ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: ex heeft me een valentijns cadeau gestuurd..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:08

Als iemand me zoiets kleins al niet zou vertellen. Zoals het krijgen van een cadeautje van een ex. Zou mijn eerste gedachte zijn wat wordt er nog meer achtergehouden? Je verzwijgt dit soort dingen niet in een relatie voor mij dan. Achterhouden, verzwijgen is echt voor mij hetzelfde als liegen en zou juist een gevoel van wantrouwen opwekken. En dat doe je niet tenzij je verrassing aan het plannen bent.

Helaas zijn door dit soort verzwijgingen al meer relaties om zeep geholpen vrees ik dan veel mensen denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:08

Ik snap de reactie van TS opzich ook wel.

De relatie heeft door de ongewenste zwangerschap natuurlijk recentelijk al een flinke tik gehad, die nog niet opgelost is want dat verhaal is nog lopende. Dus wellicht zorgt dat ook wel voor wat spanningen in de relatie.

Als haar vriend dan ook nog bang is haar kwijt te raken kan zo'n (intiem?) cadeau van een ex die nog duidelijk gevoelens voor haar heeft hem natuurlijk extra onzeker maken in de zin van "ojee er is concurentie actief achter mn meisje aan aan het gaan". Dan is het aan TS om die twijfels, misschien steeds wel weer opnieuw, te sussen en zichzelf te bewijzen in de zin van dat zij niet ingaat op de andere kaper op de kust.

Soms is het ook "wat niet weet wat niet deert", en in dit geval zou ik het pakketje dus weggooien of retour afzender doen, en vertellen of niet doen wat jezelf denkt dat het beste is.
(Al zou zoiets verzwijgen niet mijn keuze zijn, om de redenen die de andere bokkers al meerdere malen genoemd hebben.)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-02-16 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:12

Wat niet weet wat niet deert komt vaak toch uit. En dat is veel en veel erger. Helaas meegemaakt vorig jaar, iets is niet gezegd waardoor ik nog harder ben geraakt dan dat als het wel meteen was gezegd. Ik ben daar toen zelf achter gekomen op een vreemde manier.

Vriend van ts hoeft maar iemand te spreken die van dit topic weet, het een keer leest op bokt of komt ex tegen die laat vallen dat hij wat gestuurd heeft. En dan?

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:22

Gewoon aan je vriend vertellen en maak er zelf ook niks groots van. Want dat is het niet. Ik zou samen beslissen wat je ermee doet. En verder gewoon geen gedachtes over maken!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:37

maaikemuis schreef:
Het enige wat ikmij afvraag is 'wat is in hemelsnaams het probleem?!?'

Het is gewoon een lief gebaar van een oude geliefde. Voel je gevleid, voel je fijn omdat je schijnbaar indruk hebt weten te maken op die persoon.

Vertel het aan je vriend en ga door met leven. Wanneer je vriend zo overspannen zou reageren dan zou in dat eerder zien als een motie van wantrouwen richting mij.

Kortom, niet zo moeilijk doen en alles zo analyseren.

Het is inderdaad ronduit verbijsterend hoe iets romantisch op de dag van de liefde tot een probleem verwordt.

Het wijd verbreide wantrouwen, angst en gemak om te verzwijgen verbaast me zelfs na >10 jaar Bokt nog steeds.

Het glas bijna leeg versus half vol mbt relaties. Geniet er toch gewoon van en niet met mate.
Het duurt zo lang het duurt en met wantrouwen/verzwijgen eerder korter dan langer en ZEKER minder leuk :)*

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 10:47

fleurtjeuh schreef:
Maar ik weet dat het hem alleen maar vreselijk dwars gaat zitten. Om bovenstaande reden.

Het is aan hem om daarmee te leren omgaan. Jij kunt hem niet zijn hele leven voor onaangename dingen behoeden. En dat moet je ook niet willen, hij moet een beetje emotioneel volwassen worden.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:23

TS, je word moe als mensen offtopic gaan, maar dat zijn wel de enige reacties waar jij antwoord op geeft. Er zijn genoeg bokkers die aan je vragen WAT je met het cadeautje hebt gedaan of gaat doen. Hier word geen antwoord op gegeven. Dat vind ik vreemd.... Ik kruip weer onder mijn steen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:25

Inderdaad, je gooit zelf visjes om off topic te gaan maar op on topic vragen, antwoord je niet.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:27

Ts je vriend is toch een volwassen vent van tegen de 40? Als hij dit al niet kan hebben..

Ik zou het gewoon tegen hem zeggen en laten zien, en dan samen een oplossing bedenken. Weggooien, desnoods stuur je je ex een berichtje met een dankjewel maar liever niet meer.

