Cayenne schreef:xLes schreef:Mijn moeder is mij kost en inwoon verschuldigd tot mijn 18e, daarna niks meer... Ze ondersteunt me ook echt niet financieel, ieders halve kosten, vind ik ook niet meer dan normaal... Zou het niet anders willen.
Dat we nog steeds zo goed overeenkomen en graag samenzijn, beschouw ik als een zegen.
Ohja qua werk weet ik wat het is om alleen te wonen hoor. Mijn moeder heeft máánden in de kliniek gelegen met kanker. Kosten bleven hetzelfde, maar ik deed toen heel het huishouden natuurlijk (ook toen ze thuiskwam).
Vond de eenzaamheid maar niks. Elke dag thuis komen in een eenzaam huis... Ookal had ik huisdieren, dat verlichtte de eenzaamheid toch niet helemaal. Nee, alleen wonen is echt niks voor mij.
En dat heeft echt níks te maken met mijn paard. Zonder paard zou het nét hetzelfde zijn...
Niet om vervelend te doen, maar ik ga er vanuit dat jouw moeder helaas niet het eeuwige leven heeft.
Wanneer zij -hopelijk pas over heeeel lang natuurlijk) er niet meer is, hoe pak je de eenzaamheid dan aan?
Ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat ik zelf ook niet te lang zal leven. Ik heb een hartafwijking die momenteel vrij stabiel is, maar heel snel kan kantelen. Vrij lage levensverwachting ook. Dus ik hoop zowat gelijktijdig te gaan. Mijn moeder is gelukkig jong moeder geworden.
Als ze eerder gaat, zal ik met de eenzaamheid moeten leren leven. Ik wil echt geen vriend, kans dat ik die vind is zowat nihil (welke man gaat akkoord met een leven lang zonder seks?)
Maar door de legale afspraken die er gemaakt zijn, kan ik dat tenminste al aan een lage huurprijs in dit huis. Een grote zorg minder.
.
) er niet meer is, hoe pak je de eenzaamheid dan aan?
Mijn eerste woning was 40 m2 groot, midden in de stad. Het enige dat ik moest delen was het toilet. Daarna kon ik een stapje luxer maar was het alsnog niets groots. Ik kreeg beter inzicht in de kosten en verplichtingen, en inmiddels woon ik samen met mijn vriend. Mijn salaris is letterlijk 2x beter en we wonen midden in de stad, niet groot, vrij klein zelfs. We werken beide hard, leven luxe en kijken nu naar een grotere woning.
Wat denk je nou?
En die gezellige stalgenoot wil vast wel eens bij je eten voor je samen gaat rijden o.i.d.
Het kost ze hooguit wat extra boodschappen. Ik betaal verder namelijk alles zelf en ben gewoon onafhankelijk en zelfstandig