Over liefde op haar moeilijkst

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:08

Bonna schreef:
Sammie schreef:
Ik vind de term er niet naar handelen en er aan onderdoor gaan wel lichtelijk overdreven. Verliefdheid is een fase.. Dat kan heel even lastig zijn (of gewoon heel erg leuk), maar verliefdheid ebt altijd weg. Ook als die persoon wel je partner is geworden. Lichamelijk is een mens sterk genoeg om daar niet aan 'onderdoor' te gaan... Alle geromantiseerde liefdesverhalen ten spijt. Dat zijn imo uitvluchten om een handeling goed te praten.

Oh maar dat bedoelde ik ook niet. Sorry dat dat onduidelijk was. Ik bedoelde er mee te zeggen dat TS voor hem nu afleiding/uitvlucht is van alle zorgen rondom zijn vrouw. De manier waarop zij die afleiding invullen vind ik ook niet netjes. Maar ik denk wel dat hij een vorm van afleiding nodig heeft om niet aan de zorg van/om zijn vrouw onderdoor te gaan. Dat heeft met liefde niets te maken inderdaad :)

Dan gaat hij maar postzegels verzamelen, of vissen, of marathons lopen. Of paardrijden natuurlijk. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:12

Evi84 schreef:
_Dominique schreef:
Ronduit walgelijk dit. :n

Ik ga mee met mijn voorgangers.

TS het enige wat je bij mij hebt opgewekt is woede. Wat een vreselijke vent is het waar je mee omgaat en wat vind ik jou een naar persoon. Bah.

Wat een degoutante reactie! Een beetje respect opbrengen en op de bal spelen ipv op de persoon zou je sieren... -O-

TS, ik wens je veel sterkte toe. Je wilde niet in deze situatie zitten, maar dat doe je toch. Ik denk dat het noch voor jou, noch voor hem en zijn vrouw een makkelijke situatie is.
Waar ik het wel moeilijker mee heb is het geheim an sich. Kan hij het niet met zijn vrouw bespreken? Zij zal ook beseffen dat het niet enkel voor haar zwaar is, maar ook voor haar naasten. Ik denk dat als zij echt van hem houdt, ze hem gunt gelukkig te zijn, ondanks dat het wel verdriet zal doen.

Probeer het uit het geniepige te trekken, al is dat een taak die niet aan jou is, maar aan hem.

Respect opbrengen? Ik heb zelf geen greintje respect voor ts. Kom op zeg. Worden allerlei excusen bij gehaald. Feit blijft dat TS met een man gaat die getrouwd is met een terminale vrouw. Feit blijft dat de man vreemdgaat. Niets verandert dat.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:17

Zo TS.. je krijgt het flink om de oren. En grotendeels vind ik dat terecht.

Ga jij maar eens een kwartiertje goed nadenken en je in de schoenen, het ziekbed, de rolstoel en het lijf van deze vrouw verplaatsen. ALS breekt je lichaam af, niet je geest. En daar zit je dan - na een goed en lang huwelijk. Kinderen wellicht? Tja.. en dan je vent waarmee je je leven deelde .. die gaat zoenen ( en wordt vervolgd: misschien meer) met een andere, gezonde juf. Omdat zijn leven zo zwaar is en hij daar 'behoefte' aan heeft. En de juffrouw heeft alleen maar last van tot nu toe onbevredigde hormonen.
Hoe blij ben je na een kwartiertje nadenken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:24

