Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
MarliesV schreef:Birgit_ als je er echt aan twijfelt even bellen met de belastingdienst hoe dat zit.
Die kunnen misschien wel een advies geven over het waarom en daarbij ook hoe dit volgend jaar voorkomen kan worden. Want dit soort bedragen terug betalen met een laag inkomen is best een hele kluif.
Froukje schreef:Weet iemand hier misschien hoe het kan dat mijn terug te krijgen bedrag het zelfde blijft als ik geen aftrekbare zorgkosten invul?
Zo krijg ik 339 terug, maar dit jaar voor bijna 300 extra tandartskosten gemaakt die dus aftrekbaar zouden zijn. Maar als ik die er bij zet kom ik onderaan de streep nog steeds uit op €339
Froukje schreef:Weet iemand hier misschien hoe het kan dat mijn terug te krijgen bedrag het zelfde blijft als ik geen aftrekbare zorgkosten invul?
Zo krijg ik 339 terug, maar dit jaar voor bijna 300 extra tandartskosten gemaakt die dus aftrekbaar zouden zijn. Maar als ik die er bij zet kom ik onderaan de streep nog steeds uit op €339
Had ik totaal niet verwacht dus dat is een leuke verrassing
JustLizz schreef:Froukje schreef:Weet iemand hier misschien hoe het kan dat mijn terug te krijgen bedrag het zelfde blijft als ik geen aftrekbare zorgkosten invul?
Dan kom je waarschijnlijk niet boven de drempel voor de zorgkosten uit waardoor het je dus geen aftrek oplevert. In dat geval blijft het bedrag dus hetzelfde.
Birgit__ schreef:Hoi, ik heb even een vraagje.
Ik vul nu net de aangifte 2015 in voor mijn vriend (ben gemachtigd). Alles is al ingevuld op wat ja nee vinkjes na. Hij heeft een Wajong, maar ook daarvan is alles al ingevuld. Nu moet hij echter weer precies hetzelfde als vorig jaar terug betalen, €549 euro. Ik vond het vorig jaar al zo vreemd omdat hij een erg laag inkomen heeft, maar nu moet hij volgens de aangeefte weer precies hetzelfde terug betalen. Kan dit kloppen? Of kan het zijn dat ik/er ergens dan nog een fout is gemaakt?
Ik krijg namelijk gewoon een leuk bedrag terug (wel vanwege 2 baantjes waarbij bij 1 de heffingskorting uit stond). Alvast bedankt
. Wel tof om te horen dat zoveel mensen geld terugkrijgen! Hebben jullie er al ideeën voor, een bestemming voor het geld?
Sandalio schreef:Ik ga samen met mijn vriend donderdagavond de belastingaangifte doen. Dan zijn we 's avonds samen thuis en hebben we er de tijd voor. Wel tof om te horen dat zoveel mensen geld terugkrijgen! Hebben jullie er al ideeën voor, een bestemming voor het geld?
@Marjoow, oh, dan zou ik daar ook maar direct even achteraan. Sta je dan nog in hun systeem ofzo? Dat moeten ze dan maar snel gaan aanpassen, anders heb je dit gedoe volgend jaar weer. Balen zeg!!
! Marjoow schreef:Jippie. Ik dacht dat ik zon €160,00 terug zou krijgen. Maar blijkbaar werk ik nog bij een apotheek waar ik in 2014 enkel een proefperiode (1 maand) gewerkt heb. Of ik even €668,00 terug wil betalen.
Yay. Daar gaan we...