Ben ik onredelijk? (klagende buurvrouw)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 19:40

Bedankt voor alle reacties. Ik ben later vanmiddag nog eens langsgegaan bij de buurvrouw om te kijken of we tóch tot een compromis konden komen en wonder boven wonder hebben we die gevonden!

We hebben nu afgesproken dat ze even bij mij aanbelt als zij weggaat en ongeveer terugkomt, in die tussentijd kan ik dan vrij spelen.

Ideaal is het zeker niet, maar ik ben al erg blij dat we tóch een compromis hebben kunnen vinden. Ik kan spelen en zij heeft er geen last van, prima oplossing imo!

Dreamy

Re: Ben ik onredelijk? (klagende buurvrouw)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:42

Wat fijn dat jullie er toch nog zijn uitgekomen! :)

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-16 19:44

Het zat me gewoon niet lekker, ik heb nogmaals gevraagd of we tot een compromis kunnen komen waar we beiden mee kunnen leven, in de eerste instantie leek ze nogmaals niet mee te geven maar toen ik met dit voorstel kwam is ze toch akkoord gegaan. Ze kan immers moeilijk last ondervinden als ze er niet is, toch? :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:44

Hoop ik niet dat ze volgens week komt klagen om iets anders :+

Hoop dat het hiermee opgelost is en dat ze ook wel eens weggaat op tijden dat jij tijd hebt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:47

super Ts, respect voor je geduld en aanpak!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:49

Wat fijn ts, maar onthoud ook, jij heb ook rechten!
Vind het eerlijk gezegt een beetje krom dat zij bepaald wanneer jij speelt.

Je buren horen je nou eenmaal wel eens, kan je daar niet tegen, moet je in een vrijstaand huis gaan wonen.

Je geeft al aan dat ze met meerdere buren woorden heeft.
De buurvrouw komt bij mij een beetje over als of ze altijd iets te zeuren heeft.

Mocht je de woningbouw een stap te groot vinden, er bestaan ook instanties zoals buurtvemiddeling, misschien is dat een optie?

Ik heb ook een buurvrouw die altijd iets te zeuren heeft, last van wasmachine, droger, baby, trap lopen, te hard praten, deur dicht doen, muziek, katten, auto, en zo heb ik nog wel een hele lijst.
Nu is dit wel een ander geval, in het begin trok ik alles me heel erg aan.
leefde als een muis in mijn eigen huis.
Nu kan ze mij de pot op, en heb nooit meer wat gehoord.
Met sommige mensen valt er niks op te lossen...

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 19:58

Blij voor je dat je hier tevreden mee bent ts, maar een compromis durf ik dit toch niet te noemen.

Alleen maar mogen spelen wanneer zij weg is, koekoek! Vind je ontzettend lief maar ik had dit echt geen optie gevonden.

Maar goed, jouw leven! Als jij dit prima vindt is het opgelost :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:04

heb mee gelezen TS en ik snap dat je niet je buurvrouw tot last wil zijn. Maar ik vind dit compromis toch wel heel ver gaan. Je 'mag' dus alleen spelen wanneer zij weg is.. En wat nou als jij je rot voelt en iets kwijt wil in je muziek en zij een paar dagen binnen besluit te blijven?

Zoals al eerder gezegd door anderen, als je nou uren en dagen zou pingelen, prima, maar dat is het niet.
Ik hoop dat je het zelf kunt vinden in deze compromis maar anders toch een vragen of woningbouw wil bemiddelen? En dan bedoel ik niet dat je moet klagen bij woningbouw maar je kan wel aangeven dat er een issue is, hoe zij verwachten dat dit opgelost kan worden zonder ruzie.

Succes in ieder geval!

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:12

Nu maar hopen dat ze het ook echt komt melden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:14

Fijn dat je toch op een normale manier met haar hebt kunnen praten!
Op zich is het resultaat ook fijn voor jou omdat je dus doorkrijgt wanneer je hoe lang mag spelen, maar ik snap ook wel dat anderen dit niet als compromis zien. Wat als de buurvrouw 'vergeet' te melden dat ze het huis uit gaat? Dat zal dan weer tot frustratie leiden bij jou...
De buurvrouw die tot nu toe zoveel controle over je had dat ze ervoor zorgde dat je niet meer zonder schuldgevoel kon spelen, heeft nu zoveel controle dat zij bepaalt wanneer jij wel zonder schuldgevoel mag spelen. Het klinkt vreemd om zoveel macht over jouw hobby in de handen van een ander te leggen. Maar het belangrijkste is of het voor jullie werkt, en als dat het geval is, dan is dat alleen maar goed.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:16

Ik vind het ook niet echt een compromis, als ze het niet komt zeggen dat ze weggaat heb je er nog niks aan :D
Ik zou haar melden dat je vanaf nu iedere dinsdag en donderdag tussen 14 en 17 een uurtje gaat spelen (bv) en haar een setje oordopjes geven. :D
En dan kan zij haar ook wat aanpassen, ze moet maar een uurtje gaan wandelen dan of de oordopjes indoen.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:42

Hopelijk werkt het en komt ze je informeren. Anders zou ik inderdaad doen wat Duhelo zegt. Laat je in ieder geval niet doen :-).
Laatst bijgewerkt door Riel op 11-02-16 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 20:48

toen ik een huisgenoot had, vond die het ook niet leuk als ik op de avond de wasmachine aanhad of nog ff snel ging stofzuigen.. nu heb ik dat probleem niet meer kan ik rustig om half 10 stofzuigen.