Volgens mij hebben de meesten hier moeite mee omdat er verliefdheid in het spel is, van twee kanten zo lijkt het. Als een ernstig zieke vrouw hier zou posten dat ze haar man elke week een keer naar de prutsmutsen stuurt omdat ze zelf al jaren geen vrouw meer is dan deugt het zeker wel.
Ik vind de situatie voor alle betrokkenen moeilijk. Vissen, postzegels en andere hobbys is leuk gezegd maar die praten niet terug tegen de man en bieden geen luisterend oor. En oke, er is aantrekkingskracht, ze hebben gezoend dus die kerel is een klootzak want hij is zijn ernstig zieke vrouw ontrouw. Ts is een echtbreker volgens velen enzenz. Verliefdheid en liefde, er niets mee doen is ontzettend lastig. Het is zo gemakkelijk om te zeggen dat je er dan maar niet aan toe moet geven.
Ik vind dat de man en ts zelf moeten beslissen wat ze gaan doen, het is moeilijk maar echt niet onmogelijk en ik kan me heel goed voorstellen dat dit een rustpunt en fijne gebeurtenis in het leven van deze man is. Een luisterend oor, een schouder om op te leunen en ja, af en toe word er gezoend.
Verder doet hij er blijkbaar alles aan om zo goed mogelijk voor zijn zieke vrouw te zorgen en misschien kan hij juist door zijn verhouding met ts wel weer extra gemotiveerd de laatste loodjes uit zitten.
In het geval wat ik aanhaalde gaat het om een man met ernstig hersenletsel die in een tehuis zit, ongeval gebeurde toen ze vijf jaar getrouwd waren en twee kleine kinderen hadden. Had deze vrouw dan ook maar de rest van haar leven (nu al dertig jaar geleden gebeurd) alleen moeten blijven????

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:25

Geryon schreef:
Respect opbrengen? Ik heb zelf geen greintje respect voor ts. Kom op zeg. Worden allerlei excusen bij gehaald. Feit blijft dat TS met een man gaat die getrouwd is met een terminale vrouw. Feit blijft dat de man vreemdgaat. Niets verandert dat.

Het feit dat jullie je als gieren op de persoon storten ipv een discussie op de bal voeren, zorgt dat ik bv minder respect heb voor jou dan voor TS. Zij blijft tenminste correct in haar reacties en uit iedere zin van haar blijkt hoe moeilijk ze het ermee heeft, waarna ze nog vrolijk door jou en een paar anderen hier (niet iedereen uiteraard) gewoon de grond wordt in getrapt. Te erg voor woorden...

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:28

Evi84 schreef:
Geryon schreef:

Het feit dat jullie je als gieren op de persoon storten ipv een discussie op de bal voeren, zorgt dat ik bv minder respect heb voor jou dan voor TS. Zij blijft tenminste correct in haar reacties en uit iedere zin van haar blijkt hoe moeilijk ze het ermee heeft, waarna ze nog vrolijk door jou en een paar anderen hier (niet iedereen uiteraard) gewoon de grond wordt in getrapt. Te erg voor woorden...

Dat vind ik meer wat zeggen over jou dan over mij. :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:29

@Bigone
Met ALS is er niks mis met je hersenen en ben je geestelijk nog gewoon helemaal bij.
Alleen je lichaam takelt af, maar er is nog gewoon met zo'n iemand (op niveau) te praten.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:30

Ik had de TS al een PB gestuurd over mijn ervaring met dit verhaal. Maar naar aanleiding van alle reacties hier, wil ik toch ook nog even in het topic mijn verhaal doen.

Mijn moeder is in 2014 na een ziekbed van twee jaar overleden aan ALS. En geloof me, dat is echt een van de verschrikkelijkste ziektes die er zijn. Je vrijheid verliezen, omdat je lijf niet meer doet wat je wil en je daar iedere dag heel bewust van zijn, dat is vreselijk. Ik heb het zelf niet ervaren, maar ik heb het aan mijn moeder gezien.

Mijn vader heeft tijdens mijn moeders ziekbed echt enorm goed voor haar gezorgd. Hij deed echt alles voor haar en heeft haar nooit in de steek gelaten. Hij is er in die periode ook achter gekomen hoeveel hij eigenlijk echt van haar hield.
Maar ook hij is gezwicht voor de liefde voor en van een andere vrouw. Ik begrijp dat helemaal, mijn ouders hadden toch al een beetje een "open" relatie en deze periode dat mama ziek was, is heel heftig geweest voor ons allemaal en met name voor hem. Hij moest namelijk constant voor haar zorgen. Bij die andere vrouw, kon hij zijn verhaal kwijt. Maar hoe fijn zou het voor ons en voor mijn moeder zijn geweest als dat geen andere vrouw, maar zijn beste vriend zou zijn geweest waar hij zijn verhaal kwijt kon.
Hij heeft in het begin ook niks tegen mama gezegd, maar die was ook niet achterlijk! Ze leefden al 35 jaar samen en zij zag ook heus wel dat er iets aan papa veranderde. Dat ie ondanks de zware periode toch weer wat meer levenslust kreeg. En dat zal in dit geval vast ook zo zijn. Als je elkaar zo lang kent, ken je elkaar ook door en door volgens mij, dus valt de minste of geringste verandering echt wel op.
Uiteindelijk heeft papa het mama dus ook verteld. En hoe vreselijk zij het ook vond, ze gunde hem dat beetje geluk in deze zwarte periode ook. Ze wilde hem wel liefde geven, maar kon dat door die kloteziekte gewoon niet meer zo goed.

