Air schreef:Jullie weten dat er veel kids ook van chocola op zichzelf al druk worden? Dan snap ik die keuze wel.
Heb laatst een stukje van een docu gezien van Jamie Oliver die op een aantal scholen gezondere maaltijden neerzette ipv wat ze eerder kregen. Als je dan ziet wat voor invloed dat heeft op gedrag, concentratie en gezondheid(kids die geen astmapufje meer nodig hadden o.a.), dan kan ik het alleen maar aanmoedigen dat er op scholen bewuster mee omgegaan wordt.
Tsjah, dan moeten we over naar minimarsjes met 70% cacao...

Natuurlijk heeft eten invloed op het gedrag. Ik denk ook absoluut dat sommige ouders het ADHD stickertje in de hand werken door ze te veel rode m&ms te voeren (bij wijze van dan he), terwijl ouders die er bewust over nadenken vaak hele plezierige kinderen hebben, maar een keer een marsje met een woede/drukte aanval moeten bekopen.
Maar om helemaal over te gaan op water en groenvoer, daar maak je het alleen maar erger van.
Eten heeft op mijn gedrag niet echt veel invloed gehad. Thuis dacht men dat ik ADHD had (plakkertje begon in te raken), maar op school was daar geen sprake van. Maar dat had meer te maken met onzekerheid. Ik geloof nu niet dat ik ADHD heb gehad, ben hooguit wat chaotisch. Maar op die manier heeft iedereen wel iets van een kenmerk van dergelijke stickertjesaandoeningen.
Misschien is het een combinatie. De ouders leren over eten, waar nodig. Alle kinderen op school hetzelfde geven en niet mee laten brengen. In combinatie met schooluniform. Minder diversiteit is beter te handelen voor kinderen, scheelt ook al een hoop reactie denk ik (maar ik ben geen pedagoog). En natuurlijk op school meer tijd voor de kinderen (waar nu zoveel om te doen is door leraren) zodat elk kind ook toereikend begeleid kan worden en niet in een of ander ADHD hokje geplaatst moet worden, wat na 15 jaar misschien wel helemaal misplaatst blijkt te zijn.