Kan het volgens sommigen hier 10x een lief gebaar zijn (hoewel ik dat weer een beetje naïef vind) maar als jij het niet wil heeft hij dat te respecteren. Punt.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:36

iirrssjjee schreef:
TS, je word moe als mensen offtopic gaan, maar dat zijn wel de enige reacties waar jij antwoord op geeft. Er zijn genoeg bokkers die aan je vragen WAT je met het cadeautje hebt gedaan of gaat doen. Hier word geen antwoord op gegeven. Dat vind ik vreemd.... Ik kruip weer onder mijn steen.

_/-\o_

Iets minder naar andere mensen snauwen zou je sieren TS. Je begint zelf over je zwangerschap door te noemen dat je 'door het stoppen met de pil nu met iets anders zit'. Dat je er geen vragen over wil snap ik, maar stuur daar dan ook niet op aan.

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:54

Pff wat een drama zeg, had na acht pagina's lezen wel een uitslag verwacht maar helaas. Wees eerlijk tegen je vriend, stuur je ex een net kaartje en dit probleem is opgelost. Snap werkelijk niet dat je er zo lang in kan blijven hangen. En ja ik ben ook zwanger maar dat is niet opeens een excuus voor reacties op dingen ?

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 11:55

Ik vind het eigenlijk wel schattig hihi.
Wat ik in deze situatie zou doen, ik zou mijn ex opbellen, en hem eerlijk vertellen wat je er van vind.
Ik vind eigenlijk "niks" laten horen ook not done, vind best dat die mag weten waar die aan toe is.

Ook zal ik het eerlijk tegen je vriend zeggen, als je dit al niet met elkaar kunt bespreken vraag ik me af in hoeverre dit goed kan blijven gaan.

Zo is het voor alle partijen duidelijk.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:02

Zo ben ook door alle pagina's heen.

TS je moet een beslissing nemen.

Ik zou het mijn vriend vertellen en het hem laten zien. Vervolgens de ex bellen en zeggen dat het geen zin heeft en het cadeau terug geven.

Als je het houdt dan geef je hem misschien ongewild toch hoop. Niets laten horen zal bij hem misschien uitlokken om weer contact te zoeken. En niet vertellen tegen je vriend zal de indruk wekken dat je toch nog gevoelens hebt voor je ex.

Tja en verder gooi niet alles op het net, je weet nooit wie het allemaal te lezen krijgen (bijv je familie)

Als je vriend dit al niet kan handelen dan heb ik werkelijk medelijden met jullie eventuele baby. Jullie relatie lijkt mij niet sterk genoeg voor het ouderschap als er nu al niet eerlijk naar elkaar toe kunt zijn.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 12:08

Ik vind het anders heel raar dat je ex je een kado stuurt terwijl hij weet dat je bezet bent en hem niet meer terug wilt. Dan maakt het verder niet uit dat je wellicht zwanger bent en/of relatieissues hebt of wat dan ook, dat weet je ex niet. Als je geen relatie hebt en geen contact dan waarom een kado? Ga gewoon verder met je leven. Maar voor jou TS, ik zou het kado wel laten zien en dan zelf aangeven dat jij niks van je ex wilt en dat ding of weg wil pleuren/aan iemand kado geven die er wel wat aan heeft/teruggooien door de brievenbus met evt een briefje a lá: ''sorry maar hier zit ik niet op te wachten, geef het maar aan iemand die er wat aan heeft''. Maar zeker niet geheim houden voor je vriend, dat levert alleen maar vertrouwensissues op die nergens voor nodig zijn.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:01

Dora88 schreef:
Cinderella schreef:
De dag dat je aankomt met betrouwbare bronnen die jouw stellingen onderbouwen, mag van mij een feestdag op bokt worden _O-.
Nu even zonder grappen, ik heb getemd. Ik blijf hoop houden dat er nog een keer wordt ingegrepen op die vervelende uitingen van jou, waarbij jij een grote groep mensen onterecht beledigt. Als het nou nog ergens op gebaseerd was...

Vervelend? Als ik een paar opmerkingen vervelend en compleet off topic vind, zijn het deze wel!
Net of jij bepaald wie zijn of haar mening mag uiten in andermans topic :?

Ja, want een mening over de hypocriete samenleving waarin iedereen vreemdgaat, is compleet ontopic in een topic met de vraag wat te doen met kado van ex _O-.
Jammer, dat jij mijn opmerkingen vervelend vindt. Helaas kan ik niet iedereen tevreden stellen.
Ik bepaal nergens welke mening iemand wel en niet mag uiten. Ik geef er een mening op terug. Een mening waarin ik uitspreek waar ik op hoop. Ook al is al na een paar jaar soortgelijke praktijken gebleken op bokt dat de kans dat er wat mee gedaan wordt, net zo groot is als de kans dat bepaalde mensen hun meningen onderbouwen met betrouwbare bronnen. Of je dat een aannemelijke kans vindt, mag je dan zelf invullen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:02

Danique schreef:
TS, heb je al besloten wat je er mee gaat doen? Houden, terugsturen, weggeven, weggooien?

