Problemen met gemeente

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Re: Problemen met gemeente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 06:02

Wat fijn!!

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 07:56

Geweldig! Heb je dit zwart op wit?
Ik ben heel benieuwd hoe dit uiteindelijk wel gelukt is...

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 08:23

Jup echt super fijn, gaan volgende week de makelaar bellen voor de verkoop :)

@BKonline tja we hebben echt alles wat we zelf konden doen gedaan, handhavingsverzoek, aansprakelijkheidstelling, twitter contact met diverse mensen bij de gemeente en dreigen met media. Denk dat ze het zat waren en dat ze ook eigenlijk niet anders konden dan hun verantwoordelijkheid nemen.De hele omgeving wordt aangepakt. Gisteren was er een bijeenkomst en heb de plannen meegekregen en krijg ze ook nog digitaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:26

Gefeliciteerd. ;)
Lange adem is inderdaad noodzakelijk.
En nu het appartement verkopen :$

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 08:56

IK vraag me af waar ze het dan naar toe verplaatsen? Het is ook te gek voor woorden dat dit zo maar kan en mag. Hier in Velsen krijg je een flinke bekeuring als je het grof vuil een dag te vroeg aan de weg plaatst. Maar gelukkig ben jij er van af binnenkort, succes met de verkoop van je huis.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:04

Kun je gauw je appartement te koop zetten en wie weet ben je er voor de kerst nog vanaf +:)+

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-16 09:06

aerdenhout1 schreef:
IK vraag me af waar ze het dan naar toe verplaatsen? Het is ook te gek voor woorden dat dit zo maar kan en mag. Hier in Velsen krijg je een flinke bekeuring als je het grof vuil een dag te vroeg aan de weg plaatst. Maar gelukkig ben jij er van af binnenkort, succes met de verkoop van je huis.

Het wordt nu verplaatst naar een meer centrale plek op het plein en er komen op andere plekken nog ondergrondse containers die aan de weg staan. Dus bij niemand meer onder het raam :D Denk dat ze dat nu ook niet meer durven haha

@BKonline, dat zou helemaal mooi zijn, denk wel dat het snel verkocht is, het is echt een heel net en instapklaar appartement.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 09:25

*\o/* *\o/* súperrr zeg!!

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:18

wow super nieuws!!! scheelt ook vast een hoop stress bij jullie nu dit straks weg is en jullie eindelijk het appartement te koop kunnen zetten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-16 21:33

studiemiep schreef:
wow super nieuws!!! scheelt ook vast een hoop stress bij jullie nu dit straks weg is en jullie eindelijk het appartement te koop kunnen zetten.

Jup :D op naar nieuw huis!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 11:11

Helaas...

De feeststemming was van korte duur... Lang leve de bureaucratie. Wat we nu weten is dat het pas het nieuwe jaar wordt voordat de boel verplaatst wordt. Reden, de gemeente had niet alles goed uitgezocht toen ze zeiden dat het november werd. Nu heeft de supermarkt ook bezwaar dat de verplaatsing in december is omdat zij dan misschien geld mislopen.. Daar is de gemeente kennelijk wel gevoelig voor. Ons argument dat de rente stijgt en de huizenprijzen niet en dat het ons daarmee ook geld gaat kosten. Ik ben ondertussen de wanhoop nabij en ga een nieuw handhavingsverzoek sturen aangezien er de laatste tijd niet meer wordt gehandhaafd en het weer een bende is.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:18

Helaas herkenbaar...ik had een mooi appartement 60m2 woonkamer en lag erg mooi.

Alleen probleem was containers staan onder mijn ramen en werken om de haverklap niet meer. Dus klagen bij de afval bedrijf die het ophaalt. Dat duurt 2/3 dagen gevolg is dat de rest de zakken ernaast gaan zetten.

Aangezien we een mega plaag aan poedersuiker katten hebben ligt de volgende dag alles over de straat en stonk het in mijn huis. Container wordt iedere keer gemaakt maar een definitieve oplossing hebben ze niet (kost extra geld).

Gelukkig was het huur en ben ik na een zomer stank snel naar een ander huis gegaan.

Vrees dat het lang verhaal wordt maar hoop snel voor een oplossing.

Sterkte

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:30

Succes, tegen de gemeente vechten is onbegonnen werk..dat ze mee willen werken is in je handjes klappen..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 11:50

kan de ombudsman in deze niet iets voor je betekenen? Die is toch voor dit soort zaken?

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 11:52

Jup, ik heb het gemerkt.. gemeente heeft een zeer lange adem en liegen ook gewoon als het ze uitkomt. Zelfs terwijl ik dingen vast heb liggen in de watssapp..

Ombudsman hebben we al ingeschakeld en die kan ook weinig. Advocaat ook..

