Relatie hangt aan een zijden draadje..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 21:11

TS, ik heb alleen jouw berichten gelezen dus misschien ben ik een beetje Spuit 11 met mijn reactie, maar het klinkt alsof er gewoon allemaal te veel druk op ligt...

Dat snel dat valt wel mee, zat mensen die veel sneller gaan, gewoon omdat het voor allebei goed voelt :j

Dat weekendje ook, dat klonk al zo van: nu is het er op of er onder.... waardoor je er veels te veel druk op legt en ik daar al verwachte dat de kans groot zou zijn dat daar dan een bom zou barsten juist :(:)

Zijn al die dingen van samenwonen, alles sparen en de perfecte bruiloft willen ook wel echt wensen van je vriend of is het meer dat dat bij jou vandaan komt en dat hij dat daarom ook graag wil?

Het is natuurlijk nogal wat, zo veel werken en alles "moeten" sparen voor een huwelijk, waardoor je nog maar weinig leuke dingen doet... dan kan je je bewust of onbewust toch af gaan vragen waarom je nu zo graag zou willen gaan trouwen... als je vóór het trouwen al niet echt lol hebt samen...wat heeft die gozer dan om naar uit te kijken ná het trouwen :=

Klinkt alsof er gewoon een berg druk van de ketel af zou moeten waardoor het weer wat luchtiger kan worden en het niet voelt als een soort verplichting waar je samen in vast zit :)

Als hij zegt dat hij samen met jou oud wil worden en jij wil dat ook, dan is dat vast super toch!
Moet je alleen dus wel van elkaar te weten komen hoe dat "later fijn samen zijn" er dan uitziet volgens jullie allebei, en of dat een beetje matcht met elkaar / hoe je dat in het NU moet vertalen :)

Ik vind het trouwens eerlijk gezegd juist heel erg goed van hem dat hij dat zegt over dat litteken +:)+
Hij is er vast niet bepaald trots op dat hij dat zo voelt...maar dat is zijn gevoel nu eenmaal! Hij had het ook kunnen verzwijgen voor je, maar is dat dan zoveel beter dan het eerlijk bespreekbaar willen maken...?

Begin eens met allebei op papier te zetten hoe jullie zouden willen dat jullie relatie zou zijn, hoe is de dagindeling, wie doet wat, wat doen jullie samen, wat doe je alleen.... hoe zou je willen dat het was, beschrijf het zo gedetailleerd mogelijk en kijk dan of en hoe je dit op elkaar af kan stemmen in het dagelijkse leven :j

Als hij het nou als super fijn en warm ervaart dat zijn "vrouwtje" liefdevol zijn boterhammetjes voor hem smeert, en hij daardoor dan weer met plezier dingen doet die jou blij maken.... wat kan jou die bammetjes dan schelen :P

Ik dacht ook dat ik dat nooit zou doen maar het is gewoon een lief gebaar, dat heel direct aangeeft dat je de ander graag een plezier doet en graag voor elkaar wilt zorgen :)

_Nancy

Re: Relatie hangt aan een zijden draadje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 00:56

We zijn uit elkaar.

Morgen ga ik mijn persoonlijke bezittingen ophalen, en dan gaan we alles regelen.

Hij heeft al het geld al van de rekening gehaald..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 00:57

Jeetje, heel veel sterkte aankomende tijd!

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:10

--niet alles gelezen--

Kun je niet hem opnieuw de tijd en ruimte geven die hij zo hard nodig lijkt te hebben? En daarna samen ervoor vechten?

Is het zo definitief nu?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 01:14

Nee praten is niet langer mogelijk..

Hij is nu druk bezig om zijn spullen veilig te stellen..
Hij is nu een kat in t nauw...

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:16

Zo dat is wel heel snel besloten.. En wat bedoel je met: heeft al het geld van de rekening gehaald? Als dat ook geld van jou is zou ik niet zo amused zijn..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:18

Hij reageert net of ie bang van je is? Neem aan dat ie je toch wel vertrouwd na een relatie te hebben gehad. Geld kan ik nog enigzins inkomen als het enkel van hem is, maar dat van de spullen kan toch wel wachten? Is ie zo bang dat ie jullie huis leeg komt halen?

Even advocaat van de duivel, hebben jullie een samenlevingscontract of de spullen op een andere manier beschreven?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 01:22

Zoals gezegd, al het geld.
Het is vanavond besloten, ik ben naar hem toegegaan, ik heb duidelijkheid gevraagd, hij kon mij dat niet geven, dus heb ik de keus gemaakt...

Hij is ook bang, alles is 50/50, staat in het samenlevingscontract..
Hij wil mij nu uitkopen, en dat Is prima. Wel nog even een bedrag ed bespreken..

Hij handelt vooral in paniek denk ik, bang dat ik alles zomaar kom halen, maar ik probeer m al gerust te stellen dat dat niet zo is.. Hij moet mij gewoon eerlijk uitkopen, en als we dat kunnen, zijn we zo klaar!!
Anders wordt t een rommel, een emotionele rommel..

