedaan en voor jezelf hebt gekozen, ondanks ik je volkomen snapte in het stukje dat je het een naar gevoel vond dat hij met iemand anders zou zijn. Maar in jouw geval zou ik niet meer jaloers zijn! Jij komt idd over als een leuke spontane meid en jij verdient iemand met wie je lekker sámen naar een festival kan gaan en buiten in de tuin een wijntje drinken :D
Ik wens je het allerbeste en ik hoop dat het steeds beter gaat! :)