rare/irritante gewoontes van je vriend/vriendin

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:13

Ik heb al eerder gepost en ben het met Cissy eens. Los van het feit dat ik geen moeder van mijn partner wil zijn mbt het huishouden, vind ik dingen als boeren en scheten laten en dan lachen, stinkshirts dragen en vuile sokken aan in bed gewoon smerig en absoluut onopgevoed kleuter-gedrag.
Zoals ik het hier lees is dit blijkbaar normaal voor een groot aantal mannen en de vriendinnen accepteren dit.
Moeten ze zelf weten hoor, maar ik ben blij dat ik een opgevoede en schone man heb ipv een puberaal varken. ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:17

Palmera schreef:
Ik heb al eerder gepost en ben het met Cissy eens. Los van het feit dat ik geen moeder van mijn partner wil zijn mbt het huishouden, vind ik dingen als boeren en scheten laten en dan lachen, stinkshirts dragen en vuile sokken aan in bed gewoon smerig en absoluut onopgevoed kleuter-gedrag.
Zoals ik het hier lees is dit blijkbaar normaal voor een groot aantal mannen en de vriendinnen accepteren dit.
Moeten ze zelf weten hoor, maar ik ben blij dat ik een opgevoede en schone man heb ipv een puberaal varken. ;)

Weet je wat ik me dan afvraag?
Heb jij nooit overtollige gassen? Moet jij nooit boeren of een scheetje laten? We zijn allemaal gewoon mens toch?

Vieze kleding dragen vind ik wel smerig, ik vind hygiëne erg belangrijk.

Yvette81

Re: rare/irritante gewoontes van je vriend/vriendin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:27

Mijn grootste ergernis is nooit uit zichzelf op staan als er s nachts iets is met de kinderen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 11:34

Jazeker, Goof! Maar dan ga ik niet keihard lachen en mijn uiterste best doen om er nog één uit te persen. Ook doe ik dat niet opzettelijk met zoveel mogelijk publiek erbij.

Dát is die opvoeding.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:04

Palmera schreef:
Jazeker, Goof! Maar dan ga ik niet keihard lachen en mijn uiterste best doen om er nog één uit te persen. Ook doe ik dat niet opzettelijk met zoveel mogelijk publiek erbij.

Dát is die opvoeding.

Nee, dat zijn normen en waarden ;)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:10

Ik maak bij hem wel het bed op de volgende dag, maar hij bij mij niet ;( zwaar leven.
En uh- als hij wat biertjes heeft gehad zijn sommige dingen heel logisch. Afgelopen weekend heeft hij een halfuur lang uitgelegd waarom het onzin was dat een jongen boos was op ons... terwijl een vriend van ons zijn jas mee wou nemen (was dezelfde jas...)
Toen zei die jongen tegen mijn vriend "hoe weet jij dat die jas die jij aan hebt van jou is dan?" waarna mijn vriend heel stoer bij hem ging staan, zijn zonnebril uit zijn jas pakte en zei "Omdat dit mijn zonnebril is!" :\

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:11

Ik moet best lachen om sommige gewoontes van de mannen, maar het zorgt er ook voor dat ik telkens denk dat ik het toch maar getroffen heb met mijn vriend :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:19

Ik heb dan op dit moment geen vriend, maar ik moet wel giechelen om sommige dingen die hier voorbij komen, ook omdat ik mijn eigen gedrag er wel in herken _O-

Ik ben zelf namelijk wel het type dat keihard moet lachen als ik een boer laat, of een scheet :))

Wat mijn ex deed en waar ik me dan wel enorm aan irriteerde was dat elke keer als ik moest gapen, hij zijn vinger in mijn mond legde. Ik kon dan mijn gaap niet 'afmaken', wat een ontzettend irritant gevoel was. Het klinkt heel onschuldig maar we hebben daar zo enorm vaak ruzie om gemaakt :+

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:22

Ik lees al een tijdje mee, en ik merk dat ik het toch behoorlijk getroffen heb.