En weet je.. Er zijn meer factoren waar je rekening mee moet houden. Wij wonen in een dorp, echt geen heel klein dorp, er wonen 20000 mensen ofzo, maar er werd toch gekletst. Papa liep met een andere vrouw met onze honden te wandelen en voor je het wist, was het een of ander raar verhaal geworden.

En toen kwam mama te overlijden.. Papa's vriendin heeft hem toen te weinig ruimte gegeven vind ik, zijn periode van rouw is daardoor heel anders verlopen. En wat haatte ik haar, en mijn broertje en oma haatten haar ook. Ik wilde er niks mee te maken hebben.

Uiteindelijk, vrij snel zelfs (na twee maanden ongeveer), heb ik besloten mijn vaders geluk niet in de weg te staan en kennis met haar te maken. Dit was een regelrechte ramp. Ze gedroeg zich echt heel raar en ik vond het vreselijk. Inmiddels, nu bijna twee jaar na het overlijden van mama, wonen ze samen. En ik kan het best wel met haar vinden, want het is een lieve vrouw en ze maakt mijn vader gelukkig. Dat is voor mij toch wel het allerbelangrijkst. Maar het is echt vreselijk moeilijk geweest, voor iedereen.

Ik denk daarom dat het beter is om toch nog even afstand te nemen en elkaar niet meer te zien, hooguit via de telefoon te spreken, want dat maakt het volgens mij voor iedereen makkelijker. En verliefd zijn is een lastig iets, zeker als het in het geheim gaat en het daardoor spannend wordt, want dat versterkt alleen maar de gevoelens.

Ik wens je dus veel succes TS, waar je ook voor kiest.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:31

bigone schreef:
Volgens mij hebben de meesten hier moeite mee omdat er verliefdheid in het spel is, van twee kanten zo lijkt het. Als een ernstig zieke vrouw hier zou posten dat ze haar man elke week een keer naar de prutsmutsen stuurt omdat ze zelf al jaren geen vrouw meer is dan deugt het zeker wel.

Daar heb ik zoveel meer respect voor, dat dit schijnheilige, geheimzinnige gedoe.

Vraag mij ook echt af wat die vent in kwestie tegen zijn vrouw zegt als
hij afspreekt met TS.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:33

TS ik heb er ook moeite mee.

Ten eerste vraag ik me af of de man wel de waarheid spreekt.
Jij gaat daar vanuit via sociaal media maar zeker weten doe je dat helemaal niet en het zal de eerste niet zijn die met zoiets probeert een vrouw te binden.
Ik zou dat dus uitzoeken .

Verder heb ik er moeite mee omdat de vrouw nergens vanaf weet en wel nog 100% bij is.
Was de vrouw nu zwaar dement , zou ik er anders tegen aan kijken.

Verliefd worden kan maar je bepaalt zelf wat je er mee doet.

Blijkbaar is het niet bespreekbaar in het huwelijk van je vriend anders had hij dat wel gedaan.
Je bent nu gewoon zijn minares waar hij zijn ei bij kwijt kan maar of dit een basis is voor een gezonde relatie , betwijffel ik.