fijn dat je een oplossing hebt.

in mijn ouderlijk huis als daar de buurjongen thuis was, wow dan kreeg die bijna altijd ruzie met zijn ma.. deuren dicht gooien schreeuwen borden die door het huis vlogen.. := en dan hoorde je hem vaak de achterdeur dichtsmijten. wat een rust toen die uit huis was, :):)

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:10

Als jij tevreden bent met deze oplossing, is het top! Mijn oplossing zou het niet zijn, want muziek maken lijkt mij nogal "bui"afhankelijk. Dat je dat op sommige momenten liever doet dan andere. Of ik zou bang zijn dat buuf alleen maar weg is als ik zelf ook niet thuis ben. Hopelijk gaat het voor jullie echt werken. Stoer dat je nog naar haar toe gegaan bent, hoor!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:25

Vind het enorm knap hoe je je opstelt TS! Echt chapeau, kunnen heel veel mensen nog wat van leren.

Of dit een compromis is valt te betwisten, maar het is wél een stap in de goede richting. Je hebt het niet verder op de spits gedreven, bent het gesprek weer aangegaan en vanuit hier kun je altijd nog verder kijken wat er mogelijk is. Je houdt de lijnen in ieder geval zo open. Goed gedaan!

Overigens, twee keer per week een uurtje gitaar en zang? Klinkt hemels :)) Mijn onderburen hebben hele heftige, schreeuwende ruzies ('Ik maak er een einde aan!', en ik maar op de bank 'DOE DAN' := ) gevolgd door nog heftigere, nog schreeuwendere... goedmaakbezigheden ^) -O- En dat dan ook middenin de nacht. Ik werd er hórendol van. Uiteindelijk aangebeld, gezegd dat iedereen de ander wel eens heel erg (niet) lief vindt, maar dat ik het echt niet prettig vind om dat allemaal te horen. Ze schaamden zich dood, en sindsdien is het zo zalig stil :)) Denk dat ze hun ruzies nu naar elkaar appen ofzo :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 21:26

Mijn oplossing was t ook niet, maar goed dat boeit verder ook niet. Ik ben niet degene die er mee te maken heeft. Hopelijk komen jullie er op deze manier uit :)

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:12

Ik verbaas me toch wel over de mensen die zeggen dat als de buurvrouw ergens last van heeft ze maar ergens anders moet gaan wonen. Ik erger mij mateloos aan één van de buren wiens tuin aan de mijne grenst. Dus wie weet er een huurwoning in the middle of nowhere voor 650 euro in de maand???

Dat is toch niet reeel???

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 22:20

har166 schreef:
Ik verbaas me toch wel over de mensen die zeggen dat als de buurvrouw ergens last van heeft ze maar ergens anders moet gaan wonen. Ik erger mij mateloos aan één van de buren wiens tuin aan de mijne grenst. Dus wie weet er een huurwoning in the middle of nowhere voor 650 euro in de maand???

Dat is toch niet reeel???

Nee, maar het is ook niet reëel dat de TS de hele dag haar adem inhoudt en op haar tenen loopt omdat de buurvrouw er anders last van heeft.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:02

Zeker als je in een appartementencomplex woont weet je dat je je buren kan horen.
Daar kun je hoog en laag mee springen, de wereld draait niet om hun denk ik dan.
Al denkt deze mevrouw dat wel geloof ik.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-16 23:13

goed geregeld!Ik had de tip om de gitaar mee te nemen naar buiten...op een plek waar veel mensen langkomen...schoteltje op de grond,zingen maar!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:12

een ding nog, als ze al als klagende buurvrouw bekent staat.. zegt eigenlijk ook al genoeg.
als er een iemand zingt en ze gaat al uit huis om te klagen... als die nou voor je deur verschrikkelijk vals zingt of hoge noten.. uren lang..

straks kan je niet eens meer s nachts je toilet doortrekken of om 11uur douchen omdat mevrouw dat hoort.. als buurvrouw zijnde van zo iemand.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:23

Een compromis? Zo kun je dit echt niet noemen hoor!

Alleen klagende buurvrouw heeft hier voordeel bij, jij niet. Als ze nooit haar huis verlaat kan je ook nooit spelen, ik zou hier zeker geen genoegen mee nemen en vooral niet als betreffende mevrouw toch al bekend staat als zeikerd :j

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:26

snap ook echt niet dat je daarmee akkoord gaat. Moet je een beetje op commando je hobby uitoefenen := Soms heb je gewoon zin en soms niet dan werkt dit toch niet en als mevrouw geen zin heeft kan ze idd nooit langs komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:27

Ik denk ook niet dat deze buurvrouw elke keer bij jou langs gaat voor ze weg gaat, als ze uberhaubt al een keer bij je langs komt.. Ik ben wel benieuwd naar het vervolg eigenlijk..!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-16 00:56

Goed dat je tot een regeling gekomen bent. Maar voor jou hoop ik dat er uiteindelijk toch nog iets meer voordeel bij komt.
Want wat als buurvrouw komt kloppen wanneer jij net met emmer en dweil in de aanslag staat met alle meubels omhoog om eens even goed schoon te maken? Dan moet je ofwel alles aan de kant gooien en gitaar gaan spelen ofwel heb je je kans verkeken voor die week?