Zag dat de foto's waren weggevallen in de OP dus zet er nog even een paar in:Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit was gisteren:
Afbeelding

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:07

wauw.... dit is echt schokkend :S Media alsnog inschakelen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:07

Echt zo frustrerend! Dit soort dingen kunnen best aangepakt worden, en wat ongelofelijk waardeloos als de gemeente dat gewoon niet wil doen. Kunnen wij niet allemaal een brief naar de gemeente sturen (en een kopie naar de lokale krant) om hier aandacht voor te vragen? Ik doe het zo.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 12:13

Als het goed is krijgen we vandaag een brief met daarin de nieuwe plannen/data. Hoop dat daar voldoende in staat en anders komt er alsnog actie van onze kant en dan ook eventueel de media. Ik hoop alleen dat het niet nodig is. Het liefst zet ik als de brief er is en er in staat wanneer het klaar is de boel te koop met de uitleg dat het afval weg gaat. Dan zijn we van de stress af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:35

Zo herkenbaar. Bij mij is de straat gerestaureerd incluis nieuwe aanplant. Aanplant dood, zou in oktober vervangen worden. Niet dus, heb zo ongeveer alle smoezen langs zien komen die je kan bedenken. Helaas klimaattechnisch wordt het wachten tot volgend jaar maart april _-:(

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:47

Zo herkenbaar dit topic, hoe ongelooflijk laks een gemeente kan zijn qua handhaving.
Weliswaar heeft ons jarenlange probleem niet met afval te maken maar wel het steeds weer nalatig blijven van de handhaving van politie en gemeente.
In eerste instantie bleven wij ook aldoor maar beleeft om hen niet gelijk in het harnas te jagen maar dat heeft totaal geen effect.
De mensen van Handhaving schiet je niks mee op. Er zijn ons zoveel toezeggingenen zelfs beloftes gedaan die vervolgens niet nagekomen werden. Je kunt beter direct naar het College van B&W gaan.
Wij hebben 3x bij de burgemeester herself een gesprek gehad. Toen kwam er uiteindelijk wel wat schot in om vervolgens weer de handhaving niet na te komen.

We zijn op advies van de politie op TV geweest met het programma Gestalkt met Alberto Stegeman.
Goh ... en toen kreeg de burgemeester het enigszins benauwd. Ze belde me 2 dagen voor de uitzending op met allerlei vragen. Komt er dit in en dat ook enz. enz. ?

De uitzending heeft er in geresulteerd dat een Officier van Justitie zich er mee is gaan bemoeien.
Toen kregen we even wat lucht maar jammer genoeg maar voor een half jaartje. Want de gemeente ....zucht :-(
Inmiddels zitten we weer midden in de problematiek.
We hebben nu bij de gemeente laten weten dat ze nu nog heel kort tijd krijgen om hun handhaving aan te pakken. Zo niet dan rest ons niets anders dan meester Frank Visser te benaderen met het programma Rechtspraak. Is net als Gestalkt SBS6 dus kunnen ze zo gegevens uitwisselen. Ze vragen nog steeds kandidaten voor hun programma. Zoals o.a. burgers die slepende conflicten hebben met de gemeente. Dus de gemeente is nu gewaarschuwd.

MarjanB, mochten de nieuwe plannen van de gemeente alsnog in januari weer een onaangename wending krijgen, kijk er niet gek van op wat ze allemaal kunnen presteren, dan zou ik echt de media op gaan zoeken. Jouw situatie is echt te gek voor woorden en ik voel zo mee met je frustraties. :(:)

De media is de meest snelste weg en het meest pijnlijke voor de gemeente.
Via een advocaat kun je mogelijk ook wel wat maar dat duurt doorgaans vele malen langer plus als je geen rechtsbijstandsverzekering hebt kunnen de kosten in eerste instantie ook nog dik oplopen. Althans onze ervaring.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:51

MarjanB schreef:
Als het goed is krijgen we vandaag een brief met daarin de nieuwe plannen/data. Hoop dat daar voldoende in staat en anders komt er alsnog actie van onze kant en dan ook eventueel de media. Ik hoop alleen dat het niet nodig is. Het liefst zet ik als de brief er is en er in staat wanneer het klaar is de boel te koop met de uitleg dat het afval weg gaat. Dan zijn we van de stress af.

Snap alleen niet zo goed dat de Gemeente zo laks is zeg ..... al die suffe regeltjes, ze kunnen een afvalverwerker in de buurt toch aanschrijven en er desnoods op hun kosten, bijvoorbeeld een gesloten 10m3 container voor restafval neer laten zetten. Zijn jullie in ieder geval van die vieze zakken af!

Jullie hebben "geluk" dat het nu vriest, moet niet aan de stank denken die dit met zich meebrengt in de zomer!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 12:55

Facebook kan je misschien ook helpen. Vreselijk dit , ik hoop voor je dat het opgelost wordt!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 13:18

Ja in de zomer stinkt het echt en dan kunnen we het keukenraam wat er boven zit niet meer open doen. Nu ruik je het alleen als je er langs loopt.

Media wordt zeker ingeschakeld als het weer wordt uitgesteld, ben er een beetje klaar mee. Gisteren wijkmanager aan de telefoon en toen ik zei dat ik het heel vervelend begin te vinden en dat het niet lang duurt voordat ik vervelend zou worden werd ik beticht van bedreiging. Had een functie in de wijkraad maar die heb ik nu even opgeschort aangezien die bewuste wijkmanager daar ook op de vergaderingen komt en ik niet in een moeilijk parket wil komen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-16 13:52

Wat een brutaliteit van je wijkagent. Hij is degene die dit moet melden en handhaven.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-16 14:12

Jennyj01 schreef:
Wat een brutaliteit van je wijkagent. Hij is degene die dit moet melden en handhaven.

Wijkmanager, ze is van de gemeente. Handhaving heb ik al even niet meer gezien dus daarom gaat er ook zsm weer een handhavingsverzoek heen. Dan houden ze het nog maar even netjes totdat het echt zo ver is.