Je begon alles als steun en toeverlaat voor een vriend in nood maar uiteindelijk ben je nu zijn minares.
Geen idee hoe ziek zijn vrouw is en hoelang ze nog te leven heeft, misschien nog wel vele jaren, wil je zolang in het geniep deze relatie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:34

... ALS betekent niet dat je geestelijk niet meer bij de tijd bent: je lichaam houdt ermee op... En jezus wat moet dat een hel zijn voor de patiënt... Als de partner verlegen zit om steun en afleiding (wat ik me retegoed kan voorstellen), kan hij zijn heil ook gaan zoeken in vrienden,praatgroepe voor lotgenoten of wellicht familie. Dat is iets anders dan een relatie aangaan met een jong blaadje. Dat zijn hoofd daarnaar staat, snap ik al niet zo goed, maar dat het gebeurt in de wereld ben ik me van bewust. Ik word verdrietig van het feit dat de vrouw al in een nachtmerrie leeft met haar ziekte, een naderend einde en alle ellende die dat met zich meebrengt.... het feit dat dan ook nog iemand waarvan je denkt en ook mag verwachten, naast je zal staan en je zal steunen tot het laatst aan toe (ja ik denk dat dat zo hoort, maar misschien is dat raar en ouderwets?), je belazert... ja daar word ik naar van.... Begrijp dat niet. Hoop ook dat ze het niet te weten komt, want ze kan niet zoveel meer om haar frustraties een plekje te geven. Zou ze ook niet hoeven imo... Draai het eens om TS; en eerlijk.... hoe zou jij je voelen???? Wees de betere persoon en neem afstand.... Sterkte!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:35

kruimellover schreef:
Ik had de TS al een PB gestuurd over mijn ervaring met dit verhaal. Maar naar aanleiding van alle reacties hier, wil ik toch ook nog even in het topic mijn verhaal doen.

Mijn moeder is in 2014 na een ziekbed van twee jaar overleden aan ALS. En geloof me, dat is echt een van de verschrikkelijkste ziektes die er zijn. Je vrijheid verliezen, omdat je lijf niet meer doet wat je wil en je daar iedere dag heel bewust van zijn, dat is vreselijk. Ik heb het zelf niet ervaren, maar ik heb het aan mijn moeder gezien.

Mijn vader heeft tijdens mijn moeders ziekbed echt enorm goed voor haar gezorgd. Hij deed echt alles voor haar en heeft haar nooit in de steek gelaten. Hij is er in die periode ook achter gekomen hoeveel hij eigenlijk echt van haar hield.
Maar ook hij is gezwicht voor de liefde voor en van een andere vrouw. Ik begrijp dat helemaal, mijn ouders hadden toch al een beetje een "open" relatie en deze periode dat mama ziek was, is heel heftig geweest voor ons allemaal en met name voor hem. Hij moest namelijk constant voor haar zorgen. Bij die andere vrouw, kon hij zijn verhaal kwijt. Maar hoe fijn zou het voor ons en voor mijn moeder zijn geweest als dat geen andere vrouw, maar zijn beste vriend zou zijn geweest waar hij zijn verhaal kwijt kon.
Hij heeft in het begin ook niks tegen mama gezegd, maar die was ook niet achterlijk! Ze leefden al 35 jaar samen en zij zag ook heus wel dat er iets aan papa veranderde. Dat ie ondanks de zware periode toch weer wat meer levenslust kreeg. En dat zal in dit geval vast ook zo zijn. Als je elkaar zo lang kent, ken je elkaar ook door en door volgens mij, dus valt de minste of geringste verandering echt wel op.
Uiteindelijk heeft papa het mama dus ook verteld. En hoe vreselijk zij het ook vond, ze gunde hem dat beetje geluk in deze zwarte periode ook. Ze wilde hem wel liefde geven, maar kon dat door die kloteziekte gewoon niet meer zo goed.

En weet je.. Er zijn meer factoren waar je rekening mee moet houden. Wij wonen in een dorp, echt geen heel klein dorp, er wonen 20000 mensen ofzo, maar er werd toch gekletst. Papa liep met een andere vrouw met onze honden te wandelen en voor je het wist, was het een of ander raar verhaal geworden.

En toen kwam mama te overlijden.. Papa's vriendin heeft hem toen te weinig ruimte gegeven vind ik, zijn periode van rouw is daardoor heel anders verlopen. En wat haatte ik haar, en mijn broertje en oma haatten haar ook. Ik wilde er niks mee te maken hebben.