Maar moest om dat laatste stukje van Emma toch wel lachen. Wij maken ons daar namelijk ook schuldig aan. Doen het allebei. Maar maken er dan weer geen ruzie om. :=

Mijn vriend is gelukkig heel schoon en netjes. Ik ben denk ik eerder degene die de wc rol in het wasbakje laat liggen etc.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:37

Palmera schreef:

Ik heb tijdens mijn opvoeding altijd geleerd dat het niet netjes is om mensen voor lelijke dingen uit te maken.
Nee, dan heb ik liever iemand die lacht om zijn eigen scheten ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:38

Elise_0o schreef:
Palmera schreef:

Ik heb tijdens mijn opvoeding altijd geleerd dat het niet netjes is om mensen voor lelijke dingen uit te maken.
Nee, dan heb ik liever iemand die lacht om zijn eigen scheten ;)

Amen.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:38

Ik lach ook altijd om mijn eigen scheten en boertjes hoor :o. Ik doe het ook alleen maar als we samen zijn! Maar wij doen weleens een wedstrijdje wie het het hardst, langst, of whatever kan haha.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:40

Elise_0o schreef:
Resistance schreef:
Ik ben zeker niet streng en strikt, maar ik ben het volledig met Cissy eens. Ronduit goor of platvloers zijn heeft niets met iemand loslaten en vrijheid geven te maken.

De dingen die ze noemt vind ik eerder rommelig en chaotisch dan goor en platvloers, maar daarin verschillen wij dan van mening..

Ik ben het met je eens Elise, dat zijn kleine dingetjes. Gassen laten lopen bewust, omdat het grappig is, vind ik iets heel anders. (smerig, mijn vriend en ik doen dat ook niet. Zo zijn we beide ook niet opgevoed) Neem aan dat onze vrienden/mannen zich ook ergeren aan kleine dingetjes die wij doen of juist laten. Geeft toch niet dat je soms denkt aaargh, hoort er ook een beetje bij als je samenleeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:43

Ik heb ook wel eens met mijn ogen gerold als mijn ex een smerige bierscheet onder het dekbed had gelaten en die geur dan zo lekker bleef hangen. Is ook niet altijd heerlijk.. Maar anderzijds konden we er wel allebei om lachen als een van ons een scheet liet (al dan niet per ongeluk) en het klonk grappig, of het was gewoon een grappig moment om een scheet te laten. Misschien ben ik dan slecht opgevoed, maar wat eruit moet moet er nou eenmaal uit en dan kan je beter lachen dan elke keer stiekem naar de wc/keuken/andere kamer rennen en daar te doen alsof het iets heel engs is..

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:51

Emmaa_ schreef:
Ik heb ook wel eens met mijn ogen gerold als mijn ex een smerige bierscheet onder het dekbed had gelaten en die geur dan zo lekker bleef hangen. Is ook niet altijd heerlijk.. Maar anderzijds konden we er wel allebei om lachen als een van ons een scheet liet (al dan niet per ongeluk) en het klonk grappig, of het was gewoon een grappig moment om een scheet te laten. Misschien ben ik dan slecht opgevoed, maar wat eruit moet moet er nou eenmaal uit en dan kan je beter lachen dan elke keer stiekem naar de wc/keuken/andere kamer rennen en daar te doen alsof het iets heel engs is..

En dat is natuurlijk weer het ander uiterste....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:53

Tja, wat je met z'n tweeën doet moet je zelf weten, maar las hier ook een voorbeeld van iemand wiens vriend/man gewoon scheten stond te laten toen ze een badkamer aan het uitzoeken waren en er zelf om stond te gniffelen. Zoiets is gewoon ronduit asociaal. Zou voor mij overigens ook een enorme afknapper zijn, niveautje kleuterschool en aso.

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 12:53

Heerlijk die herkenbaarheid :D
En dit soort dingen hebben we allemaal wel toch, om daar nou verschrikt op te reageren dat het 'dealbreakers' zijn, wauw :oo

Ook hier is het te lastig om de was in de wasmand te gooien, de vloer naast bed blijkt een betere plek.
In het begin stoorde ik me er aan, dat loste het niet op, dus ja dan je verwachtingen maar bijstellen :)
Alles laten slingeren, met lege handen naar de keuken, niet sprayen na toiletbezoek, doen alsof hij het hele huis gedaan heeft na 1x stofzuigen....Ja allemaal herkenbaar :D
En wat dat betreft hebben we beiden wat water bij de wijn moeten doen, helemaal 'perfect' wordt het toch niet.
Ik ben z'n vrouw, niet de directrice van een internaat of zo :+ En we zijn twee mensen, met allebei onze eigenaardigheden en imperfecties. Zou niet weten waarom ik hem zou moeten vormen naar mijn maatstaven, het werkt toch niet en dan had ik niet voor hem moeten kiezen.

Ben blij dat we allebei lekker ons zelf kunnen zijn, volwassen wanneer het moet en lekker puberaal als het kan. Inclusief de 'trek es aan m'n vinger' en dan een scheet laten grapjes. I love it.

