bruintje123 schreef:Arm kind is toch echt de enige die hier de dupe is.
Ik heb Twee neefjes met autisme.
Maar mogen dat niet als smoes gebruiken voor ongehoord gedrag.
En raad eens. Bijna niemand weet er van.
Ja ze zullen harder moeten werken aan hun sociale gedrag dan een ander.
Maar de opvoeding is nog altijd geweest in de trant. Jij hebt een "probleem" waar je rekening mee moet houden. Niet de rest van de wereld met jou.
Zo ook ts.
Zij heeft een kind. Maar gedraagt zich als een 13 jarige puber.
Autistme of niet. Je zo gedragen is eem smoes. Tokkie gedrag.
En ja dan zeg ik arm kind. Die heeft dat gedrag als voorbeeld.
En juist door dat gepap roept ts zich niet tot verantwoording en klapt volgende keer weer zo uit.
Zelfs al is het kind echt de dupe (wat ik een extreem overtrokken conclusie vind adhv 1 gebeurtenis), wat is dan in vredesnaam jouw doel met dat op die manier zeggen? Dan doel ik nu dus op je vorige reactie, met alleen arm, arm kind. Denk je nou echt dat zo'n opmerking bij een beperkt persoon goed gaat binnen komen? Dat het genoemde kind daar baat bij zal hebben? Nou sorry, ik zie het maar met 1 doel: jezelf beter voelen door een ander af te zeiken. Zinvol en constructief is het iig niet.
En nieuwtje voor jou: autisme is er in vele gradaties en vormen. Vroeger leek mn vader ook redelijk normaal. Totdat dat 'normaal' doen hem zo ging opbreken dat hij vluchtte in verslavingen... Geen land mee te bezeilen kan ik je vertellen. Juist omdat hij zo normaal moest doen en er geen rekening werd gehouden met zn beperkingen. Toppie om dat te adviseren joh, krijg je gezonde mensen van...
Misschien eens verdiepen in het verschil tussen smoes/excuus en een oorzaak/reden? Of zeg je tegen iemand die doof is dat hij zich ook niet moet aanstellen als hij je niet verstaat? Je hoeft immers geen rekening te houden met de beperking van een ander?
En wederom: waar zien jullie toch die aanmoediging en gepap? Ik zie alleen wat mensen, incl mezelf, die aangeven dat die rotopmerkingen zinloos en vervelend zijn. Ik zie niemand zeggen dat TS zich normaal gedroeg of zo door moet gaan.
Heel er veel verstand van begeleiding bij autisme?