Uiteindelijk, vrij snel zelfs (na twee maanden ongeveer), heb ik besloten mijn vaders geluk niet in de weg te staan en kennis met haar te maken. Dit was een regelrechte ramp. Ze gedroeg zich echt heel raar en ik vond het vreselijk. Inmiddels, nu bijna twee jaar na het overlijden van mama, wonen ze samen. En ik kan het best wel met haar vinden, want het is een lieve vrouw en ze maakt mijn vader gelukkig. Dat is voor mij toch wel het allerbelangrijkst. Maar het is echt vreselijk moeilijk geweest, voor iedereen.

Ik denk daarom dat het beter is om toch nog even afstand te nemen en elkaar niet meer te zien, hooguit via de telefoon te spreken, want dat maakt het volgens mij voor iedereen makkelijker. En verliefd zijn is een lastig iets, zeker als het in het geheim gaat en het daardoor spannend wordt, want dat versterkt alleen maar de gevoelens.

Wat een heftig verhaal en wat mooi dat je het hier wilt delen.
Mag ik je vragen of je wellicht liever had gehad dat je vader niks had gezegd tegen je moeder? Je hoeft hier geen antwoord op te geven als je dit niet wilt, maar ik ben wel benieuwd of dit de situatie anders had gemaakt.

Caesar

Re: Over liefde op haar moeilijkst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:41

@Kruimellover; wat een heftig verhaal. Ook voor jullie allemaal veel respect hierom heen. Het slaat inderdaad een beetje op de situatie die ik eerder postte, in de praktijk gebeurd het veel vaker dan je denkt. En er is in veel gevallen ook begrip van de omliggende partijen. En woede, teleurstelling etc is ook een emotie, maar ik vind het knap dat je dat om hebt kunnen vormen en nu toch op goede voet met de nieuwe partner van je vader om kunt gaan.

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:42

Als ik me voorstel dat ik zo ziek ben en weet dat ik in plm een jaar tijd wel dood zou zijn.
Dan zou ik niet zoveel behoefte hebben aan de dramatiek die hier op bokt is.

Ik zou willen dat mijn partner een nieuwe partner vind en gelukkig is.

Ik geloof niet dat ik het erg zou vinden dat mijn partner gevoelens voor een ander heeft.
Kan me ook nog voorstellen dat ik het aanmoedig.

Als je dagen geteld zijn dan geloof ik niet dat het nog zij of ik is. Eerder dat het ik en ook zij is.

Maar verliefd op een ander en niks zeggen.....dan kun je beter wachten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:43

bigone schreef:

Als je dat gezamenlijk bespreekt en akkoord vind zie ik daar geen 'dat deugt niet element' in. (in achtneming dat de betreffende prutsmuts ook hoereert uit eigen beweging)

Er zijn nog gewoon mannen die gewoon voor hun vrouw zorgen. Die erkennen dat het zwaar is, maar die dragen en zoeken niet hun afleiding in een vrouw.. Die strijden mee en ondersteunen, al duurt het jaren en jaren. Die bouwen beneden een extra douche ipv bezig te zijn met het 'veroveren' een andere vrouw. Die nemen extra vrije dagen op en zorgverlof ipv smoesjes verzinnen om naar die 'andere' vrouw toe te gaan. En na het afscheid erkennen ze de zorg en geven ze aan dat het het waard was.

Al blijf ik wel in mijn achterhoofd houden dat de man van ts wellicht niet helemaal eerlijk kan zijn in zijn verhaal.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:44

Jolien87 schreef:
kruimellover schreef:

Wat een heftig verhaal en wat mooi dat je het hier wilt delen.
Mag ik je vragen of je wellicht liever had gehad dat je vader niks had gezegd tegen je moeder? Je hoeft hier geen antwoord op te geven als je dit niet wilt, maar ik ben wel benieuwd of dit de situatie anders had gemaakt.

