VivaLaVida schreef:Blij dat ik geen zeik buren heb.
Hier lopen allemaal katten in de buurt die ook in mijn tuin komen, laatst ook een kater die in huis kwam en bog sproeide ook. Kan je potje gaan huilen maar ik doe gewoon t kattenluik dicht snachts en anders kopen we zo'n ding met chip. Tis wel andermans kat maar ik ga dat beest zn plezier van het buitenzijn niet ontnemen, en mijne lopen trouwens ook buiten. Hier in de buurt hebben veel mensen kippen/hanen (ik ook kippen) met herrie en kids met herrie en de buren hebben een pup die alles nog moet leren en dus best wat af jankt.. Tja.. Kan wel moeilijk gaan doen maar das toch zonde van je energie??
Er zullen altijd mensen zijn die het okee vinden. Maar het gaat er soms ook om dat er mensen zijn die het niet okee vinden, die hebben er last van. Dan vind ik het persoonlijk erg irritant dat je dat negeert, daar doe je toch wat mee. Je past je toch een beetje aan?
Ik hoef de kat van mijn buren echt niet binnen te hebben. Dat beest komt 's nachts door de slaapkamer ramen naar binnen. Sloopt m'n gordijnen en planten. Ik schrik me de pleuris als ie op m'n bed land terwijl ik onder dat raam slaap... En als ik vergeet de deur van de voorraadkamer dicht te doen, dan loopt ie tussen de winkelinventaris.
Als je dan toch weet dat dat een probleem is, dan doe je daar toch wat mee?
Nog zo iets. We wonen aan een hof. De mensen moeten altijd op de fiets langs ons huis naar de straat. Logisch. Voor mijn deur ligt een drempel, mensen nemen die. Dat scheelt een stoeprandje. Scherp hoekje om, drempel, straat... Perfect. Alleen dat betekend dus dat ik elke keer op blinde gok mijn deur uit stap. Ik zie die mensen namelijk niet aankomen en zij mij ook niet. Dus dat ging fout, stap de deur uit met de hond. Wordt de hond aangefietst.
Dus ik ga door grote moeite (echt) om bij de gemeente een afrit te krijgen voor fietsers. Maanden mee bezig geweest. Vervolgens bij iedereen aan gegeven waarom die er ligt...
Maken mensen er nog geen gebruik van. Sta ik met iemand te praten in de deuropening wordt die persoon wederom aangefietst.
Nou noem mij intolerant, dan schiet ik uit m'n slof. Serieus, als je weet dat iemand daar echt een probleem mee heeft. Waarom ga je dan serieus nog zo'n situatie opzoeken. Hoe moeilijk is het om je aan te passen?