Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kahawa schreef:Goof schreef:
Dit is voor mijn vriend en mij echt DE reden om geen kinderen te willen. Wij willen dat ons leven om ons draait, we leven maar 1x en willen daar optimaal van genieten zonder aanpassingen, slapeloze nachten, kostenposten, vergane spontaniteit etc.
Ik kan me ook niet inleven in bovenstaande uitspraak, waarom zou je jezelf opofferen en wegcijferen?
Het engste vind ik zelf nog dat we biologisch zo geprogrammeerd zijn dat de kans groot is dat je na het uitpoepen daar daadwerkelijk helemaal in meegaat.
). Maar poeh, het is niet makkelijk. En helemaal als ze nog jong zijn (baby, peuter) is tijd voor jezelf zien te creëren een dagtaak op zich. Ik ben echt blij dat ze wat 'ouder' zijn inmiddels (nu 5 en 8).
) en ik ben ook niet zo'n 'zorger' of dol op kinderen entertainen. Ik was dolblij dat ze naar de crèche en peuterspeelzaal konden zodat ze daar konden knutselen, hoefde ik het niet te doen
Ik ben dus maar gaan kijken naar wat ik wel leuk vond en de kinderen ook. Lekker naar buiten met de hond, kinderboerderij, eendjes voeren en in huis was het soms echt overleven
(voor mij dan he, de kinderen kwamen/komen niets te kort hoor
).
En dan vandaag de balans zoeken tussen de kinderen vermaken, huishouden, kinderen zelf spelen (en dus ruzie) en ook even tijd voor mezelf blijft een uitdaging (heb me nu dus even verstopt achter de pc, ze mogen het even uitzoeken met elkaar nu
).
(en 'je krijgt er zoveel voor terug'.. wij vragen ons elke keer weer af wat dat nou precies is..)
verootjoo schreef:Ja, hij reed 40 en het was een weg waar je 50 mag. Best wel grote drukke weg vooral in de spits en onoverzichtelijk omdat er veel auto's aan de kant van de weg geparkeerd staan. Hij heeft het kind niet gezien en had dit ook niet kunnen zien aankomen is uit het politieonderzoek gebleken. Ineens hoorde hij een klap en zag de moeder tegen zijn auto aankomen maar het kindje lag er blijkbaar voor... Het kind is heel plots zo vanachter een auto de weg op gerend. Echt seconde werk, was ze een seconde eerder had hij kunnen remmen, was het een seconde later was hij al voorbij met de auto![]()
Hij is er echt kapot van.

_Nadia_ schreef:Hier ook tuigjes hoor, ik ga echt niet met 7 kinderen door London lopen en op goed geluk hopen dat ze bij me blijven. 2 tot 3 in de buggy en de rest (op de oudste, die is 8 na) aan een rugzakje met lijn. Ja ook mijn 7 jaar oude zoon, met zijn autisme is het levenslink om hem los te laten lopen, helemaal in een drukke stad.
_Nadia_ schreef:Ja hoor, en ja natuurlijk ben je constant met je kinderen bezig, maar juist dat zorgt dat je door hun ogen de wereld ziet, en dat is nog veel mooier.
Nu woon ik hier natuurlijk, en ga ik niet de stad in voor de bezienswaardigheden, we gaan zeer regelmatig naar de musea hier, of spelen in de parken, maar ik ga echt niet naar Oxford street ofzo met de kinderen, dat is zelfmoord!