Tuurlijk mag je dat vragen! Ik denk dat hij het mijn moeder verschuldigd was om het te vertellen. Ik ben blij dat ie dat gedaan heeft.
Ik weet ook niet goed van wie het contact uit kwam, hij zei zelf dat ie niks met zijn huidige vriendin wilde namelijk. Daardoor is bij ons het gevoel ontstaan dat zijn nieuwe vriendin dus de boosdoener was en zodoende hebben we haar dat lang erg kwalijk genomen.
Het doet namelijk een enorme inbreuk op een gezin zo'n situatie en als dat gezin het al zwaar heeft is dat helemaal vervelend. Tenminste, dat is mijn ervaring.

Yvette81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:53

Klinkt als het boek 'komt een vrouw bij de dokter'.

Je vriend gaat nu Door een hele moeilijke tijd met zijn zieke vrouw. Ik denk dat jij een enorme steun en afleiding voor hem bent nu zijn vrouw zo achteruit gaat. Maar, ze zijn wel getrouwd.
Misschien moet de zieke vrouw weten dat haar man gevoelens heeft voor een ander. Mogelijk keurt ze het goed. Mogelijk vindt ze het verschrikkelijk. Maar jullie gelieg is niet netjes.
En nu ben je interessant voor de man. Maar misschien ben je 'alleen maar' afleiding.
Denk hier goed over na. Neem een vriendin in vertrouwen. Het is een hele intense situatie.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:53

Jaime_ schreef:
Volgens mij ben ik één van de weinigen die er wat anders over denkt dan alleen 'walgelijk'.

Ja het is inderdaad niet helemaal volgens het boekje, en zoiets doe je niet. Maarja het enige wat die man goed kan doen volgens de meesten is trouw blijven aan z'n zieke vrouw, wachtend op haar dood, en zijn levensgenot (tijdelijk) opgeven voor haar want dat heeft hij tenslotte belooft tijdens de trouwgelofte.
Want wat heeft hij verder voor een keuze? Als hij nu bij haar weg zou gaan, is ie ook een klootzak.

Leven met en voor iemand die terminaal ziek is is niet gemakkelijk, zo'n iemand veranderd. Niet enkel fysiek maar ook mentaal. Weet je hoe f*cking zwaar dat is om dan je leven en je geluk (tijdelijk) voor iemand op te offeren? Houden van gaat heel ver, maar in the end zijn we toch egoïsten, je leeft tenslotte maar 1 keer. Uit liefde, respect, moraal, en uit houden van blijf je toch bij zo'n persoon tot het einde, maar dat is zo f*cking zwaar dat ik mij best voor kan stellen dat je af en toe ook gewoon weer geluk en genegenheid wil voelen, geliefd wil worden en aandacht wil krijgen. Want eerlijk is eerlijk, in zo'n periode gaat eigenlijk vaak alle aandacht naar de zieke persoon. De partner van een zieke is net zo goed slachtoffer van de ziekte als de zieke zelf. Ook zijn toekomstbeeld stortte ineens in. Weliswaar krijgt hij nog de kans/keuze er weer iets moois van te maken. Voor de zieke is die keuze er helaas niet meer.

Hij heeft dus net zo goed als zijn vrouw niet voor die terminale ziekte gekozen, als ze konden kiezen waren ze ongetwijfeld nog 50 jaar gelukkig samen geweest. Maar die keuze hebben ze niet want die keuze is door de ziekte al voor hen gemaakt. Hun toekomst samen is door de ziekte kapot gemaakt.

Stel dat ik die zieke vrouw zou zijn, zou ik willen dat mijn man tot het einde bij mij blijft? Ja!!! En dat heeft hij mij ook belooft toen die met mij trouwde. Zou ik willen dat hij zijn levensgenot voor mij zou opgeven in die laatste jaren en zich geheel zou toewijden aan mij en mij alleen? Nee, ik denk het niet. Je kan ook zoveel van iemand houden dat je iemand zoiets 'gunt' hoeveel pijn jou dat ook doet, of ik het zou willen weten? Dat weet ik niet, want "wat niet weet, wat niet deert", dus misschien is het niet weten dan beter.