Dat is het nu toch al..
Zo bizar, 2 jaar lief en leed gedeeld en dan dit.. :(

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:23

Nou, als hij je niet eens vertrouwt dan is het een pijnlijke, maar misschien toch de juiste keuze.
Sterkte! :(:)

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 01:25

Hij is bang dat ik alles ga afpakken, omdat ik heb gezegd dat ik niet met niks weg ga..
Wat ook logisch is, want de helft is van mij.. Dat staat op papier.

Ik ben dan weer bang dat hij het huis leeg zou halen..
;( drama..

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:27

Een tip, regel zo snel mogelijk iemand die samen met jou je woning in gaat en beschrijft wat er op dat moment aanwezig is

Mocht je tips willen, pb staat open, mijn huidige man heeft mijn ex uit gekocht dus weet het een en ander

Zoals gezegd, als zijn vertrouwen in jou zo laag is heb je denk ik de juiste keuze gemaakt

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:36

Jeetje dat is een heftige wending.

Hoe komt het dat het zo op de spits gedreven is in plaats van ruimte en tijd?
Was het voor jullie beiden niet beter geweest om de aankomende twee weken even rust en radiostilte te hebben om daarna af te spreken en te praten?

Dit klinkt alsof er enorm gepusht werd tot een ja/nee maar dat is juist wat hij niet meer wist.

En wellicht had jij na twee weken rust en nadenken tijdens de radiostilte ook kennis op gedaan en er anders in gaan staan.

Knuffel!!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:42

_Nancy schreef:

Niet zo heel vreemd op basis van wat jij hier schrijft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 01:48

Huertecilla schreef:
_Nancy schreef:

Niet zo heel vreemd op basis van wat jij hier schrijft.

Joh, we snappen allemaal dat je een mening hebt en ik ben het er vaak nog mee eens ook, maar moet dit nou echt? Vind het een beetje flauw om zo'n reactie achter te laten.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 01:54

Het is voor jullie misschien onverwacht, maat dit is voor mij niet zo.

Ik bn blij dat deze beslissing is gemaakt en nu kan ik door.. En hij ook.
Alleen even het huis en dergelijke regelen en we hebben niks meer met elkaar te maken.. Voor mij lijkt dit nu het beste voor ons beide.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 02:19

Veel sterkte de komende tijd ts...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:17

Emmaa_ schreef:
Joh, we snappen allemaal dat je een mening hebt en ik ben het er vaak nog mee eens ook, maar moet dit nou echt? Vind het een beetje flauw om zo'n reactie achter te laten.

Misschien is het niet helemaal tactisch wat HC schrijft, maar het is wel wat ik ook dacht. TS was aan het pushen en dan maakt een kat in het nauw (in dit geval de vriend van TS) rare sprongen.

TS, heel veel sterkte! Hopelijk kunnen jullie alles onderling netjes afhandelen.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 15-02-16 08:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:32

Heel veel sterkte TS

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:36

Jeetje Nancy, heel veel sterkte. Als je er even met je gedachten ergens anders wilt zijn : je weet waar ik woon en je bent welkom.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:46

Jeetje dat is een omslag, maar echt noteer alles wat er in huis staat en ook wat er op de rekening staat/stond. Mocht hij het hard willen spelen, dan kun je nog wat aantonen. In feite is het gewoon diefstal als hij geld van de rekening trekt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:54

Eerlijk gezegd ben ik het voor het eerst eens met HC. Je vriend/ex heeft duidelijk aangegeven tijd nodig te hebben en ik neem aan dat hij langer bedoelde dan een enkele zondag.
Ik hoop voor jullie dat alles netjes afgehandeld kan worden.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 08:56

He gatver. Ik hoop voor je dat je goede hulp krijgt van je ouders en zus en vriendinnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:02

Toen ik destijds in een relatiebreuk zat en achterbleef in het huis had ik ook de gezamelijke rekening leeggehaald. Dit voor de vaste lasten, op dat moment stond er vooral/ alleen mijn geld op en anders was ik geheid in de problemen gekomen.
Zo raar vind ik dat dus niet. Al weet ik natuurlijk niet hoe het bij TS zit met de gezamelijke rekening.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 09:08

We hebben t een week geprobeerd. Zaterdag ben ik weggegaan, maar ik had daar geen oud gevoel bij. Ik ben van mening dat je samen om een relatie vecht, niet ieder voor zich.

Ik ben m in alles tegemoet gekomen, behalve dat, dat was iets wat ik wilde..

Alle vasten lasten gaan van deze rekening af, we hadden ook alleen een gezamenlijke.. Alles komt daar binnen, alles gaat daar vanaf.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 09:09

Jeetje wat vervelend TS :(:)
Maar ik moet wel zeggen dat dit een vrij snelle beslissing is, net als alle andere grote beslissingen lijkt wel. Waarom zou je hem geen tijd gunnen om even na te denken?