Elise_0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:06

Hypericum schreef:
En dit soort dingen hebben we allemaal wel toch, om daar nou verschrikt op te reageren dat het 'dealbreakers' zijn, wauw :oo
In het begin stoorde ik me er aan, dat loste het niet op, dus ja dan je verwachtingen maar bijstellen :)
(...)
En wat dat betreft hebben we beiden wat water bij de wijn moeten doen, helemaal 'perfect' wordt het toch niet.
Ik ben z'n vrouw, niet de directrice van een internaat of zo :+ En we zijn twee mensen, met allebei onze eigenaardigheden en imperfecties. Zou niet weten waarom ik hem zou moeten vormen naar mijn maatstaven, het werkt toch niet en dan had ik niet voor hem moeten kiezen.

Ben blij dat we allebei lekker ons zelf kunnen zijn, volwassen wanneer het moet en lekker puberaal als het kan. Inclusief de 'trek es aan m'n vinger' en dan een scheet laten grapjes. I love it.

*\o/* _/-\o_

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:11

Wat ik irritant vind?

Naast me op de bank zitten nagelbijten.
Of in de kast allemaal half open verpakkingen van koekjes, die als ik er één wil, oud zijn.

Verder kan ik me niet zo snel iets bedenken :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:48

Tivoli schreef:
Ohja... Het bóterkuipje! :))
Waar ik altijd zo hard mogelijk m'n best doe om de boter laagje voor laagje,netjes en schoon uit het pakje te halen....
Hakt vriendlief altijd hele gaten in het midden en smeert vervolgens ná het smeren de helft terug over de rand :r

Ik ben dus standaard elke dag bezig met de boter redden :(:)

Dan zet je toch een apart boterkuipje voor jezelf in de koelkast als je er zo aan ergert? Dan kan hij in die van hem gaten graven :')

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 13:53

Ik heb het al vaker gelezen, maar ook die van mij kleed zich uit naast het bed en laat het daar liggen ipv het in de wasmand te doen. :P

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:13

Ik vind het vooral grappig dat al die mannen zo slordig zijn en bijvoorbeeld overal kleren laten slingeren.
Als ik kleren van hem aan de kant heb gelegd om de bureaustoel te gebruiken ofzo en ik leg ze niet netjes genoeg terug krijg ik op mijn kop :Y) .

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:17

Kinke schreef:
Tja, wat je met z'n tweeën doet moet je zelf weten, maar las hier ook een voorbeeld van iemand wiens vriend/man gewoon scheten stond te laten toen ze een badkamer aan het uitzoeken waren en er zelf om stond te gniffelen. Zoiets is gewoon ronduit asociaal. Zou voor mij overigens ook een enorme afknapper zijn, niveautje kleuterschool en aso.

Ik moet hier eigenlijk heel erg hard om lachen, sorry :o

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:22

Supervixen schreef:
Tivoli schreef:
Ohja... Het bóterkuipje! :))
Waar ik altijd zo hard mogelijk m'n best doe om de boter laagje voor laagje,netjes en schoon uit het pakje te halen....
Hakt vriendlief altijd hele gaten in het midden en smeert vervolgens ná het smeren de helft terug over de rand :r

Ik ben dus standaard elke dag bezig met de boter redden :(:)

Dan zet je toch een apart boterkuipje voor jezelf in de koelkast als je er zo aan ergert? Dan kan hij in die van hem gaten graven :')

Dat zou kunnen... :D
Als het zo'n issue voor me was dat het mijn leven beheerste :))

Daarom zei ik al een paar pagina's terug: het meeste wat je hier leest moet je natuurlijk met een vrolijke noot lezen en niet als serieuze relatieproblemen :)
Ik ben hartstikke blij met mijn vriend,hij draagt me op handen en is ontzettend zorgzaam en attent.
We hebben ook nooit ruzie en een 'onopgevoed varken' is hij ook niet :+

Maar we kunnen wel samen scheten laten,omdat we ons op ons gemak voelen bij elkaar en heel erg graag samen lachen. En natuurlijk kunnen we ook heussss normaal doen in gezelschap.
Ik ben blij dat ik iemand heb die kan lachen om de dingen die ik doe of leuk vind. We kunnen lachen om elkaars 'imperfecties' ,het maakt ons wie we zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-16 14:27

De dealbreaker voor mij zijn toch echt wel de eeuwige sexistische opmerkingen en insinuaties. Zo puberaal bah. Af en toe in de juiste setting ok, maar als normaal doordeweeks gedrag daar zou ik echt niet tegen kunnen.