Ik zou het ontzettend moeilijk vinden, maar als mijn man tot het einde aan mijn zijde zou blijven, van me zou houden en er voor me zou zijn, zou ik het hem niet kwalijk nemen als hij daarnaast verliefd/gelukkig is met een ander, hij is ook maar een mens met verlangens. De verliefdheid voor een ander sluit niet automatisch zijn liefde voor mij uit. En ondanks dat het mij echt pijn zou doen (zou kwetsen) als ik het zou weten zou ik het hem niet kwalijk kunnen nemen.

Waarschijnlijk vind half bokt mij nu een idioot en denkt 'jij praat wel anders als je zelf écht in zo'n situatie zit' en dat zou natuurlijk kunnen, maar als ik het me inbeeld is dit hoe ik er nu oprecht over denk. Ik heb van dichtbij mogen mee maken wat terminale ziekte met een stel doet en dat is voor beiden gewoon super zwaar.

Enige wat ik niet weet is hoe hij en TS verder zullen gaan mocht zij écht overlijden. Hij kan zijn verlangen naar aandacht, genegenheid en geluk (wat hij krijgt bij TS en mist bij zijn eigen vrouw) natuurlijk best verwarren met verliefdheid.. Zoals TS het schetst lijkt het oprecht, maar het kan ook een uitvlucht zijn en ik zou het sneu vinden als TS straks ook bedroefd achter blijft.

Ik had iets soortgelijks geschreven, en vervolgens was dat weg.
Hier sluit ik me 100% bij aan. TS, ik wens je wijsheid en kracht, deze situatie is héél moeilijk voor alle partijen.

_Knofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:54

Er is een aflevering van achter gesloten deuren, waar precies hetzelfde probleem wordt nagespeeld!!!
Aflevering 7....

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:56

Overigens, die 20 jaar leeftijdsverschil vind ik wel een dingetje hoor... das wel veel... althans ik weet niet hoe oud betrokkenen zijn.. maar als TS 20 is en hij 40 bijvoorbeeld..

vraagteken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:59

Lastige discussie TS, Ik snap jouw gevoel wel, eindelijk iemand tegen komen waar je een klik mee hebt.
Maar vreemd gaan, ongeacht of je vrouw nu wel of niet ziek is, zijn niet de normen en waarden die ik in een man zoek. Jij wel?
Laatst bijgewerkt door vraagteken op 26-04-16 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 12:59

Cer schreef:
Overigens, die 20 jaar leeftijdsverschil vind ik wel een dingetje hoor... das wel veel... althans ik weet niet hoe oud betrokkenen zijn.. maar als TS 20 is en hij 40 bijvoorbeeld..

Welnee, dat is pas een belangrijk punt als de partners er zwaar aan tillen.

_Femkeeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:00

*kruipt uit meeleeshoekje*

De leeftijd van TS staat in de OP. ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:02

Laatste 2 reaties:

TS zegt zelf in haar openingspost dat ze halverwege de 30 is.
En ze zegt dat ze elkaar hebben leren kennen op zomaar een forum, dus niks van een relatie-site ofzo.

Ze zegt letterlijk:

Citaat:
Ik heb hem niet leren kennen via een datingsite. We raakten in gesprek via een forum over een compleet ongerelateerd onderwerp. Zowel hij als ik waren niet op zoek naar verliefdheid of seks.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:02

Sammie schreef:
Er zijn nog gewoon mannen die gewoon voor hun vrouw zorgen. Die erkennen dat het zwaar is, maar die dragen en zoeken niet hun afleiding in een vrouw.. Die strijden mee en ondersteunen, al duurt het jaren en jaren. Die bouwen beneden een extra douche ipv bezig te zijn met het 'veroveren' een andere vrouw. Die nemen extra vrije dagen op en zorgverlof ipv smoesjes verzinnen om naar die 'andere' vrouw toe te gaan. En na het afscheid erkennen ze de zorg en geven ze aan dat het het waard was.

Ooit bedacht dat het ook beiden kan? Goed zorgen voor de zieke partner, van haar houden en mee strijden en in je schaarse vrije tijd afspreken met een vriendin?

TS is in de dertig dus leeftijdsverschil vind ik een minder groot issue.