Nog maar een keer dan...

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:11

Tegen huidige vriend "kijk nou eens, mijn ex heeft een cadeau gestuurd, ik vind het maar vreemd, hij weet toch dat ik gelukkig ben met jou".
Tegen ex "bedankt voor je cadeau maar ik snap de achterliggende gedachte niet helemaal en voel mij er niet zo prettig bij".

...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:20

@Snorlex blijkbaar denken wij te simpel |(

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 13:28

Ik snap de moeilijkheid ook niet echt. Was je ex een hork? Cadeau in de vuilbak. Waren jullie nog vrienden? Hem een bedankbericht sturen, maar dat je nu gelukkig bent met iemand anders en jullie met een reden uit elkaar zijn. Afhankelijk van hoe bruikbaar je cadeau is of hoe goed je relatie nog is het cadeau houden of teruggeven.

En tegen je huidige vriend gewoon zeggen "joh, raad eens wat nu met de post kwam. Kreeg nog een cadeau van die ex van me, we zijn al meer dan een jaar uit elkaar! Waar zat die nu met zijn gedachten? Ik heb het weggegooid/teruggetuurd/ga het wel houden".

Als je zo'n dingen al niet durft vertellen tegen je huidige vriend omdat hij zo onzeker is, dan heb je nog heel wat werk aan elkaar te vertrouwen. Juist van dingen verzwijgen en achterhouden wordt je zo onzeker. Een relatie moet imo niet draaien om dingen voor elkaar achter te houden uit angst dat de andere er te veel drama rond zou maken, een relatie moet juist draaien over samen alles kunnen bespreken en geloven in elkaar.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:41

Ik vraag me dan altijd af waar de ex in kwestie het idee vandaan haalt om na zo'n lange tijd uit elkaar zulke gebaren te maken :+

Bedoel, mijn ex weet dat ik daar niet op zit te wachten. Geef daar geen aanleiding voor.

Vind het altijd een beetje typisch als een ex zulke gebaren maakt/ blijft maken. Dan geef je er zelf toch aanleiding voor, al is het maar door op zulke dingen in te gaan.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:44

Dilan93 schreef:
Ik vraag me dan altijd af waar de ex in kwestie het idee vandaan haalt om na zo'n lange tijd uit elkaar zulke gebaren te maken :+

Bedoel, mijn ex weet dat ik daar niet op zit te wachten. Geef daar geen aanleiding voor.

Vind het altijd een beetje typisch als een ex zulke gebaren maakt/ blijft maken. Dan geef je er zelf toch aanleiding voor, al is het maar door op zulke dingen in te gaan.

Ben ik het absoluut niet mee eens. De schuld verschuiven... :n.
Mijn ex bijvoorbeeld heeft en blijft hoop houden dat het ooit goed komt. Ik geef hem geen enkele reden dat te denken. Sterker nog, ik spreek hem niet. Toch blijft hij pogingen doen en we zijn een halfjaar verder. Hij is nou eenmaal niet zo slim :).

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:46

Cinderella schreef:
Dilan93 schreef:

Ben ik het absoluut niet mee eens. De schuld verschuiven... :n.
Mijn ex bijvoorbeeld heeft en blijft hoop houden dat het ooit goed komt. Ik geef hem geen enkele reden dat te denken. Sterker nog, ik spreek hem niet. Toch blijft hij pogingen doen en we zijn een halfjaar verder. Hij is nou eenmaal niet zo slim :).

Die types heb je er ook bij :')

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:47

Stuur een trouwbericht. Hoeft niet eens waar te zijn. Wellicht valt dan het kwartje :P

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:47

friendly schreef:
Stuur een trouwbericht. Hoeft niet eens waar te zijn. Wellicht valt dan het kwartje :P

_O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:54

Dilan93 schreef:

Ik heb een ex die, na zijn eerste kleine met zijn nieuwe vriendin (en nadat ik meermaals gevraagd had me met rust te laten) nog berichten gezonden. :+ Vertel mij maar eens welke aanleiding ik dan nog gegeven heb gezien ik inmiddels gelukkig getrouwd was en een huis aan het kopen was met mijn man. :') Ik had zijn nummer zelfs niet meer in mijn gsm staan. _O- Hij is geblokkeerd op FB enz. :+